November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb ineens het gevoel dat het niet zo lang meer gaat duren allemaal... Maar ik kan me natuurlijk ook vergissen.... Hoe komt dat toch zo ineens.. Misschien door alle indalingskrampen en de emotionele rollercoaster?

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    haha.... ik heb al tegen rob gezegd dat als hij wil dat zijn vrienden ook een kaartje moet krijgen dat hij dat zelf moet regelen....
    is bij de bruiloft compleet fout gegaan :)

hier zijn alle kleertjes al gewassen en gevouwen en ingekast

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    maar dafje, het duurt ook niet lang meer....
    de novembernovember babys zullen ook snel komen!

4. Nee dat weet ik. Mijn uitgerekende datum is al over 5 weken, maar ik heb het gevoel dat het eerder gaat worden.. weet niet waarom ik dat voel..

5. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hai meiden!
    Ik spring er weer in vanaf bladzijde 1200 ofzo :D
    Hier een aantal drukke dagen voor de boeg, René hoeft pas woensdag weer te werken (dan wel t/m zaterdag maar goed) dus we zijn wat klusjes aan het doen...echt zo'n mega lijst met allemaal miniklusjes aan het wegwerken :D
    Ik ben dus de komende dagen wat minder online denk ik, als er echt iets schokkends gebeurt dan smst iemand me wel he!

Dafje: hoe is het met je menstruatiekrampen cq indalingsweeen?
    Jeee heb jij je bed al op hoogte? Slaapt dat lekker? Ik vond het altijd verschrikkelijk was als de dood dat ik eruit zou vallen :D

Gwen: aaaaaah we stonden hier met zijn allen achter de pc te genieten van de mooie foto's van Mika!
    Wat een prachtig kereltje!
    Hopelijk mag hij snel over naar Almelo zodat je zelf ook weer lekker in je eigen bed kunt slapen!
    Ik loop trouwens nu wel iedere keer met dat liedje van Mika in mijn hoofd: relax, take it eaaaaaaaaaassssssyyyyyy :D

Melina: klopt ik heb alles opnieuw moeten aanschaffen...van spuugdoek tot fopspeen zeg maar :D
    Gelukkig bestaat er marktplaats, alles nieuw had financieel niet gekund...
    Ach het is erg leuk shoppen, plus dat je bij een derde je niet zoveel meer aantrekt van 'de lijstjes' maar zelf wel weet wat er komen moet :D

Sammie: nah wat stom dat ze die echo niet vergoeden? Die werd je toch gewoon aangeraden door de vk lijkt me dan toch logisch dat je gewoon vergoed word? Ben benieuwd of je bericht krijgt op je klachtenbrief!
    Hoe is het met je pijn in je bil en onderrug?
    Wat naar meis dat je kat nog steeds niet terug is...kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakt!
    Gefeliciteerd met je op en oma, 60 jaar een hele prestatie zeg!

Indigo: hoe is het met je meis? Lees van alles over pijn en buikgriep...jemig je krijgt het ook wel te verduren!
    Zo heb het hele verhaal van je zusje gelezen, als eerste: VAN HARTE GEFELICITEERD met je 2 neefjes!!!
    Pittige bevalling voor je zusje...jammer dat het niet allemaal bewust heeft kunnen meemaken...
    Hemofilie...ik dacht altijd dat dat alleen bij mannen voorkwam? Hebben je neefjes nu ook kans op deze ziekte?

Aldonza/Eva: gezellig dat je af en toe mee kletst je bent hier welkom hoor!

Dees: al wat minder moe? Lastig hoor dat niet kunnen slapen weet er helaas alles van :(
    Het schijnt trouwens dat het een manier van je lichaam is om je voor te bereiden op de gebroken nachten straks ;)
    He ik lees dat je babykamer in elkaar staat! Super, nu word het ineens heel echt of niet?

Jen: nog 4 daagjes werken wat lekker!
    Mis je je paardje niet verschrikkelijk of valt het je toch mee?

Ruby: knuffffff meis we bellen nog!

Natasja: ik lees net het berichtje van Etienne...spannend allemaal dus!
    Ben heel benieuwd als het een zwangerschapsvergiftiging is ligt ze in ieder geval veilig in het ziekenhuis nu, laten we hopen dat het niet erger word en beeb nog even blijft zitten!

Melanie: alvast gefeliciteerd met Zefanja en heel veel plezier morgen!
    Ben benieuwd wat hij van zijn torenkraan vind!

