November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Mooi Ruby, dat alles er weer goed uit zag!

Gelukkig zijn het nog maar een paar weekjes, dus die ga je vast en zeker goed doorkomen, nog heel even doorbijten. Wel goed van je dat je er nog even e.e.a over gaat nabellen!

Ik denk trouwens dat Maria gewoon probeert om via ons een nieuw woord de wereld in te lanceren, kijken of 'eppogaaf' volgend jaar in de nieuwe Dikke Van Dale staat, hahahahaha!

2. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Rubt, goed om te horen dat alles weer goed was. Jemig al weer om de week, wat gaat het hard zeg.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Bonjour! Ik ben gisteravond weer thuisgekomen (na 5 daagjes Parijs) en 'moest' vandaag vanaf pagina 1006 teruglezen. :confused: Ik ben uren bezig geweest (....) en inmiddels weer helemaal op de hoogte van jullie wel en wee van de afgelopen dagen. Vergeef me dat ik nu niet op iedereen reageer, het is gewoon te veel. Ik wil nog wel even kwijt dat ik hevig geshockeerd ben omtrent de leugens van Carola. Ik zal er verder niet op in gaan, want ik begrijp dat het voor jullie al een afgesloten zaak is. Maar mij laat het vandaag niet meer los, ik ben er gewoon onpasselijk van...

Vanmorgen ben ik op controle geweest bij de vk. Alles was prima: grootte van de baarmoeder, hartslag en ligging van de baby (hoofdje naar beneden) en mijn bloeddruk. Dat laatste is momenteel voor mij extra belangrijk, omdat ik sinds een tijdje wat vocht vast houdt. In combinatie met een hoge bloeddruk zou dat niet goed zijn, maar dat was dus gelukkig niet het geval. Over 2 weken heb ik weer een nieuwe afspraak.

Onze mini-vakantie naar Parijs was leuk, maar viel me toch best wel zwaar. Ik merk dat mijn conditie nu echt snel achteruit holt en ik heb er wel wat moeite mee om aan mijn huidige beperkingen toe te geven. Zeker in zo'n stad als Parijs: er is zoveel te zien en zoveel te doen, dat ik in mijn enthousiasme veel meer wilde dan dat ik kon. Het is maar goed dat Parijs ook zoveel mooie parken heeft met voldoende bankjes en stoelen. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt! Gelukkig was het mooi weer.

4. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Serafijntje: fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en dat alles goed was bij de vk.

Ben ff 3 uurtjes weg en er stonden al weer wat pagina's te wachten. pffff. Maar ik heb weer mooie nageltjes. :D

Verder hier alles rustig behalve dat ik voor ik weg ging nog had gestofzuigd maar ik dat dus weer kan gaan doen. Die 2 katten hadden zin om elkaar te lijf te gaan toen ik weg was. Overal plukken haar grrrrr. :evil:

Roelie: Ja we hebben een keuze gemaakt uit de vele kaartjes. Volgende week worden we gebeld dat de proefdruk klaar is. Ben benieuwd.

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter
    Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Kyra75~uitgerekend op 3 november~1ste kindje~verrassing
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter

8 MEIDEN
    10 JOCHIES
    7 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus 25 kleintjes op komst

AGENDA

Barbabintje (Esther)~ 18 september eerste yogales met vriendin
    Indigo~ 18 september 20.10 uur vk
    MissyM~ 18 september 19:30 kraamzorg komt langs intake
    Jen25~ 18 september 09.15 VK
    Maria~19 september 9.45 vk
    Gwendolyne~19 september 10.50 vk
    Tari (melanie) 19 september 19.15 uur VK
    Sammie2~ 20 september 8:10 uur VK
    Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar!
    Stasia~21 september 14:00 gyn.
    LindaPOOH 24 september na controle bij de gynaecoloog
    Roelie~24 september 9.15 vk
    Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh'
    Barbabintje (Esther)~ 25 september 08.50 uur vk
    Blondiedfu~27 september met verlof
    jolger (jolanda) ~29 september met verlof
    Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar!
    Jen25~2 oktober 16.45 VK
    Serafijntje~3 oktober 16.45 vk
    Murmel~ 3 oktober met verlof
    Stasia~ 3 oktober met verlof
    Dafje~4 oktober met verlof
    Jen25~ 4 oktober met verlof
    Rachel~ 5 oktober met verlof
    Gwendolyne~ 8 oktober met verlof
    MissyM~ 8 oktober met verlof
    Roelie~9 oktober Lars wordt vandaag 9!
    Sammie2~ 12 oktober met verlof
    Maria~13 oktober met verlof
    Indigo~17 oktober met verlof

GEBOREN
    ISA* ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ dochter van Linda en Patrick

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Volgens mij gaan wij vandaag de 1100 pagina's wel halen :D

Blondie: kan me gezien je situatie wel even voorstellen dat je hoofd overloopt nu...is er een oplossing in zicht?

