November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Esther: gefeliciteerd met je 30 weken-grens vandaag, vanaf nu gaan we over naar de single-digits!
    Hoop dat je verkoudheid/algehele malaise gauw minder wordt, zodat je je wat fitter gaat voelen.

@Peetje: ehm.... slippers zijn vandaag inderdaad wel erg optimistisch, haha!

@Melina: tijd voor fiets dus! :) (al is dat wrschnlk wel het láátste waar je aan wilt denken met je dikke buik).
    Kun je niet tijdelijk een klein autootje huren, als je je er echt niet prettig bij voelt? Hoeft niet veel te kosten, volgens mij>

Pffff vanmorgen bijna anderhalf uur gedaan over de 18 km (van Amsterdam naar Amsterdam!) die ik moet afleggen naar mijn werk. Dat is toch niet normaal?
    Er zijn gewoon echt te veel auto's in NL, verschrikkelijk....

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    blehhhhhh niet mijn dag, net gedoucht maar blijf dat blehh gevoel houden, net met moeite de was opgevouwen. Ben al weer op de bank geploft, krijg gewoon de ene been niet voor de andere.
    Sorry was ff klaagzang van mij

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    @ Esther: ja af en toe staat hier de zon, maar denk dat ik toch maar even ga omkleden zo dadelijk. Heb jij het niet warm in een vest? Ik zweet overal al in. Ik voel die 'bescherming' niet zo. ik heb zowat alles nog gedaan terwijl ik zwanger was. Mijn man doet wel veel voor me, maar voor de rest valt het allemaal wel mee. Iedereen verwacht blijkbaar dat ik alles nog gewoon kan. Ik moet het ook duidelijker aangeven denk ik. Ik heb ook het idee dat het nooit uitkomt als ik iets mankeer.

Ik mag zo dadelijk tussen 10.00 en 12.00 bellen voor de uitslag van mijn kweek in het ziekenhuis, het zal wel niets zijn.

Mijn man zit nu in Polen, maar komt gelukig deze week al terug.

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Sorry dat ik zo inbreek bij jullie, maar ik dacht; ik mag het vast wel aan de nov. mama's vragen (aangezien ik dat ook ben en jullie trouw lees ;)), sinds enkele dagen heb ik nl. heel erg steken in mijn onderbuik / bij mijn schaambotje, weten jullie toevallig of dit indalingsweeën zijn..? Of zijn dit oefeningsweeën?

Alvast bedankt voor het antwoorden enneh; succes met de laatste loodjes he!

Liefs,

Fem

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    heyyyyyyy Fem, leuk je hier te zien!

IK hoorde van mijn vk dat het de indaling kan zijn van je kindje (ja duh wat anders :S) Dan kan je idd wat krampen/pijntjes voelen van onderen.

Ene je mag ook mee schrijven hoor meis hihihi

Knuff

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Thanx Ikke, ik dacht al; Moet ik me zorgen maken (en idd, wat zou het anders moeten zijn :confused:, niet teveel aan denken ;) haha). Ik blijf gewoon meelezen hoor, jullie kennen elkaar al zo goed, ik heb alleen in de eerste 10 pagina's meegekletst geloof ik, haha. *knuff terug*

7. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hihihi ik zat net het uitgebreide stukje op baby-gaga te lezen over de single digits, Muriel. Toevallig! Volgens mij bereikt Indigo morgen de magische 30 weken en zijn we dus allemaal in de single digits aanbeland....

Filerijden is echt vreselijk! Ik ben erg blij dat ik mijn tijden heb kunnen aanpassen, zodat ik zelden meer in de file sta. Plus dat ik niet meer in de stad zelf werk, dat scheelt ook een boel. We gaan qua files ook weer de vervelende tijd in. Maar gelukkig mag je zometeen met verlof en mis je het grootste gedeelte van de filedrama's in het najaar!

