ik zou gewoon de gynacoloog bellen in het ziekenhuis en zeggen dat je je druk maakt. ik kon zaterdag gewoon komen voor een echo bij de verloskamers. weet natuurlijk niet hoe het bij jullie ziekenhuis gaat.
Ik heb de verloskundige al gebeld vandaag en ik word als het goed is morgen gebeld. Ik ga ervan uit dat ik er morgen gewoon terecht kan en anders zorg ik daar wel voor...
@marije1980: oei wat vervelend en spannend. Bruin bloedverlies heeft trouwens 1/3 van de zwangere vrouwen. Ook ongikrampen is een normaal verschijnsel. Meestal mag je bij twijfel wel vrij snel voor een echo. Zeker als je de 6 weken gepasseerd ben en er hartactiviteit te zien moet zijn. Alleen in het weekend weet ik het niet zo goed hoe het zit. Sterkte en ik hoop dat je iets eerder voor een echo mag! Jente
Marije, ik snap je onzekerheid. ik hoop voor je dat je morgen terecht kan. Je moet het gewoon eisen! En ik hebook gelezen dat dit bij 1/3 van de zwangere vrouwen gebeurt, maar ik snap dat je pas gerustgesteld bent wanneer je een echo hebt gehad. Sterkte meid, liefs Moah
hoi marije ik hoop dat het mee valt en dat je snel voor een echo mag. buddy ik hoop dat je gewoon 5 weken zwanger bent. ik zal met je mee duimen.
Ik ben bang dat ik een miskraam heb of ga krijgen. Heb de hele nacht wakker gelegen met ontzettende krampen. En het bruinverlies wordt steeds roder en met meer stolsels. Ik word hier zo verdrietig van.....
@ Marije: ik hoop voor je dat je vandaag echo mag meis, of in elk geval dat de VK probeert hartje te luisteren. Probeer je niet te druk te maken (ik weet hoe moeilijk dat is....) Zou gewoon beetje druk proberen uit te oefenen, t is wel jou lichaam! Vind de reactie van de E.H wel waardeloos trouwens. Ik heb met mijn VK afgesproken dat als er roodverlies is, ik kan bellen en dat ze meteen gaan kijken! @ Buddy: Hopelijk is t 5 weken meis, succes de komende dagen nog en hopelijk zie je op de echo wel wat bewegen de volgende keer! Hier t paasweekend goed doorgekomen. Vrijdagmiddag bij de VK hartje gehoord, dat was wel erg prettig! Wat een supergeluid zeg! Ook niet veel rozeverlies meer gehad na die tijd, eigenlijk niets. Nu aan t afstrepen voor bezoek aan de gynaecoloog vrijdag... Hoop dat de cyste kleiner is, zoniet dan wellicht toch operatie. Maar daar wil ik eigenlijk niet teveel over speculeren. Liefs Chris
Buddy: wat verschrikkelijk meid, ik duim net zo hard als de anderen mee dat je 5 weken zwanger blijkt te zijn! Sterkte! Marije: ik wilde net typen, zolang je nog geen krampen hebt en rood bloedverlies........maar wat verschrikkelijk voor je, ook die onzekerheid! Ik had zeker ff gebeld met je VK of gyn.! Heel veel sterkte! Liefs, Natasja
Ik hoop dat al jullie duimen helpen! Maar ik heb er geen goed gevoel over eigenlijk. Ik heb net de VK aan de lijn gehad en zij belt me zo weer terug. Volgens mij ging ze een afspraak regelen bij de gyn vandaag. Ik hoop zo dat het m'n darmen waren vannacht en dat ik daarom ook die bloedingen heb. Het loopt er ook niet echt uit of zo, het is voornamelijk met afvegen. Dus ik heb nog steeds een klein beetje hoop....
Ik kan vanavond om 10 voor half 6 terecht voor een echo. Nog een hele dag wachten, maar dan hebben we in elk geval zekerheid....
Jemig, ik ben even een dagje niet geweest en dan ineens al dat rottige nieuws! Wat ontzettend kl*** voor jullie zeg, Buddy en Marije. Dit soort stress en onzekerheid is natuurlijk vreselijk waardeloos. Buddy, ik hoop echt dat die kleine ineens een groeispurt gaat maken! Ieder kindje groeit natuurlijk op zn eigen tempo en misschien ben je dan toch ineens weer verder dan die 5 wk. Ik hoop het ECHT! Maar kan me je wanhoop wel heel goed voorstellen. Marije, bah, bloedverlies is echt heel naar, je kunt er zelf helemaal niets aan veranderen en dat is zo rottig. ALleen maar zo rustig mogelijk blijven en hopen dat het gewoon goed zit. Gelukkig kan je vandaag terecht, alleen balen dat je nog lang moet wachten. Die reactie op de EH is natuurlijk echt schandalig. Het is wel een officiele klacht waard, lijkt mij. ZO ga je echt niet met mensen om! Allebei heel erg veel sterkte gewenst xx
@Chrissie: wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Wat zal dat een opluchting zijn geweest, heel fijn voor je! En we hopen natuurlijk met je mee dat de cyste niet is gegroeid, maar gewoon geslonken uit zichzelf.... Spannend wel hoor...! @Jente: wat gezellig dat je samen zwanger bent met je schoonzus! Wel toevallig!
