Zoals je het nu beschrijft met pieken en dalen, dan is het waarschijnlijk toch een oefenwee geweest! Ik stond er alleen niet bij stil dat dit kon vandaar dat me eerste reactie was buikgriep. Ik heb ook echt moeite moeten doen om naar de wc te gaan zeg maar en na het toiletbezoek heb ik nog een x een aanval gehad, je hele buik rilt en beweegt ook dan hé?
Haha valt wel mee hoor muriel. Ik maak eerst 2 grote bodems, doe er vulling tussen, Bekleed deze 2 met marsepein en daarop maak ik van een cake een tunnel die ook bekleed word. Tevens koop ik een speelgoedtreintje en plaats deze erop. Zo heb ik voor Angelus een piraten taart gemaakt.
@ Murmel, rustig aan doen hoor! Als het nie meer gaat naar huis @ Gwen, lekker halve dagen, het geeft echt heel veel rust! @ Tari, hmmmmmmmmmmmmm taart Ik ben om 11 uur weer even gaan liggen, het resultaat om 2 uur wakker schrikken ben ook zooo ontzettend moe
Wel leuk hoor Melanie, zo crea-bea bezig zijn. Heerlijk Melina, zo lang geslapen! Nu kun je het wel weer even volhouden tot de avond, nietwaar? Ik kijk zo uit naar mn verlof, kan echt niet wachten. Eindelijk gewoon alles rustig op mijn ouwe-wijven-tempo, heerlijk lijkt me dat. Er komt ook bar weinig uit mn handen de laatste dagen, helaas. Dat wordt nog aanpoten, als ik vanaf donderdag mijn vervangster moet gaan inwerken. Pfff dan moet ik echt aan de bak en dan kan ik dus ook weinig forummen.... snif!
Zo heb even de hondetpoic gelezen. Maar vind het ook te ver gaan dat ze hond meteen weg doet na dit ene incident en dat terwijl de hond pijn had. Wij hebben onze hond gekocht toen angelus 1 jr was. Nog nooit problemen gehad. durf dan ook echt de hond samen in de kamer te laten met de kids. We hebben noah dan ook aan de eerste luier van zefanja laten ruiken, dat doen we straks ook bij de kleine. Hij is let zelfs heel goed op de kinderen. Tuurlijk hou ik het in de gaten, maar het is ook een basis van vertrouwen en ook de kinderen leren hoe er mee om te gaan, hoe klein ze al zijn.
Hey Melanie wat goed zeg dat je zelf zo'n taart maakt! Euh nee zo crea ben ik niet...bestelde wel altijd kindertaarten bij de Hema maar de jongens zijn nu op een leeftijd dat het niet meer zo hoeft van hun... Lars vroeg al of ik tompoesen wilde doen, die vind hij het lekkerste En ook de traktatie hoefde ik niet veel aan te doen van hem, hij had het liefst gewoon zakjes chips om uit te delen...tsjaaaaa een eigengemaakte traktatie dat kan niet meer he als je 9 word Maar goed, kinderfeestje wilde hij toch nog wel (maar geen stomme uitnodigingskaartjes en geen snoepzakjes na afloop da's niet cool) dus we gaan op een zaterdag met een aantal kinderen pannenkoeken eten, een speur/raadseltocht door het dorp doen (moet ik ook nog 'even' uitzetten) en een dvd'tje kijken... Ik moet zeggen hoe ouder ze worden hoe lastiger! Vorig jaar had ik er echt veel werk van gemaakt met Lars, dankzij de komende Halloween kon ik heel veel griezelspullen online kopen en zo hebben we een griezelfeest gemaakt... De kamer helemaal afgeplakt met vuilniszakken, als eten onder andere bloed met wormen (tomatensoep met vermicelli) en een van de spelletjes was dat ze in een emmer met maden (spaghetti met een fles olie erdoor) van die latex afgehakte vingers enzo moesten opgrabbelen...was echt super! Heb alles bewaard inclusief draaiboek, als Niels 6 word doe ik het nog een keertje Dit jaar dus wat minder werk,maar goed, een kinderfeestje, visite, boodschappen, slingers en ballonnen, kadootjes alles met elkaar is het altijd weer een grote drukte. Lang leve de kant en klare hapjes en het wegwerpservies Esther: ik heb net nog ff een reaktie geplaatst, sorry hoor maar nou krijgt ze niet te horen wat ze horen wil en nou moet het topic op slot...kinderachtig. Smoekie kan het vandaag beter onder woorden brengen als mij laat de eer ff aan haar over maar ben het helemaal met haar eens! He Muriel nog niet onderweg naar je warme badje? Melina...klinkt dus toch als een oefenwee...het rillen en bewegen ken ik eigenlijk niet maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen, misschien is het bij jou wel een combinatie van én oefenweeen én een buikgriepje? Oh lekker geslapen zie ik wel...ik heb van 13 tot 14 ook ff gelegen maar echt slapen wil hier niet lukken... Ik heb me voorgenomen vanavond half 9 erin te liggen en lekker in bed House te gaan kijken! xxx Roelie
