Trouwens, iemand uitlaten kennen we hier wel. Ik gebruik het ook. Maar toen Muriel het typte kon ik echt die link niet leggen. Gesproken klinkt het heel anders dan als je het leest..
haha, terug van pufclub. We hebben echt leren puffen! Jeej! Vanaf nu hadden we een andere cursusleidster, deze heeft tenminste wel zelf kinderen op de wereld gezet, scheelt toch in de ervaring.. Ze doet ook zelf bevallingen, zowel thuis als in het ziekenhuis. Ze heeft veel praktische tips en bruikbare uitleg. Toch fijn
Euh ja, dat soort huizen zijn in amerika erg goedkoop. En verkijk je niet op de grootte he. Het zijn huizen van hout ipv steen, dus dat bouwt veel goedkoper. En de grond is in Amerika/Canada veel goedkoper dan in NL. Daarom bouwen we in NL de hoogte in, omdat je dan minder grond nodig hebt. Afhankelijk van waar je gaat wonen (bij de grote stad of wat meer buitenaf) kun je in Amerika/Canada al een leuk vrijstaand huis hebben voor 50.000 euro. Je ziet daar ook wel rijtjeshuizen hoor, maar dat is eigenlijk alleen in de stad, waar ze dus het zelfde probleem hebben als in NL, minder ruimte dus minder grond, dus duurder.
We zijn net terug van Samen Bevallen. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken. Ik vond t wel leuk dat alle stellen zo'n beetje de zelfde leeftijd hadden (tussen de 31 en 39), maar verder..vooral het 2e deel, op de grond liggen en oefeningen doen vond ik niet prettig. Nu vind ik t sowieso niet fijn om in groepsverband dat soort dingen te doen, omdat ik veel gewoon niet kan, dus dat scheelt. Maarja, ben benieuwd hoe t de komende weken gaat zijn. Sta in elk geval nog niet te juichen..
Indigo, wat een SUPERGOED nieuws voor jullie! Een pak van mijn hart. Mooie foto's van de pretecho, Jennie. Linda, wat een mooi gebaar de balonnen met de vlinders eraan. Mocht je ergens behoefte aan hebben, dan kun je weet je me te bereiken he? Ook wat mij betreft blijf je hier absoluut hartstikke welkom! Dikke knuffel voor jullie.... Carola, hopelijk daalt je bloeddruk snel nu de presentatie achter de rug is. Hoe ging dat trouwens? Maria, ik kijk echt nooit naar het blok. Op zich is het programma wel aardig, maar ik vind die presentator zo'n enorme kwal, dat trek ik echt niet! hahahaha wat geweldig dat automatische sterretje...ik krijg nu de neiging om zoveel mogelijk vieze woorden uit te gaan proberen! Hier hadden we vanavond een rondleiding op de kraamafdeling van het ziekenhuis in Dirksland. Het eerste praat van de gyn was wel aardig. Niet heel veel nieuwe dingen gehoord, wel de instrumenten even van dichtbij kunnen bekijken. Het praatje van de BV-mevrouw was echt heel slecht. Een heel zweverig tiepje waar ik meteen allergisch voor was. Die stem en manier van praten...euuuch....Ik ga binnenkort wel een keer naar zo'n info-avond toe (samen met mijn vriendinnetje, wordt hoe dan ook een leuke avond), maar niet bij haar! De rondleiding zelf was wel prettig. Heb een goed gevoel bij het ziekenhuis en de sfeer daar. Tot morgen, xxx
Jammer dat de eerste les wat tegenviel. Misschien kun je de volgende keer aangeven dat je het niet prettig vindt om oefeningen op de grond te doen? Wellicht dat de docent dan een alternatieve (zittende of staande) oefening voor jou zou kunnen verzinnen. Het is natuurlijk iets anders, maar met mijn groepslessen op de sportschool krijg ik van de docent ook alternatieve oefeningen aangeboden wanneer de rest bijvoorbeeld buikspieroefeningen doet. Hopelijk gaat het de volgende les wat beter en krijg je meer zin in de cursus.
goedemorgen...weer een onrustige nacht achter de rug.pfff werd om 1 uur wakker met jeuk aan mijn voeten.en moest heel erg overgeven. denk dat ik de kids naar school doe en nog ff terug kruip.bleghhhh voel me lichamelijk ff bagger.
Mogge, hier ook een onrustige nacht.....de hond had de slaapkamerdeur opengekregen en was heel stilletjes naast het bed komen liggen. Toen ik om 3.00 uur voor een pitstop eruit moest, struikelde ik over hem. Weer weggestuurd, maar na een uurtje word ik wakker van gemiauw. Was de kat door het raam naar binnen gekomen. Weer een halfuurtje later was de hond aan een botje begonnen te knagen, maar dat zette hij af tegen de deur (boink boink)......Ik vond mijn beestjes niet leuk vannacht! Later vandaag kom ik nog wel langs....ik ga nu aan de slag! xxxx
Hele tekst getypt, weg! arghhh Nouja, komt ie weer: Goedenmorgen! Nouja, laat het goed er maar vanaf! Ben vannacht weer de hele nacht op geweest met "harde buiken". Volgens mij zijn het zelfs niet eens altijd harde buiken, maar ook een beetje het "echte" werk...pff kan mega zeer doen af en toe. Nouja, als het niet meer te doen is trek ik wel aan de bel Gisteren hebben we zelfs de box al in de kamer gezet, met kleed en al Ik ben om 23.00 uur nog lakentjes gaan strijken Hoezo nesteldrang? Etienne heeft me keihard uit staan lachen....ach zegt ie: HORMONEN! Ik denk niet dat ik vandaag veel online ben, ik ga proberen ergens vandaag een uurtje slaap te pakken Fijne dag allemaal!
