@ Jen: da's nog eens goed nieuws zeg. Gefeliciteerd! Ik had het topic over het hondje ook al gelezen, vind het jammer dat sommige mensen zo denken. had van de week een vriend van me aan de lijn en daar was een soortgelijke situatie, hij heeft zijn hond meteen in laten slapen....... grrrrrr Vandaag op huizenjacht geweest maar het wil niet echt vlotten, urgentie kom ik dus echt niet voor in aanmerking. En bij een andere woningverhuurder wilden ze een werkgeversverklaring en die wil mijn baas niet geven. Ach, probeer positief te blijven maar valt niet mee...
Huh? Waarom wil hij die niet geven? Het verplicht hem tot helemaal niets hoor! Het is alleen een bewijs dat je daadwerkelijk een baan hebt. Maar het is geen garantie-bewijs dat je die baan ook zult behouden. Belachelijk dat je werkgever je daar niet mee uit de brand wil helpen. Het kost een heel klein beetje inkt en 1 A4tje. Wat is daar de moeite van?
Jennie, goed nieuws voor je paardje! Echt bizar die laatste reactie in het hondentopic Ze was echt alleen maar op zoek naar ja-knikkers, want haar besluit stond toch al vast. Daarnaast vroeg ze zich af "wat er nog aan was voor beiden, als ze niet meer met elkaar mochten spelen". Pfffff ik denk dat beiden zich prima afzonderlijk van elkaar kunnen vermaken. Maja....Nu maar hopen dat het hondje een gouden mandje treft! Ruby, een beetje afstand kan geen kwaad als je zo erg bezig bent met het forum. Ik neem ook regelmatig een internetvrije dag. Durf niet te vragen wat je dan over ons droomt met jouw bizarre dromen van de laatste tijd Blondie, geen urgentie? Vinden ze 32 weken zwanger geen urgentie?
Hahaha, Ruby, eens kijken hoe lang je het volhoudt om minder te forummen! Maar ik herken het wel hoor, ik steek er ook heeeeel veel tijd in! Maar ik heb nu juist het gevoel dat ik de komende 2 maanden echt niet wil missen, want dan komen al die kleintjes er uit gefloept!
Tjee, wat vervelend dat het niet wil vlotten - zeker als anderen niet met je willen meewerken. Erg vreemd dat jouw baas geen werkgeversverklaring wil geven. Het is voor hem een kleine moeite en het verplicht hem verder tot niets. En waarom krijg je geen urgentie? Je bent zwanger en dat lijkt me toch een hele goede reden om jou voorrang te verlenen. Ben je trouwens van plan om nog voor de bevalling te gaan verhuizen? Is jouw huidige woning te klein voor jou en de baby? (Misschien heb je hier al eerder over geschreven, maar is het me ontschoten.) Dan lijkt het me zeker een goede reden om jou urgentie te verlenen. Ik hoop dat je snel wat leuks vindt. Succes met de huizenjacht!
Ik las dat hier vanmorgen iets is geschreven over het feit of anderen wel of niet rekening houden met jouw zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik in mijn naaste omgeving wel begrip ervaar, maar daarbuiten helemaal niet. Ik reis regelmatig met het openbaar vervoer en ik heb het nog niet 1x meegemaakt dat iemand voor me opstond als alle plaatsen in de bus of trein bezet waren. In het begin dacht ik nog: vreemden zien vast niet aan mij dat ik zwanger ben. Maar inmiddels kan niemand er toch meer omheen. Toen we afgelopen zondag terugkwamen uit Parijs, moesten we vanaf Amsterdam met een overvolle trein naar huis. We liepen van coupé naar coupé in de hoop dat we ergens nog een lege stoel voor mij konden vinden. En denk maar niet dat er iemand was die spontaan opstond voor een zwangere vrouw... Sterker nog, je staat ervan te kijken hoeveel mensen een stoel bezet houden met hun bagage en zelfs niet bereid lijken te zijn om die voor je opzij te schuiven. Uiteindelijk heb ik dus maar aan iemand gevraagd of hij zijn tas wilde weghalen, zodat ik kon zitten. Echt a-sociaal!
