hahaha vind ik een mooie opmerking van Willem! Ja ik werk fulltime en blijf ik ook na mn verlof doen, ik kan niet zonder werk, heb ik nu wel gemerkt. Maar gelukkig is wel goed te combineren met de kleine straks, is niet zo dat Ukkie 5 dagen naar een opvang moet, gelukkig maar voor 2 dagen. Ik werk 2 vaste dagen overdag, en de andere dagen werk ik in de avond en 2 weekenden in de maand.
Das wel handig dan, met wisselende diensten, kun je t mooi combineren. Ik kan me ook wel voorstellen dat t best pittig zou zijn als je altijd fulltime gewerkt hebt, om dan ineens te stoppen ofzo. Ik ben zelf al jaren thuis dus ben er intussen aan gewend. Zou straks wel graag 1 dag in de week werken ofzo, maarja, dat baantje zoek ik al een paar jaar en tevergeefs. Meid, ik heb t idee dat mn maag weer een beetje tot rust is gekomen, dus ik ga eens kijken of ik nog een paar uurtjes slaap kan pakken. Ga jij ook nog ff je luikjes sluiten? Tot laterz Ilse
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 7 MEIDEN 10 JOCHIES 5 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 22 kleintjes op komst BUDDYLIJST NOVEMBER Dafje (1) - LindaPOOH (bevallen) Gwen (bevallen) - Roelie (13) Jennie (2) - Indigo (28 ) Tari (3) - Stasia (14) Ruby (3) - Muriel (14) Lenthe (6) - Rachel (16) Natasja (6) - MissyM (20) Dees (9) - Peetje (20) Maria (9) - Ilse (26) Sammie (9) - Barbabintje (27) Deze dames staan niet op de telefoonlijst, maar posten wel regelmatig: Serafijntje Blondiedfu Jolger Morrighan AGENDA Barbabintje (Esther)~ 25 september 08.50 uur vk Serafijntje~ 25 september 11:00 uur intake kraamzorg Blondiedfu~27 september met verlof ikke1981~27 september 10.45 VK jolger (jolanda) ~ 27 september om 11.40 uur vk Dafje~27 september 14:45 VK jolger (jolanda) ~29 september met verlof Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar! Murmel~ 2 oktober 9:30 uur VK Jen25~2 oktober 16.45 VK Sammie2~ 3 oktober 10:20 uur VK Serafijntje~3 oktober 16.45 vk Murmel~ 3 oktober met verlof Murmel~ 3 oktober babykamer wordt eindelijk geleverd Stasia~ 3 oktober met verlof Tari (Melanie) 3 oktober 19.30 uur VK Sammie2~ 4 oktober 8:00 uur intake kraamzorg Joldeg (Ilse) 4 oktober 10.00 uur VK Joldeg (Ilse) 4 oktober 12.10 uur Groei-echo (32wkn) Dafje~4 oktober met verlof Jen25~ 4 oktober met verlof Rachel~ 5 oktober met verlof Stasia~5 oktober 13:15 gyn Koffiedate Amsterdam Novembermama's ~7 oktober! Roelie~8 oktober 9.45 vk MissyM~ 8 oktober met verlof Roelie~9 oktober Lars wordt vandaag 9! Joldeg (Ilse) 9 oktober 20.00 uur Info-avond ziekenhuis Dafje~9 oktober intake Kraamzorg Barbabintje (Esther)~ 10 oktober 11.00 uur intake kraamzorg Sammie2~ 12 oktober met verlof Stasia~12 oktober 12:30 gyn Maria~13 oktober met verlof Indigo~17 oktober met verlof Stasia~19 oktober 12:45 gyn GEBOREN ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen Lijstje er weer bij gepakt en mijn afspraak er gelijk tussen gezet, was ik nog helemaal vergeten!