Peetje, Vest in huis is inderdaad net te warm als ik bezig ben, maar als ik stilzit is het wel lekker. Daarom is een vest zo handig, het gaat de hele dag aan en weer uit.

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Wat grappig dat het zo verschillend kan zijn de benadering van zwangere vrouwen. Hier moet ik echt af en toe de mensen eraan herinneren dat ik niet gehandicapt ben, maar alleen maar zwanger! Ik doe dan ook nog zowat alles. Alleen tillen van het boodschappenkratje laat ik aan anderen over (en als er niemand in de buurt is, loop ik gewoon wat vaker en verdeel het gewicht over meerdere keren lopen). Maar je moet inderdaad zelf je grenzen goed aangeven, hoor! Voor ons is "zwanger zijn" gewoon continu aanwezig, maar anderen "vergeten" het makkelijk. Zij voelen de buik en de kwaaltjes niet steeds.

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    :cry: :cry: MUK heb een urineweginfectie, is volgens mij gewon duur voor blaasontseking maar goed. Ik mag een recpt op gaan halen bij het ziekenhuis. Echt vreemd want zo vaak hoef ik helemaal niet te plassen. mmm vreemd. Maar goed ben er dus ff vandoor en daarna gelijk door naar het werk. het begint te regenen hier dus de linnenbroek gaat aan de haak.

tot straks en succes allemaal!

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    tijdens je zwangerschap voelt het heeel anders dan normaal!

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    he get Peetje, zijn nou niet de dingen waar op je zit te wachten, hopelijk ben je er snel vanaf meis!

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Peetje: he balen joh....

Maar wat moest jij lang wachten op zo'n uitslag?
    Bij mijn HA lever je urine in, ze stoppen er een staafje in en zien meteen of je een infectie hebt of niet. Want nu heb je er dus nog langer mee doorgelopen eigenlijk.

Ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan en de infectie gauw weer weg is.

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Pfffff mn rug werkt vandaag al meteen niet mee, ipv pas aan het einde van de dag. Baal er van, zit helemaal niet lekker achter mn PC zo :(

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw get Murmel, ook niet jou dag dus, bah
    Kan je niet de middag vrij nemen, is niet echt bevoordelijk voor je rug als je nog een hele dag moet

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ppffff heb het al weer bloedheet, en die helemaal niks, dit zal ik zo niet missen, die zweet/warmte aanvallen

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ga zeker wat eerder weg, inderdaad!
    Denk dat het komt door de oncomfortabele lange rit in de auto vanmorgen. Want écht relaxed zat ik er natuurlijk ook niet bij, daar in die eindeloze stroom auto's....

Ik zit in gedachten al in een warm badje! 8)

17. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Even een berichtje.. had vannacht enorme druk in mijn hoofd en vorige week ook al paar dagen koppijn.. vanochtend onderdruk van 90.. dus heb toch maar de VK gebeld..
    Had eigenlijk morgen een afspraak, maar die kan dus van de agenda af ;)
    Gelukkig niets ernstigs gevonden, alleen de bloeddruk was dus aan de hoge kant en er zat wat suiker in mijn urine, dus daar word ik volgende keer weer op gecontroleerd..
    Beeb groeit nog steeds goed, hartje klopte goed.. was wel 2 kilo aangekomen in 2 weken.. woeps.. haha.. lang leve de chocola.. dat zou ook de suiker wel eens kunnen verklaren :p
    Maar goed, advies was.. stoppen met werken.. hmmpf.. ben ik dus niet blij mee.. dus heb er gelukkig halve dagen uit kunnen slepen.. kan ik het in ieder geval netjes achter laten.. en mocht halve dagen niet lukken dan kan ik altijd nog helemaal stoppen..
    Ga nu zo weer terug naar mijn werk.. vanavond weer "samen bevallen" ben benieuwd!
    Hopelijk heb ik morgen wat meer tijd om alles bij te lezen en kleppen!

18. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zo ik heb de bedden opgemaakt, de wasmachine draait alweer, de vaatwasser is leeg, stofgezogen en alle beesten zijn uitgelaten cq verzorgd...en nu eerst koffie :D

Ik kreeg trouwens vrijdag een telefoontje van de buurvrouw 3 (!) huizen verderop, of wij de honden wilden binnenhalen want ze had zo'n last van hun geblaf...huh welk geblaf?
    Ja ik kreeg op dat moment net visite dus ze sloegen aan?
    Heb de telefoon aan René gegeven leek me niet verstandig dat ik dat ging afhandelen...
    Het is namelijk een verschrikkelijk betweterig mens, een jaar of 45, geen kinderen (is ze allergisch voor zegt ze) en heeft altijd wat te zeuren, mijn bloed gaat al koken als ik haar tegenkom.
    Ben verdorie min of meer kynoloog en dan gaat ze René vertellen waarom mijn honden blaffen (want dat kwam door het gebrek aan beweging en de kennel bladiebladiebla). Het enige waar ze gelijk in heeft is het gebrek aan beweging, ahum ik ben ruim 7 maanden zwanger gek he dat ik niet meer met 3 honden uren aan de wandel ben?
    Enne volgens haar gingen ze daarom ook vechten...nah misschien komt het wel doordat ik 3 honden heb en er dus sprake is van een roedel...ooit eens een roedel wolven gezien daar gaat het heel anders aan toe hoor?
    Pffff was echt helemaal opgefokt, nog steeds trouwens waar bemoeit het mens zich mee?
    Kom haar ongetwijfeld van de week nog een keer tegen nou ze kan beter niks zeggen ik geloof dat dan de hormonenbom echt afgaat :D

Melina: gefeliciteerd 31 weken!
    Tsja of het oefenweeen zijn...ik herkende wel echt het verschil tussen de pijn die ik vannacht had en de pijn die ik ook wel eens heb als ik echt nodig moet...een oefenwee komt meer als een golf vind ik, het begint langzaam, een piek en dan zakt het weer af. Pijn vanwege je darmen is vaak constanter.
    Ik heb ook wel eens angst hoor voor de bevalling, maar het is wel zo dat als je echt begint je lichaam op een gegeven moment endorfinen aanmaakt waardoor het anders voelt,je gaat een roes in, bent het tijdsbesef kwijt...heel anders dan wanneer je te vroeg in je zwangerschap een paar oefenweeen hebt waar je toch angstig en paniekerig van word.
    Succes trouwens vanavond met de intake van de kraam!

Muriel: dus je hebt 2 dagen het stoffige verbouwingsrijk voor je alleen? ;)
    Ik hoop echt voor je dat morgen de aannemer in ieder geval klaar is!
    He bah wat een naar ongeluk...de nachtmerrie van elke chauffeur. Het is René gelukkig nog nooit overkomen maar hij maakt op dat gebied genoeg mee onderweg...
    Kinderen helpen hier trouwens flink mee hoor, maar ze zijn momenteel erg dwars allebeide...het knettert hier soms even flink ;) Op dat soort momenten mis ik echt wel een papa die ze even in het nekvel pakt :D
    Straks lekker naar huis idd en een warm badje in, kun je voor nu niet even ergens een kussentje wegplukken?

Melanie: gelukkig je hebt weer water! Echt lastig vooral als het zo onverwacht gebeurt!
    Hier hadden we een jaar terug ofzo een mega stroomstoring heb toen bijna een halve dag zonder stroom gezeten... het hele huis stond vol met kaarsjes tot in de wc aan toe want de kinderen waren zo bang in het donker :D
    Jij hebt ook nog heel wat te doen dus...ik heb me voorgenomen pas extreem te gaan poetsen na Lars zijn verjaardag anders heeft het toch geen zin... heb ik alles schoon krijg ik een kinderfeestje en 34 man visite over de vloer...
    We vieren zondag 14 oktober Lars zijn verjaardag en die week erop is het herfstvakantie hee dat komt leuk uit :D
    Geen afspraken, een kind met papa mee en een kind naar pake en beppe (halverwege de week ff wisselen) en ik kan 5 dagen lang non stop toegeven aan mijn nesteldrang :D
    Dan ga ik me de komende tijd focussen op studie en kadootjes kopen en hopen dat de rust dan wederkeert in mijn lijf ;)

