Dat zijn de regels van het bestuur. En de 'aanvraag'waar de datum verkeerd stond was het formulier van Dyade, de instantie die de salarissen uitkeert.
Ik hoorde laatst dat het een bedrag per dag was... maar dat kan ik dan ook gehoord hebben van een onbetrouwbare bron Ff googlen...
Alle verloven gaan in principe via mensen die al bij het bestuur werken. IN dit geval dus de invallerspool. De invallerspool zit sowieso vol want wij hebben regelmatig iemand op school lopen uit de pool die nergens hoeft te vervangen. (Dan moet je naar je stamschool gaan en je daar nuttig maken.)
Wij hebben kind, dat is na de vakantie niet meer komen opdagen. (De school was bezig met bureau jeugdzorg ed). Kind is niet afgemeld. Huis is leeg. Kind kan in principe zonder uitschrijving van onze school niet op een andere school worden aangenomen...maaaar..... hij is nog 4 dus hij zou in principe kunnen zeggen dat hij nog op geen enkele school heeft gezeten. ZUlke verhalen hoor je wel vaker, slechte ouders, school grijpt in. Kind verhuist. Hele kermis weer van vooraf aan.
Ik heb ff gegoogled en vond dit: Scholen mogen nu vanwege 'bijzondere omstandigheden' per jaar een leerling maximaal tien dagen vrij geven - meer dan vijf dagen achter elkaar is niet toegestaan. Luxeverzuim al helemaal niet, daarop staat een boete van 45 euro tot een maximum van vijf dagen. Dus als ik het goed lees 45 euro per dag...
Is dat iets van de laatste jaren of was dat altijd al zo, boete als je niet op school komt? Kan me dat uit mn eigen jeugd niet herinneren namelijk.
Ik lees dat het gewoon 45 euro is. Tis maar net hoe je het interpreteert. Anyway, het is zgn luxeverlof ja. Vader heeft eigen zaak en kon in de zomervakantie niet weg. Op zich wil de school het verlof wel geven. Maar het mag gewoon niet. Wij zien ook wel in dat dat kind er baat bij heeft maargoed... Nu wordt het kind wss of gewoon thuisgehouden of ziekgemeld.
Ja, de zogenaamde 'vluchtouders' vreselijk. Wij hadden vorig jaar een een gezin en dat 'vluchtte' ook met de drie kinderen naar een andere school/provincie.. Zo hebben we nog een gezin dat al 5 scholen van binnen heeft gezien en sinds vorig jaar bij ons op school zit... Ben benieuwd hoe lang die blijven.. In de meeste gevallen: arme kinderen!
Vroeger, toen de euro nog de gulden was, ging je ook gewoon naar school. En luisterde je naar de juf.
Kinderen mogen wel vrij, maar niet meer dan 5 dagen en niet eerder dan twee weken na de zomervakantie. Bij ons gaan er nog kinderen op vakantie van 5 jaar... drie weken weg... dus dat is ook niet helemaal zoals het hoort geloof ik..
Hallo meiden, Ik wip heel even binnen om te melden hoe de echo geweest is. Reageren op iedereen doe ik morgenmiddag, heb ik nu geen puf meer voor. Ik ben SUPER opgelucht, er was helemaal NIETS meer te zien van de eerdere cystes, ons meisje ziet er hartstikke gezond uit, er is geen enkele afwijking waar te nemen op alle gebieden waarop gecheckt is. Nou, dit is nog veel mooier dan ik had durven hopen/dromen natuurlijk. Ze ligt nog steeds (of alweer?) in stuit en helemaal dubbel gevouwen met haar beentjes bij de oortjes. Ze vindt het blijkbaar nogal leuk om met haar teentjes te spelen, want dat deed ze veelvuldig. Hebben haar ook zien gapen (enorm schattig) en het vermoeden bestaat dat ze net zo'n mooie volle lippen heeft als haar papa Het geschatte gewicht is 1293 gram, waarmee ze ietsje boven het gemiddelde zit en dat heeft weer te maken met het feit dat ze in het geheel wat groter dan gemiddeld lijkt te zijn (lange ledematen). Waarschijnlijk is ze dus net als haar papa en mama lang en smal bij de geboorte.... Oh, ik ben zo ontzettend opgelucht, dat kan ik jullie wel zeggen. Heb vanochtend nog fikse huilbuien gehad van de spanning of het wel allemaal goed zou zijn. De uitslag had zo anders kunnen zijn vandaag..... Ontzettend goed nieuws dus, ben helemaal in jubelstemming. Fysiek is het overigens het tegenovergestelde Lig nog helemaal in de kreukels van de pijn en al de hele dag strontmisselijk van het maagzuur (tja, die beentjes en handjes gaan vrolijk te keer daarboven) waar ik zojuist antagel voor ben gaan halen, ik hoop dat het helpt! Vanochtend bij de tandarts onder het 'mes', want er is twee dagen terug een vulling in mijn kies gebroken en afgebrokkeld, moest nu hersteld en zat fikse ontsteking onder.... Lieve meiden, ik 'spreek' jullie allemaal morgen weer. Een fijne avond allemaal...... Linda, jij en Patrick zijn vandaag heel vaak in mijn gedachten geweest. Wat een moeilijke dag moet dit voor jullie zijn (geweest). Ik hoop dat jullie het afscheid van Isa hebben kunnen vormgeven op de door jullie gewenste manier en dat jullie heel veel steun (hebben) ontvangen van jullie naasten om de immense pijn die jullie samen moeten dragen te kunnen verdragen. Isa is nu een vlinder en vast en zeker bij haar 'grote' broer Milan, ze zal daarnaast altijd in jullie hart zijn en daardoor toch ook in zekere zin (nog) bij jullie. Ik wens jullie heel veel kracht toe! Liefs, Indigo
Hahah ja oke, vroeger... Maar ik bedoel, het kwam bij ons op school toch ook wel voor dat kinderen op vakantie gingen buiten de gewone vakantieperiodes. Of dat er een dag vrij geregeld werd terwijl dat eigenlijk niet vrij was etc. Maar kan me niet herinneren dat er toen boetes op stonden? Kan me wel voorstellen dat het nu extremer is en daardoor harder aangepakt wordt ofzo?
Dat was er toen ook wel. Ik ben ook een keer 2 weken naar Spanje geweest onder schooltijd. Werd niet moeilijk over gedaan, kwam amper voor....
Ik hoop dat je lichamelijk ook weer snel op de been bent, want dat is niet echt prettig... Sterkte meid!
Fijn om te horen indigo. Jammer dat het fysiek wat minder gaat. Elke zwangerschap een kies gaat klaarblijkelijk ook voor jou op.
@Indigo; Wat fijn dat alles goed is met jullie meisje! Zal wel een hele grote opluchting zijn ja... Jammer dat je Fysiek nog in de kreukels zit, hoop dat je ook op dat vlak snel wat beter uit de voeten kunt ! Meiden, meiden; wat kletsen jullie veel zeg...pfoe Heb net voor ik weg ging op mijn werk nog even bijgelezen, gestopt op pagina 938 en er zijn alweer 4 pagina's vol in een half uurtje Kom net op het postkantoor iemand tegen van de korfbalvereniging waarmee wij met de honkbal samen op 1 accommodatie zitten, blijkt ook zwanger te zijn en eind november uitgerekend! Het is echt ongelooflijk hoeveel mensen er in onze vrienden/kenissen kring in november een kleintje verwachten... Wel heel erg leuk natuurlijk; kunnen die ukken straks lekker samen spelen!