November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Goedenmorgen!

Ook ik slaap supergoed! Alleen staat mijn dochter s'morgens heeeel vroeg aan mijn bed...maar ga er s'avonds een uurtje eerder in ;)

Ik heb sinds een paar dagen zo'n menstruatiegevoel in de onderrug...heb gelezen dat dat geen kwaad kan..het zou kunnen betekenen dat je baarmoeder aan het rekken is, dus daar gaan we maar van uit :(

Voor iedereen die binnenkort een echo heeft......heel veel plezier en geniet er van!

Liefs,
    Natasja

2. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    :idea: Buddy succes met je echo vandaag! Laat ons snel de uitslag weten he! Ik zie dat je al 10 weken zwanger bent, dus dan kun je je kindje al best goed zien. Misschien zelfs armpjes en beentjes!
    Ik ben zelf ongeveer 6 weken en zag dus eigenlijk alleen een vlekje met daarin een hartje dat net begon te kloppen.

:idea: forerverfriend jij ook alvast succes voor morgen!

Ik slaap prima! Ik voelde mij gisteren heel de dag goed, maar stortte om 21:00 uur totaal in. Dat een mens zo moe kan zijn. Helaas word ik elke morgen weer vroeg gewekt door onze dochter. Al is ze natuurlijk wel de leukste wekker die je je kan bedenken. Zo'n vrolijk peuterstemmetje dat "mama" en "wakker" roept.

Jente

3. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Goedemorgen!
    Ben ik ook weer even!

:idea: Sizzel gefeliciteerd met je ondertrouw!
    En wat leuk trouwens dat je al een kadootje kreeg bij de VK! (Ik wil ook kadootjes hahahaha heb tot nu toe alleen nog maar een knuffeltje gehad)

:idea: Lenthe leuke foto's in je album! Ik vind het sowieso leuk om de albums te bekijken en ik heb momenteel een tic voor positieve zwangerschapstesten op de foto vind dat zo gaaf om te zien!
    Je had een mooie trouwjurk trouwens!

:idea: Ma2Be super dat je hier af en toe nog komt, heb heel veel bewondering voor je hoor je gaat er zo goed mee om! Ik hoop zo voor je dat je gewoon binnen niet al te lange tijd weer zwanger raakt en blijft!

Verder gaat het hier redelijk, vanmorgen voor de tweede keer deze zwangerschap de wc mogen bewonderen van dichtbij....maar het lucht wel op. Ik heb gemerkt dat mijn misselijkheid vooral het gevoel is van moeten boeren en dat het niet lukt zeg maar (eeeeeuh sorry voor de smerige details) en ik drink nu steeds spa rood (heb hier zelf zo'n soda club apparaat goed veel koolzuur erin) en dan moet ik enorm boeren hahahaha maar het lucht wel op.....dusse misschien een tip voor de andere misselijke zwangeren hier?

Ik ben vanmorgen ook op de weegschaal geweest ben tot nu toe 1 kilo aangekomen dat valt me reuze mee maar heb ook weinig snaaitrek meer hoor....ben al blij als ik gewoon fatsoenlijk mijn eten binnen kan houden!
    Ik ben 2 jaar geleden 20 kilo afgevallen, toen ik zwanger raakte was daar inmiddels al weer 10 kilo bij en ik zou net beginnen te sonjabakkeren toen ik ontdekte dat ik zwanger was....maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel moeite mee heb dat de weegschaal omhoog zal gaan......ben ook van plan om gezond te eten en te proberen niet teveel aan te komen!

Zo ik duik mijn boeken weer in, ik zal zooooo blij zijn als mijn examen achter de rug is ik heb er inmiddels gewoon nachtmerries van zie mezelf al kotsend examen doen....brrrrr....
    Nog ff doorbikkelen tot 23 april en daarna ga ik me helemaal richten op mijn gezin, beestenboel en huishouden......en is eindelijk de druk van de ketel!