Ja is heel raar om dan pats boem zo thuis te zitten, zeker als je maar weinig kanten opkan. Maar goed ben er nu een beetje aangewend, maar mis mn werk zeker wel hoor. Maar straksjes met kleine uk heb ik het druk zat denk ik hihi. Meis verstandig dat je lekker terug gaat, ik drink nog even mn thee op en dan duik ik ook zo weer terug. Wens je nog een paar rustige uurtjes Liefs
Goedemorgen allemaal, Eerst wil ik even zeggen dat ik het erg vervelend vind dat sommige van jullie zo slecht slapen. En Ilse Antagel werkt echt voor maagzuur. Je kan het gewoon kopen bij de apotheek. Dan het gene wat ik jullie gisteren heb beloofd. Ik was echt helemaal kapot. Ik heb bijna 5 uur in het ziekenhuis gezeten. En ik heb daarna alleen maar gehuild van vermoeidheid. Ik ben ook om 20.30 uur naar mijn bedje gegaan en heb tot net geslapen. Maar mijn lichaam doet nog wel zeer, dus rustig aan vandaag. Ik noteer even met controle de uitslag Bij de gynaecoloog: Uit het onderzoek is gebleken dat Isa* bijna alle symtomen ook had die Milan* ook had. Dit is dus wel heel erg balen, maar we wisten het eigenlijk al. De kans was wel zo ontzettend klein, en toch is het ons weer overkomen. De uitslag van het DNA van Isa* is nog niet binnen. Verder heeft de gynaecoloog even met de echo naar mijn baarmoeder gekeken, en die ziet er goed uit. Geen grote stolsels, geen vleesbomen of andere rare dingen. Ook mijn baarmoedermond ziet er weer pico bello uit. Alleen mijn baarmoeder is nog steeds niet helemaal terug gezakt, maar dat is niet erg. Bij de maatschappelijk werkster: We hebben gepraat over hoe het allemaal is verlopen tijdens de bevalling en daarna. Ook zij zegt weer en dat zei de gyn ook al dat ze het ver boven gemiddeld vinden hoe wij erover kunnen praten en hoe wij ons staande houden. Ze vinden ons in het ziekenhuis het gouden duo. Het is wel leuk en fijn om te horen, maar je krijgt er verder niets voor. Bij de medisch geneticus. Eerst even dit. Zij had aan de uitvinder van het PTTP1 gen (noonansyndroom) een mail gestuurd of hij het geen wat Milan en Isa hadden er bij vond passen. En hij is er erg verrast door. Volgens hem hadden beide zwangerschappen moeten resulteren in een vroege miskraam. Hij is erg verrast dat mijn beide kindjes het zolang vol hebben gehouden en dat ze zo groot zijn geworden. Daarom heeft hij aan ons gevraagd of hij (en hij is een Italiaan) DNA van ons en van Milan en Isa mag hebben voor onderzoek zodat ze misschien kunnen achterhalen wat dat gen nog meer doet. Wij waren ook wel even overdonderd, maar staan er erg open voor. Dus aan het eind van het weekend moet ik terug bellen voor akkoord. Dan over PGD, we hebben hier heel lang over gepraat. Er is bij PGD gewoon een kleine kans om zwanger te raken 20 tot 25%. Maar ja dan weet je wel dat je een " gezond " (iig geen noonan) eitje in je lichaam hebt. Volgende maand gaat zij naar Maastricht en gaat aan de onderzoekers voorleggen of hun het zien zitten om daar een onderzoek voor te gaan maken. Als dit zo is en het kan, (dit gaan ze testen met ons DNA en dat van Milan en Isa) dan ben