November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Zooo ik heb net het geboortebord geregeld! Wij huren er gewoon eentje...zou niet weten wat ik ermee moet als ik het koop....

Ik denk namelijk dat we toch weer iets anders willen als er ooit nog een tweede gaat komen...

Het is een dino die in een halve eierschaal zit...Heel schattig!

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    dat is er maar 1, en normaal luistert hij, maar hij had vandaag zn dag niet..
    grrrr.
    Ik heb het in zn schrift geschreven, zei hij: kan mijn moeder toch niks schelen

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    wij hebben een poster :)

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    een geboorteposter dus

5. Niet meer actief

Staat ook al op de (zeer volle) planning voor t weekende.

Weetje, het zou een uitrust weekend moeten zijn, maar ik heb zo'n idee dat het vooral een druk weekend gaat worden hihi. :)

6. Roelie, ik kan me voorstellen dat je daar kwaad over wordt. Als mensen je steeds zo moeten hebben terwijl er zoveel dingen zijn waar men zich aan kan storen, moet hij dus steeds jou hebben. Wat een zeikerd.

Maria, oeh! Zo'n kind haalt het bloed onder je nagels vandaan zeg! Ik merk dat ik nu wel minder kan hebben van de kids, heb jij dat ook. Kan me voorstellen dat je met alle hormoontjes erbij dit niet echt geslaagd vond!

Gelukkig gaat het met de beeb van Natasja goed. Hopen dat het zo blijft..

Over de grens van 1 november gesproken... :) Ik vind het nix erg als de mijne over 2 weken al komt hoor! Dan ben ik in week 37 en vind ik het niet erg dat het al komt. Dan kan ik tenminste thuis bevallen en hoef ik het niet langer meer rond te sjouwen. Ja, op een andere manier :) Maar goed.. ik ben het inmiddels wel aardig beu.

Heb vanmiddag mijn eerste voedingsbeha gekocht. Heb hem nu aan. Is toch wel wennen. Had voorheen altijd push-up beha's en dan is dit zo'n flodderig ding. Verder heb ik nog niet echt het idee dat het verbetert is qua last van mijn ribben. Dacht dat het kwam door de beugel in mijn beha, maar ook bij deze is het dus nog een kwelling. Ik voel nog steeds dat klemmende gevoel bij mijn ribben. Misschien ligt het ook niet eens aan de beha's, maar meer aan mijn zithouding?

De gordijnen van de kinderkamer worden op dit moment trouwens opgehangen en dan is het af!
    En ook het laatste stuk linoleum gaat vanavond op zolder worden gelegd. Dan kunnen we alle troep weer naar zolder brengen en is alles zo goed als op orde in ons huis. Hehe, daar was ik wel aan toe.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik heb echt een lieve klas, alleen deze meneer kan soms heel vervelend zijn. Gelukkig is hij de halve ochtend naar een andere meester.

8. Niet meer actief

Hoelang moet jij nu nog werken Maria?

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Dees: nog 5 berichtjes dan heb je de 4000...gaat je lukken ;)
    Hoe is het met je hoest meis? Heb je tussistin van VSM al geprobeerd hielp mij toen wel heel goed?
    Is dat standaard trouwens urine meenemen heb het nu nog nooit hoeven doen, bij mijn andere 2 moest het elke keer...waarom veranderen die dingen steeds? :(

Blondie: hoe was het bij de fysio?

Dafje: vervelend die indalingsweeen weet er alles van :(
    Heb je nog een beetje kunnen slapen vandaag?

Muriel: lekker dat aftellen! En gelukkig slaap je nog goed word straks als Miepje er is wel anders nananananaaaaa :D
    Hahaha of nee je treft een baby die vanaf dag 1 doorslaapt :D

Gwen: fijn om je verhaal te lezen! Pfoe behoorlijk intens allemaal...ik weet het nog van destijds met mijn zus het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten! Denk dat het maatschappelijk werk je straks ook zeker goed kan helpen om alles te verwerken, het is niet niks allemaal...
    Gelukkig gaat het met Mika goed! Het is eigenlijk ook wat he dat je dan als moeder niet eens mee mag in de ambulance omdat de verzekering
    het niet vergoed...belachelijk!
    Kun je je draai een beetje vinden in het RMC huis?
    En heb je al kunnen kangaroeen met Mika?

