November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ow.. dat is niet mijn tuin.. ik dacht al.. hoe komt ze eraan haha..
    Die foto is bij mijn ouders gemaakt.. en nee, ze hebben geen vijver nodig

2. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ow vind het juist wel lekker.. beetje bij te houden zo :)

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    een hele belangrijke mededeling hihi 20,21 en 22 sept schijnt het mama mazzeldagen te zijn bij prenetal en alles is dan met 20% korting

Zooo pff valt nie mee hoor werken, in het donker opstaan!
    Zaterdag dus me auto verkocht en nu radeloos over wat ik moet kopen :( we hadden een renault laguna station in gedachten maar dat schijne dus echt HELE SUPER slechte auto's te zijn :( :( :(

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Melina: Een Renault Laguna Station hoeft helemaal geen slechte auto te zijn hoor! Hoop ruimte voor goede prijs meestal.

Het enige waar deze (en dan eigenlijk de meeste Franse) auto's wat minder goed om bekend staan, is dat de electronica nog wel eens wil haperen en dat ie dan aan de computer moet worden gelegd.
    Willen jullie een oude of een nieuwere aanschaffen?

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    2002 en ik heb dus alleen maar slechte dingen gelezen over de electronica en dat de dealers geen idee hebben dus dat het ook niet te verhelpen is...

6. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wanneer je er eentje aanschaft die al een poosje rondrijdt en die niet zo'n historie heeft (vraag naar het onderhoudsboekje!), dan is de kans niet zo heel groot dat deze auto alsnog zulke problemen zal krijgen.
    In veruit de meeste gevallen hebben de auto's vanaf het begin dan al een probleem ermee en dat blijft steeds terugkomen.
    Wanneer je er eentje hebt, die er nog nooit last van heeft gehad, zit je behoorlijk safe hoor!
    Wat dat betreft is het dus beter om er eentje te kopen die al een paar jaartjes meegaat.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik weet t niet twijfel er nu wel erg over.. :(

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tja, als je echt voor motorisch zo betrouwbaar mogelijk wilt gaan, dan kom je toch altijd weer uit bij de Toyota Avensis (station).

Maar met een auto blijft het hoe dan ook altijd een beetje een gok...

Als je in ieder geval de auto maar koopt bij een betrouwbare garage, die het onderhoudsboekje erbij heeft voor je, evenals de nationale autopas!

9. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ilse en Ruby, stelletje nachtbrakers ;) Hopelijk hebben jullie nog wat uurtjes kunnen pakken. Zelf heb ik belabberd geslapen, maar ben wel in bed gebleven. Mijn keelpijn is alleen maar erger geworden en schrok zo ongeveer iedere 2 uur wakker van mijn eigen kriebelhoest. Geen maagzuur meer gehad, dus ik ben bang voor een griepje / verkoudheidje. Ga zo eerst maar even langs de apotheek, kijken of ik iets mag hebben hiervoor. Ben nu de nacht doorgekomen met veel water drinken en dropjes om het toch een beetje te verzachten. :( Muriel, ik hoop dat ik snel opknap, anders zie ik het somber in voor onze mogelijke dinnerdate :(

Serafijntje en Melina, succes bij de vk vandaag.

Hahaha Ruby een gabbertje! Ik had je meer "punk" ingeschat :). Jean-Paul was ook een gabbertje en ik was meer een "alto". Echt grappig zoals we vroeger vrijwillig in een hokje gingen zitten :)

Franse autofabrikanten zijn inderdaad niet zo goed in de "knopjes", zoals ik het altijd uitdruk. Wij hebben een Peugeot 307 en dan 1 van de eerste die van de band af kwamen en het is echt een maandagochtendmodel. Vrienden van ons hebben er een jaar later 1 gekocht en die hebben nergens last van. Ik ga met het advies van Muriel mee, goed kritisch in het verleden van de auto duiken. Vorig jaar hebben we een nieuwe gezinsauto gekocht die waanzinnig goed bevalt, maar die is geloof ik pas sinds 2004 op de markt. Is dat te nieuw voor jullie? Het betreft trouwens een Toyota Corolla Verso.

Ik ga effe naar de apotheek....tot later!

xxx

10. Niet meer actief

Ik zou altijd voor iets Japans of Duits gaan, Franse auto's fijn links laten liggen ;)

Ik heb ook een tijdje overwogen om prive te gaan rijden ipv een leasewagen, ik heb toen gekeken naar een VW Passat Variant of de al eerder genoemde Avensis Station, beide prima wagens met een zee aan ruimte. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Toyora als je een probleemloze auto wil. Enige nadeel van een Toyota is de ouwe-lullen-uitstraling :)

Murmel, je hebt mail :)

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Die avensis zat ik inderdaad ook naar te kijken, maar ik ben echt 20 haha dus de uitstraling is gewoon veeel minder dan die laguna!

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Vanmiddag naar een garage waar ze 300 auto's hebben staan even kijken!

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik wil ook een meteenkunnenmeenemen auto :)

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Mijn vriend is automonteur, en hij adviseert ook zeer zeker geen reanault of franse merk. Inderdaad net zoals Rob zegt.

15. Niet meer actief

Dan zou ik voor de Passat gaan, in een donkere kleur en met mooie velgen is dit een prachtwagen.

Met zo'n instelling kun je beter geen auto gaan kopen.. :rolleyes:

16. Niet meer actief

Mogge

Zo ik ben er ook weer. Toch nog wel wat geslapen gelukkig, maar elke keer niet langer dan een uurtje, toch best vermoeiend.

Qua auto's, wij hebben een Peugeot 307 en ik vind het een heerlijke auto, nooit problemen mee, lekker hoog, echt ideaal. Willem had hiervoor een VW Passat en dat blijft zijn favoriet, terwijl ik dus de peugeot veel fijner vindt rijden. Dus tja, smaken verschillen. Als 2e auto heb ik nu een oude Mitsubishi Colt voor de deur staan, maar die vind ik dus eigenlijk helemaal ni fijn, jammer, maar oke, tis maar als extra wagentje, rij er niet zoveel in. Verder ik de nieuwe Opel Astra ook heel fijn, die hebben we een keer als huurauto gehad. Maarja, die is dus nog vrij jong.

Ik ga even een poging doen wakker te worden. Op dit moment heb ik geen rugpijn, dus daar ga ik ook ff van genieten ;)

Fijne dag allemaal.
    Liefs
    Ilse

17. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hey hebben we hier nu mannelijke mama's?

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb echt een auto nodig, dus of een meteen mee neem auto of ik ga er 1 huren voor een week!

Hmm de passat, even kijken! Wat mij tegenvalt aan de passat is dat je met het bedrag dat ik wil uitgeven een model voor het nieuwe model zit...
    Maar dan loop ik echt te zeuren!

Ik wil gewoon een station die fijn rijd, niet veel onderhoud nodig heeft en veeel km's aan kan (heb in een jaar tijd 150000 km erop zitten) en die ik over een jaar of 2 weer weg kan doen voor een andere. Wil dus ook alleen diesel!

Ik heb nu een vw polo tdi (rode d rode i) uit 2003! Die rijd 1 op 19! Maar goed, de kmstand staat op 190000 dus als ik er nog wat voor terug wil moet ik hem nu verkopen...bovendien past de kinderwagen er niet "makkelijk" in! hahaha

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    nou vind het wel heel fijn :)

20. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Mannelijke mama's worden ook wel papa's genoemd ;)
    Rob hoort bij Maria ;)

Deel Deze Pagina