Dees en Ilse: wat waren jullie actief vannacht... stelletje nachtbrakers! Wat naar dat jullie door uiteenlopende kwaaltjes zo slecht slapen. Ik hoop voor jullie dat de volgende nachten beter verlopen... Vervelend dat je zo'n last hebt van zuur aanvallen, Ilse. Hopelijk helpen die tabletten uit Canada snel. Net als bij jou, groeit bij mij de baby/buik erg naar boven ivp naar voren. Ook bij mij is nog niet echt duidelijk een zwangere buik te zien (al hangt het er ook een beetje vanaf wat voor kleding ik draag). Vanaf de 3e maand heb ik een enorme druk op mijn maag, maar gelukkig niet al te veel last van maagzuur zoals jij. (Ik loop wel de hele dag te boeren. ) Ik heb ook constant het gevoel dat al mijn ingewanden 'klem' zitten. Al enige tijd heb ik regelmatig een enorme pijn net onder miijn ribben (aan de rechterkant). Ik heb zelf het idee dat het mijn lever is, waar flink tegenaan wordt geduwd. Heb jij daar ook last van? Ik kan daarom ook niet op mijn rechterzij slapen. Linda, fijn dat je ons op de hoogte houdt van jouw situatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat het gisteren een enerverende dag was voor jullie en dat je 's avonds bekaf was. Behalve dat het natuurlijk sowieso erg inspannend is om 5 uur lang gesprekken te voeren in het ziekenhuis, vergen de emotionele aspecten die ermee samenhangen ook nog eens extra energie. Ik hoop dat je vandaag lekker kunt bijkomen, zowel emotioneel als lichamelijk. Er blijven positieve signalen vanuit jouw berichtjes komen en dat is mooi om te lezen. Ik krijg de indruk dat jullie goed worden begeleid. Fijn dat jouw baarmoeder er goed uit zag. Het is natuurlijk erg wrang om te horen dat Isa* bijna alle symtomen had, die Milan* ook had (hoewel jullie natuurlijk al wel dat vermoeden hadden) - zeker omdat destijds tegen jullie was gezegd dat de kans op herhaling ontzettend klein was. Gelukkig is er wel een lichtpuntje dat jullie via PGD zwanger kunnen raken van een gezond kindje. En ook al zal dat nog 1 jaar (of misschien wel langer) duren, het is het wachten vast meer dan waard. Jullie hebben onderhand wel genoeg op jullie bordje gekregen. Ik kan me goed voorstellen dat ze jullie in het ziekenhuis "het gouden duo" noemen. Jullie slaan je er zo dapper doorheen. En ook al krijg je daar verder niets voor (zoals je zelf heel nuchter schrijft), het is toch een mooi compliment! Ruby, sterkte met het afbouwen van de medicijnen. Het zal best moeilijk zijn, maar je weet waarvoor je het doet. Zo te lezen had jij gisteren weer erg veel 'last' van nesteldrang. Jullie woning zal ondertussen wel glimmen van al dat gepoets. Zelfs de tuin staat er dus weer netjes bij. Nog even een praktisch vraagje... Je schrijft dat je "maar 12 hydrofielluiers hebt". Is dat niet genoeg dan? Jij als ervaren moeder kunt het weten. Ik heb er nu maar 10 (en 5 flanellen luiers - wat is eigenlijk het verschil in gebruik?), zou dat niet voldoende zijn, denk je? Gwen, leuk om weer wat van je te horen. Gelukkig gaat het stapje voor stapje steeds beter met Mika. Denk ook aan jezelf en neem voldoende rust. Je bent nog maar net bevallen en jouw lichaam moet nog herstellen. Fijn dat de borstvoeding zo goed op gang komt. Je klinkt echt als een trotse moeder. Mooi! Hope 43, vervelend dat je sinds gisteren zo'n last hebt van jouw buik. Zou het kindje misschien aan het indalen zijn? Hopelijk voel je je snel beter. Doe vandaag maar lekker rustig aan. Missym, ik kan me voorstellen dat het een lastige beslissing was om niet meer