Stasia: ziekenhuis? Weeen? Ik heb wat gemist?

Peetje: lekker nog 1 weekje werken! Oh ja jullie zijn nu aan het meeten in Eindhoven IK BEN JALOERS!

Haha ik moet ff lachen om die datums, in mijn familie roepen ze ook al datums die niet mogen... ja uh als ie komt dan komt ie hoor!

Blondie: succes met het verhuizen!

Ik zal zo ff zoeken naar dat lijstje voor het kadootje voor Gwen dat is een berichtje van mij geloof ik!
    Verder ben ik tot zover bij pfieuw stelletjes kletstantes :D

xxx Roelie

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    We meeten pas om 3 uur Roelie.

Indigo! 2 jochies! Hopelijk maakt je zus goed.

Ik weet nu zkeer dat beeb nog in een stuit ligt. Ze heeft net enorm hard tegen mn vagina (althans zo voelde het) staan trappen. Ik zei al tegen Rob dat asl ze zo door zou schoppen ze hem erdoorheen zou schoppen...

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Kadootjeslijst Gwen, Patrick en Mika
    1. Roelie
    2. Melina
    3. Ilse
    4. Muriel
    5. Linda
    6. Esther
    7. Dafje
    8. Natasja
    9. Jennie
    10. Melanie
    11. Ruby
    12. Stasia
    13. Sammie
    14. Lenthe
    15. Blondie
    16. Maria
    17. Indigo

He meiden klopt deze lijst zo?
    En nu is de vraag: wat gaan we kopen en wie gaat het brengen?
    Zou het graag zelf doen maar mag die afstand niet meer rijden :(
    Idee: als kadootje een douchegel voor zowel Gwen als Patrick eventueel met een lekkere bodylotion of een handdoek ofzo erbij in een leuk mandje en dan voor Mika een soort tutpopje of leuke nijntje knuf?
    En misschien kan Lenthe het dan regelen, die kan het in Zwolle brengen en heeft volgende week verlof en dus meer tijd?
    xxx Roelie

Mijn berichtje van 24 september!

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Maria: wie komen er minimeeten?
    Jij, Peetje, Ilse geloof ik....wie nog meer?
    xxx Roelie

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik ben weer weg trouwens, ik krijg zo visite hoop vanavond nog ff online te zijn...wil iemand me een smsje sturen als er nieuws is over Natasja en/of Stasia (en wie er ook maar spontaan dreigt te bevallen :D)
    xxx Roelie

10. Niet meer actief

Hoi meisjes,

Kom alleen even de laatste stand van zaken melden.
    Zit even helemaal stuk. Enorm klote nacht achter de rug, geen oog dichtgedaan en kan mijn linkerbeen weer niet gebruiken.
    Dit bovenop het ziek-zijn (buikgriep) en alle emoties rondom mijn zusje haar situatie maken dat ik er helemaal doorheen zit nu. De kleine trapt mijn hele buik trouwens al sinds gisterenmiddag naar de filistijnen, met als gevolg bijna ieder kwartier een keiharde en pijnlijke buik.

Vanochtend meteen weer met Erik, mijn ouders en jongste zusje en haar man naar het ziekenhuis gegaan, op van de zenuwen want ik moest en zou mijn zusje eindelijk zien.
    Nou, dat hebben we ook. Twee hele minuten! Langer mocht absoluut niet van de doktoren, langer ging ook niet voor haar.
    Ze ligt lijkwit en totaal uitgeput in bed, nog steeds in kritieke toestand.
    Vannacht zijn de artsen continu met haar bezig geweest, ze heeft ruim 3,5 liter bloed verloren nog vannacht na ons vertrek, heeft dus ook 5 liter extra bijgezet gekregen. Ze ligt aan tig slangen en apparatuur. Krijgt zuurstof via een slang in haar neus en bloedstollers via infusen in beide armen en een voet/been.
    Ik heb gevochten tegen mijn tranen toen ik haar zo zag, man, mijn hart zat in een wurggreep hoor. Ze fluistert een beetje zwakjes, je ziet dat alles haar teveel is. Ze heeft haar jongens vanochtend gelukkig even mogen zien. Haar man heeft ze nadat wij vertrokken met een flesje gevoed. Borstvoeding zit er dus ook niet in, dit is veel te belastend voor mijn zusje nu. Men vreest nog steeds voor haar toestand en het zal nog een heel proces worden om weer op te knappen.
    Pfffff, niet mis om je zusje zo te zien worstelen voor haar leven.
    Mijn neefjes hebben we ook niet meer gezien, we mochten er niet bij.
    Voelt erg onbevredigend natuurlijk zo'n bezoekje aan het ziekenhuis.
    Heel wat anders dan de roze wolken die we ons daar altijd bij hebben voorgesteld.