hallo meiden Daar was ik weer, schoonzus met kids zijn net de deur uit, mn neefje is boos op me ahwwww......... ben nu al streng hihi Zal even uitleggen, hij heeft van die losse speelgoed dingen, en dat doet hij iedere keer in zijn mond en gaat er op zitten kauwen, ohw zo slecht voor de tanden, en hij heeft al geen goed gebid (hij is 5 jaar) dus wil dat gewoon niet zien, zijn moeder ook niet trouwens, dus had hem gewaarschuwd als hij het nog 1x zou doen dat ik het in de vuilnisbak zou gooien, hij dacht dat ik het niet meende, ja fout, resultaat 2 speeltjes in de vuilnisbak en een heel boos neefje. Hopelijk leert hij ervan......... Maar goed huisje is weer heerlijk schoon, mn schoonzusje heeft zich uitgeleefd de schat! Even denken hoor Zag iets over huisdieren en kids, ik ben ook altijd opgegroeid met honden heerlijke tijd moet ik zeggen. Heb nu zelf 4 katten en maak me er eigelijk geen zorgen om. Al betrek ik ze zover mogelijk wel overal bij. Zag bij iemand die zich wel zorgen maakte ivm jaloezie, tipje, je kan bij de dierenarts felyway (als ik zo goed schrijf) halen, dat is voor stress situatie's, dat kan je in het stopcontact doen en dat verspreid een voor ons niet ruikende geur waar de katten rustig van worden, Linkje erover: http://www.shaweca.nl/dierenbenodigdheden/nl/dept_386.html Ik heb er altijd hele goede resulaten bij gehad bij een van mijn katten die een heel naar verleden heeft gehad. Hopelijk hebn je er wat aan. Ik ga zo even die topic opzoeken, staat het in de lounge? Leuk om de verhalen te lezen over de kinderen en hun verjaardag, lijken me erg leuke dingen om te doen. Nou ga even verder bij lezen
Ben nog steeds moe Weet nie wat het is maar moet de pijn van gister nog verwerken en ik ben gewoon dood op, ik denk echt dat ik veeel te veel bezig ben, ren en vlieg overal maar heen en ben in gedachten ook erg bezig met de baby, kan ik het wel? de bevalling alleen al? en dan het opvoeden? lukt dat wel? op me werk wil ik eigenlijk een nieuwe uitdaging, maar hoe pak je dat aan? moet ik toch minder dan 40 uur gaan werken na het verlof? @ Roelie, wow een griezelfeest, jullie zitten er al echt helemaal in! Heb toevallig hier een boekje liggen over verjaardagsfeestjes en traktaties, je kan dus hele leuke taarten kopen van spekkies om uit te delen bij jamin voor 20 euro, prinsessentaart en piratentaart, misschien is dat wat? Ja een oefenwee dus, schrik er van! Had het niet verwacht, maar de pijn was al te hevig voor een buikgriep denk ik .ik twijfel nog wel. Want ik dacht ook de hele tijd bij mezelf oh my god als dit al pijn doet kan ik de bevalling echt niet aan en dit is maar een buikgriep, toen overheerste dus ook de bevallingsangst ineens . @ Muriel, die zwarte piet is je moeder hahahahaha ik wist het al vrij snel, me zus is 7 jaar ouder dus die verklapte het toen ik 5 was. De tandenfee heb ik een keer betrapt, dus dat was ook gauw over met de pret @Ruby haha dat is wel erg als je ergens zit snel weg om bij te lezen hahaha @ Blondie, het is inderdaad geen urgentie dat je zwanger bent, heb ik al vaker gehoord. Komt omdat er een periode is geweest dat heel veel vrouwen zwanger raakte om maar urgentie te krijgen
@ ikke lekker hoor dat ze je helpen met je huisje, ik ben al kapot als ik moet beginnen en aangezien de kraamzorg komt moet het toch netjes zijn
