November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    die moeder met dat aso accent?

2. Klinkt logisch, maar niet alsof je er reuze blij mee bent... of heb ik dat mis?

3. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Maar volgens de directeur kon er intern niet zomaar geswitcht worden van klas.
    Er zitten wel enkele mensen in de pool waarvan ik nu al zeg, als die het is, dan laat maar dan ga ik niet met verlof. Echt een paar vreselijke mensen.
    Alle scholen van ons bestuur kotsen ze uit, maar ze kunnen ze niet zomaar ontslaan, werkelijk waar dieptriest.

4. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Tja zoals de directeur het zei klonk het alsof ze DE klas wilde hebben. Zoals ze het zelf zei klonk het ook weer anders.
    Ik wil gewoon een goeie fulltimer voor die groep. En zij is opzich wel geschikt, en ik denk ook wel dat ik prima met haar kan samenwerken.

5. Je gaat je verlof toch niet laten schieten voor een slecht leerkracht? Jij en je kind gaan toch voor je klas?

6. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ja die komt morgen op gesprek, ik heb haar gevraagd. Haar kind doet nogal veel dingen die niet mogen. Zo slaat hij ook gewoon zomaar kinderen, jat dus spullen, doet zn werk niet, roept door de klas...ga zo maar door....

7. Das een mooi vooruitzicht, als het door kan gaan. Lijkt me nix om het achter te laten bij een 'uitgekotst persoon' maar ik zou toch wel gewoon met verlof gaan hoor!

8. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    :) neem maar met een korrel zout.... maar als laten we haar A. noemen Als A. komt, dan verziekt ze niet alleen mijn klas maar dan zijn mij 2 parallelcollegas ook binnen een week ziek. Ze is echt onmogelijk!

9. Ik heb trouwens een kind dat elke week op woensdag afwezig is en dat is geen vaste afspraak. Ze blijft gewoon weg, wordt niet afgemeld, ziekgemeld oid. En als je naar huis belt neemt er niemand op! Zo vaag!

10. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Maar ik denk dat de directie haar ook niet moet, dus zover zal het niet komen.
    Ik merk het wel, ik moet er ook geen zorgen om maken.

11. Ja daar wordt je ook niet vrolijk van idd.. Paralelcollega's? Hebben jullie zo'n grote school?

12. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    5 kleutergroepen, 3 groepen 3, en 2 van de rest. Redelijk. Maar er zijn binnen ons bestuur grotere scholen.

13. Wel typisch dat het zo op zich laat wachten die duidelijkheid over je invaller...

14. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Noteren en melden bij de leerplicht.
    Mijn zelfderaddraaier, waarvan de moeder morgen komt, wilde verlof, heeft ze niet gekregen, heeft ze schijt aan en ze gaat toch. Ze vroeg aan de directie wat de boete eventueel was, en ze zei (toen ze het bedrag hoorde) dat ze gewoon zou gaan.
    Voor dat kind is het opzich best goed als hij er even tussenuitgaat....

15. Wat een verschil! Wij mogen blij zijn dat de bovenbouw rendabel is... klassen van 17 kinderen enzo.. Zelfs een combiklas, omdat groep 6 maar14 kinderen heeft. En door het kleine aantal kinderen, is er geen geld voor een extra leerkracht.

16. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik ben a. niet de enige zwangere en b. het moet uit de vervangerspool in principe.

sowieso klopte mijn aanvraag niet want daar stond een datum ergens in februari als uitgerekende datum....

17. Vind de boete best hoog, en is ook nog eens per dag...

Punt is trouwens dat 'mijn' kind pas 4 is en dus niet leerplichtig... Dus ik moet het eerst zelf zien op te lossen en zo niet wachten tot ze 5 is... Helaas

18. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    dorpsschooltje?
    Wij zijn nu enorm aan het groeien omdat elders in de wijk een school dicht gaat ofzoiets (of verbouwen of weet ik veel wat). In ieder geval, veel kinderen van die school komen nu naar ons.
    Nadeel (voor zover het een nadeel is) is dat onze school vrij 'elitair' was. En de nieuwe stroom zijn veel buitenlandse kindjes en kindjes van de lagere sociale klasse. Enorm grote verschillen dus...

19. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Directeur zei net dat het 150 euro was. Ongeacht hoe lang je wegbleef.

20. Heb jij niet zelf de aanvraag gedaan dan?
    En waarom uit de invallerspool, kunnen ze niet een advertentie zetten voor tijdelijke invaljob wegens zwangerschapsverlof?

Share This Page