Ik ben ook echt aan het aftellen nu naar de echo. Maar ik ben er ook wel bang voor, hoor. Ben zo bang dat het weer mis zal zijn (omdat ik de vorige keer ook nergens last van had en het niet aan zag komen). Sorry voor dit nega praatje, maar zit beetje in dipje vandaag. Voel me beroerd, heb vanmorgen voor de eerste keer echt moeten overgeven en zit nu superbrak op mn werk, terwijl er allemaal belangrijke bobo's rondlopen die ik moet helpen. SLechte timing... hoop dat de misselijkheid snel zal afzakken want dit is echt niks. Kraamvisite gisteren was wel leuk, schattig kindje. Moest wel lachen om de moeder (vriendin van mij), ze zei: 'wel gek dat we ineens iemand in huis hebben wonen die we niet kennen, die we niet verstaan en die allemaal dingen van ons wil'. Haha.
Het is nog pril, maar volgens mijn calculatie ga ik nog net bij de november mamma's horen, alhoewel het natuurlijk ook nog begin december zou kunnen worden. Met de calculator kwam ik uit op 27 november. Dat is de verjaardag van mijn oma. Oeeeeehhhhh ik vind het allemaal zo spannend! Hoop dat ik met jullie mee mag kletsen. Heb nog niet alle 90 pagina's gelezen, maar dat ga ik wel snel doen! Tot forums! Barbabintje (mijn echt naam komt later, als ik het heb verteld...je weet maar nooit wie er allemaal meelezen)
even antwoord op de vraag van MvM, Ik vang ook niet alle urine op vooral 's nachts niet en vroeg in de ochtend omdat ik dan altijd heel nodig moet dan ben ik dus te laat. Misshien ff een genante vraag mijn man laat merken dat hij gemeenschap wilt maar ik ben bang dat er iets mis gaat kan dit kwaad wie van jullie weet dat?
even over het vertellen aan je ouders/schoonouders ik heb het heel stom gedaan via de telefoon dit omdat me ouders verder weg wonen. bij goede vrienden hebben we gezegt hebben jullie 16 november wat te doen toen ze nee zeiden hebben we gezegt komen jullie dan beschuit met muisjes eten. En de reacties waren erg leuk.
ik las net dat iemand in de tuin had gewerkt,maar volgens mij vk mag dat niet als je zwanger bent. en voor mvm ik vang ook niet alles op soms vergeet ik het wel en ik ben ook niet altijd thuis(bijna nooit dus). verder nog over het vrijen: ik durf het ook niet ben bang dat het mis gaat,omdat je het hier veel leest dat je bloed verliest na het vrijen ik probeer de boot gewoon een beetje af te houden,maar probeer mijn mannetje natuurlijk wel tevreden te houden.
Hoi damens Even over in de tuin werken, dit mag wel maar met handschoenen aan. Dit voor bacterien Dan over MvM ik vang bijna alles op behalve als ik een grote boodschap moet doen. 's nachts neem ik de maatbeker en de fles gewoon mee naar boven. Dan over het vrijen, het kan geen kwaad. Er kan hooguit een haarscheurtje ontstaan waardoor je even kort gaat bloeden. Dit is niet erg. Ik snap heel goed dat jullie bang zijn dat ben ik ook. Bij mijn vorige zw heb ik er goed met mijn man overgepraat dat ik niet deurfde en geen zin had. Dit was niet erg en we hebben het mijn hele zw niet gedaan. Zelfs niet op mijn huwelijksnacht. Dit vonden we beide erg jammer maar je doet het voor een goed doel. Liefs Linda
@Barbabintje: WELKOM op de valreep bij de novembermama's en GEFELICITEERD natuurlijk! Over het vrijen: ik heb er de laatste weken absoluut geen zin in! Heel vervelend, vind ik, maarja, zou het inderdaad ook niet gauw 'durven' Het zou zelfs best wel eens kunnen dat de laatste keer dat we het deden, de bevruchtingsdag was, omdat mn vriend daarna naar het buitenland is gegaan en ik tijdens die reis van hem positief testte! Dat is dan op zich wel weer een grappig idee. Ik hoop wel dat mn libido weer een beetje terug gaat komen. Maarja, die misselijkheid verpest het behoorlijk...