morge meiden Heb heerlijk geslapen, had een poging gedaan om het de voedingskussen te slapen, wat een gevecht zeg, dat ding heb ik na een half uur een gooi gegeven, werd er helemaal kriebelig van. Daarna zo in slaap gevallen. Gister ff flink kwaaf gemaakt en hetbehang eraf gehaald, pff wat een werk, eerst de bovenlaag eraf en dan pas de onderlaag, maaaaaaaaaaar het is er allemaal af, oke op een muur na, maar daar staat nog een kast en daar waag ik me echt niet aan. Ik ga even genieten van mn koffie en ga zo op jullie reageren. Totzo meiden
Goede morgen vannacht heerlijk geslapen, maar 3 keer een pitstop. Mijn vriendin is net weg, en mijn bloeddruk was weer al vanouds. Gewoon goed dus. Wat adrenaline in je bloed allemaal niet kan doen in combi met hormonen. Ik mag dus volgende week woensdag weer terug naar de gyn. Maar mijn presentatie ging geweldig. Halverwege begon ik me af te vragen of ik in het engels aan het praten was of in het nederlands, want het ging zo vlotjes. Ik heb voor mijn werk nu alleen nog maar schrijf werk, dus dat kan ik lekker thuis doen. Ik moet dan wel in de gaten houden dat ik niet te veel doe. Want tot mijn verlof op het werk verschijnen gaat niet meer. Ben nu blij als ik af en toe even lekker op de bank kan gaan liggen. xx Carola
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Kyra75~uitgerekend op 3 november~1ste kindje~verrassing Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Carola82~uitgerekend op 6 november~1e 2 kindjes (tweeling!)~verrassing Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 8 MEIDEN 9 JOCHIES 9 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 26 kleintjes op komst AGENDA Jen25 ~ 6 september 16.45 vk Joldeg(Ilse) ~ 6 september 11:30 uur groei-echo LindaPOOH~ 8 september word ik 24! Lenthe~ 8 september Sofia 1 jaar! Gwendolyne ~ 10 september 08:45 controle groeiecho (hoofdje & baarmoeder) Joldeg~10 september 8.20 vk Serafijntje ~ 12 september mini vakantie (5 dagen naar Parijs) Carola82~12 september gynaecoloog 14:00 Rachel~13 september 9.00 echo i.v.m groei kindje Dafje~13 september controle verloskundige 16:45 Rachel~13 september 17.30 vk injectie rhesus Muriel~14 septber 12.00 vk Roelie~ 14 september word ik 30! Sammie2~ 14 september weekendje Denemarken met vriendinnen van middelbare school! MissyM~ 15 september babyshower! Serafijntje~ 17 september 11:00 vk MissyM~ 17 september 16:45 vk Barbabintje (Esther)~ 18 september eerste yogales met vriendin Indigo~ 18 september 20.10 uur vk MissyM~ 18 september 19:30 kraamzorg komt langs intake Maria~19 september 9.45 vk Sammie2~ 20 september 8:10 uur VK Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar! Roelie~24 september 9.15 vk Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh' Carola82~24 september met verlof jolger (jolanda) ~29 september met verlof Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar! Murmel~ 3 oktober met verlof Stasia~ 3 oktober met verlof Dafje~4 oktober met verlof Jen25~ 4 oktober met verlof Rachel~ 5 oktober met verlof Gwendolyne~ 8 oktober met verlof MissyM~ 8 oktober met verlof Roelie~9 oktober Lars wordt vandaag 9! Sammie2~ 12 oktober met verlof Maria~13 oktober met verlof Indigo~17 oktober met verlof GEBOREN ISA* ~ 31 augustus ~ dochter van Linda en Patrick
ik begrijp je volkomen! Wat ik zou doen is mijn mening niet geven en afwachten wat hij beslist, wel gaan of niet gaan! Totaaal geen reactie geven als hij vraagt of hij kan gaan of niet, zeggen wat wil je zelf en als hij dan besluit om toch te gaan gewoon een losse opmerking geven dat je baby ook elk moment geboren zou kunnen worden en dat hij dan de bevalling zou missen inclusief de eerste uren van het kind terwijl het kind en jij hem dan het hardste ooit nodig zouden hebben en stel je voor het is precies de dronkenzondagmorgen en dan er achteraan zeggen iets van maar ja als jij het nog belangrijk vind om 20jarige dingen te doen terwijl wij hebben gekozen voor een stabiel kindervol leven ja dan moet je inderdaad gewoon gaan euh ik ben irl best wel bot dus
Heeeerlijk toch juist voor hem om zo'n vriend te hebben: wel de lusten en niet de lasten van het bedenken en regelen Ach joh, geniet er juist maar ff van dat je lekker een weekendje het rijk alleen hebt, dat zal er vanaf november niet gauw meer van komen, dan ligt er zo'n aandachtslurpend monstertje in de kamer naast je Maar ik kan me voorstellen als dit soort plannen interfereert met al gemaakte plannen, dat dat niet bepaald OK is.
de woningen zijn daar niet heel duur volgens mij en ze laten alleen de vrijstaande woningen zien in die serie omdat ze die waarschijnlijk kunnen verbouwen, de 2kamerappartementen kan je niet slopen en opnieuw bouwen denk ik