Melanie: heel herkenbaar kids weten het meteen he als je niet zoveel kan hebben ;)
    Dus jij gaat dan stofzuigen? Hihi ik begin altijd te strijken (en dat doe ik anders dus bijna nooit) dus de kids weten inmiddels als mama aan de strijk slaat is het goed mis :D

Esther: nee Lars is gelukkig niet ziek geworden, alleen zijn arm waar de BMR is was gekomen was stijf en deed pijn, maar verder valt het gelukkig allemaal heel erg mee!
    Gefeliciteerd trouwens met je nichtje Lize!!!! Snel gaan bewonderen krijg je zelf ook lekker de kriebels van :D
    Spannend nog met je vriendin...hopelijk blijft die beeb nog ff lekker zitten!

Hope: thanx voor je opkikker :D
    Hier nog eentje van de soda traditie, mijn ouders zijn echt van de oude stempel (ze gaan al richting de 70) dus ook wij vroeger met alle wondjes in de soda, wratjes werden aangestipt met ochtendurine...dat soort dingen...
    Ik weet trouwens niet of soda slecht is, ik weet wel dat dode zee zout niet bij open wonden gebruikt mag worden (René heeft psiorasis vandaar)
    maar biotex helpt ook nog wel eens, daar heb ik al eens met onstoken hechtingen na de bevalling in gezeten (in huis halen dus!)
    Over zwitsal: prijzen weet ik zo ff niet denk wel dat het bij de prenatal duurder is...
    Als ik nog een tip mag geven: koop niet teveel!
    Ik weet het, het is de ultieme babygeur en ik had met Niels ook iets van 7 verschillende flesjes en tubetjes staan...en toen bleek hij er niet over te kunnen!
    Ik heb dus nu alleen de zeepvrije wasgel gekocht (kan ook voor de haartjes) en de vernix badmelk...
    Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten maar het is zonde als je allemaal shampoo, zeep, haarlotion en creme hebt gekocht en je het niet kunt gebruiken...

Dafje: 35 weken alweer wow! Sjeee meiden het begint echt op te schieten nu!
    Ik moet zeggen dat ik wel uitkijk naar de tijd dat we straks allemaal 24/7 op het forum zitten omdat er weer eentje ligt te bevallen :D
    Ik beloof bij deze dat ik zolang ik het volhoud online blijf tijdens de weeen :D

Peetje: hoe ging het met de kraamzorg?
    Ik ben trouwens gisteren gebeld door de kraamzorg, hoe het ging enzo en dat ze nu officieel mijn gegevens gingen doorgeven aan de kraamhulp (en andersom) en dat ze me dan zou bellen voor een afspraak...euh we zien elkaar elke dag al op het schoolplein :D Maar goed we hebben wel weer een reden om een bakkie te doen ;)

Ilse: wat lief dat je pooh spulletjes hebt gekregen! Ik zag vandaag bij de C&A een heel scheetig kinderwagen pak, zo'n soort skipak zeg maar ook van Pooh...
    nee heb me kunnen beheersen maar oeh wat leuk!
    Eindhoven mini meeting...leuk maar ietsje te ver voor mij :(

Jen: lekker dat er rekening met je word gehouden kan me voorstellen dat je niet veel zin meer hebt!
    Goed dat je Indigo even hebt gesmst die is idd niet veel online, ging daar niet helemaal lekker geloof ik qua rugpijn enzo...
    Hee een Dino wat leuk! Geboortebord moet ik ook nog regelen pfff...heb vandaag al wel blauwe slingers en ballonnen gekocht!

Maria: sjees wat een kind...vind het niet zo raar hoor dat je dan zegt dat je niet meer met hem praat tot hij zijn gewone kleren aantrekt?
    Vind het eerder raar dat de directeur er niet wat van zegt en het toelaat, regels zijn regels toch?

Spannend met Natasja...ik zou durven wedden dat Ruby de volgende zou zijn die ging bevallen maarre....ben er niet zo zeker meer van!

