Hihihi Muriel, je bent te schattig Het was trouwens echt een belachelijke situatie vanmorgen. Mijn hond liep los en er kwamen 2 fietsers aan. Dus ik liet hem aan de kant gaan en zitten. Toen ze voorbij waren liet ik hem weer "vrij". Helaas had ik niet gezien dat beide fietsers een mandje met een luttekikker erin achterop hadden. Helaas maakte een van die hondjes oogcontact met de mijne en mijn hond ging er achteraan (hij is vrij jong nog). Gaan die fietsers helemaal schreeuwen tegen hem en gaan nog harder wegfietsen. Helaas kan ik in zo'n situatie roepen wat ik wil, maar gillende racende fietsers met een keffende soortgenoot achterop is echt leuker dan ik Dus ik erachteraan (schuddend met dikke buik in mijn handen). Toen stopte uiteindelijk1 fietser en de andere ging door mét mijn hond. Toen ik buiten adem bijhaar aankwam, kreeg ik de wind van voren. Ze had zo'n hekel aan honden van een ander die losliepen, tieren en schelden echt niet normaal meer. Ik vroeg waarom ze dan precies de route door een losloopgebied namen en niet de alternatieve. Dat kwam niet aan. Vervolgens wil ze weer wegfietsen en ze zegt: mijn man stopt echt niet, dus we zien je wel in Rockanje (ahum, dat was nog ruim 15 kilometer!). Ik heb de riem van mijn hond in haar handen gepropt en gezegd dat ze mijn hond dan maar aan moet lijnen en aan een boom moet binden. Dan vind ik hem wel, want ik ga echt niet dat hele eind achter haar aan lopen met zijn zwangere buik! (Zij: oh dat had ik niet gezien...yeah right). Ze zou hem vast gaan binden verderop. Terwijl ik verder liep, werd in ingehaald door een vent op een Solex. Dus brutaal gevraagd of ik even achterop mocht En dat mocht Gelukkig was mijn hond een kilometertje verder een bevriende buurhond tegengekomen en die zn baasje had zijn aandacht getrokken en kwam mij weer tegemoet gelopen. Eind goed al goed, maar toen kwamen de hormonale kwaadheidstranen Bizar verhaal he?! Ik hoop maar dat jullie er een touw aan vast kunnen knopen, want een beetje warrig heb ik het geloof ik wel geschreven
Inderdaad vrij bizar, maar wat SUF zeg, zoals dat soort mensen reageert. Zeker als het gewoon is toegestaan daar dat de beestjes loslopen. Echt erg ascoiaal dat ze jou maar lekker door lieten rennen. (ook wel erg asociaal van jouw eigen hond overigens). Hihi, goeie actie van die lift op de Solex!
Joehoe, ik ben er weer ..... (niemand me nog gemist blijkbaar ) Lag gisteren helemaal in de kreukels van de pijn en vermoeidheid, lag al megavroeg in mijn nestje (wel onrustig geslapen door vaak plassen, bekkenpijn en erg onrustige benen) en toen vanochtend om 6.15 uur de wekker ging had ik het gevoel dat het pas een uur of twee in de nacht was. Nu eindelijk effe de tijd en puf om te reageren op al jullie berichtjes. Was trouwens weer mega-veel leeswerk, pfffff, vanaf pagina 976 Gaat lekker zeg, de 1000 pagina's al gepasseerd Zal straks als iedereen met verlof is wel helemaal als een trein gaan, SLIK, hoop dat ik het dan kan bijbenen, ben immers de laatste die met verlof gaat. Nog even over de meeting, ik heb het wel in mijn agenda genoteerd maar weet nog niet of ik erbij kan zijn. Het is een zondag, hetgeen betekent dat ik zelf moet rijden of met de trein komen, want mannetje werkt op zondag altijd. Geen idee of ik dat wel zie zitten. Ik zie het feitelijk nu al niet zitten om 2,5 uur in de trein te moeten zitten (met overstap), laat staan als ik weer weken verder ben in mijn zwangerschap. Maar wie weet.... Jammer genoeg heeft niemand van jullie gereageerd op mijn vraag hoe ik foto's in mijn album moet plaatsen, dus bij deze nogmaals die vraag. Kan ik tenminste ook eens met mijn mega-buik showen. Ik schrok er overigens wel van te lezen dat de meeste meiden hier maar zo weinig aangekomen zijn, kom ik aan met mijn 