Allemaal heel erg bedankt voor de lieve, bemoedigende woorden. Ik werd net gebeld en ze hebben nog een gaatje om 10 over 11. Gauw m'n man gebeld en hij haast zich nu naar huis (hij moet 35 km rijden...). Ik word nu ontzettend zenuwachtig! Over minder dan een uur weten we meer....
@ Murmel. Thnx, ja het is toch echt een opluchting hoor. dan is t helemaal zo echt als je dat geluid hoort! Dan vergeet je die cyste toch even! @ Marije: Mijn duimen draaien met de rest mee! heel veel succes meis, en we gaan voor goed nieuws!
Buddy wat vreselijk rot voor je, wat zal dat lang duren voor je. Hoop dat je korter zwanger bent en dat alles gewoon goed is. Heel veel sterkte. Marije, wat een onzekerheid, gelukkig mag je al eerder vandaag. Enorm spannend. Zal voor jullie allebei duimen. [-o< Ik ben vandaag te werk en is het is nu even rustig.Nog 1 week wachten en dan zien wij de kleine hopelijk gezond op de echo. Pff wel spannend hoor, vooral als je dan de andere verhalen leest. Maar goed heb zelf wel een goed gevoel en daar houden we dan maar aan vast. Ruby, wel gezellig zo'n dagje weg. Mijn kinderen zijn nog erg jong (3 en ander half jaar) maar je went aan die drukte hoor. Ik kan het me ook niet anders voorstellen. Jouw kinderen zijn toch 8 en 5 jr oud? En tuurlijk we hebben allemaal wel eens onze momenten van AHHHHHH. Nu vraag ik me wel eens af, goh ik vond het al druk toen ik er 1 had en nu vind ik dat weer erg rustig. Maar ja moet nog afwachten hoe dat straks gaat hoor. Twee kleintjes is wel een hoop geregel als je weg gaat, moet best wel wat troep mee, maar goed dat we een MPV rijden. En heel burgelijk we hebben ook nog een labrador die vaak mee gaat. slik.
ff een rare vraag had hem ook bij zwangerschap gezet ,hier een copietje: ben nu 10 weken zwanger en droom dagelijks dat ik met mijn kinderen bij mijn moeder ga wonen.in het huis waar ik ben opgegroeid. ik word er echt stapelgek van. mijn ouders zijn alletwee overleden,dus word er ook nog eens superverdrietig van. zou dat komen omdat mijn moeder mijn twee zoontjes nog wel mee heeft mogen maken ? _________________
@rachel85: leuk dat het invallen zo goed bevallen is! Wie weet waar dit toe kan leiden in je loopbaan?! @amaranta: dat klinkt als een gezellig feestje! De mijne is alweer bijna 2 jaar geleden en ik ben blij dat ik nu niet hoef....Iedereen had wat te eten gemaakt en de hele tafel stond vol. We hebben de hele middag en avond zitten snoepen, drinken en cadeautjes uitgepakt. Was erg leuk, maar ik heb nu al moeite met mijn volkorenbeschuitje met kaas @sizzel: wat een heerlijke reacties van je familie! Genieten is dat! @buddy: ik duim heel heel heel hard voor je dat je inderdaad nog maar 5 weken bent en dat alles verders gezond is! @jente: erg tof van je schoonzus (tot 2x toe dus!). Mijn schoonzus loopt 2 maanden voor op mij, dus ook erg gezellig hier in de familie. Verder nog 1 vriendin die op het punt staat van bevallen, 1 die nu 22 weken is en 1 die aan het klussen is....een grote baby-boom hier @marije80: ook voor jou duim ik heel heel heel hard! In ieder geval fijn dat je al eerder terecht kan vanmorgen. @chrissy: hopelijk is je cyste aan het verdwijnen! Hoop dat ik niemand ben vergeten! Ik vind mezelf een beetje zielig, ben al vanaf goede vrijdag ziekjes. Keelpijn, hoofdpijn, duizelig, hoesten, verstopte neus...kortom algehele malaise! Sinds vanmorgen ook nog hartstikke misselijk! klaag klaag klaag klaag....