Peetje: René rijdt nationaal, soms een klein stukje de grens over maar is jammer genoeg wel de hele week van huis :(
    Over de 'ongelukjes'...hier nog niet gelukkig maar ik wil jullie wel de tip meegeven om straks écht te werken aan die bekkenbodemspieren,
    ik ben na Lars een tijdje incontinent geweest want juist tijdens en na de bevalling word het nog veel erger...dus als je nu al last hebt om
    die blaas onder controle te houden dan kan ik je voorspellen dat het straks nog erger word sorry...
    Ik denk dat je idd te zomers gekleed bent, hier trekt de lucht alweer dicht en het waait stevig...verdorie heb het wel gehad met die regen da's niet leuk met 3 honden! Zal blij zijn als dit weekend het dak op de kennel zit dan kunnen ze gewoon buiten blijven :D
    Een urineweg infectie is wat anders dan een blaasonsteking hoor, een blaasontsteking zit in je blaas, een urineweg infectie is al wat verder naar boven en zit dus in de urineleiders die vanaf je nieren komen! Snel een kuurtje voor de bacterieen nog hoger gaan!

He Sammie welkom terug! Je hebt idd wel wat bij te lezen jah ;)

Hope, leuk dat je hier blijft schrijven!

Esther veel plezier met je yogales, is het zwangerschapsyoga of gewoon omdat je met een vriendin gaat?

Indigo: succes bij de vk vanavond!

Jennie: hoe was het bij de vk?

Linda"*Knuf*
    Vind het zo goed dat je hier nog meeschrijft en leest...moet voor jou niet makkelijk zijn te lezen over onze kwaaltjes terwijl jij nog zo graag zwanger had willen zijn met alle kwaaltjes erbij...
    Ik zag idd dat er nu een vlinderlounge is, geweldig dat je daar nu kunt kletsen met andere vlindermama's!

Gwen: oeh da's minder een onderdruk van 90! Pas wel op hoor met halve dagen, je krijgt niet vor niets het advies om te stoppen al snap ik ook wel dat je alles netjes wil achterlaten (zei de stress en controlfreak :D)

Ik ben geloof ik weer bij ;)
    Ik had al lang en breed in de boeken moeten zitten maar tussen het bijlezen en reageren heb ik 7 keer telefoon gehad, een keer snel bezoek,
    ben ik 2 keer wezen plassen en heb 1 keer koffie gepakt...wat nou hectische ochtend?!

xxx Roelie

19. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hahahahaha zie net Ruby d'r msn: heel druk bezig, zware nesteldrang, alles moet klaar zijn voor de bevalling, oei oei al bijna...
    Nou daar ontstress ik van zeg! :confused:

Kom je vandaag nog wel ff forummen meis? ;)

xxx Roelie

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Haha, die Ruby gaat echt los he, met haar nestdrang, lachen!

@Gwen: he meis, da's niet zo mooi, dat je onderdruk hoger was dan gewenst. En die suiker is ook niet tof natuurlijk.
    Neem het advies te stoppen met werken wel serieus hoor, ik begrijp dat je het netjes achter wilt laten, maar je kunt ook eerst even helemaal stoppen en dan bv. volgende week nog hier en daar wat uurtjes afronden en overdragen.
    Ik zeg altijd maar 'je had ook gewoon ziek kunnen zijn of je been kunnen breken, dan had je ook niet kunnen werken'.

Echt GOED voor jezelf kiezen hoor! Maar vind t wel prijzenswaardig dat je zo'n loyaal gevoel naar je werk hebt!

Deel Deze Pagina