ik inmiddels een jaar verder. Dan gaat de gewone procedure van IVF van start. Het enige grote voordeel is dat mijn lichaam perfect reageert op een zwangerschap, mijn lichaam gezond is en dat is zelf heel vruchtbaar ben. Maar ja dan moet ik wel aan de hormonen en alle ratteplan maar dat zie ik wel zitten. We moeten dus nu heel erg hopen dat dat onderzoek er kan komen en dat ze met zekerheid het onderzoek kunnen uitvoeren. Dat was de uitslag van een roerige en vermoeide dag. Ik hoop dat jullie het begrijpen en anders vraag maar lekker Liefs Linda
Goeiemorgen meiden, Hier wel een aardige nacht gehad, wel bijna elk uur gezien, maar dat was er eventjes uit en dan sliep ik meteen weer verder. Lag gelukkig niet uren wakker. Zefanja sliep ook door, tot 6.15 uur. Ach maar dan is hij een uurtje voor papa. Ook hier een flinke onweer bui, maar vind dat altijd wel heerlijk klinken op het dak, dat getikt van de regen enzo. Slaap er dus heerlijk op. Straks bij mijn broer eventjes een bakkie koffie doen. Linda, heftig dag zo voor jullie. Maar jullie kunnen niet op de 'gewone' manier een gezond kindje krijgen? Die kans is met IVF dus wel aanwezig. Begrijp ik het zo goed? Wel pittig, maar het is dus nog steeds mogelijk voor jullie. Zou er dan ook wel voor gaan. Geef jullie helemaal gelijk. Dees en Ilse, jullie waren ook al vroeg aan de babbel. Erg vervelend als je zo last van maagzuur heb. Hier was de kleine gisteravond enorm druk. Was zo grappig om te zien. Je zag echt het voetje of knietje omhoog komen en zich verpaatsen. Ze was heerlijk aan het draaien. Kan dan ook soms echt niet op mijn rechterzij liggen, omdat daar een voet uitsteekt. Eshter, succes bij de VK. groetjes Melanie
Tari ja dat heb je goed begrepen alleen heet de IVF dan PGD omdat ze het bevruchte eitje eerst na gaan kijken op de chromosoom afwijking en dan pas terug mogen terug plaatsen. Wij kunnen we een gezond kindje zelf krijgen, die kans is 75% maar dat zeiden ze bij Isa ook. En dat durven we voorlopig gewoon niet. Pas als die PGD naar een aantal malen niet lukt gaan we het misschien nog een keer zelf proberen, maar dan met vroege prenatale diagnostiek. Een vlokkentest dus. Want als je kindje het dan heeft kan je het met 13 weken nog afbreken. Niet dat ik daar een voorstander van ben, maar dat is denk ik iets makkelijker dan lang zwanger zijn met een hele bevalling en alles er op en er aan. Dan kan je het misschien zien als een miskraam wat ook heel erg is maar verzachtender is. Maar goed op dat spoor zijn we nog lang niet.
Klinkt wel pittig hoor. Maar 75% is natuurlijk niet slecht. Jullie hebben dus echt dubbele pech gehad. (sorry als het zo makkelijk klinkt, maar dat bedoel ik niet hoor). Maar via dat PGD duurt het dus nog ongeveer een jaar voordat jullie weer zwanger kunnen raken, heeft dit met de hormoonbehandeling te maken? Wat zullen jullie veel vragen hebben zeg, maar goed dat jullie zo'n gouden duo zijn.
Wow heftig Linda, weet ook niet of ik het nog zou durven! Het vervelende is dat je er pas heel laat achter komt en al die tijd in zenuwen zit denk ik...