Waar is Ilse trouwens vandaag? Over de honden...als ik zie hoe die 3 van mij nu al met het buurjongetje van 1 omgaan...dan denk ik dat er straks 3 voor de box liggen en een vreemde echt niet zomaar de box of kinderwagen moet benaderen... Als ik thuis beval wil ik ook zo snel mogelijk de honden bij de baby hebben, liefst direct na de geboorte als de geur het sterkst is zodat ze weten dat het mijn 'pup' is ...en dan konden met name de duitse herders wel eens heeeeeel beschermend worden Zolang ik het maar in de gaten hou, ik zal ze met de baby los op de grond niet zo snel alleen laten, sowieso eerst kijken hoe ze reageren, maar ik laat de honden rustig alleen met Lars en Niels daar gebeurt niks... Lars begint een beetje de leeftijd te krijgen dat hij boven de herders kan staan, al kost het hem wel moeite hoor ze hebben soms echt de gek met hem, en Thor de newf...daar is de term goedzak en lobbes voor uitgevonden die weet niet eens wat bijten is xxx Roelie
Roelie als ze groter worden hoef dat inderdaad niet meer. Maar het blijft druk, hier dus wel traktatie en een zakje mee na afloop. Het zijn die kleine dingen maar kost een hoop tijd, wel leuk om te doen. O en dat griezelfeest echt leuk.
Duitse herders zijn echt heel beschermend, Mijn ouders hadden er vroeger ook eentje. Mijn broer was er toen al toen ze deze kregen, toen ik geboren werd heeft die hond mijn luier opgegeten en sinddien was hij zo waaks als wat. Ik mocht van alles met hem doen, terwijl mijn broer dit veel minder kon. Ik ben zelfs tussen zijn poten gekropen en heb heerlijk met hem geslapen. Helaas moest de hond toen ik 4 jr was weg, omdat mijn vader allergies voor hem was. Was echt met lood in hun schoenen. Ik zelf heb daar dus ook jaren last van gehad, terwijl ik me de hond niet echt kan herrineren. Mijn vader is dan ook weer helemaal verliefd op onze lab. de kinderen zijn hier ook gek van de hond, hij is zelfs mee geweest naar tsjechie, prachtig vond hij het. We hebben hem niet gehoord en dat tijdens een rit van dik 10 a 12 uur.
Is voor jou ook leuk tegen die tijd voor Zefanja, moet je gewoon rond deze tijd alvast op de Halloween spullen letten en op de Halloween startpagina kijken enzo voor spelletjes....kids vonden het toen echt mega gaaf, en ik ook hoor was veel werk maar was het dubbel en dwars waard! Ach voor Niels mag ik me in maart weer uitleven qua traktaties enzo en straks voor nummertje 3 begint het allemaal weer opnieuw...de eerste traktatie op de peuter als ze 3 worden enzo...hahahaha en ik maar denken dat ik dat afgesloten had! Ga je voor Angelus een kinderfeestje doen, hij word in januari 4 toch? xxx Roelie
Ik ben klaar met het hondentopic, hoor. Smoekie heeft alles al gezegd en ik geloof toch niet dat TS andere meningen wil horen. Heel jammer voor het hondje! Ik vind het met name stekend dat een aantal dan gelijk denkt dat je je hond belangrijker vindt dan je kind. Dat doet helemaal niet terzake en er is zeker geen sprake van een meer/minder situatie tussen hond en kind! Ach ja, we moeten nog maar zien hoe het hier gaat Maar ik denk zomaar dat het hier wel goed komt. Ik houd beiden goed in de gaten en zal ervoor zorgen dat ik altijd in kan grijpen. De situatie verandert natuurlijk naarmate je kindje ouder wordt. En in mijn geval ook de hond ouder wordt, want hij is nog maar net 2 geworden, dus zelf ook nog niet volwassen. Anyways, ik sta volgens mij "voor eigen kerk te preken". Ik ga er een einde aan breien. Heb net wat kleine spulletje bij de Hema gekocht voor de kinderkamer, daar ga ik maar eens mee spelen.
