Goeiemorgen allemaal! Hier gelukkig weer wat beter geslapen, maar nog niet echt uitgerust... Ben nog erg onrustig, heb geen idee waardoor, misschien de hormonen... Als iemand me vandaag een vervelende opmerking geeft weet ik wel dat diegene waarschijnlijk de volle laag krijgt Ben weer een dagje werken, nog 4 weken en 3 dagen te gaan ( in werkweken gesproken) Begin uit te kijken naar mijn verlof, niet omdat ik het niet naar mijn zin heb daar, maar begin heel veel moeite te krijgen om op mijn werk te komen op mijn fietsje.... En tja, lopen is net te ver en een bus rijdt er niet langs...
Jen dank je wel ik zal gelijk vandaag bellen! Enne mijn hormonen spelen ook op dus zal vandaag de buuf nog een keer erop aanspreken en stiekem toch dreigen met iets van (zet onschuldig toontje op) inlichten makelaar, verborgen gebreken, zelf opdraaien voor de kosten, rechtszaak.... xxx Roelie
ooh fijn jen nog ff en dan lekker van je verlof genieten. hier ook alweer wakker. heb besloten om s'avonds wat minder op het forum te gaan en gewoon een beetje voor de tv te hangen.en dan om een uurtje of 10 mijn bedje in te duiken. vanmiddag zijn de kids vrij van school en morgen heel de dag dus denk dat ik vanmiddag ff naar het park ga als ik het red. heb gister tijdens het eten koken enorm hard staan huilen omdat het echt pijn doet bij mijn schaambeen als ik moet staan. ook een knallende ruzie met mijn mannetje gehad omdat ik het echt een lul vind hoe hij in de zwangerschap staat.het voelt echt net of ik alleen zwanger ben nu.hij zou in het weekend mee boodschappen hebben gedaan,maar uiteindelijk heb ik het zelf gedaan. en nu wil hij niet meer bij de bevalling zijn omdat mijn zus er ook bij is. en dan het toppunt..."mijn moeder heeft 8 kinderen op de wereld gezet dus je moet niet klagen". heb gezegd dat hij dan maar lekker met zijn moeder moest trouwen aangezien buitenlanders het toch graag binnen de familie houden. pffff echt een foute opmerking dus,maar ja was al gezegd voor ik het door had.
Goedemorgen! Hier een belabberde nacht, Niels heeft heel erg last van zijn astma en heeft de hele nacht liggen hoesten... Hij gata zo wel naar school, ze hebben vandaag een verkeersdag, hoeven pas om 9 uur op school te zijn en gaan allemaal leuke dingen doen enzo... Ik kan hem om half 1 weer ophalen ben benieuwd of hij het volhoudt Zal vandaag eens wat dingetjes doen, studeren en vanavond vergadering....bleeeeeeeeh ik heb helemaal geen zin eigenlijk zou het liefst mijn bedje weer inkruipen... Aanrijden? Ehm heb ik nog nooit gedaan gelukkig levert altijd zoveel blikschade op Wat is een glasgordijn? Houdoe zeg ik niet....bij mij is het oant moarn Iemand uitlaten doe ik wel, de hondjes maar ook visite laat ik uit (allemaal strak aan de riem hahahahahahahaha). Toch wel grappig die verschillen, ik spreek in principe gewoon nederlands maar sommige uitspraken in het fries laten zich ook niet zo makkelijk vertalen...zo zeggen we in het fries 'it giet oan' dat betekent zoveel als 'het gaat aan', m.a.w. het breekt los (onweer bijvoorbeeld) xxx Roelie
gebruikt niels nog ventolin roelie? fabian hebben ze een paar weken geleden zijn medicijnen bij moeten stellen door de weersveranderingen.misschien ff de kinderarts bellen? hoe is het met jou nou?