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Kyra75~uitgerekend op 3 november~1ste kindje~verrassing Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 8 MEIDEN 10 JOCHIES 7 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 25 kleintjes op komst AGENDA Barbabintje (Esther)~ 18 september eerste yogales met vriendin Indigo~ 18 september 20.10 uur vk MissyM~ 18 september 19:30 kraamzorg komt langs intake Jen25~ 18 september 09.15 VK Maria~19 september 9.45 vk Gwendolyne~19 september 10.50 vk Tari (melanie) 19 september 19.15 uur VK Sammie2~ 20 september 8:10 uur VK Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar! Stasia~21 september 14:00 gyn. LindaPOOH 24 september na controle bij de gynaecoloog Stasia~24 september 09:00 kraamzorg komt Roelie~24 september 9.15 vk Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh' Barbabintje (Esther)~ 25 september 08.50 uur vk Serafijntje~ 25 september 11:00 uur intake kraamzorg Blondiedfu~27 september met verlof jolger (jolanda) ~29 september met verlof Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar! Murmel~ 2 oktober 9:30 uur VK Jen25~2 oktober 16.45 VK Serafijntje~3 oktober 16.45 vk Murmel~ 3 oktober met verlof Murmel~ 3 oktober babykamer wordt eindelijk geleverd Stasia~ 3 oktober met verlof Dafje~4 oktober met verlof Jen25~ 4 oktober met verlof Rachel~ 5 oktober met verlof Gwendolyne~ 8 oktober met verlof MissyM~ 8 oktober met verlof Roelie~9 oktober Lars wordt vandaag 9! Sammie2~ 12 oktober met verlof Maria~13 oktober met verlof Indigo~17 oktober met verlof GEBOREN ISA* ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ dochter van Linda en Patrick
heb het hondentopic doorgenomen, tja ik weet niet wat ik zou doen, ben geen dierenliefhebber heb ze daarom ook niet.
Heb de hondentopic doorgelezen, vind het niet zo raar dat die hond heeft gebeten, oorontsteking weet je hoe pijnlijk het is! Nee kan het die honh niet kwalijk nemen, snap dan ook neit dat ze haar kind bij de hond in de buurt laat op dat moment, geef die hond de rust die hij verdiend. Arm beest. Ik vind het ook wel zielig voor het kind hoor, kind kan er ook niks aan doen, en zal flink geschrokken zijn, maar is toch een taak van de ouders om daar op te letten! Als hier mn neefjes en nichtjes zijn en die willen spelen met de katten, waar ze eigelijk nooit zin in hebben, die katten dan he. ik waarschuw de kinderen altijd dat ze de katten met rust moeten laten, doen ze het niet en ze geven een haal, zijn ze gewaarschuwd hoor, eigen schuld dikke bult denk ik dan maar. gelukkig hebben mn katten dat nog nooit gedaan.
Lenthe, wat fijn dat het in jullie huis al goed opschiet. Heerlijk om weer gewoon in je woonkamer te kunnen zitten of niet?! Amaranta, leuk topic van Nostradamus! Ik ben benieuwd hoor.... Enne, bedankt voor je uitleg over 'eppo'. Wat een geluk he, dat ik jullie eppogaaf vind en niet gewoon eppo Wat dat meisje betreft dat naar urine ruikt, ben je een beetje op de hoogte van haar thuissituatie? Misschien wast ze zich niet elke dag? Of misschien is er wel iets ernstigers aan de hand Ik zou het toch even in de gaten houden hoor of haar een keertje apart nemen en het er met haar over hebben dat 'ze een beetje naar plas ruikt'. Wel eerst even checken natuurlijk of anderen ook wel iets ruiken en het niet alleen aan de zwangerschapshormoontjes ligt Hier af en toe ook een scheutje verlies bij niesen of hoesten, of bij het ....... braken (ontdekte ik gisteren ). Jen, moeilijk hoor! Eerst de beslissing om je paardje weg te doen en dan het getob met het eczeem. Ik hoop dat er lieve mensen op je pad komen die het beestje in hun hart sluiten ofwel dat de vrouw waar ze nu gestald is haar besluit te houden. Is er niets tegen de jeuk te doen eigenlijk? Is zo sneu voor het beessie. --- ik lees nu net dat je paardje verkocht is en lekker aan zee nog wel, heerlijk meid! Ben erg blij voor jou en het paardje --- Ik heb hier ook al vaak zo weinig zin om te koken, pffff....gewoon de puf niet voor. De eerste maanden lukte het me vaak niet door de misselijkheid, nu doen de vermoeidheid en pijnklachten me vaak de das om. Ik moet zeggen dat