Isa vind ik ook en hele mooie naam, kort, lief en mooi! Natasja, ik heb vandaag ook erge last van mijn onderrug. Ik probeer me er ook maar niet druk over te maken.
Zooooo het is al weer borreltijd op het werk, want niemand heeft meer zin om te werken. Moet ik natuurlijk weer 100x een biertje weigeren.... gelukkig ben ik met de auto, kan ik het daar op gooien @Moah: die lage rugpijn ken ik wel, een warm bad of warme douche doet wonderen bij mij! @LindaPOOH: kan me voorstellen dat een jongen wel erg leuk zou zijn voor jullie, als 'grote-kleine broer van Milan'. Leuke naam trouwens, Jasper, en Isa ook, mocht het toch een meid worden!
Als dat betekent 'bevrucht' oid, dan ben ik blij, want dan wordt het alsnog een jochie: 49+2=51-33=18-1=17-2=15-3=12-4=8-5=3!
Hoi dames ik ben thuis, net even heerlijk een schoonheidsslaapje gedaan in het zonnetje... vanmorgen echo gehaden alles was goed het vruchtje is nog maar heel klein maar het hartje klopte goed. was echt geweldig om te zien, SUPER volgens de gyn zijn berekening ben ik een week korter dan ik zelf dacht. Maar volgens mij klopt dat niet. Ik tel vanaf de 1ste dag van mijn laatste ongi 15-02 toch echt 7 weken. Nou ja, ik weet nu dus eigenlijk niet waar ik vanuit zou moeten gaan? Wat denken jullie? verder zitten we nu toch echt wel op die mooie roze wolk. we gaan straks uit eten, effe lekker relaxen dus nog.... tot snel
Hoi meiden, Allereerst thanxxx voor alle positieve reacties en geruststellingen op mn cyste, toch goed te horen dat ik niet de enige ben, en dat t bij zoveel mensen zo goed is gegaan! Hier even een korte update. Gisteren de echo gehad met daarop een flinke cyste. Moest toch de VK bellen. Daar kon ik gelukkig vanmiddag al terecht! Mn mannetje was vrij, dus die is met me meegegaan. Gisteren op de echo een mooi kloppend hartje gezien, maar vanmorgen en vanmiddag wat rozeverlies... Alleen bij afvegen, een beetje rozig slijm. Dit ook verteld aan de VK, maar die gaf aan dat ik me daar geen zorgen over moet maken (nou, probeer dat maar eens....) Roze afscheiding komt vaak door een goeie doorbloeding, en in combinatie met de cyste kan t zijn dat die wat druk uitoefend waardoor wat haarvaatjes wat roze verliezen. Ze heeft mn buik onderzocht en geprobeert het hartje te horen. Nou is dat lang niet zeker met 9 weken, maar tot mn verbijstering was deze goed te horen. Een mooi sterk hartje. Nu moest ik me zeker geen zorgen meer maken vond ze. Laten we hopen dat dat zo is... Ik moet volgende week naar de Gyn. Jippie, vrijdag de 13e, hoe kunnen ze t verzinnen. Dan gaan ze weer een echo doen, kijken hoe de cyste eruit ziet en uiteraard hoe ons pluisje zich houdt Kan jullie wel vertellen dat je hier superbang van wordt.... Zo, ik heb mn hart even gelucht, nu eens bijlezen wat jullie allemaal gekletst hebben Wens iedereen in elk geval wel veel succes en plezier (bij gebrek aan persoonlijke reacties vanaf mijn kant) Liefs Chris
Murmel, hahaha ik begreep ook niet wat 'aangeteld' betekende. Ik dacht dat het aan mij lag hahaha. En ja ik ga nu een hele warme douche nemen, bad hebben we helaas niet meer Een biertje (én rosé)mis ik nu ook wel met dit lekkere weer. Ik heb al met mijn vriend afgesproken dat hij na de bevalling met sushi en rose moet komen. Hhaha waarschijnlijk heb ik er dan helemaal geen trek in. Foreverfriend, fijn voor je dat de echo zo mooi was. Geniet er lekker van Ik tel ook vanaf de vijftiende (eerste dag van mijn menstruatie)en dan zit ik nu ook op zeven weken. Vaag van de VK.