Oooooh Ruby dat is idd een hele foute opmerking...van je man ja! Jeee zeg zoiets zeg je toch niet, dan zou bij mij de hel ook losbreken hier Ik kan me jouw situatie goed voorstellen, ik zit hier een beetje met hetzelfde...geen man die vertederd naar het ledikantje zit te kijken maar ook eentje die doet wat ik hem vraag (soms) maar waar weinig eigen initiatief zit...en weinig belangstelling... Aan de andere kant is ook jouw mannetje natuurlijk weinig thuis en hebben ze daarom sowieso al meer afstand van het hele gezin, maar een beetje love&tenderness zou natuurlijk niet verkeerd zijn... Een meegaan boodschappen doen is wel het minste, en hij hoort gewoon bij de bevalling vind ik...hij zou toch aan je hoofdeinde zitten? Als straks de boel een beetje gekalmeerd is rustig erover praten, hij heeft waarschijnlijk ook last van zijn hormonen (hahahahaha). Maar je snapt me wel, jullie zijn nu allebeide boos en gekwetst, even laten afkoelen en dan een goed gesprek dat doet soms wonderen... Sterkte ermee, geniet in ieder geval lekker van de vrije dagen met de jongens, knap hoor dat je de puf nog hebt om wat met ze te ondernemen! Ik was geloof ik met het dekbed en een dvd op de bank gekropen xxx Roelie
Niels heeft ventolin en flixotide, in de zomermaanden laat ik beide staan maar door de weersomslag moet ik nu weer beginnen... Nu eerst 4 keer per dag ventolin en 2 keer flixotide en hopelijk kan ik dan straks de ventolin weer afbouwen, vorige winter kon ik het met alleen de flixotide doen ik hoop heel stiekem dus dat hij eroverheen aan het groeien is. Want hij is nu wel benauwd maar ook heel erg verkouden. In januari moet ik weer naar de astmaconsulente en kinderarts en dan overleggen we weer, maar omdat het vorige winter zo goed ging wou ze hem op de lage dosis houden. Wat gebruikt Fabian? En met mij....ook knallende ruzie gisteravond met manlief, ik kreeg gisteravond iemand die duiven van me wou kopen en dat was een hele nare brutale man die mijn hele duivenhok afkraakte, commentaar op van alles had en een hele misplaatste opmerking over mijn buik maakte En hoewel ik normaal heel goed gebekt ben was ik zó overdonderd...en het was maar goed dat ik mijn herder vast had in de bench want die had geen haartje meer plat die had die vent gegrepen... Maar goed toen hij weg was belde ik René om het verhaal te doen en kreeg ik van hem ook nog eens op mijn kop dat ik die vent er niet meteen had uitgeschopt nou daar zat ik ff niet op te wachten.. Dus wij zijn ook niet on speaking terms Zal nu ff de kinderen naar school brengen kom strakkies weer! xxx Roelie
eerlijk is eerlijk en ik denk dat jij een beetje hetzelfde hebt roelie... ik sta gewoon zo alleen in de zwangerschap,misschien omdat het de derde is en dus niet meer zo speciaal voor andere mensen. maar ik krijg dus echt van niemand kadootjes,kaartjes of een telefoontje hoe het gaat. niemand die je buik insmeert,je voeten masseerd of mee naar de echo gaat. mijn schoonmoeder komt donderdag terug uit marokko,ben benieuwd of ze iets meegebracht heeft voor de kleine.zal wel niet want dit word kleinkind nummer 26 en ze heeft maar oog voor 1 kleinkind en dat is anwar. denk trouwens dat de peren hier gaar zijn over een paar weken want ik heb een naam uitgezocht die meer naar het nederlandse toetrekt dan echt arabisch. ach we zien wel hoe het loopt,ben het gewoon ff helemaal beu.
fabian krijgt er ook tabletten bij sinds een jaar singular junior,daar ben ik heel tevreden mee.sinds hij die slikt piept hij niet meer.ventolin krijgt hij sinds 2 weken weer.maar alleen als hij moet gaan sporten.en de flixutide 2 keer per dag puffen.