mannetje er wel lekkerder door is gaan koken Is dat bij jullie ook zo? Fijn dat de kraamzorg komt voor de intake. Overigens, hier was het zo dat degene die de intake deed niet per definitie degene is die je straks ook aan je bed hebt. Dus misschien nog niet al teveel op hopen?! Murmel, klinkt goed zeg...'afronden van de laatste klussen'. Ik hoop met je mee dat het morgen klaar is wat het aannemer-gedoe betreft. Enne, files heb ik hier gelukkig zelden last van, heb er een *******hekel aan. Kan me voorstellen dat je er goed de balen van had! Tari, shit zeg...zonder water Ik hoop voor je dat het snel is opgelost. Fijn trouwens dat je eens een goede nacht hebt gehad, houden zo! Peetje, mijn fysio heeft de term ischias nog nooit gebezigd eigenlijk, dus weet niet of het dat is. Volgens haar is het een combi van factoren: ik ben van nature al hypermobiel in mijn gewrichten en heb een wat zwakkere rug. Verder staat mijn bekken een beetje scheef. Door de verweking van de banden en het getrek aan de spieren die al wat zwakker zijn, plus dat beebje blijkbaar net erg ongunstig ligt, heb ik dus de bekkenklachten en rugklachten. Daarnaast zit er een bepaalde grote zenuwbaan knel en die zorgt voor de continue pijn en de uitval in met name mijn linkerbeen. Doordat ik door al het bovenstaande anders loop, zeurt ook de rechterkant van mijn lijf en de bovenkant van mijn rug lekker mee, met als gevolg dat er geen enkel plekje in mijn rug geen pijn doet Maar.....alles went, zelfs deze ellende. Ik kan me niet eens meer voorstellen hoe het voelt om ontspannen spieren te hebben in mijn rug (kijk er natuurlijk wel al naar uit ) Thanks for the tip over het kraamverband, geloof dat een van de andere meiden hier een tijdje geleden ook al iets over postte. Vervelend trouwens dat mensen zo weinig rekening houden met je (zwangerschap). Je zult, vrees ik, dan toch duidelijker je eigen grenzen aan moeten geven. Misschien weet men niet beter en denken ze: "zolang ze niet protesteert zal het wel goed zijn?!" Jee meid, een urineweginfectie. Zat je gevoel toch goed! Vervelend, maar wel fijn dat de oorzaak van de klachten nu achterhaald is. Ik hoop dat je er snel vanaf bent nu, is toch inderdaad een stuk ernstiger dan een blaasontsteking hoor. Sammie, welkom terug. Benieuwd meer te lezen over Denemarken etc. Roelie, laat gauw weer gaan joh die paniekgolf. Komt vast allemaal goed. Ik ken het van mezelf, kan af en toe als een berg tegen een aantal kleine dingetjes opzien, die als je er eenmaal voor staat en innerlijke rust hebt een peace-of-cake zijn. Alhoewel...ik lees dat je nog heel wat werk voor de boeg hebt met het organiseren van het verjaardagsfeestje. Een tochtje uitzetten 8) Ik ben blij voor je dat je nog goed ter been bent! Supergaaf wel hoor, zo'n griezelfeest. Daar zullen de kids hartstikke blij mee zijn denk ik zo. Jee zeg, wat een mens bij jou in de straat. Kan me voorstellen dat je hormoontjes min of meer op hol sloegen Misschien wil zij wel met de honden gaan wandelen Enne, lekker aan de erwtensoep meid? Hahaha, je moet er maar opkomen.... Missym, vervelend meisje....de buikgriep. Hoop dat je snel opknapt! Oh, lees nu net even verder dat je het toch herkent als oefenweeen. En dat je je erg druk maakt over wat er allemaal komen gaat, de bevalling, de opvoeding en het zorgen voor een kleintje. Vervelend natuurlijk dat je er last van hebt, met momenten onzeker en angstig. Maar is wel positief eigenlijk, daardoor sta je er af en toe eens goed bij stil wat er allemaal gaat veranderen in je leven. Feit dat je er over nadenkt is hartstikke goed en positief! Heb vertrouwen meisje, je hoeft het sowieso niet allemaal alleen te gaan doen, komt vast allemaal goed dus. Trouwens, ik lees dat je 