te gaan werken tot jouw verlof. Maar het is goed dat je voor jezelf en de baby hebt gekozen. Is toch het allerbelangrijkste! Jammer dat je zo moe bent en veel pijn hebt. Ik hoop dat de rust je goed doet. Esther, fijn dat je weer bent goedgekeurd. Is toch altijd goed om even bevestigd te krijgen dat alles nog naar verwachting verloopt. Stasia, hoe gaat het nu met je? Nog even, en dan mag je gaan genieten van jouw verlof waar je nu zo reikhalzend naar uitkijkt! Tari, balen dat de auto kapot is. Zeker in combinatie met jouw bekken instabiliteit. Hopelijk komt er gauw een oplossing. Vanmorgen heb ik visite gehad van de kraamzorg, een soort kennismakingsgesprek. Er werden wat praktische vragen gesteld (of ik bijvoorbeeld een stofzuiger en een wasmachine had ) (dat werd ook aangevinkt op een lijstje) en wat tips gegeven van dingen die ik moet klaarzetten en controleren voor de bevalling (bijvoorbeeld of de kruiken niet lekken - alsof ik dat zelf nog niet had bedacht...). Op zich was het een prima gesprek hoor, maar het stelde gewoon niet zoveel voor en ik heb eigenlijk niets nieuws te horen gekregen. Fijne dag allemaal!
Meiden, duimen jullie mee voor mijn din Maris (die vande yoga)....Zij is nu 27wkn1 dag zwanger en vanmorgen opgenomen in het ziekenhuis met weeen. Ze heeft gelukkig geen ontsluiting. Op dit moment krijgt ze weeenremmers toegediend en ze leken ook wel af te nemen. De beeb doet het verder prima, steeds een mooie hartslag. Vooralsnog moet ze minimaal 48 uur blijven ter observatie. Mocht de bevalling doorzetten dan wordt ze getransporteerd naar het Sophia Kinderziekenhuis, daar hebben ze een afd. neonatologie, waar ze haar beebje direct op kunnen vangen. Maar zover is het niet; ik duim me helemaal suf voor haar nu en maak me best zorgen...
Sinds een paar dagen heb ik dat inderdaad ook, rechts achter mn ribben zo'n beetje. Ik zei nog tegen Willem dat ukje mn ribben heeft ontdekt. Geen idee wat het is hoor, ribben of lever, maar vervelend is t wel. Het doet niet echt pijn, maar is meer gewoon een vervelend gevoel waardoor ik op dat moment even anders moet gaan zitten. Merk dat rechtop zitten bij de pc bijvoorbeeld steeds lastiger wordt. En inderdaad, op mn rechterzij liggen is er nu ook niet meer bij. En euh, ik loop ook hele dagen te boeren hoor, charmant he
Hoi meiden! Jee zeg is het bij jullie ook zulk noodweer? Vanmorgen vroeg al onweerde het hier en net weer een dikke bui gehad, het hele erf staat blank! Straks maar ff met de auto de jongens ophalen Melanie: en wil het wat vlotten met de box? Is idd rotwerk, mijn vorige box had ik ook geschilderd maar al die spijltjes... Ruby: wat strijk jij allemaal? Moet heel eerlijk bekennen dat ik bijna nooit strijk, zeker niet in de zomer als alles lekker aan de waslijn droogt...alleen soms dingen uit de droger maar ik ben echt niet zo strijklustig... Stasia: krijg je ook een piep zeg maar als je pc te heet word? Die van mij deed het namelijk een tijdje terug ook, heb 'm toen open gemaakt en een halve hond eruit gehaald....hahaha net alsof ik nooit schoonmaak maar jij weet ook wel dat een pc veel stof en haar aantrekt Ilse en Dees! Stelletje nachtbrakers! Linda: kan me voorstellen dat je kapot bent...er kwam ook heel wat op je af gisteren! Onvoorstelbaar eigenlijk dat zelfs met zo'n kleine kans jullie het voor een tweede keer overkomen is... ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dit geen derde keer aandurft... Kan me ook voorstellen dat je even overdonderd bent door het verzoek om je DNA, maar ik begrijp uit je verhaal dat je het wel gaat doen? Wie weet wat eruit komt meis, en misschien kunnen daardoor anderen geholpen worden... Een jaar dus voor je aan PGD kunt beginnen...lijkt lang maar misschien is het wel even goed, kun je fysiek en geestelijk herstellen en daarna verder kijken...bij de PGD word dan dus een eitje van jou gebruikt en een zaadje van Patrick of komt er eventueel een donor aan te pas (jullie waren beiden drager toch of heb ik het nou mis?) Gwen: super dat je hier af en toe bent! Stuur je straks wel een pb'tje dit lees je toch niet Missy: verstandige beslissing meis om te stoppen, geniet nu gewoon lekker van de rust en de vrije tijd je krijgt het straks nog druk genoeg! Esther: fijn dat alles goed was, gaat hard ineens he al om de 2 weken naar de vk! Ik duim met je mee voor je vriendin meis! Hopelijk stoppen de weeen, het is in ieder geval positief dat ze geen ontsluiting heeft! Pfff ik zou heel uitgebreid reageren maar kreeg net nogal 'shocking' nieuws...vertel er later nog wel over is nu ff niet aan mij maar ben ff van mijn stuk gebracht... Ga zo de jongens halen en naar de bieb, ben er vanavond weer! xxx Roelie
He ladies, lekker geklets alweer vandaag.... Kom vanavond even persoonlijk reageren, nu ff snel tussendoor vanaf het werk.. Heb geen zin meer ! Heb gelukkig kunnen regelen dat ik tijdens de openingsavonden niet aanwezig hoef te zijn. Ze hebben deze en volgende week op donderdag- en vrijdagavond, en iedere week de zaterdag feest ivm opening van het nieuwe kantoor... Maar dat trek ik dus echt niet meer.... Hoef nu alleen aanstaande zaterdag even mijn neus te laten zien... Ik kan van die Muuske ook helemaal geen berichten meer vinden op het hele forum, ben bang dat daar ook een apart verhaal bij hoort... Maar dat zullen we wel nooit te weten komen..
Roelie: nee mijn pc geeft geen piep. Heb gister vanalles geprobeerd maar ik krijg hem niet open. Het is een laptop en ik dacht toch echt dat ik alle schroefjes eruit had gedraaid. Nou, ik ga het laatste apparaat voor vcandaag aanzetten en dan lekker naar huis. Ik heb het gehad. pfffff
Jemig Esther, dat is echt een heel naar verhaal van die vriendin van jou Was er een aanleiding dat het ineens begon, og kwam het echt uit de lucht vallen? Heel veel sterkte gewenst, wat zal dat een stress geven zeg!
Guttegut die Muuske is wel op en top hysterie altijd zeg! Wel sneu.... Zou wel een stunt zijn als ze ook een faker was, maar na 3500 posts is ze sowieso wel een echt forumlid, je komt haar werkelijk o-ver-al tegen!
Barbabintje": sjee dat is idd even flink schrikken zeg, tuurlijk draaien de duimpjes, daar zijn we ervaren in ! Hopelijk komt alles goed! Roelie: jeetje dat klinkt idd als shoking nieuws, hopelijk niks al te erg? Hier ook noodweer hoor, echt soms gewoon helemaal donker. Ook onweer, daarom zat ik vanacht ook in de woonkamer omdat ik me lamschrok van een enorme knal bbrrr Hmz muuske tja die heeft weer drama gebeuren op dr afgeroepen, ik vind het altijd erg grappig om alles van haar te lezen, omdat ze altijd zoveel "leed"op zich afroept en in de belangstelling wil staan, en dat is een volwassen vrouw pff Sowww ben weer een beetje bij Heb ik nog wat nuttigs gedaan vandaag, uhh ja wakker gebleven en dat was/is een hele opgave moet ik zeggen hihi
Wat GEBEURT hier?! De novembermama´s, kletskousen bij uitstek, staan ONDERAAN de bevallingslijst. Ze hebben als ALLERLAATSTE een keer gepost... Dit gaat natuurlijk niet goed, he?!