Zo herkenbaar.... Bij de eerste word je als een prinses behandeld, bij de tweede is het al niet speciaal meer en bij de derde word je ten eerste raar aangekeken (want wie neemt er nou 3 kinderen?) en moet je het maar uitzoeken... Heb mezelf wel voorgenomen dat het dan voor mij wel speciaal is, want het is wel mijn derde en laatste en ik smeer mijn eigen buik wel in dan...maar leuk is anders ik weet precies hoe je je voelt... Ben idd ook benieuwd of je schoonmoeder iets meebrengt....waarom is ze zo gefocust op Anwar? En met wie verwacht je problemen rond de naam, mannetje of familie? xxx Roelie (echt weg nu straks terug)
heel de familie is zo gefocust op anwar,eigenlijk heel oneerlijk tegen de rest van alle kleinkinderen.mijn man is de jongste zoon en hij is weer zijn eerste zoon en dus ook prescies zoals hij vroeger was.uiterlijk,gedrag,streken alles.daarom word hij op handen gedragen net als mijn man vroeger. anwar slaapt bijna elk weekend bij opa en oma,maar de rest van de kleinkinderen vinden ze vervelend of hebben ze iets anders op aan te merken. is ook superlullig tegenover mijn schoonzusen en schoonbroers. ben echt benieuwd hoe de band met dit kindje zal zijn of ze ook zoveel naar hem gaan vragen. over de naam tja...denk dat er wel enige discussie komt met zijn ouders omdat het een marokkaan is en dus ook een standaard arabische naam moet worden.en ze dragen ook al mijn achternaam waar ze over door blijven zeuren dat ik dat moet veranderen.
het steekt ook echt een beetje als je soms leest dat mannen uit zichzelf een leuk pakje mee hebben gebracht of zo intensief met het kamertje bezig zijn. dan begin ik echt ff te twijfelen aan mijn eigen relatie.
Lieve allemaal, Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Het gaat naar de omstandigheden elke dag een heel klein beetje beter met mijn gezondheid. Emotioneel is de klap groot, maar we hebben goede hulp in het WKZ en ook van familie en vrienden. Elke dag gaan wij even naar Isa toe in het rouwcentrum. We mogen dan lekker met haar knuffelen, en ik weet hoe belangrijk dat is voor de verwerking. Morgen is de dag dat ze definitief een vlinder wordt. Het zal heel moeilijk zijn, maar ik weet zeker dat ze het boven in de hemel bij onze lieve Heer en bij haar broer Milan* goed zal hebben. En ooit komt er een dag dat ik mijn beide kinder weer mag ontmoeten. Heel veel liefs Linda P.s. ik wil alle mama's verder heel veel sterkte in de zwangerschap toe wensen. Ik blijf zeker komen op de momenten dat ik kan.
Morge meiden Eindelijk weer lekker geslapen, heerlijk knapt een mens van op hoor! Ben al lekker gedoucht en aangekleed. Zo alleen nog even de haren doen en klaar. Vanmiddag hebben we een verjaardag, groot feest want de tante van Piet word 60 en word groot gevierd met een diner en zo. Ben erg benieuwd.
goeiemorgen allemaal. Ook hier een rommelig nacht met de kids, eerst om 1.00 uur Angelus bij ons bed, tot 3 uur bij papa geslapen en om 3.00 uur kwam Zefanja en tja om 6.00uur was hij al weer wakker. MAar goed even goed een redelijke nacht gehad. Ruby en Roelie, ik herken veel in jullie verhaal, qua 3e zwangerschap, geen kaartjes, weinig kadotjes (behalve van mijn broer en ouders en oma) en weinig van goh hoe gaat het, etc...... En als klapper inderdaad iedereeen (de meeste) kijken verbaasd dat je 3 kinderen wil en misschien later er nog 1tje bij. 1 of 2 kinderen is tegenwoordig de norm. Gelukkig is Adriaan wel erg betrokken bij de zwangerschap, maar ja die is ook alle avonden thuis, dus denk dat dat toch scheelt. En als je soms even klaagt over hoe het gaat (of niet eigenlijk) kijken ze je aan zo van; jij wilde toch een 3e. Merk ook dat ik weinig hulp krijg met het huishouden. Terwijl ik nu dus helemaal niets mag, maar doe het dus toch. Is even terug denken de verhalen van gisteravond: Jen, goed dat je een gesprek heb gehad met je man, en gelukkig ligt het niet aan jouw of de kleine,. Lucht altijd wel op, want ja daar gaan wij vrouwen als eerste over twijfelen. Schrijf het maar lekker van je af hier. Enne ik had ook een blond vrouwtje in mijn hoofd, leuk hoor dat je je foto heb geplaatst. Je krijgt ook al een mooi buikie. Visitie uitlaten, ja ook hier! Een glasgordijn, had ik ook nog nooit van gehoord. Scheren we hebben een grote douche spiegel dus kan het via de spiegel zien, alleen vinden mijn buikspieren het niet zo fijn. Dus Adriaan doet het meestal, wil dus echt niet met zo rimboe liggen te bevallen. No Way! Kleertjes ja zelf veel gekocht, omdat wij dus niet zo veel krijgen. En geloof me 3 pakjes is erg weinig. Wij hebben wel pakjes maat 50. beide jongens hebben dit ook gewoon gedragen de 1e weken ook al was zefanja 3940 gr. Gaat toch echt om de lengte, oke de smal vallende 50 kon hij dus niet zo lang aan, maar de bredere wel. Ben niet zo van op de groei kopen. Melina met lengte 57 kan je kindje even goed maat 56 aan, er zit een overbrugging in hoor. Roelie zou ook rechtsbijstand inschakelen of de makelaar. Ben je mooi klaar mee, zo richting het eind. Nesteldrang, begint hier ook erg sterk te worden. Alles MOET af. Maar ja jouw lijstje Roelie lijkt bijna wel op die van mij. Carola, mooie buik. Echte vrienden tja die hebben wij hier ook leren kennen, maar al voor de zwangerschap, heb er nog 1 over. Maar dat is dus ook echt een schat. Zo dat was het even, ga zo lekker even douchen.