40 uur zou blijven werken. Ben stiekem wel benieuwd hoe je het dan geregeld hebt qua opvang van het kleintje? Lindapooh, inderdaad goed om af en toe eens toe te geven aan een flinke huilbui. Logisch toch dat er zoveel verdriet zit dat naar buiten wil? Ik vind het heel fijn voor je dat je met andere vlindermama's je verdriet kunt delen, bij hen vind je natuurlijk toch herkenning en echte steun. Hier ben je hartstikke welkom, dat weet je. Voel je echter niet verplicht hier te blijven als dit niet oke meer voelt voor jou, ik kan me goed voorstellen dat je je ei beter kwijt kunt bij de andere vlindermama's, dus doe gewoon wat goed is voor jou, oke?! Knuffel. Barbabintje, jeetje ja, ik herken het wel hoor. Ik ben zelfs nog een dagje na jou uitgeteld en realiseer me als ik lees over oefenweeen en zo dat het voor een aantal van ons echt dichtbij komt. Ik kijk ondertussen uit naar mijn verlof (over vier weken), terwijl waarschijnlijk al een aantal meiden hier dan 'op-hun-einde-lopen'. SPANNEND!! Ik ben benieuwd hoe je de yogales gaat vinden. Hier gaat Erik morgen voor de tweede keer mee naar een partneravond. Donderdag heb ik weer mijn eigen les. Ik zie er steeds meer tegen op omdat het telkens zo'n gedoe is het op de grond liggen/zitten en weer overeind komen en vice versa. Maar goed, het is van de andere kant ook een fijne voorbereiding op wat komen gaat, vind ik. Gwen, dat klinkt niet zo best meid, hoge bloeddruk en wat suiker. Doe het maar rustig aan inderdaad. En dat advies van stoppen met werken naast je neerleggen....ik ken het helaas uit eigen ervaring nu, wil ook (te) loyaal zijn naar mijn werk. Pas je wel goed op? Een hoge bloeddruk is toch echt wel serieus hoor. Blijf het goed in de gaten houden en stop desnoods over een poosje helemaal! Ikke, fijn dat je uit je dipje bent! Lekker kordaat optreden van je t.o.v. neefje 8) Dat Feliway ken ik ook, heeft hier ook goed resultaat bij de kat. Ruby, je blijft maar zwaar-aan-de-poets! Woon je in een kasteel of zo? Begin zowaar te denken dat je ECHT nesteldrang hebt, dat je aan de gang blijft Blondiedfu, zit even behoorlijk tegen dus wat de huizenjacht betreft. Wat belachelijk joh dat je geen urgentie kunt krijgen! Enne, die werkgever.....wat is nu de moeite? Sjee Serafijntje, ongelofelijk zeg....dat mensen niet eens hun plekje afstaan aan een zwangere vrouw Klopt helemaal Maarre....zal wel aan mij liggen, durf het bijna niet te vragen, maar hoezo SINGLE digits? Snap het niet Nou, ik denk dat ik het hondentopic ook maar eens even moet gaan lezen...
Hihihi single digits is de engelse term voor getallen onder de 10. Dus getallen bestaande uit 1 cijfer. Het betekent niks meer dan dat we nu vanaf 10 (weken) gaan terugtellen....
Hallo allemaal, Ben net terug van mijn werk. Zal vanavond niet veel online komen want hubbie is thuis. Lekker gezellig met z'n tweetjes thuis. Heerlijk.
Pff.. ik ga nooit meer een weekend weg! Al is het alleen al puur omdat ik dan zo ongeveer 80 pagina's moet bijlezen tot ik weer bij ben! Wat is er een hoop gekletst zeg! Ik ben ook nog es ontzettend moe als ik thuis kom dan wil ik alleen nog maar slapen. Lig ook steeds vroeger op bed. Inmiddels steeds half 10 ipv half 12... Begint het dan toch lichamelijk een beetje zwaar te worden? Ik heb dus ook even geen puf om te reageren.. lijkt me ook bijna onmogelijk... zoveel pagina's! Ik doe trouwens ook mee aan de ___________________________________________________________
Ow trouwens weekend was gezellig, maar wadlopen ging niet door, dus hebben we 3 daagjes friesland gedaan: bolsward, lauwersoog, etc.
sow eten staat in de oven, over 40 min klaar, dus kan lekker niksen hihi he wat naar Weer super uitgebreid gereageerd indigo, altijd leukom te lezen!