Zo ben weer bij....snel posten en House kijken :D
    Ooooooh mijn kat is krols die is me toch aan het bleren buiten...straks wéér de buren te zeuren :D

10. Ik wil je wel even uit de droom helpen hoor Sammie.. :) De eerste 24 uur mag je je kind om de 6 uur voeding geven omdat het reserves heeft. Vaak is het na de bevalling en de eerste voeding ook doodop en slaapt het ook vaak een lange slaap. Wanneer je een klein of juist een groot kindje hebt moet je het daarna elke 3 uur voeden, hoe lang ze ook slapen. Alleen als je kindje netjes op gewicht is mag je het meteen door laten slapen. En meestal komt het na die eerste 24 uur wel ongeveer om de 2-4 uur.

Helaas...

11. Niet meer actief

Gelukkig is het er maar eentje dan! Maaruh kan het zijn moeder ook inderdaad niets schelen?
    Daar ben je mooi klaar mee dan!

Heb net een berichtje terug gehad van Indigo; Het gaat allemaal niet zo lekker, ik denk dat ze hiermee haar rug- en bekkenpijn bedoeld, tevens heeft ze er een buikgriep bij te pakken!

Ik moet jullie allemaal heel veel groetjes van haar doen!

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    nog 2 weken werken maar...

13. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Roelie hou je horrorverhalen maar even voor je ;)
    Onze gymjuf ookal.... horrorverhalen over poepen en plassen enzo...
    laat mij maar even in de waan dat na de bevalling alles weer koek en ei is....

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Waarschijnlijk kan het haar niks schelen inderdaad....

15. Het waren dus ook inderdaad echte indalingsweeen, want vandaag bij de vlos heeft ze ook geconstateerd dat ukkie al een stukkie was ingedaald. Ze heeft ook de 36 weken echo gedaan en daar konden we het hoofdje en het ruggegraatje en het hartje goed zien :) Leuk hoor! :D

Ik ga het ook proberen. Ze zeggen dat je afleiding moet zoeken. Hopenlijk is er dan ook wel iemand online... want midden in de nacht is er niet altijd iemand :)

16. Niet meer actief

Meiden ik ben bankhange, kom misschien straks nog ff langswippen...

En zo niet, alvast welterusten allemaal !

17. Zo ik ga koffie zetten voor de werkende mannen en dan ga ik House kijken.

Oja, vergeet ik alsnog te zeggen dat ik inderdaad nog wel 'even' heb kunnen slapen vanminddag. Lekker 'even' van half 4 tot 6 geslapen. Heerlijk!
    Ben ook weer veel meer bij nu dan ik de hele dag ben geweest.

18. Niet meer actief

Ik ben wel heel benieuwd hoe t straks gaat hoor, als t eenmaal november is en de eersten aan de bevalling toe zijn. Best een maf idee.

Ik hoop wel dat er voor de 'late mama's' straks nog wel wat forummaatjes over blijven. Anders voelen wij ons zo alleen hihi.

Stel je toch voor dat beeb heel laat komt, dan zit je dus 20 keer in de stress met al die bevallingen en dan moet je zelf nog...oh wat een vooruitzicht haha.

19. Niet meer actief

Ik ga even lijstje maken van de plannen voor t weekend en spullen bij elkaar zoeken, anders moet ik morgenochtend zo stressen.

Tot laterzz

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hallo meiden
    Jullie zijn weer lekker aan de klets, gezellig
    Eens even kijken of ik kan reageren:

Roelie: ohwww zulke buren zou je toch achter het behang willen plakken, verschrikkelijk. Je moet maar zo denken die mensen hebben niks beters te doen.
    Krolse kat, ohww verschrikkelijk is dat!
    Een van mn katten is nog niet geholpen jammer genoeg maar dat kreng laat zich niet vangen. Ze zit nu aan de poezenpil, ideaal, maar ja dit mag ze ook weer niet te lang hebben is niet goed voor haar op de lange duur.
    Nog maar eens met de dierenarts er over hebben hoe ik haar het beste kan vangen.

Jammer genoeg steeds aan het hoesten, gelukkig komt het wel wat losser en zit lekker aan de fruit enzo.

Jen: fijn dat je werk zoveel rekening met jou houd!
    Leuk een geboortebord, wij hebben zo'n ooievaar die door je raam heen vliegt zeg maar.

Maria: ohww sommige kinderen kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen, zeker als ze zo'n bui hebben grrr

Esther: gefeliciteerd met je nichtje!

Nou geloof dat ik zo wel weer eenbeetje bij ben. mits dat jullie in de tussen tijd dat ik aan het typen ben flink hebben zitten beppen.

Deel Deze Pagina