Wat betreft aandacht enzo qua 1ste of latere zwangerschap... het is dan weliswaar mijn eerste, maar ik merk ook weinig van aandacht hoor. Oke, van Willem en van de moeders, maar verder? Niemand die er naar vraagt en geen kadootjes of niks. Ook van mn zus hoor ik niks en van vrienden of familie ook nooit belangstelling naar mn zwangerschap.
Linda, Fijn dat jullie Isa* nog eventje lekker kan knuffelen. Wil jullie morgen heel veel sterkte wensen, dat Isa* een hele mooie vlinder mag zijn bij haar broer Milan*. En jullie zullen ze zeker weer terug zien. Veel liefs Melanie
goede morgen, ik las dat er meer mensen uit regio eindhoven zijn. Ik kies voor Maxima in Veldhoven want daar woon ik ook, dus lekker dichtbij. Ik ga over 5 min naar de dokter, kijken of die me naar de fysio kan doorverwijzen. Mijn man komt me ophalen want ik kan zelf geen autorijden van de pijn. Dan vanmiddag de gevreesde arbo-arts. Dus ik ben later op de middag weer online.
Even reacties: Jen: ik blijf uit je buurt hoor hihihi, ohee nee maak gewoon geen vervelende opmerkingen ben liefffffff hihi Ruby: Balen dat je knallende ruzie hebt gehad meis, kan me wel voorstellen als hij zo'n opmerking geeft! Kan me jou reactie ook voorstellen. Je zegt dan dingen die je eigelijk niet meent. Hopelijk komen jullie er samen weer uit meis. Soms een knallende ruzie goed voor een relatie hoor! Roelie: Ahww arme Niels, rot astma! Hopelijk komt hij vandaag de dag een beetje leuk door Mannen: maar even algemeen doen. Piet is ook niet zo romantisch qua zwangerschap helaas hoor. Niks mn buik insmeren, voeten masseren oid. Hij vind het wel allemaal leuk en spannend, maar moet hem af en toe ook nog helpen herinneren dat er een kind van hem in mn buik zit (alsof je er omheen kan) Hij maakt weinig contact me de kleine, vind ik wel eens jammer en dat zeg ik hem ook. Het romatische beeld wat ik voor ogen had, nee die is hier ook niet. Heb me er bij neergelegt, Piet is niet zo, kan hem wel dwingen, maar dat werkt toch niet, het moet uit zich zelf komen. Ook neemt hij geen pakjes oid mee voor de kleine, laat hij allemaal aan mij over, kinderkamer inrichting bemoeid hij zich ook weinig tot niet mee. Tja mannen beleven het zo anders als wij vrouwen denk ik. Het word voor hem pas echt als de kleine eris, denk ik dan maar en hoop ik. Ruby meis denk niet dat aan je realtie hoeft te twijvelen meis, denk dat er van alles mee speelt en dat het allemaal een beetje teveel word. Wel over blijven praten hoor meis, al is het hier, lucht op. Dikke knufffffffffff voor de meiden