12 kilo's Gelukkig zijn er nog meer meiden die over de 10 kilo zijn gegaan! Ik houd trouwens sinds 2 weken ook veel vocht vast, had voorheen altijd mooie slanke enkels, maar nu toch steeds meer rechte benen eigenlijk, geen enkel meer te zien , ring knelt tegen de middag al mijn vinger af en zie er helemaal nogal pafferig uit vergeleken met normaal (gezicht, bovenarmen, bovenbenen). Het deed me dan overigens wel weer goed dat de decaan van de hogeschool vandaag tegen me zei - nadat ze vroeg wanneer ik met verlof ga - dat ik wel mooi naar voren draag en het verder niet echt te zien is dat ik zoveel aangekomen ben en het dus ook wel snel weer kwijt zal zijn allemaal. Kijk, dat doet een mens toch weer even goed niet? Ook al vind ik mezelf wel enorm dik geworden en zie je dat niet alleen aan mijn buik (er zijn overigens ook mensen die dat wel gewoon keihard zeggen: goh, je bent echt wel flink of dik geworden). Ach, zolang mannetje me nog te pruimen vindt.... 8) Nog even een vraagje, ik was gisteren even bij de prenatal (leuke dingetjes geshopt) - helaas was mijn blije doos niet voorradig, moet ik nog eens voor terug - en keek ook even bij de slaapzakjes. Maar die waren er helemaal niet voor een pasgeborene. Iemand een idee waar je die wel kunt kopen voor een newborn? Ik ga weer eens effe in etappes reageren op iedereen hier..... komt'ie....
Hey Indigo, tuurlijk word je wel gemist Zou je het prettig vinden als ik gewoon regelmatig even post "joehoe, Indigo, ben je nouuuuuu?!" Ach, en straks kunnen wij samen het niet meer volgen hier, want ik ben ook een late novembermamma Zou het leuk vinden als je er op de koffie/theedate ook bij bent! Maar je gezondheid gaat voor. Dan zien we je toch wel op de grote bab-date?! Foto's plaatsen is heel makkelijk. In het linkermenu staat ergens de link naar fotoalbum. Daarna kun je klikken op "ga naar je persoonlijke album" en daar kun je weer klikken op "upload" en dan kun je je eigen PC doorzoeken en de gewenste foto beklikken. Het kan zijn dat je ze eerst nog moet verkleinen. Dat kan met Windows Photomanager of via de link in het linkermenu. Succes! Ik heb wel eens newborn slaapzakjes gezien bij de hema en bij de prenatal. Misschien waren ze gewoon even niet op voorraad?
Ja, ik heb ook wel kleine babyslaapzakjes gezien, volgens mij ook bij Prenatal. Heb er zelf een bij Gardo in AMersfoort gekocht, heel snoezig. Enneh... Indigo: tuuurlijk word je gemist ! Zet die foto's maar gauw in je album! Succes!
Ik kreeg inspiraasie () doro Indigo. Er staan weer nieuwe buikfoto's in mijn album, voor de liefhebbers.
Hey meiden! Vanmiddag ff gedoezeld tot 14.15 maar het resultaat is een knallende koppijn...ga er vanavond geloof ik maar lekker vroeg in, lekker om half 9 in bedje House kijken! Ook zoiets stoms...ik kom uit bed, neem een kopje koffie en denk oh ik kan nog ff lekker rustig zitten tot 15.10 eerder is Lars toch niet thuis... Tot het me om 14.55 te binnen schoot dat ik wél om 15.00 bij school moet staan om Niels op te halen! Oeps...bijna mijn kind vergeten... Gelukkig konden de andere moeders er wel om lachen en als het eens voorkwam dat ik er niet op tijd stonden wisten ze wel wat het probleem was en kwamen ze Niels brengen werd me verzekerd... Hier ook al een pistoletje filet americain mét uitjes en kruiden (sorry beeb zal er niet teveel van nemen...) besteld voor 13 november hahahahahahaha! Oeh kan wel kwijlen bij de gedachte aan rauw vlees! Inentingen: heb nog even de tijd om er over na te denken maar vind sowieso 8 weken voor een eerste inenting té vroeg... dat druist gewoon helemaal tegen mijn gevoel in. Ben eigenlijk pas van plan rond de eerste verjaardag te beginnen met enten...mits het niet weer een atopisch kindje is. Het is en blijft een moeilijke keuze en ik zie het