Ff snel berichtje van mij.........mijn afspraak staat verkeerd in de agenda...Ik hoef morgen pas bij de VK te zijn... Moest vandaag eigenlijk naar Ostheopatie maar heb nergens meer last van dus heb afgezegd... Heb overigens een uurtje geleden mijn paardje verkocht, wel voor minder dan de vraagprijs maar aan een super tehuis! Lekker aan zee zodat ze geen last meer heeft van haar eczeem.. Ben zo blij en opgelucht!
Esther, als ik jou zo hoor begrijp jij genoeg van je hond om ervoor te zorgen dat het straks helemaal goed komt! Ik heb nog nooit geen hond gehad, Lars groeit dus letterlijk op met honden,net als Niels en ondanks dat Niels zich wel eens 'vreemd' gedraagt naar honden toe (en dat komt waarschjnlijk toch door zijn vermoedelijke autisme) is hier nog nooit iets gebeurd. Omdat ik weet hoe een hond denkt en oplet. Toen Kyan gecastreerd was was ik superalert hoor! Ik had trouwens nog ff vraagje aan Ruby (als je ooit nog eens uitgepoetst bent hahaha): hoe doe jij dat met Sinterklaas? Vier jij het en zo ja, gelooft Fabian nog? Lars gelooft nog heilig maar zit me toch echt af te vragen of het zo langzaamaan niet eens tijd word het mysterie uit te doeken te doen, hij word tenslotte al 9, zit in groep 5.... Hoe doe jij dat? xxx Roelie
Jen geweldig nieuws! Schiet me nu te binnen dat ik je de tip van dodezee zout nog wou meegeven voor dat eczeem, heb wel eens gehoord dat dat helpt! Ik ga mijn mannen weer halen, heb Niels beloofd te gaan mensergerjenieten met hem Tot later! xxx Roelie
Ja 4 jaar word hij dan, waar blijft de tijd. Ben nu al aan het nadenken voor een kado. Kinderfeestje, eh daar eigenlijk nog niet eens over nagedacht. Hmm. Voor die traktatie op de peuter had ik van eierkoeken piraten gemaakt. Haha lang leven het internet voor ideeen. Eshter, ik vind dat dus ook zo jammer dat ze dan meteen denken dat je kind niet belangerijk is. Elk lid van mijn gezin is belangerijk.Maar sommige willen dat niet snappen. Ik denk dat het bij jouw ook wel goed komt hoor.
Wauw Roelie, dat griezelfeestje klinkt echt supergááf! Krijg bijna de neiging om je draaiboek alvast te vragen voor over ruim 6 jaar, haha! V.w.b. dieren en kids: ik hou eerlijk mn hart vast als ik naar onze katers kijk.... Vooral mijn eigen kater Tikkel is uitermate JALOERS. Als ik de andere katers aanhaal, word hij al sjaggie. Dus dat wordt nog wat met die kleine erbij Ik vrees dat het huis ondergeplast zal worden van pure stress sowieso de eerste weken. En daar verheug ik me niet erg op. Maar Wim's katers zijn nogal stressgevoelig (ze hebben een bloedhekel aan kinderen en lawaai) en Tikkel is het dus altijd erg gauw oneens met dingen in huis en dat laten ze ons alle drie merken, gatverdarrie! Maarja, misschien gaan ze ons verrassen en valt het 100% mee! Maar ik hoop echt niet dat we ze de deur uit moeten doen vanwege agressief gedrag of langdurig onzindelijk gedrag... dat zou ik echt verschrikkelijk vinden.
Jemig! Dan heeft hij echt een rotsvast geloof zeg! Wat snoezig zeg. Want de meesten in zijn klas zullen inmiddels het geheim toch wel kennen? Ik denk dat als jij het hem niet vertelt, hij het snel genoeg op school mee zal krijgen. Ik herinner mij zelf nog een dag op de lagere school.... iedereen zei tegen me 'die Zwarte Piet is je moeder!'... -wat ook zo was- Maar ik geloofde het gewoon NIET! Dat kón toch niet?
ff snel tussendoor... ben zwaar aan de poets.nog 2 wassen wegwerken en dan is alles klaar.van boven tot beneden alles gedaan. sinterklaas geloven ze al 2 jaar niet meer in hier,ben ooit betrapt met kadootjes op zolder. en fabian en anwar kijken altijd op you tube naar een liedje "sinterklaas is dood"daardoor geloven ze helemaal niet meer. kadootjes komen er wel hoor maar ja dan is het van papa en mama. nou ga ff verder kids komen zo uit school,heb me trouwens ook voorgenomen minder op internet te gaan want ik begin een serieuse verslaving te krijgen ben ik bang.(ik droom zelfs over het forum en als ik ergens ben dan wil ik zo snel mogelijk naar huis om bij te lezen)