De gynaecoloog kan hij de ontwikkeling en grootte van het kindje redelijk nauwkeurig zien hoe ver je bent. Ik denk dus dat hij er hoogstens een paar dagen naast kan zitten. Rond 8/9 weken kun ze geloof ik op de dag nauwkeurig zeggen hoe ver je bent, dus misschien dat het bij jou nog niet helemaal goed te zien is. Je moet inderdaad de eerste dag van de je ongsteldheid nemen, maar dit zegt niet alles en dan zit je er vaak een of meerdere dagen naast (zeker als je onregelmatig bent). Ik zou toch van die 7 weken uitgaan. Krijg je binnenkort nog een echo? Dan kunnen ze het dan nog een keer meten? Ik had deze week een echo en bij mij was het kindje nog te klein om te meten. Al konden ze door te kijken naar ontwikkeling van het vruchtzakje en hartje ongeveer inschatten hoe ver ik ben (6 weken). Ik mag nu over 2,5 week weer en dan weet ik het precies. Jente
Bij mij is ook een andere datum geworden. Dus ben nu ergens tussen de 8 en 9 weken. 2 Mei krijg ik een echo en dan ga ik van die datum uit. verder hoop ik dan ook het hartje van het kindje te horen. Dan wordt ook allemaal echt. Groetjes, Jol
49+2=51-21=30-1=29-2=27-3=24-4=20-5=15-6=9-7=2 een meisje dus. @Murmel, ik had ook al zoiets wat is aangeteld maar later snapte ik het ook. @Stasia, Je moet de leeftijd nemen toen je zwanger werd. @Foreverfriend, Leuk dat bij de echo het hartje goed klopt.
hoi meiden ben ik weer ff, ben net lekker uit eten geweest met mijn vriend en de kids.echt fijn ff een dagje niet koken. heb eigenlijk heel de dag weinig gedaan,heb er gewoon ff geen puf voor. mijn buik begint nu ook echt uit te zetten,mijn vriend dacht net dat ik het expres deed maar kan er echt niks aan doen. ga zo ff de stad in kijken voor kleren voor de kinderen en gelijk even tussen de babyspullen neuzen bij de h&m.
Ruby28 bedankt! Haha, meteen aan het rekenen geslagen, en ik ben geloof ik niet de enige. Bij mij zou het een jongetje moeten worden. Ben erg benieuwd. Ik neig nu zelf meer naar een meisje, maar dat komt misschien doordat ik er al eentje heb; lijkt 'logischer' dat ik een meisje krijg ofzo. Foreverfriend, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Maak je niet te druk over dat rozeverlies, want dat had ik mn hele vorige zwangerschap, bijna elke dag, en vaak nog erger dan roze... Hoeft dus helemaal niet erg te zijn. Maar ik begrijp hoe vervelend het is! Wat de berekening van zwangerschapsduur betreft: uiteindelijk wordt je pas 'echt' zwanger op het moment van bevruchting. Mijn cyclus duurde 5 weken en ná de eisprong duurt het altijd nog twee weken voordat je ongesteld wordt (dat is bij iedereen zo). Mijn eisprong was dus altijd ongeveer 3 weken ná mijn laatste menstruatie (in plaats van de 'normale' 2 weken). Zo kan het dus dat je een week korter zwanger bent dan je laatste menstruatie doet vermoeden. Dat is bij mij ook zo; ik was 24 januari voor het laatst ongesteld, ik heb daar een week bij opgeteld en heb die datum als begin zwangerschap genomen en bij de VK bleek dat bijna precies te kloppen.
Zo zeg, alles begint hier te groeien. Ik heb echt het idee dat mensen aan mijn buik kunnen zien dat ik zwanger ben ... is wel leuk, maar ik wil eigenlijk nog wachten met het nieuws aan iedereen vertellen. Al weten onze ouders en beste vriendinnen het al wel. De vorige keer had ik volgens mij pas met 4 maanden zo'n buik ... maar ja, toen zagen veel mensen met 6 maanden nog niets (al waren die mensen volgens mij wel slechtziend ...) Voor je gevoel is je buik al huge, maar anderen letten waarschijnlijk toch niet zo op je buik. Hebben jullie al meegemaakt dat iemand aan je buik zag dat je zwanger bent? Jente
Ruby, hahaha oh wat erg daar zou ik ook niet aan gedacht hebben..... Jente, zie je bij jou echt al een buik? Bij mij totaal niet, hij wordt alleen maar platter (let wat meer op mijn voeding)Komt dat bij jou niet omdat je al een kindje hebt?Mooi toch een buik, ik wil dat ook al hoor. Iedereen mag het zien