Hoi Rob Daar zou ze dan lekker makkelijk mee wegkomen, als wij er vanuit gaan dat ze PF heeft. En eerlijk gezegd geloof ik daar dus niet in. Een goeie vriendin van mij heeft al jaren PF en daar heb ik al heel wat mee meegemaakt. Maar deze situatie komt toch anders op me over, ik weet niet waarom, maar heb er een rot gevoel bij. Lief dat je met ons meeleeft trouwens.
Waaruit maakt je dat op? Ik weet het uiteraard ook niet 100% zeker, ik ben geen arts of psychiater ofzo, al denk ik wel dat er een verschil is tussen het naar buiten brengen van leugens in het echt of via internet.
Waar haal je dat uit Stasia? Volgens mij lees je iets verkeerd hoor... Rob is de man van Maria, maar denkt dus dat Carola een bepaalde psychische ziekte heeft waardoor ze met verzonnen verhalen de aandacht probeert te trekken.
Ik denk zelf dat dat verschil maar klein is. Mensen met PF geloven zelf zo enorm in hun leugens, dat ze zelf het verschil tussen waarheid en leugen niet meer zien. Mijn vriendin leefde volledig in haar leugenwereld en ging daar ook best ver in. Ik kan me nog goed herinneren dat ik bij haar ouders voor de deur stond, nadat ze me liet weten een zmpoging gedaan te hebben en in t ziekenhuis te liggen. Haar ouders wisten uiteraard van niks en ik hield haar de hand boven het hoofd, dat ik in de war was met iemand anders etc. Dus ik weet hoe ver men kan gaan. En toch...het is natuurlijk wel lekker makkelijk voor 'carola', als we nu maar zeggen dat PF heeft en 'er niks aan kan doen' en 'geen kwade wil had'. Wie zegt dat ze geen kwade wil had? Dat soort gekken lopen er tenslotte ook rond, mensen die moedwillig anderen kwetsen, die moedwillig de boel lopen te verkloten. Helaas heb ik die ook te vaak in mn leven gehad. Ach, we zullen er nooit achter komen. Maar persoonlijk word ik er altijd een beetje moe van als er iets gebeurt en dat mensen dan gelijk zeggen 'ze kan er niks aan doen'. Ja lekker makkelijk. Als ik morgen iemand iets aan doe, gaan we dan ook zeggen dat ik er niks aan kon doen? Tuurlijk niet, ieder mens heeft zn verantwoordelijkheden en die hebben we maar te nemen. En sommigen nemen die niet en dan krijg je dit soort situaties. En dat maakt me kwaad en verdrietig! Liefs Ilse
Zo heb echt geen zin om te koken. Ga me maar ff aankleden en dan hobbel ik naar de snackbar hmmmmmmmmmmm
Ik heb ook geen zin om te koken, en zin in patat! Maar woensdag hadden we al pizza en gisteren kliekjes... dus ik mag niet klagen geloof ik