Moggûh, Was ik weer.. mis jullie wel haha.. he nu dus een laptop op de kamer. Kan k af en toe eve mijn ei kwijt Ik lees niet alles bij, daarvoor kletsen jullie me nu even te veel.. Maar als er schokkende dingen gebeuren of nieuws is zou iemand me dan even willen pb-en? Dan blijf ik toch op de hoogte Zag da k gekoppeld ben aan Roelie als sms buddy, prima! Je hebt mj ook goed geholpen en ga jou ook zeker er doorheen helpen! De situatie hier.. We zittennog steeds in het RMC huis, en dat blijft ook zeke deze week nog wel zo zoals het er nu naar uit ziet. Mika gaat met kleine stapjes vooruit. Bij de beademing worden zijn grenzen opgezocht en zo gaat hij met 4 stappen vooruit en weer 2 terug, maar uiteindelijk dus weer wel 2 stapjes vooruit.. snappez vous? Ben echt enorm trots op hem! Vanmiddag krijgen we een gesprek met de neonatoloog, hopelijk dat die ons wat meer duidelijkheid kan geven over wat de verwachtingen zijn. Hoop er tch stiekem op dat hij snel teruggeplaatst wordt naar Almelo. Maar uiteraard alleen als hij helemaal stabiel s en volledig zelfstandig kan ademen! Heb net nog gebeld naar de afdeling en hij is rustig de nacht doorgekomen en "leeft" nu van mijn moedermelk (ikke is trots) Daar knapt hij vast goed van op werd me gezegd Hij heeft namelijk toch ook nog een infectie erbij waarbij hij vocht vasthoudt en veel last van slijm heeft. Mijn borstvoeding kan hem waarschijnlijk net dat beetje antstoffen geven die hij nodig heeft. Beter dan de flesvoding. Hopelijk kunnen we binnenkort met hem gaan kangoeroen! Kan niet wachten om hem vast te houden! Hij heeft nu ook zijn oogjes af en toe open, dat kon hij eerder niet dor het vocht rond zijn ogen wat hij vasthield. Heb begrepen dat hij lekke scheel kiijkt, ben zo benieuwd.. mijn kindje gewoon aankijken.. heerlijk! weer een stapje verder in het contact met hem! Gisteren wassie al helemaal van de spieverslappers af en hield ie mijn vingers vast.. die kleine dingetjes zijn zo speciaal! Maar goed, vanmiddag dus even gesprek afwachten. Met mij gaat het wel goed.. heb wel een teruslag qua vermoeidheid.. word van hot naar her gesleept.. vrijdag bevallen in Almelo, zaterdag door naar ziekenhuis Zwolle, daar moest ik de volgende ochtend weer uit naar het RMC door.. én je gaat op en neer naar Mika. Moet mezelf echt remmen dat ik wel mjn rust neem. Zit natuurlijk nog wel in mijn kraamtijd, maar loop er al weer vrolijk overheen woeps.. (eigenwijs he) Mijn borstvoeding kom goed op gang en ben zeker 2 cupmaen gegroeid (en had al zulke kleintjs aha) Maar ben er helemaal trots op dat het zo goed op gang komt bij deze zwangerschapsduur! Wat betreft fotootje zullen jullie nog even moeten wachten. Ik kan hier geen foto's uploaden. Daarnaast kunnen de foto's misschien wel confrontrerend zijn aangezien hij natuurlijk aan allerlei toeters en bellen ligt.. alleen wij gaan ook maar bij hem kijken, bezoek s nog te veel voor hem momenteel. Zo min mogelijk bezoek, zo veel mogelijk rust.. p.s. excuses voor mijn vele typefouten, ben nog nie helemaal gewend aan de laptop en te lui om nu alles te corrigeren
Linda, wat kan je het goed bewoorden, klinkt wel heftig inderdaad. Begrijp ik goed dat jullie voor een 3de kindje gaan? Via een andere weg weliswaar? Ik hoop dat het dit keer jullie wel gegund is. Ruby, wat knap dat je in het belang van je baby je medicatie stopzet! Go girl! Ikke en Ilse! FOEI!