Rachel: vervelend zoveel pijn in je heupen!
    Wat raar idd over dat suiker prikken? Ik zou even geen reden weten waarom ze dat nu extra willen, misschien juist omdat beebje wat voor ligt op schema?

Peetje: wat voor werk doet Jons dat hij zo vaak naar het buitenland moet?
    Kan me voorstellen dat je dat nu vervelend vind, weet er alles van helaas :(
    Jee meiden jullie verlof komt écht in zicht he!
    (ik zag trouwens je pb'tje zal je zo ff toevoegen aan de lijst!)

Muriel: slaap Murieltje slaap, daar buiten loopt een schaap :D
    Hahaha ik herken het wel zit ook te knikkebollen, baal je er niet van dat je straks ook nog moet autorijden?
    Daarom fiets ik momenteel heel veel naar school enzo, word zo duf in de auto :D

Ruby: mooi dat alles weer goed was! Om de week al...dat verschilt dus ook per gyn/vk ik zit nog om de 3 weken?

Serafijntje: ik kan me heel goed voorstellen dat voor jou (En Rachel en volgens mij weet Dafje het ook nog niet) het nieuws over Carola heel heftig is...en hoewel wij er natuurlijk al iets verder mee zijn qua verwerking mag je er best over praten hoor op het forum!
    Wij waren er de eerste dag ook ondersteboven van dat geld voor jullie natuurlijk net zo goed!
    Fijn dat alles goed was bij de vk en met je bloeddruk!
    Parijs is idd prachtig, ben er zo'n 12 jaar geleden geweest maar heeft toen heel veel indruk op me gemaakt!

Tsssss volgens mij heeft René ook zwangerschapdementie, belt me net op om te zeggen dat zijn rijbewijs nog in de gewone auto ligt...da's niet handig als je vrachtwagenchauffeur bent en je je rijbewijs bij je moet hebben!
    Tsja wel een reden om van de week een keertje langs huis te komen natuurlijk ;)

xxx Roelie

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Poeh hey
    Jullie hebben niet stil gezeten vandaag,
    Heb niet alles terug gelezen hoor, zag iets over auto´s nou daar kan ik al niet over mee praten aagezien we geen auto hebben we hebben ook bijde geen rijbewijs, Piet is wel aan het lessen dus komt wel goed.

Ihww zweet aanvallen, ja verschrikkelijk, zo uit het niets kan ik enorm gaan zweten en heb het dan ook bloedheet, ik heb dan ook nog steeds geen verwarming aan of doe geen jas aan als ik naar buiten ga.

Uhhhhhh wat nog meer, sorry weet het niet meer, ben een beetje gesloopt, vandaag de hele dag mn schoonzusje met haar dochter van bijna 2 op visite gehad, en ben nu echt gesloopt.
    Straks komt er een oom van Piet langs voor de cv ketel te verhangen en weet ik veel wat nog meer. Dus geen rust vanavond. Ik denk als ik nu mn ogen dicht doe dat ik in slaap val.
    Heb verder geloof ik niet zoveel meer te vertellen eigelijk

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik kwam zojuist mijn bloedeigen broer tegen op hyves (via een oud klasgenoot haar vriendenboek en daar weer vrienden van...lekker omslachtig...ga toch eens speuren op mijn achternaam) :confused:

9. Niet meer actief

Hallo meiden,
    ik wip ook weer even binnen. ga zometeen wel even tukkie doen, want ben weer helemaal gesloopt. Het zuur brandt momenteel weer lekker (NOT) in mijn keel, de maalox heeft nog niet gewerkt :( Ook nog steeds behoorlijk veel last van bekken en rug, de beknelde zenuw zit steeds meer in de verdrukking, waardoor ook steeds meer uitval in mijn been helaas. Maar goed, we doen het er maar mee he? Ik kijk ondertussen wel reikhalzend uit naar mijn verlof (nog 4,5 week werken....pffff, ben blij dat ik geen hele dagen hoef te werken, ben nu al iedere keer gesloopt).
    Weet niet of ik vanavond nog eens kom kijken, heb zo'n voorgevoel dat ik in mijn nestje blijf liggen, hahaha.
    Leuk trouwens, dat hyves! Kan ik me straks in mijn verlof lekker mee bezig gaan houden....

Missym, leuk dat je zo'n geslaagde babyshower hebt gehad. Jeetje, veel cadeautjes zeg en wat leuk al die verzonnen spelletjes! bedankt voor je tip over de mamamazzeldagen, eens kijken of er nog iets aangeschaft moet worden ;) . Ben benieuwd wat het gaat worden wat je auto betreft. Ik ben - net als Ilse - ook niet perse van jong en snel en hip, zolang het beessie maar lekker rijdt en een leuk kleurtje heeft, hahaha.