Hoi allemaal! Niet te geloven zeg, ik had net een heel verhaal geschreven ik klik op iets op mijn muis en poef alles weg kan ik weer overnieuw beginnen grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Nou goed, ik ben een paar dagen niet online geweest. Ik voel me de laatste dagen helemaal niet goed, veel overgeven, erg moe en een soort van griepgevoel. Ik weet dat het er allemaal bij hoort maar lastig is het wel. Eerste paasdag voelde ik me nog redelijk goed, maar gisteren heb ik de hele dag op de bank gelegen . Ik maak me vooral erg druk om mijn examen over 2 weken, ik zal er straks heen bellen of ik wat eten, drinken en een spuugbakje mee naar binnen mag nemen anders hou ik die 2 uren niet vol ben ik bang Nou ik heb in ieder geval alles bijgelezen zal proberen overal op te reageren! laatje mooi dat je echo goed was en leuk dat je nog af en toe komt kijken hier! murmel niet iedere vk praktijk heeft een echo apparaat, de mijne wel maar dit is dan ook een hele nieuwe praktijk, bij mijn vorige twee zwangerschappen deed de huisarts de controles en ging ik voor echos naar het streekziekenhuis. Het zal er denk ik ook wel van af hangen of je in een grote stad woont of op het platteland (zoals ik). Lenthe maak je niet druk, Sofie krijgt straks aandacht genoeg hoor! Toen ik zwanger was van de tweede was ik heel bang dat ik niet net zoveel van dat kindje zou houden als van mijn eerste ..nou dat is helemaal goed gekomen hoor en zo gaat het met aandacht ook! Het word even zoeken naar een ritme maar dat heb je zo te pakken! Over je collega ..ach het is gewoon zo triest ..meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen. Voel je gewoon niet schuldig het is alleen maar zielig eigenlijk. Hoe gaat het met je bloedverlies trouwens? Jol en Didi fijn dat jullie echo's oke waren! Ruby ik zou gaan voor Lyna vind het erg mooi! Grappig trouwens dat sommigen de namen al verklappen ik hou het nog ff stil hoor hahahaha! Chrissie ik heb zelf geen ervaringen met cystes in de baarmmoeder maar als ik zo de reakties lees van de meiden hier valt het misschien wel mee allemaal .ik wens je veel succes in ieder geval! Rachel85 die afscheiding is heel herkenbaar, ik had het mijn vorige twee zwangerschappen ook en nu weer en het ruikt inderdaad sterker. Maar zolang het niet groen is, stinkt naar rotte vis, brokkelig is en je jeuk hebt is er niks aan de hand geloof ik Jen dat is zeker schrikken geweest dat je broer gewond is geraakt in Afghanistan! Is alles nu goed met hem en weet je al wanneer hij thuiskomt? Stasia hier nog een marmot, ik kan de hele dag wel slapen! Ik vind Deniz en Zara leuke namen trouwens! Indigo die pijnscheuten zijn heel normaal, het heeft te maken met je baarmoeder die aan het groeien is ..als je goed nagaat wat er allemaal gebeurt in je buik is het eigenlijk ook niet zo gek dat je af en toe pijn hebt! Bandenpijn is trouwens meer een zeurende pijn vind ik. Ruby28 dat van die dromen herken ik ook! Al een paar dagen voor ik wist dat ik zwanger was had ik de gekste dromen en het word steeds gekker Ik moet eerlijk bekennen dat ze soms ook erotisch getint zijn (en mijn man speelt niet altijd de hoofdrol ssssssstttttttttt) het zal wel komen door het gebrek aan sex Foreverfriend het zou natuurlijk kunnen dat je iets korter zwanger bent, maar dat opmeten gaat met millimeters en een millimeter scheelt geloof ik gelijk al een dag dus tsja ..ik zou gewoon de volgende echo afwachten misschien ben je dan op die echo wel gewoon precies zo ver als je zelf berekend hebt! Ik las trouwens dat jij (en sizzel ook geloof ik) een nekplooimeting gaan doen, is dat standaard of hebben jullie er een reden voor? Amaranta klinkt als een leuk vrijgezellenfeest kon je het een beetje volhouden allemaal? Sizzel wat een leuke reakties op je goede nieuws! Jenthe wat leuk dat je schoonzus ook zwanger is! Jullie wonen ook lekker dicht bij elkaar las ik kunnen jullie ook goed met elkaar overweg? Lijkt me super hoor jullie kunnen veel met elkaar delen! (Ze kan natuurlijk ook bij de novembermamas komen of is ze net een decembermama?) En als laatste Buddy en Marije dat zijn dus de berichten die we nu niet meer hoopten te horen .we zijn al zon end op weg met zijn allen! Toen ik hier bij het forum ging was ik er wel op voorbereid dat er misschien een paar zouden afvallen maar toch overvalt het me iedere keer weer . Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen en met jullie meehopen dat alles toch nog goed komt! Als ik iemand vergeten ben dan bij deze sorry ik had zoveel bij te lezen! Zo dan ga ik nu hier weer wat doen, iedereen veel succes vandaag! Groetjes Roelie
@ Ruby: Dromen herken ik! Ik ben nu bijna 10 weken en droom sinds een aantal dagen ook de meest vreemde dingen. En in al die dromen komt mijn moeder voor, terwijl die ook al een aantal jaar niet meer leeft. Uit mn omgeving hoor ik dat het met verwerking etc te maken heeft. Toch dat je ouders nu je zwangerschap niet meemaken, en dat er nu met jezelf veel gebeurt omdat je zwanger bent. Ik vind t ook erg raar, dromen over vroeger. (Kom zelfs exvriendjes van 10 jaar terug tegen...) En ook heel veel bij mn moeder en vader thuis. Soms wordt je dan wakker met een brok in de keel... Waarschijnlijk is dit ook een tijdelijke kwaal, net als misselijkheid, dus daar hoop ik zelf maar op... Liefs Chris