wel, ik ga deze keer in ieder geval heel goed naar mijn intuitie luisteren! Muriel volgens mij krijg je na de geboorte van je kindje van de wijkverpleegkundige het zogenaamde 'groene boekje' dat neem je steeds mee naar het consulatieburo en daarin zit volgens mij ook een folder over het rijksvaccinatieprogramma. De oproepkaarten voor de enting krijg je volgens mij over de post. Peetje: hoe was het bij de gyn? Hopelijk niks ernstigs aan de hand? Over kind alleen laten...ik zou een kind van 3 zeker meenemen op zo'n wandelingetje, maar toen de jongens nog in de box zaten liet ik ze ook wel eens even alleen...maar nooit langer als 10 minuten en ik ging zeker niet ver weg! Eigenlijk net zo als ze in het ledikantje sliepen...nu is het 's avonds nog zo als ik het laatste rondje doe met de honden maar goed ze zijn inmiddels 5 en 9, zeker de oudste kan prima een uurtje alleen zijn ik laat wel altijd mijn mobiele nummer achter zodat hij mij kan bellen. Maar iedere ouder is er gewoon verschillend in, misschien heeft dat meisje wel een kwartiertje heel zoet tv gekeken en had die moeder er een goed gevoel bij... Dees: succes met je stofbende! Kan me voorstellen dat dat geen goede combi is met je nesteldrang! Ligt hier even in een stuip om Esther en haar hond Zo herkenbaar....en mensen denken dan ook maar gelijk dat je je hond niet opvoedt ofzo! Kan me heel goed voorstellen dat jouw hond die schreeuwende mensen met zo'n kefgeval achterop veeeeeeel leuker vind dan zijn bloedeigen bazinnetje Jammer dat die mensen dan zo reageren, kun je weer aan zien dat ze er niks vanaf weten, een beetje hondenbezitter was afgestapt en had je hond ff aangehaald en laten snuffelen met keffie en dan was er niks aan de hand geweest Lacht nog steeds....ik zie je gewoon helemaal zitten achterop die solex! Indigo: ik heb je wel gemist hoor, het flitste me wel door mijn hoofd maar het de gedachte niet gepost...het gaat soms ook zo hard met al die meiden die posten ik kan het soms ff niet meer bijbenen wie ik wel en niet gezien heb...is zeker niet persoonlijk bedoeld! Eh foto's in album kan ik je niet bij helpen krijg het zelf ook niet echt voor elkaar...heb er eentje in staan van de zwangerschaptest maar verder wil het mij ook niet echt lukken... Slaapzakjes voor newborn is volgens mij gewoon een slaapzakje van 70 cm, heeft de Prenatal meestal wel en ook de Hema en C&A, eh Zeeman en Wibra ook wel en anders zou je 'm nog kunnen bestellen via Babywalz? Ik zal proberen straks ook even wat foto's te plaatsen! xxx Roelie
Ruby, fijn dat de lucht tussen jou en je man weer geklaard lijkt. Zeg, waarom wil jij eigenlijk dat die nesteldrang blijft? Is er nog iets over om te poetsen dan na je kelder-uitsoppen en diepvries-ontdooien? Wat een scheetje is Lexus trouwens! Kan me voorstellen dat je weg bent van haar. Wat vreemd joh dat je schoonzusje Anwar ineens wil voor een weekendje. Is dat onder het mom van oefenen of zo? En is dat hetzelfde schoonzusje als met die klojo van een vent die haar met kokend water te lijf gaat? Ikke, jee meid wat balen dat je zo ongeveer in je eentje het behang hebt moeten afsteken. Is je mannetje nu al naar de buuv geweest ivm de lekkage? Morgen dus lekker even naar je werk, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Enne Lief zeg van die collega, dat je allerlei babyspul krijgt! Amaranta, jeetje was helemaal perplex dat Rob dacht dat je wel even die wasdroger mee kon tillen. Dacht 'ie dat nu echt of gewoon gemakzucht of zo? Dat je jouw beebje de laatste dagen wat minder voelt kan inderdaad met een verandering qua ligging te maken hebben, maar kan me goed voorstellen dat je je er niet helemaal goed bij voelt, ik word zelf ook gelijk onrustig als ik haar effe minder voel. Laat je maar lekker geruststellen door de vk!