Groetjes Roelie

4. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    @ Jente:
    Thnx voor je lieve woordjes ik moet pes om half in het ziekenhuis zijn dus duurt nog wel even,maar als ik iets meer weet laat ik het horen.
    Ben wel zenuwachtig,omdat ik ook vaak denk zit er wel iets zal het hartje wel kloppen enz enz enz.
    En verder ook zenuwachtig omdat er bloed afgenomen word en ik ben geen grote vriend met de spuit maar dat komt ook wel weer goed.
    Fijne dag verder iedereen

5. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    pas om half 4 moet dat zijn

6. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik kom toch weer ff heeel snel om de hoek kijken om jullie op de hoogte te brengen van mijn 'zwangerschaps-avonturen'. Vanmorgen weer een echo gehad en alles was nog steeds prima! Was goed gegroeid de laatste 6 dagen (na de vorige echo) en is nu 17 mm groot, hartje klopte ook sneller: 155-160 slagen per minuut. Het gaat dus prima allemaal! Ik heb nog niet alles bijgelezen, doe dit wel op een later tijdstip..
    Maar wilde jullie toch ff laten weten hoe het met me gaat.. ben jullie nog niet vergeten hoor!

Tot later!

7. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    @laatje leuk om weer even wat van je te horen. Heerlijk weer zo'n positieve echo!

Jente

8. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    wat ontzetten fijn dat je echo goed was.
    ik kan niet wachten tot dan ik mag

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Laatje: wat fijn dat je weer een goede echo had!

Pfff ik vind het wel heel erg jammer dat ik nog zo vreselijk lang moet wachten op mn tweede echo, ik ben dan al bijna 13 weken! :(
    Nog ruim 5 weken geduld dus...

Maar hopen dat de VK misschien een echo doet volgende week, maar ik vermoed van niet, want volgens mij laten ze die altijd in het ZH doen

Weet niet eens of alle VK-praktijken een eigen echo-apparaat hebben? Enig idee iemand?

10. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik moet nog een week wachten tot ik naar vk mag en dan maar hopen dat ik snel en echo kan doen.

11. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Ben erg benieuwd naar de 'nieuwe' echo's! Laatje, wat fijn dat alles er goed uitzag!

Ik slaap heel slecht, maar dat komt doordat Sofie, die al lang doorsliep, inmiddels van gedachten is veranderd en het nodig vindt tegen een uur of 4 te gaan liggen donderjagen... grr. Het zal haar nieuwe tand wel zijn. Je moet wat over hebben hoor, voor zo'n klein dingetje (de tand bedoel ik dan)!

Goed nieuws voor later: na mijn bevalling en borstvoeding (lukte niet zo lang) ben ik ook gaan sonjabakkeren. Ging super: vorige week op de weegschaal bij de verloskundige was ik lichter dan vóór mijn eerste zwangerschap! Helaas was dat nog steeds 10 kilo te zwaar, maar omdat ik heel lang ben (1.85 m), valt dat niet heel erg op. Aan de ene kant is dat een voordeel, maar aan de andere kant: daardoor denk ik steeds 'ach, het kan nog wel even...'. Volgend jaar gaan we gewoon door met de goede voornemens! Zal ook wel vanzelf gaan, met twee baby's. Ben daar soms best zenuwachtig voor; vond één kindje al zo druk. Nou ja, de net als de vorige keer: verstand op nul (bijna) en gewoon gaan en opeens heb je een kindje van een half jaar dat lacht en kletst en 's nachts slaapt (tot ze tanden krijgt :rolleyes: ).

Suffe vraag misschien, voor de ervaren moeders: ik ben soms bang dat Sofie tekort zal gaan komen straks. Ze krijgt nu 100% van mijn tijd, aandacht en liefde en straks kan dat niet meer. Ik vind dat soms heel zielig.... En dat terwijl we bedacht hadden dat het juist zo ideaal was, ook voor haar om een broertje of zusje van dezelfde leeftijd te hebben. Ik 'troost' me met de gedachte dat als we hadden gewacht, ze op een gegeven moment óók had moeten wennen aan het delen van de aandacht van papa en mama. Dat zou ik waarschijnlijk altijd zielig vinden. Piekerdepiekerdepieker, pff ben weer lekker bezig de laatste tijd.

