November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pff Gwen, wat heb jij een stressvolle dagen gehad meis! Ik kon me een beetje voorstellen hoe het zou moeten zijn, maar je beschrijft het nu allemaal heel duidelijk en ik kan niet anders zeggen, je bent een Kanjer!

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    oeff Gwen, je hebt het heel mooi omschreven, heel duidelijk ook. Wat zal jij/ jullie angstige momenten hebben gehad zeg. Hopelijk kan je het allemaal een plekje geven. Jullie zijn super!

3. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ha lieve Gwen! Wat goed dat je je verhaal hebt opgeschreven, tjonge, wat een bevalling zeg. Het zal bijna een opluchting zijn geweest dat je mocht gaan bevallen, want zo lang weeen is geen pretje!

Ik hoop dat Mika snel meer en meer aansterkt en dat je hem gauw (vaker) mag aanraken en vasthouden.
    Je krijgt trouwens de groetjes van Ruby, die heel graag wilde weten hoe het met je ging, gisteravond! Dus ze denkt aan je :).

4. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Gwen, wat goed dat je je verhaal hebt opgeschreven. Ik hoop dat het je helpt. Ik vind jullie zo sterk en dapper echt mijn bewondering voor jullie. Zoals je je verhaal opschrijfd lijkt het een kopie van mijn bevalling van Milan, maar dat terzijde. Meid zet hem op en denk ook goed aan jezelf en aan je mannetjes.

Liefs linda

5. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Lieve Ruby,

Ik vind het vreselijk wat jouw is overkomen. Ik wil je heel veel liefde en kracht toewensen. En weet welke keuze je ook maakt, de keus die jij maakt is het beste. Weet dat ik er altijd voor je ben, en je kan me altijd bellen.

Liefs Linda

6. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Sorry op de anderen reageer ik even niet, zit niet zo lekker in mijn vel. Ik stap er vanaf hier weer in.

7. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hallo gwen,

Meid dat heb je mooi beschreven hoor. Hopelijk helpt het jullie ook met het verwerken van een toch veel te vroege bevalling. Lijkt me zo onwezelijk omdat je er nog helemaal niet vanuit ging.
    Fijn om te horen dat Mika het goed doet en elke dag een stapje vooruit gaat. Wat een kanjer zeg.

Sterkte hoor.

Liefs Melanie

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    sow hier ook weer gedoucht, aangekleed, haar gedaan, ook maar weer eens make up mn bekkie gedaan, kreeg gister het compliment van Piet dat ik er zo verrot uitzag, en bedankt schat hihihi. Nog even een bak koffie en dan naar de vk!
    Ik verwacht eigelijk niks bijzonders dus binnen 5 min weer buiten sta.

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Zo de was hangt
    Maar kan merken dat ik vannacht weer slaapgebrek heb op gelopen.
    Mijn geduld is niet was het is en dat hebben de kids dus lekker door.
    Go zo eerst even een bakkie koffie zetten en dan stofzuigen, werkt meestal wel goed, haha....

Moet eigenlijk boven aan de gang, maar ja als de kids buiten spelen kan dat dus niet.

Indigo, hoe gaat het met jouw eigenlijk, heb al een tijdje niets meer van je gelezen!!!!!

10. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    bedankt voor jullie lieve reacties! Het heeft me zeker opgelucht even van me af te schrijven! Wel confrontrerend om teru te lezen..
    Ga zo weer langs ons manneke, hoop er op dat k hem vandaag vast mag gaan houden.. ben er zenuwachtig van!
    Maandag komt er iemand van maatschappelijk werk.. wellicht hebben we daar ook nog wat aan..

En Linda, jij bent ook een sterke vrouw! Iedereen hier trouwens.. weet zeker dat een ander het ook zou kunnen.. je hebt geen keuze.. je bent begaan in je lot.. je moet het uiteraard wel beetje naast je neer kunnen leggen.. in zoverre dat je er niet van in de über-stress raakt
    Wij waren natuurlijk ook nog middenin een rouwproces, dus waren sowieso emotioneel al erg op elkaar aangewezen..

11. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Lieve Gwen, wat een verhaal zeg :confused: Ik vind jou en je mannetje(s) supersterk! Ik kan me voorstellen dat je nu toch wel graag een keertje wil beginnen met kangeroeen (of hoe je dat schrijft, haha) Ik wens je ontzettend veel sterkte met alles, en ook mijn gezinnetje denkt aan je!

Even een updateje over mezelf:
    Heb net aan de bel getrokken bij de vk. Ik heb al sinds vannacht menstruatiepijn, en verlies steeds beetjes vocht (kan ook afscheiding zijn) maar de vk belt binnen het half uur terug, dus het wordt nog spannend. Het zijn geen weeen, want die zou ik wel herkennen denk ik, maar het is een echte menstruatiepijn, en pijn op de maag met misselijkheid. Ik had al zo'n voorgevoel dat het aan het rommelen was, misschien is het gewoon loos alarm (hopelijk, want 34+2 is nog veel te vroeg) maar ik moet het ff afwachten allemaal. Zodra ik iets meer weet en de kans heb om het te melden, dan doe ik dat!

Liefs,
    Natasja

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Roelie, hoe ging het inenten van Lars? Is hij er niet ziek van geworden? He, lees net dat 'ie een hele stoere vent is :)

Pfff wat een "heerlijke" service bij de supermarkt, Maria...Snap niet dat mensen zo bot kunnen reageren.
    Hoe kan het dat je meer rekenwerkjes na moet kijken dan schrijfwerkjes? Je hebt toch altijd evenveel kinderen in je klas?

Morrighan, mooie box en een nieuwe zal een hoop werk schelen! Mogen de katten straks ook de box in als de kleine er is? De mijne blijft er gelukkig uit zichzelf van weg.

Hier nog geen nieuws van Maris vandaag. Ik wacht nog maar even rustig af en denk veel aan haar. Wel is er leuk (!) nieuws van mijn schoonzusje: zij is gisteren bevallen van een meisje genaamd LIZE. We hebben er een "nichie" bij! De bevalling was snel, maar best heftig. Later op de ochtend ga ik even bellen om te horen wanneer we welkom zijn voor een bezoekje met een hoog "oooh" en "aaaah, wat een schatje"-gehalte :) Toen ik gisteren naar huis reed, zag ik dat het volle maan was en zat al te hopen voor mijn schoonzusje dat het betekende dat ze aan het bevallen was. En bij thuiskomst bleek dat dus ook zo :)

Daphne, mijn leuke hippe spijkerbroeken met band passen ook al niet meer :( Ik heb nu alleen nog maar van die hele hoge broeken zonder extra band aan. Het is iedere keer goed timen met wassen enzo: heb 2 nette zwarte broeken, 1 bruine ribbroek en 1 spijkerbroek. En naast de kast staat een hele grote koffer met al mijn normale kleding...**kijkt watertandend**

Peetje, de laatste tijd gaan Jean-Paul en ik vaak tegelijk slapen. We hebben het heel erg druk op de zaak én hij heeft een periode achter de rug waarin hij niet zo lekker in velletje zat. Daardoor was hij 's avonds erg moe en lusteloos. Als hij weer "'t ventje" is, zal hij wel vaker wat later naar bed komen dan ik. Helaas slaap ik niet goed als hij er niet is...stomme hormonen! Hij vindt het wel schattig en gaat soms toch tegelijk met mij naar bed en blijft lezen, zodat ik toch kan slapen. Lief he?

Ik heb het ook een keer gehad met mijn katje Sjoerd dat ik de dierenarts weer af kon bellen, die doerak is het dak opgegaan zodat ik 'em niet kon pakken. Hij wist precies hoe laat het was....
    Hmmm, een van de personeelsleden hier heet Joris....moet ik die dan maar uit voorzorg ontslaan?! :)
    Qua huisdierenstand is het hier 1 buiten-je-weet-wel-katertje genaamd Sjim, 1 vermiste-buiten-je-weet-wel-katertje genaamd Sjoerd (ik tel hem nog steeds mee, erg he :oops:), 1 complete labradorreu genaamd Achtung (Duits voor "Pas op") en tot slot delen we ons huis met ontelbare veel spinnen genaamd Fred :) De beide katten zijn van echte Roteb-kortharen :)

Gwen, is volgens mij niet gek hoor dat je de zwangerkwaaltjes mist. Lijkt me dat je echt psychisch moet verwerken dat je 2 maanden minder zwanger bent dan je je op had ingesteld. En Mika had vast ook liever in je veilige warme buik blijven zitten ipv in de couveuse ;) Ik heb je bevallingsverhaal ademloos gelezen! Wat een ervaring.