Murmel, wat fijn dat er een beetje schot komt in heel de verbouwings-stofnest-perikelen! Kan me goed voorstellen dat je je al verheugt op het echt-kunnen-beginnen met het kamertje in orde brengen. Warm oranje kamerspul....klinkt goed! Ik ben nu zelf deze week ook ineens een heel stuk opgeschoten met de voorbereidingen voor het kamertje en de aanschaf van de uitzet, net of het nu ineens kan of mag nu de echo vorige week zo goed was Roelie, moedig die nesteldrang bij René maar flink aan, kun jij het wat rustiger doen Balen meid dat je zo'n slechte nacht hebt gehad en nu ook al aan de rennies zit voor de misselijkheid. Begint nu bij meerderen zo'n beetje de kop op te steken geloof ik, dat maagzuur en misselijkheid. Kan niet zeggen dat de Antagel veel voor me doet, ik denk dat ik de maalox of gaviscon eens ga proberen. Helpen de rennies jou goed? Lief trouwens dat je naar mijn zusje vraagt! Ze is nu iets meer dan 34 weken en de gynaecoloog heeft duidelijk gezegd dat ze niks meer gaan doen om een bevalling af te remmen, temeer omdat ze steeds meer verschijnselen begint te krijgen die mogelijk op zwangerschapsvergiftiging duiden. Ze wordt nu dus nog beter in de gaten gehouden. Ze heeft het overigens helemaal gehad met haar zwangerschap en hoopt nu heel snel te gaan bevallen. Oooooh, ik verheug me helemaal op die twee kleine knulletjes.....gewoon ineens twee neefjes! Moet trouwens wel hoognodig eens op een mooi kraamcadeau uit
Precies! Eindelijk begrip En ik kan je vertellen dat ik 4 cursussen heb doorlopen met mijn mormeltje en nog dagelijks bijschaaf met trainen. Ik vind het gewoon lekker om mijn hondje aan de slag te zijn. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog geen hond zo eigenwijs heb gehad als deze! Labradors hebben een enorme "will to please", maar deze heeft alleen een enorme "will to please...himself" Maar ik vind het jammer dat er maar weinig mensen (in mijn beleving althans) zich verdiepen in hondengedrag en een beetje relaxed met elkaar omgaan.
Was trouwens best stoer: ik jumpte achterop en riep "als je een zwarte hond ziet, VOLGEN!" Het was echt een beer van een kerel, dus de Solex had wel wat verduren met mij erbij
meiden allemaal gefeliciteerd met het behalen van de 1000 pagina's En ook van mij alle lof aan de werkende mama's Esther mooi buikje hoor
Thanks, Lin! Heb je trouwens gezien dat je tekst onder je gebruikersnaam nog steeds zegt dat je zwanger bent? Misschien heb je het bewust laten staan, dan heb ik niks gezegd, hoor
Peetje, nou dat was me het verjaardagsfeestje wel voor je Ik heb nog vaak aan je kat moeten denken.....Heb je al geinformeerd bij de fokker of dierenarts voor bemiddeling? Shit om te lezen dat het niet zo goed gaat met je, je zult nu wel voor controle in het ziekenhuis zijn. Laten we hopen dat het inderdaad een blaasontsteking is die snel oplost of anders iets anders dat te verklaren is en ervoor zorgt dat je je geen verdere zorgen hoeft te maken over je beebje. Ik duim voor je meid! Stasia, shit dat je momenteel geen internetverbinding hebt (of is dat inmiddels alweer opgelost?). En wat een pech zeg....met het niet door de muur kunnen boren en dan ook nog eens een plens water en daarna lampenolie over de vloer . Heb je het een beetje schoon kunnen krijgen allemaal? Carola, ik ben niet nieuwsgierig hoor , maarreh...wat voor een artikel ben je precies aan het schrijven voor publicatie?
pfff wat gaan jullie hard zeg, kan het niet bijbenen hier Ik was gisteren bij de Vk en ze zei dat ik nog een echo mocht laten maken met 35 weken. Had dat helemaal niet verwacht. Is dat bij jullie ook zo ?
O ja, ik hoor Indigo over een artikel ter publicatie....Het stukje van Jean-Paul heeft in het AD van 5 sept jl gestaan en ik heb het ingescand. Zal het direct even in mijn fotoalbum zetten, maar ik ben bang dat het niet leesbaar zal zijn. De foto is misschien wel te zien. En anders zet ik 'em wel ergens op het net en plaats ik een link....
Uploaden naar het album hier lukt niet, dus hier de link: http://s29.photobucket.com/albums/c259/ ... indvan.jpg
Hey Blondie, hier (vooralsnog) geen sprake van een echo met 35 weken. Zei de VK niet waarom je daarvoor in aanmerking komt?