Ik hoor van alle kanten (viavia) dat het 'heel slecht' gaat met mijn collega en zijn vrouw. Ik voel me er wel naar bij, want ik voel me toch verantwoordelijk (in directe zin ben ik dat natuurlijk ook). Maar ik word ook boos, want hoewel ik het echt oprecht erg voor ze vind, vind ik het stom dat zij oprecht ongelukkig worden van een ander die zwanger is. Oké, dit is het laatste wat ik hier ooit over deze mensen hebben gepost! ;)

12. jolger

jolger Actief lid

8 mrt 2007
    124
    0
    0
    Hallo allemaal

ik ben gister voor het eerst bij de verloskundige geweest. Veel informatie gekregen en vragen moeten beantwoorden. Verder heeft ze mijn bloeddruk gemeten. Die was verder goed

Ik mag nu een afspraak maken voor een echo en die heb ik op 2 mei. Dat is wel een speciale dag dan wordt mijn vriend ook 30 jaar.

10 mei mag ik dan weer naar de verloskundige en gaan we naar het hartje luisteren.

Groetjes,
    Jol

13. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Onze praktijk heeft er geen. Volgens mij hebben veel praktijken geen eigen apparaat en als ze er wel een hebben, heb ik geen idee hoe vaak ze een echo maken.

Jente

14. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    @Lenthe je bent hier echt niet verantwoordelijk voor. Je zwangerschap is misschien de oorzaak van hoe zij zich momenteel voelt, maar haar gevoelens daarbij zijn echt haar verantwoordelijkheid! Misschien kun je wel laten merken dat je weet dat het moeilijk voor hen is, stuur een kaartje ofzo.

En, ik herken je gevoelens over je andere kind tekort schieten. Ik ben hier zelf ook weleens bang voor. Vooral toen mijn dochtertje heel klein was, vroeg ik mij vaak af hoe je dat doet als je twee kinderen hebt. Dan zou er altijd een van de twee tekort schieten. Inmiddels is mijn dochtertje net 2 en is dat gevoel wat weggeebt. Het kan ook echt geen kwaad als een kindje af en toe moet wachten, al zie ik er soms nog steeds wel eens tegen op. Het zal in zijn leven vaak genoeg moeten wachten en als bij jou de tweede komt is Sophie ook groot genoeg om een beetje te begrijpen dat ze weleens moet wachten. Dan is Sophie volgens mij net 1 jaar geworden, of niet?

Jente

15. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    toen ik beviel van mijn tweede zoontje was fabian 2 en half,hij is nooit jaloers geweest of wat dan ook.
    nu zijn ze 8 en 5 en ze slapen samen ,computeren samen alles. ze kunnen niet met en niet zonder elkaar.

fabian geniet sávonds wel altijd van zijn uurtje alleen met mama omdat Anwar een uurtje eerder naar bed moet.

even een vraagje: mijn man is marokkaans dus ons kindje krijgt een arabische naam.maar als het een meisje word ook de naam van mijn moeder.

wat is het mooist? soukaina joan
    lyna joan

en als het een jongen word gaat hij yassir heten want de kinderen wilde eigenlijk ali B :) :)

16. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ Ruby28 : Ik vind persoonlijk Lyna Joan leuker. Ik hou ook van korte namen hoor. Echt grappig dat je kinderen Ali B wilden...hihi

@ Lenthe : Je bent echt niet verantwoordelijk voor hun gedrag of gevoelens hoor. Wat een onzin. Gaat echt nergens over. Je kunt je ook afvragen waarom zij niet gewoon blij voor jouw kunnen zijn.. toch? Maar blijkbaar kan er nog geen gefeliciteerd af....

