November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ooh jeee das schrikken.was ff terug naar bed gegaan en nu lees ik dat gwen in het ziekenhuis ligt.
    pfff beebje nog ff blijven zitten bij mama hoor.

melanie gefeliciteerd meid met je verjaardag.

wel toevallig trouwens,bij linda was het op melina's verjaardag.

2. Hoever is Gwen eigenlijk? Weet iemand dat uit zijn hoofd...ik zal es zoeken..

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    heb het net even opgezocht ze is pas 32 weken hé,dat is toch eigenlijk wel heel vroeg.

weet iemand hoelang ze het nu kunnen rekken?omdat de vliezen al gebroken zijn?

4. 32 weken en 4 dagen ja...

Geen idee hoelang dat te rekken is.. ff googlen

5. Even snel gezocht en dit gevonden... ff kijken of er iets te vinden is over de tijd...

Een veelvoorkomende oorzaak van vroeggeboorte is voortijdig gebroken vliezen. In de regel wekken gebroken vliezen een hormoon op, waardoor weeën op gang komen. Daarom zal de gynaecoloog bij gebroken vliezen voor de 33/34 weken, meestal ook weeënremmers voorschrijven. Vanwege een grotere kans op infecties (de weg naar buiten ligt voor het kind letterlijk open) worden vaak preventief antibiotica gegeven, en de hartslag van moeder en kind worden nauwkeurig in de gaten gehouden. Omdat de kans op infecties groot is, wordt niet meer vaginaal getoucheerd (inwendig onderzoek).
    Vaak wordt er volledige bedrust voorgeschreven. Om al deze redenen wordt de moeder meestal in het ziekenhuis opgenomen, en als het kindje nog erg klein is, wordt de moeder overgebracht naar een centrum met een NICU.

6. Niet meer actief

Mogge (nog net)

Jee ik schrik van de sms van Gwen, meid, hou vol he, ik denk aan je.

Tari, gefeliciteerd met je verjaardag.

Blondie, wat balen dat je nu zo abrubt met je werk moet stoppen, maar goed voor jezelf zorgen hoor, das veel belangrijker dan je werk.

Liefs
    Ilse

7. Weeënremmende medicijnenDe bekendste weeënremmers zijn bètamimetica zoals ritodrine (Prepar®) en fenoterol (Partusisten®). Men geeft ze via een infuus of injectie. Bij een zeer vroege dreigende vroeggeboorte (minder dan 30 zwangerschapsweken) dient men ook wel indometacine (Indocid®) als zetpil toe. Een nieuw middel dat steeds vaker wordt toegepast is de calciumblokker nifedipine (Adalat®), die u onder de tong moet innemen. Indocid® en Adalat® zijn nog niet officieel als weeënremmer geregistreerd. Alle weeënremmers zijn effectief in het verminderen of stoppen van weeën. Vaak geven ze niet meer dan enkele uren tot dagen uitstel van de bevalling. Juist deze extra tijd is van groot belang om de conditie en kansen van het kind te verbeteren door het geven van corticosteroïden en/of door overplaatsing van de zwangere vrouw naar een centrumziekenhuis met een NICU.

8. Een vervolg op het verhaal hierboven:

Als de bevalling niet doorzet
    Als de vliezen niet gebroken zijn en de weeën afzakken, vermindert en stopt men de weeënremmers na enkele dagen. Bedrust is dan niet meer noodzakelijk en u kunt steeds vaker rondlopen. Als er opnieuw weeën optreden adviseert men zo nodig een tweede periode van weeënremming. Wanneer alles rustig blijft gaat u naar huis met het advies om de eerste tijd rust te houden. Pas als blijkt dat er geen nieuwe weeën optreden kunt u uw dagelijkse activiteiten weer opnemen. Ook is er dan geen bezwaar meer tegen vrijen en eventuele werkhervatting. Controle door de gynaecoloog is niet meer nodig, en terugverwijzing naar uw verloskundige of huisarts is mogelijk (behalve als er een andere reden was voor controle door de gynaecoloog). Bij gebroken vliezen adviseert de gynaecoloog doorgaans observatie in het ziekenhuis en opname tot aan de bevalling. In enkele plaatsen is bewaking thuis mogelijk: een verloskundige of verpleegkundige die aan het ziekenhuis verbonden is, maakt dan thuis regelmatig een CTG.

9. Het kan dus twee kanten opgaan...
    1. De weeen nemen niet af en het is nog maximaal een paar dagen te rekken.
    2. De weeen nemen af en ze komt onder observatie te staan van een arts en moet in het ziekenhuis blijven of als de vlos een CTG kan doen mag ze naar huis en blijft ze onder controle.

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, ik zet net de computer aan om weer even bij te lezen en ik schrik me rot van het berichtje over Gwen. Hopelijk kunnen ze het nog zo lang mogelijk rekken, ruim 32 weken is echt nog veel te vroeg.