Natasja, ik duim dat het voor vals alarm is (Ik spreek nu Maria en Muriel even streng toe; NIET praten over eventuele a.s. bevallingen! Ook niet indirect! :p)

Het zwemmen gisteren was erg leuk. Er was een nieuwe lerares en die deed het erg leuk. Daarnaast was het groepje lekker klein en er een nieuwe meid bij waar het onwijs mee klikte.
    O ja, voor het zwemmen had ik een primeur: mijn eerste lektiet! Ik stond te kletsen met een vriendin van me met een kopje thee in mijn handen en dacht eerst dat ik een druppen had gemorst. Bij nadere inspectie kwam het ergens anders vandaan. Heb maar een inlegkruisje in mijn bh geplakt bij gebrek aan een officieel zoogcompres :)

xxx

13. Niet meer actief

Gwen, wat goed van je dat je je verhaal hebt opgeschreven. Wat een stress zal dat geweest zijn zeg. Ik kan me voorstellen dat t nu raar voelt en dat je Mika liever nog even in je buik had gehad, maar ik ga er vanuit dat ie nu ook de best mogelijk zorg krijgt. Ik hoop dat ie snel opknapt en je hem snel echt in je armen mag houden.

Natasja, je maakt het wel spannend hoor, heeft de vk al terug gebeld?

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    sow alweer terug, zoals ik verwachte niks bijzonders. Ukkie was weer lekker gegroeit en actief. Nog steeds met koppie naar beneden, nog niet ingedaald. Bloeddruk was 120/75 dus erg netjes.
    Vanaf de volgende keer meot ik urine meenemen.
    Over 2 weken mag ik weer.

Ohww Natasja hou jij je uk nog even lekker binnen!
    Poeh meiden we weten het iedere keer wel verschrikkelijk spannend te maken zeg

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    heej natas hou me op de hoogte hé!

Gwen goed dat je je verhaal hier heb verteld.

16. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Missym :idea: doe ik zeker meid!

hier nog geen nieuws van de vk, kan nu elk moment...dus tis nog ff spannend. Ik vermoed dat het iets van indalingsweeen zijn...maar je weet het nooit :)

Liefs,
    Natasja

17. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    goedenmorgen dames :D

heb nog ff een paar uurtjes geslapen,..
    dus voor ik aan de slag ga hier, maar ff een bakkie doen,....

@joldeg ja idd zout :) natuurlijk geen kilo , maar gewoon een handje zout, zout reinigt, en zit natuurlijk vol met mineralen,.......
    ik zelf ging altijd, als ik ergens last van had, het zoute zeewater in,...
    nou haha de zee heeft heel wat voetjes van mij gezien ;)

over de soda,....tja ik kreeg dit op een gegeven momnet van een sportleraar te horen, ik vond het onzin, want dit deed ik altijd en mijn familie ook,....dat was traditie bij ons hihi,.... en het hield altijd dus waarom niet,..
    wat precies de reden was waarom je het ABSOLUUT NIET moest doen, weet ik niet meer, maar het werd mij heel duidelijk afgeraden, en hij zei, neem dan liever een flinke hand zout, of desnoods, een hand waspoeder,.....maar geen soda,....
    vandaar dat ik het je even meldde ;)

@natasja nog ff wachten hoor ,....hoe vervelend ook ;)

@linda, hou je taai , hopelijk gaat het weer gauw de goede kant op

@gwen nou zoals je hebt opgeschreven lijkt het wel alsof ik erbij was,
    mooi en goed omschreven, maar wat een vlieg en stuntwerk he?
    hopleijk is er nu meer rust in de tent, en komen de mooie tijden vanzelf wel,...
    nu eerst de kleine maar de goede kant op,.....groeien groeien en nog eens groeien,........
    @ voor alle vermoeide dames
    een opkikkertje van mij :)

18. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Bedankt voor je opkikkertje :D