morge ik kom maar ff gluren, ik kwam er gisteren niet aan toe,... ik had een behoorlijk naar gevoel in de buik, dus wist niet echt meer hoe ik moest zitten of staan,..... kortom, ondanks al mijn planning van gisteren, helemaal niks kunnen doen, zelfs niet ff achter de pc. het is nu wel minder, maar ik voel het nog steeds,.......zit nu dan ok met een kussen op mijn buik en tussen de benen. dus ik doe vandaag alleen het belangrijkste en verders dus heeeeeeeeeel weinig,....ik hoop dat dit maar van korte duur is,...... want het is niet leuk maar ja, ik ga ff proberen terug te lezen en kijken hoe lang ik het volhoud om achter de pc te zitten,....... @linda jouw stuk heb ik net al gelezen en ik denk dat het er toch ondanks alles wel positief uit komt te zien,.... jullie zullen alleen wel heel veel tijd kwijt zijn,....... richting 2 jr denk ik,..maar ja qua leeftijd heb je nog ff de tijd, en je hebt meer kans, dat het dit keer goed gaat. je moet wel door de medische molen, maar dat heeft natuurlijk wel als uitkomst, dat je aan het eind vd rit weet waar je aan toe bent,.... je lichaam werkt gelukkig ook niet tegen, dus ik zou zeggen, als jullie er beiden geen bezwaren tegen hebben, ga er voor,.............. het zal een lange moeilijke weg worden, maar dan wel voor een mooi doel nou ik ga nu ff lezen , het zal wel heel veel zijn,........ in ieder geval allemaal alvast een fijne dag gewenst dikke knufffffffffffffffff
Wow gwen fijn dat je ons even een update geeft en ik lees gewoon aan je woorden hoe super trots je bent op je kleintje en dat alle cliches waar zijn....mij benieuwen wanneer ik dat gevoel krijg! Rust wel goed uit hoor! Goed dat de melk zo goed op gang komt, is natuurlijk altijd even zien zo veel eerder. Heel veel sterkte! Ik heb net me werk gebeld en besloten niet meer te gaan werken tot me verlof, ik trek het gewoon niet meer. Wel jammer, maar ik ben gewoon te moe, heb te veel pijn in me rug en me schaambotjebeending doet nu ook al ontzettend veel zeer!
Ow Gwen, wat ben je een trotse mama! Petje af. Het gaat zeker helemaal goed komen met Mika! En al helemaal met die mjammie moedermelk van jou!
Ik ga zo met mn ouders naar [instert willekeurige naam] babywinkel. Matrasje kopen voor bij hun thuis enzo...
@ gwen,.... fijn om te horen dat alles de goede kant op gaat,..... @ verders zie ik dat iedereen wel zo'n beetje wat kwaaltjes begint te krijgen,.. al zijn we allemaal anders, al zitten we allemaal in verschillende situaties, we hebben 1 ding gemeen,....... we zijn allemaal aan de laatste loodjes toe,.... we hebben bijna allemaal wel de schoonmaakaanvallen, en we moeten denk ik allemaal een stapje terug doen of we willen of niet ik ga er ook zo weer vandoor, nog ff de andere topics, vluchtig bekijken,..want ik voel de druk op mijn buik toch weer opkomen, en aangezien ik vandaag nog wel wat dingen wil doen, wil ik het niet forceren,...... dames keep it cool, doe rustig aan fijne dag groetjes ......
Zojuist bij de vk geweest en wederom goedgekeurd. Moet nu om de 2 wkn terugkomen vanaf nu. Alles was ok. Heb het nog even over het verhogen van het bed gehad. Voor de vk was het in iig geen probleem, omdat ik in het zh wil bevallen. Daarnaast nog even gehad over de normale kwaaltjes (maagzuur en kortademigheid). De ligging van de beeb was niet zo goed te voelen, want mijn buik stond erg gespannen. De vk verdacht mijn buik ervan in een groeispurtje te zitten. Hartje geluisterd (beeb schopte tot 3x toe de doptone weg, hihihi). Kortom, veel woorden gebruikt om niks bijzonders te melden Lin, wat een intensieve dag was het voor jullie gister. Ik moest wel even lachen om je heerlijk relativerende opmerking: Ze vinden ons in het ziekenhuis het gouden duo. Het is wel leuk en fijn om te horen, maar je krijgt er verder niets voor. Ondanks alle ellende zijn er gelukkig lichtpuntjes voor de toekomst te zien. Gwen, wat een ENORM gaaf gevoel moet dat zijn dat Mika leeft op jouw melk! Wat is kangoeroen? Is dat een bepaalde manier van voeden? Neem jezelf goed in acht de komende tijd en geniet van al die kleine momenten. Alhoewel je mij niet nodig hebt om je dat te vertellen Hoe is Patrick eronder? Super dat je een laptop op de kamer hebt, vind het erg leuk van je te horen! Hope, sterkte met je buikje vandaag! Melina, dikke pluim dat je voor jezelf en je beebje kiest! Moeilijk, maar wel goed!