Melanie, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Ik wens je een hele gezellige dag toe. Laat je maar eens lekker verwennen! :)

Op de rest reageer ik zo meteen wel...

11. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nog geen nieuws verder...

hoop echt dat de weeen stoppen.

ooh men ben helemaal zenuwachtig voor haar.

12. Niet meer actief

Ik heb in de loop der jaren meer therapeuten versleten dan schoenen, dus ik heb mn portie ggz wel gehad hoor. Schiet er uiteindelijk niks mee op en is ook niet echt nodig, ik red me wel. Heb alleen zo nu en dan een dip en tja, nu met al die rondgierende hormonen is de kans op zo'n dip natuurlijk een stuk groter. Maar no worries, Ilsje komt er heus wel weer uit, is altijd nog zo geweest dus zal ook nu zo zijn. Ben een diehard positivo, dus dat scheelt.

Liefs
    Ilse

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Uiteindelijk heeft mijn man zelf een gedichtje geschreven met de boodschap die ik er graag in wilde hebben (dat uit onze liefde voor elkaar nieuw leven is ontstaan). Deze 'boodschap' stond ook op mijn eigen geboortekaartje (Liefde werd leven), maar ik wilde hem nu dus graag in andere woorden op het geboortekaartje voor ons kindje. Ik vind het gedicht erg mooi geworden en ik was ontroerd toen hij daar ineens mee kwam aanzetten. Het is ook erg persoonlijk, juist omdat hij het zelf heeft geschreven.

Inmiddels hebben we ook definitief voor een kaartje gekozen. Gistermiddag zijn we naar de drukkerij gegaan om de kaartjes alvast te bestellen. Volgende week moeten we per e-mail doorgeven welke tekst we erop willen hebben en dan krijgen we 2 proefdrukken (1 voor een jongentje en 1 voor een meisje). Ik las dat sommigen van jullie deze ook al hebben gehad. Spannend hoor, weer een stapje verder. Of eigenlijk weer een stapje dichterbij. Het lijkt me best raar om het geboortekaartje straks te zien met onze tekst en onze namen erop. Oh, wat gaat het ineens snel allemaal...

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    heey ilse ik denk ook dat de ggz geen bal voor je doet.
    maar het is toch wel lekker om ff een uurtje uit te huilen en je ei kwijt te kunnen en dat iemand een uur lang naar je luisterd.

15. Niet meer actief

Maar das juist t punt Ruby, ik heb niks te vertellen, dus er valt niks te luisteren...

En als t wel zo is, heb ik gelukkig een heel geduldige en meelevende hubby waar ik bij kan uitjanken..

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Lieve Ilse, wat jammer om te horen (lezen) dat je momenteel niet lekker in je vel zit. Ik wou dat ik wat kon doen om je op te vrolijken. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Kun je jezelf niet verwennen met iets heel erg leuks of lekkers? Bijvoorbeeld een cadeautje voor jezelf kopen, lekker in bad gaan of jezelf (laten) verwennen met een heerlijke maaltijd? Afleiding zoeken werkt vaak goed en een kleinigheidje kan soms al wonderen doen om nét even die stap te kunnen zetten om weer uit je dip te klauteren.... Veel sterkte meid!

17. Niet meer actief

Joh meiden, zo erg is t nou ook weer niet hoor. Klinkt misschien wel heftig, maar ik kamp al sinds mn 14e met dips en depressies, dus ben t zelf intussen wel gewend. En dit is gewoon een dip, gaat vanzelf over is alleen nu ff kut. Maar no worries hoor, ben sterk genoeg en heb genoeg zelfkennis en optimisme om te weten dat ik hier vanzelf weer uitkrabbel.

Dus bedankt voor t meeleven en de knuffels enzo, maar nu is t ff genoeg :) (kan ni zo goed tegen zoveel aandacht voor mijn persoontje hihi)

Liefs
    Ilse

18. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    goedenmiddag dames,.... :)
    alles goed? ik kom maar ffies hier mijn break houden :) zal zo ff kijken of het teruglezen nog te doen is,......en dan zal ik de punten eruit pikken om te reageren,....... :)
    hier gaat alles zijn gangetje,........

tot laters....

19. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    tari van harte gefeliciteerd, maak er een mooie dag van
    dit is voor jou

hiep hiep hoera :({|= :({|= :({|=

20. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ow dat van gwen is niet zo mooi,....beetje vroeg,
    maar uh ik las dus dat ze weeen had en dat ze remmers kreeg,..maar verderop lees ik dat ook d'r water is gebroken,.is dit wel zo?
    of heeft iemand dat er per ongeluk van gemaakt?

want tja dan zal het niet lang meer gaan duren,...

laten we hopen dat alles goed gaat,.....

:thumup:

Deel Deze Pagina