@ Murmel : Bij ons in de praktijk hebben ze geen echoapparaat. Ik moet ervoor naar het ziekenhuis. Ook niet erg hoor.. Maar ik ben zo ongeduldig..hihi

@ jolger : Zou een leuk verjaardagscadeautje zijn voor je vriend als je te horen krijgt dat alles goed is en als je het hartje hoort kloppen!

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hmmz, jammer dat er dus blijkbaar bij de meeste VK-en geen echo-apparaat is, ik hoopte er stiekem een beetje op voor volgende week ;).

Maarja, dan moet ik maar gewoon heeeeeeel erg veel geduld op gaan brengen tot het ein-de-lijk 14 mei is!

18. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meiden,
    het is al een tijdje geleden dat ik geweest ben, heb even bewust afstand genomen omdat ik mezelf gek maakte met spookverhalen lezen. Maar kom nu toch voorzichtig weer kijken. Ik heb vandaag mn eerste echo gehad. Was er erg zenuwachtig voor.
    Maar.. de kleine doet het :) Ik heb een bewegelijk mupje gezien, met kloppend hartje! Zoals te begrijpen superblij! Ik ben ECHT zwanger en t ziet er goed uit!
    Er is alleen een maar. Tijdens de echo is te zien dat ik een flinke cyste in mn buik heb. Hij is nu 5x7 cm.. Dat was schrikken, want dat was het eerste wat ze zag. Ik heb de eerste paar minuten niet eens verder gekeken..... Jeetje, bah, shit, k*t. Alles vliegt door je heen. Na opmeten van dat ding is ze actief naar mn baarmoeder gaan kijken. En daar was een goed vruchtzakje, met levend vruchtje te zien. Dat had ik dus niet eens meer verwacht. Ik dacht: het is mis. Die opluchting is wel erg groot, maar mn gevoel is wel erg dubbel... Ik moet de VK bellen voor een afspraak en dan door naar de gyneacoloog. In t gunstigste geval wordt t ding kleiner en kan blijven zitten, maar als ie groter wordt moet ie misschien weg. Krijg nu al de kriebels bij het idee. Ze verzekerde me dat dat voor de zwangerschap niet erg is of kwaad kan, maar toch... Zijn er meer meiden die dit hebben? Ik heb me voorgenomen niet teveel op internet te zoeken, daar vindt je vaak de slechte ervaringen en dat hoeft dit niet eens te zijn, maar ik ben gewoon benieuwd of er iemand dezelfde gevoelens kent...

Liefs Chris

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :idea: crissie: ik heb ook veel cyste's gehad.zijn gelukkig allemaal uit zichzelf weggegaan.maar je hoeft je er niet echt druk om te maken.

ooh ik heb echt een gaaf boek gekocht voor mijn mannetje,het heet "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt".
    is van Kluun.

hij legt in mannelijke taal uit hoe een bevalling , de kraamvisite,seks tijdens de zwangerschap enzo gaat.Is echt een aanrader!
    Mijn mannetje houd niet echt van lezen (ja de donald duck) en dit boek vond hij toch wel gaaf.

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Chrissie: het schijnt zelfs dat cystes bij een prille zwangerschap heel vaak voorkomen! Ze moeten inderdaad alleen niet te groot worden, dat ze in de weg gaan zitten. Ze ontstaan mede onder invloed van hormonen, dus dat klopt wel met een zwangerschap ;).
    Ik had er ook onlangs een (vlak voor mn zwangerschap) en die is vanzelf met de tijd weer geslonken en verdwenen.
    Maar hopen dat hij niet doorzet en dat ie gewoon weer verdwijnt. Maar zal wel even spannend zijn geweest, omdat je eigenlijk voor iets anders kwam! Gelukkig was de rest van de echo prima, geniet er van!

@Ruby: grappig boek is dat he? Ik had hem inderdaad ook al in huis. Leest lekker weg en sinds mn vriend hoofdstuk 1 heeft gelezen met de tips voor de man (geen ruzie zoeken en zwangere vrouw altijd gelijk geven), is de rust in de tent weergekeerd, haha!

Deel Deze Pagina