Barbabintje, balen dat je keelpijn is toegenomen! Maar lekker veel honingdropjes eten, 'ze' heeft het per slot van rekening geadviseerd :D Lief dat je naar mijn zusje vraagt! Ze belt nu iedere dag, haast wanhopig....dat ze toch zo graag wilt dat de jongens eindelijk komen, dat ze niet meer kan, zo'n buikpijn heeft etc. Ze is flink misselijk en houdt gigantisch veel vocht vast. Ook bloeddruk was te hoog, en aan de diarree ( :rolleyes: ), waardoor er werd gevreesd voor zwangerschapsvergiftiging. Maar de bloedwaardes waren nog net acceptabel blijkbaar. Ik hoop voor haar ook dat de jongens snel komen, al hoop ik voor mijn neefjes dat ze nog lekker even kunnen blijven zitten. Voor zover ik weet zijn er ook nog geen voortekenen, maar ja, dat wil niet altijd iets zeggen he? Ik vind het wel spannend!
    Mijn ouders zijn inderdaad al geweest, vorige week woensdag. Ze waren erg enthousiast over het kamertje en de kleertjes die ik trots showde. Heeft me ontzettend goed gedaan dat ze er waren en aandacht hadden voor mij en mijn zwangerschap.

Wat de namen betreft, hier maar eentje. Maar eventueel wel 2 doopnamen (naar beide oud-oma's, oma's van erik en mij, omdat ze beiden veel voor ons betekenden en we het een mooi idee vinden de vrouwen-bloedlijn op die manier door te geven als het ware)

Leuk Tari en Ilse, zo'n babypop in het bedje! Wordt dan toch wat tastbaarder, hihi.

Ruby, vervelend dat je s'nachts weer niet lekker bent geweest. Helpt er op zo'n moment niets? Beker warme melk of zo? Fijn dat de controle bij de gyn weer oke was. Alleen dat malen is inderdaad minder. Kan me er wel iets bij voorstellen, maar je kunt er hoe dan ook de toekomst niet mee beinvloeden, of je nu maalt of niet. Dus toch proberen zoveel mogelijk korte metten te maken met je negatieve gedachten, want die bepalen het heden zo erg in negatieve zin voor je. Goed dat je gaat informeren bij het GGD. Hihi, die foto van jou.....een echt gabbertje inderdaad.

Rob leuk dat je af en toe meekletst hier en zelfs gratis autoadvies verzorgt 8)

Wat het zweten betreft, hier af en toe ineens een 'vapeurke' (weten jullie nog, uitspraak van mijn moeder) en dan wil ik het liefst alles uitgooien. Gelukkig valt het met de geur heel erg mee, die is niet anders dan anders.

Ilse, ik vind je lijfspreuk helemaal TOP :D

Roelie, sja, van mij ben je ook niet zeker inderdaad. Helaas, er zit niets anders op dan gewoon vertrouwen te hebben denk ik. Ik hoop nog steeds van de partij te zijn bij de 2e meeting (kun je zelf zien dat ik eigenlijk een enge man van 62 ben, gnagna)
    Wat de scriptie betreft....daar is gisteren vrij weinig van gekomen, heb er dus vandaag behoorlijk wat uren in moeten stoppen, maar nu is het ook klaar gelukkig. Hartstikke mooie scriptie, met een 9 kunnen beoordelen!

Rachel, jeetje zeg, jouw vk en de gyn spreken elkaar dan wel flink tegen :confused: Zo maar 3 weken verschil, dat is nogal wat. Lijkt me lastig, wat moet je nu aannemen? En pffff, die oefenweeen lijken me geen pretje. Ik vind de harde buiken hier af en toe al zo vervelend aanvoelen.

Peetje, ontzettend rot dat je zo lang moet wachten tot je bij de fysio terecht kunt! Knuf voor jou.

Serafijntje, fijn dat je weer terug bent van parijs en het naar je zin hebt gehad. Ik kan me levendig voorstellen hoe frustrerend je het vond niet alles te kunnen doen wat je wilde. Ik loop daar hier al dagelijks tegenaan, laat staan in zo'n bruisende romantische stad. Fijn ook dat je controle weer oke was!

Nou meiden, ik ga even in mijn nestje liggen (al weet ik niet hoe lang dat 'even' precies zal duren). Tot later!

10. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hoi meiden, ik zit nu even bij mijn ouders achter de computer. Ben schilderijtjes aan het inlijsten, heb dus steeds geen tijd om alles bij te lezen. Ik mis het geklets op het forum wel hoor, hopelijk hebben we thuis snel internet en als ik dan verlof heb, ben ik vast weer veel vaker aanwezig!