Gwen, wat kan jij dat mooi verwoorden zeg.
    Ik hoop dat je snel mag kangaroen met Mika

19. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter

7 MEIDEN
    10 JOCHIES
    5 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus 22 kleintjes op komst

BUDDYLIJST NOVEMBER

Dafje (1) - LindaPOOH (bevallen)
    Gwen (bevallen) - Roelie (13)
    Jennie (2) - Indigo (28 )
    Tari (3) - Stasia (14)
    Ruby (3) - Muriel (14)
    Lenthe (6) - Blondiedfu (8 ) / Barbabintje (27)
    Natasja (6) - MissyM (20)
    Dees (9) - Peetje (20)
    Maria (9) - Ilse (26)
    Sammie (9) - Barbabintje (27)

Deze dames staan niet op de telefoonlijst, maar posten wel regelmatig:

Rachel
    Serafijntje
    Jolger
    Morrighan

Dus, dames, als jullie ook een buddy willen (zijn), laat maar weten, dan ga ik (Barbabintje) puzzelen!

AGENDA

Blondiedfu~27 september met verlof
    ikke1981~27 september 10.45 VK
    jolger (jolanda) ~ 27 september om 11.40 uur vk
    Dafje~27 september 14:45 VK
    jolger (jolanda) ~29 september met verlof
    Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar!
    Murmel~ 2 oktober 9:30 uur VK
    Jen25~2 oktober 16.45 VK
    Sammie2~ 3 oktober 10:20 uur VK
    Serafijntje~3 oktober 11.10 vk
    Murmel~ 3 oktober met verlof
    Murmel~ 3 oktober babykamer wordt eindelijk geleverd
    Stasia~ 3 oktober met verlof
    Tari (Melanie) 3 oktober 19.30 uur VK
    Sammie2~ 4 oktober 8:00 uur intake kraamzorg
    Joldeg (Ilse) 4 oktober 10.00 uur VK
    Joldeg (Ilse) 4 oktober 12.10 uur Groei-echo (32wkn)
    Dafje~4 oktober met verlof
    Jen25~ 4 oktober met verlof
    Rachel~ 5 oktober met verlof
    Stasia~5 oktober 13:15 gyn
    Koffiedate Amsterdam Novembermama's ~7 oktober!
    Roelie~8 oktober 9.45 vk
    MissyM~ 8 oktober met verlof
    Roelie~9 oktober Lars wordt vandaag 9!
    Joldeg (Ilse) 9 oktober 20.00 uur Info-avond ziekenhuis
    Dafje~9 oktober intake Kraamzorg
    Barbabintje (Esther)~ 10 oktober 11.00 uur intake kraamzorg
    Blondie~ 11 oktober 15.00 uur vk
    Barbabintje (Esther)~ 11 oktober 19.40 uur vk
    Sammie2~ 12 oktober met verlof
    Stasia~12 oktober 12:30 gyn
    Maria~13 oktober met verlof
    Indigo~17 oktober met verlof
    Stasia~19 oktober 12:45 gyn

GEBOREN
    ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen
    MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen

Ik heb nog eens even zitten stoeien met de buddylijst. Rachel hebben we inderdaad al een tijdje niet regelmatig gezien, dus die heb ik even op de niet-actieve-maar-wil-misschien-toch-buddy-worden-lijst gezet en Lenthe gekoppeld met Blondie. Alleen hun data liggen heel dichtbij elkaar, dus heb mezelf erbij gezet als reservebuddy ;)

20. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Nou...heb ondertussen contact gehad met de vk. Het is behoorlijk aan het rommelen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het vandaag ook gaat doorzetten. Ik moest toch om 14.10 in het zh zijn, dus vroeg ze of ik daarna ff langs de verlosafdeling wilde komen om ff te kijken. Mocht het wel het "echte" werk zijn, dan laten ze het kindje gewoon komen, en gaan ze het niet tegenhouden :confused: (wat ik dus wel verwacht had). Dus kan niets anders doen dan hopen dat het stopt, en vanmiddag op controle gaan. Zodra ik iets weet meld ik het, of sms ik Missym!

Liefs,
    Natasja die hoopt op vals alarm....

Deel Deze Pagina