Goede morgen dames, ben even niet geweest hier was weer drukkie werken en ben dan best moe in de avond en dan ga ik naar bed. gisteren met vriendlief film gekeken ( heeft ook wat aandacht nodig) Las hier verschillende dingen weet niet precies meer wie ze schreven. Alle nieuwe mama`s welkom.... Dagboek, Ja dat is erg leuk om bij te houden dus een aanrader. Echo, ik heb hem vroeg omdat ik via de MMM zwanger raakte. het geluk wilde dat ik de laatste ronde voor IUI zwanger raakte en zo via een gyn een afspraak kreeg voor over 3 weken. Dat is mijn geluk een vroege echo te krijgen. Misselijkheid, Hier nog een die misselijk is maar niet gedurende hele dag. Dit neemt toe en blijft bij een hoog gevoel in de keel. Moet nog een goed schema zien te vinden mbt eten hoe ik het kan voorkomen. op een paar keer kokhalzen na heb ik nog geen wc nodig gehad. Sex , Hier doe ik wel gewoon aan sex de frequentie is minder omdat ik vaak moe ben en vroeg slaap dus ventje stapt in bed als ik diep in coma ben haha. Bovendien als ik een misselijk gevoel heb dan moet iker niet aan denken ook. Maar als ik mij goed voel WHY NOT?. Ik zelf vind alles vies ruiken, heb tegen bepaalde dingen gewoon een afkeer gekregen. Dat vind ik zelf het vervelendste van allemaal. continue vieze luchtjes in je neus. Gisteren gehakt leek wel een dode koe. vriendlief zei, stel je niet zo aan....Ikke jankende ( hormoontjes?) Ik stel mij niet aan. Toen had ie wel beetje spijt . Onzekerheid, Hier zelf ben ik ook erg onzeker over het feit of er daadwerkelijk wel wat groeid van binnen... Eerst zien en dan geloven . Ben bang dat het gestopt is met groeien maar dat de hormonen mij nog steeds het gevoel geven van zwanger zijn... ERG he. Nog een paar dagen en dan hoop ik een knipperlichtje te zien. Denk dat ik dan pas echt begin met geloven en heerlijk genieten... Sorry dat ik niet persoonlijke antwoorden gegeven heb, maar heb meer algemene dingen benoemd die ik tegen gekomen ben.... Vanavond en morgen ben ik weer werkende tot 23.15 , daarna heerlijk vrij weekende... LIEK
ik durf wel. maar heb er totaal geen zin in. ik vind het wel leuk om mijn mannetje nog te helpen en dat doe ik dan ook met plezier. als hij maar niet bij mij naar binnen hoeft. sorry voor rare verhaaltje maar dan snappen jullie mij tenminste wel.
He jammer, denk dat wel het allerrustigste dagje op het novemberforum is tot nu toe! Maarja, we zijn natuurlijk ook allemaal hard aan het werk Heb zelf iig het 9 maanden dagboek besteld en ik heb m morgen in huis als het goed is, dus daar kijk ik naar uit!
ja het is wel ernstig rustig hier. ben ook elke keer aan het kijken maar er staat elke keer maar niks
Oeh dan zal ik maar gauw weer eens wat neerzetten hahahahaha Barbintje welkom bij de novembermama's en gefeliciteerd met je zwangerschap! Tsja verder is het hier allemaal nog hetzelfde, weinig kwaaltjes al heb ik wel het idee dat ik elke dag een beetje vaker misselijk ben maar heb tot nu toe de wc nog niet van zo dichtbij gezien Ik ben wel enorm moe en probeer veel te rusten maar ja dat lukt helaas niet altijd Gelukkig komt vanavond mijn mannetje weer thuis en kan ik even bijtanken.... Oooh enne sex....nou nee bedankt hoor op dit moment Voel me net een opgeblazen olifant en ook down there voelt het allemaal niet echt geweldig....maar ik weet nog uit mijn vorige zwangerschappen dat ik zo rond week 15 tot bekant het einde een mega sexdrive had Dus mijn man houdt het nog wel even vol hij verheugt zich vast op de tijd die komen gaat hahahahaha Groetjes Roelie Ohhhh ja dat zou ik nog vragen, ik las ergens dat je geen kaneel mag als je zwanger bent is dat zo en waarom mag dat niet? Weet iemand dat?