Roelie, inmiddels heb ik het verhaal van Carola een beetje gereconstrueerd hoor. Wat een raar gedoe van zo iemand he? Ik herinner me dat ze ooit schreef dat als we een kaartje wilden sturen, er wel een envelop omheen moesten doen en vanaf dat moment was ik eigenlijk 'afgehaakt', dus het kwam niet echt als een schok.

In ons huis gaat het een stuk beter inmiddels. De woonkamer is zelfs zo goed als af! Onze eigen schilderijen weer aan de muur, de boekenkast ingericht en het voelt zowaar weer een beetje als thuis. De babykamer gaat de 27e bezorgd worden.

Hoe is het inmiddels bij jullie Muriel, alles al af? Fijn he, aannemers....

Ik hoop nogmaals en nog steeds dat jullie me niet helemáál vergeten en ik ga echt m'n best doen heel binnenkort weer gewoon mee te doen!

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dus het schijnt dat ik zweet.... naja, in bed wel misschien ja maar overdag niet...
    Ik had vandaag wel een probleem met mn blaas.

@Roelie, tja, ook spellingnazis maken fouten :)
    Ik vroeg nog aan rob hoe je wijd/weid moest schrijven.

En wat betreft nostradamus, lees het dan niet. Ik vind het wel jammer dat er mensen wakker liggen van het 'feit' dat de wereld zou vergaan, als ik ergens NIET wakker van lig dan is het daar wel van....

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dat is waar, anders zou de postbode het lezen. Maar het was een bericht van Jeroen.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd, kan ook via pb, wat eigenlijk precies de doorslag gaf dat het nep was...

13. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Had ik niet als hint gegeven dat het aantal letters in de naam oneven was?

14. Niet meer actief

Zoooo ladies flink gekletst vandaag! En eens over wat anders dan zwangerschapskwaaltjes enz....

Tja; auto's, de een heeft heel veel geluk met bijv. franse merken (zoals wij) en de ander heeft dat met duitsers of jappen...(zeer slechte ervaringen mee)
    Ik laat me verder niet uit over wat goede of slechte auto's zijn, iedere auto heeft wel wat...

@Missym; heb je iets gevonden vanmiddag? SNap dat je snel iets anders moet hebben, maar vind het ook wel een beetje link om naar iets op zoek te gaan wat je meteen mee kan nemen...Dan kom je toch vaak bij de echte handelaren uit en daar heb ik dan weer niks mee..
    Ik koop liever bij een bovag bedrijf of dealer, gewoon vanwege het feit dat je dan toch iets meer zekerheid hebt, ook qua garantie...

Verder is er niet echt iets heel zinnigs gebeurd hier vanmiddag...Heb het eigenlijk allemaal niet zo goed onthouden...

Zit met mijn hoofd heel ergens anders op het moment...Heb eindelijk de knoop doorgehakt mijn paardje toch weg te doen en daar sta ik ook nog steeds helemaal achter, maar nu blijkt ze sinds een paar weken vreselijk zomereczeem te hebben en heeft ze bijna geen manen meer...

Dit verkoopt dus vreselijk moeilijk! Alle 7 personen die hadden gereageerd zijn afgehaakt vanwege de eczeem...Mijn enige hoop rust nu op de vrouw waar ze gestald staat, zij is erover aan het nadenken om Myrthe over te nemen..voor een vriendenprijsje...

Maar god o god, wat baal ik hiervan...ook voor Myrthe want het is geen pretje...jeukt als de tierelier... :cry:

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ow, en er was nog een topic over nostradamus, een paaar min na het mijne geopend... Ging over hetzelfde bericht.... die is toen meteen gesloten dus opzich leeft het wel...

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Groeien die manen niet meer aan dan?

17. Niet meer actief

Ja in de winter wel, maar in de zomer keert het weer terug en zal ze zich weer kaal schuren...

Zomereczeem is een heel erg moeilijk te bestrijden vorm van eczeem en er is ook geen oplossing voor...Helaas!

18. Niet meer actief

En als ik haar echt niet verkocht krijg, en haar zelf houd dan heb ik haar practisch voor niets gekocht...

Wilde namelijk met haar gaan fokken, maar zomereczeem fokt vaak door op de volgelingen...

19. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Tjee das minder zeg...

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Vraag trouwens maar aan Rob wat een eppo is.
    Eppo kan op veel manieren worden ingezet.

Iets is eppogaaf als het heel erg gaaf is.
    Maar als iemand tegen je zegt dat je een eppo bent, dan ben je een sukkel.
    Dan kun je ook nog eppo dn urste zijn. Dan ben je een hele grote sukkel.
    Dan kun je ook nog 'de eppo zijn' dan ben je dus de pineut...
    Als het daarentegen eppokut is, dan is het behoorlijk ruk....

Deel Deze Pagina