Dank voor het welkom! Kaneel zou ik niet weten. Zal zometeen eens googlen. Sex? Voorlopig nog geen problemen mee, maar ik begrijp dat bij de meerderheid het libido toch wel ernstig afneemt. Zal tegen mijn man zeggen dat hij "het er nog maar even van moet nemen" heb net al een apart topic geopend, maar misschien herkennen jullie het hier ook: de (lichte) zwangerschapssymptomen die ik heb, komen en gaan. Als ze er (even) niet zijn, wordt ik gelijk onzeker of het allemaal wel goed gaat Ik ben normaalgesproken helemaal geen stresskippetje maar ben erg verward en onzeker. Herkenbaar?
@Barbabintje: geniet er nog maar lekker van dat je weinig last hebt, want dat zegt helemaal NIKS en het scheelt een hoop ellende. Ik zou willen dat ik nergens last van had, want ben de hele dag door nu kotsmisselijk. Dan liever die eerste 2 weekjes zonder kwaaltjes! Enneh... amdersom zijn kwaaltjes ook helemaal geen garantie dat het goedzit, dus je zit gewoon prima, lijkt mij zo: geniet ervan (en ook van je libido, hihi!)!.
@roelie resultaat van googlen naar Kaneel tijdens zwangerschap: (bron: babyboxnl) Kaneel Ook kaneel is een stofje waar je tijdens je zwangerschap waarschijnlijk maar beter voorzichtig mee kan zijn. Kaneel bevat namelijk de smaakstof coumarine. Het effect van het gebruik van kaneel op ongeboren kinderen is nog niet onderzocht, maar op grond van enkele aanwijzingen met vergelijkbare stoffen kan de kans op nadelige effecten niet worden uitgesloten. Coumarine heeft dezelfde molecuulstructuur als vitamine K, en zou daarom de werking daarvan kunnen beïnvloeden. Daarnaast zijn er indicaties dat het nadelig effect heeft op het skelet en lichte neurologische afwijkingen kan veroorzaken. Het schadelijke effect is nooit onderzocht, laat staan bewezen. Het is gebaseerd op indirecte aanwijzingen. Totdat het bij de mens bewezen is, lijkt het daarom raadzaam om matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens de zwangerschap, in ieder geval gedurende de eerste drie maanden. Goed dat je dit vraagt: morgen staat rode kool op het menu en daar gaat een aardig grote snuif kaneel in bij ons! Oke, het is dan wel niet bewezen, maar in de eerste 3 maanden ga ik er in ieder geval wel rekening mee houden.
Gek is dat he, als iemand anders het zegt, voel ik me gelijk geruster. Terwijl ik dat zelf toch al bedacht had Zullen de hormonen wel zijn?! Enne met het libido komt het wel goed
Heb ik ook weleens gehoord, maar hoorde later dat het pas schadelijk is als je een paar kaneelstokjes opeet. Eet dus gerust kaneel. Barbintje: Welkom! Ik voel mij de vandaag gelukkig wel prima. Niet dat ik mij heel slecht voel, maar af en toe heb ik moeheidsaanvallen. Ik merk wel dat ik mij gelijk zorgen ga maken als ik mij minder zwanger voel. Morgen is het 6 weken geleden dat ik een miskraam kreeg. De herinneringen zijn nog zo vers. Gelukkig heb ik over 5 dagen de echo. Aftellen dus ... Jente