Hier branden de kaarsjes alweer....
    Ik hoop dat jullie ook een kaarsje voor haar willen (blijven) branden, ze heeft het echt keihard nodig. Jeetje, ik moet er echt niet te veel over nadenken, want dan krijg ik het echt te kwaad......

Vandaag trouwens ook een preek gehad van mijn ouders, nadat ik die vanochtend al van Erik had gehad, ze willen dat ik accuut stop met werken. Mijn vader is fysiotherapeut en heeft me gewaarschuwd dat als ik nu niet stop met mezelf te belasten, dat ik dan straks na de bevalling alleen maar langer op de blaren moet zitten als ik het dan al niet helemaal voor mezelf verkloot heb met mijn lichaam :(
    Moest huilen toen ze me zo toespraken, voel zelf namelijk ook wel dat het niet langer gaat, maar kan dat eigenlijk nog niet aan mezelf toegeven.
    Pffff, genoeg om over na te denken allemaal.

Ik hoop dat ik zometeen even wat rust kan pakken als ik op bed ga liggen. Al zal daar wellicht weinig van komen nu ik me zorgen maak over mijn zusje.

Lieve meiden, wens jullie allemaal een heel fijn weekend en veel succes/sterkte met jullie eigen sores! En heeeeeeeel erg bedankt voor jullie steun en lieve woorden en intenties. Het doet goed te weten dat jullie met jullie sterkende gedachten bij mijn knokkende zusje zijn!

Liefs Indigo

11. Oh lieve Indigo, wat een vervelende situatie. Wat lijkt het me verschrikkelijk om je zus zo te zien. Dit wens je echt niemand toe. Ik hoop en bid zo dat ze er snel weer bovenop mag komen, dat ze van haar jochies kan genieten en van haar man, en andersom natuurlijk. Wat zal het voor hem ook een moeilijke tijd zijn!

Maar meis, denk ook goed aan jezelf hoor! Je moet niet tever gaan inderdaad met het risico dat je straks moet revalideren ofzoiets dergelijks. Dat wil je toch ook niet? Neem je rust! Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik weet het uit ervaring. Ik ga ook elke keer op mijn werk weer te lang door, te ver, te veel. Wil niet toegeven dat ik minder kan dan voorheen, wil alles nog gewoon doen zoals ik dat altijd deed. Maar dat kan gewoon niet meer.. je bent minder fit, hebt minder energie, je lichaam kan minder aan. Denk daaraan en denk aan jezelf! Je komt jezelf zo gigantisch tegen als je dat niet doet. Dat doe ik ook namelijk na elke werkdag. Dan moet ik eerts bijtanken in bed en uitjanken bij Jeroen dat ik weer teveel heb gedaan en te lang ben doorgegaan.

Lieve meid, denk aan jezelf en aan je kind. Wat ik laatst nog hoorde van iemand: zwanger zijn is een dagtaak hoor! Denk daar maar aan!

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Jeetje Indigo, dat is niet niks zeg, met je zusje :(
    Wat zullen jullie allemaal in de rats zitten... die roze (blauwe) wolk is dan inderdaad wel even heel ver te zoeken...

Ik hoop dat je zus gauw aan gaat sterken, en dat ze spoedig uit de gevarenzone komt.

En Indigo, zoals het een goede dochter betaamt: LUISTER naar je ouders! Die hebben nog altijd de waarheid in pacht. Rustig aan, ontzie je lijf zo veel mogelijk en rust uit. Helemaal met al deze extra stress.
    Werken is op zo´n moment ZO ontzettend onbelangrijk!

Heel veel sterkte xx

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohww meis toch
    Je krijgt het ook wel op je dak zeg!
    Lijkt me zo verschrikkelijk om je zus zo te zien, zou niet moeten nu! Ik hoop zo dat ze heel snel is opgeknapt en dat ze het gezinnetje kan gaan vormen wat ze verdiend!

Meis ik moet toch je ouders wel gelijk geven, wat de andere meiden ook zeggen en uit eigen ervaring. Je werk telt nu niet, jij en je kleine wel.
    Is ook moeilijk om daar aan toe te geven, maar vergeet niet dat je nog even moet, en dat de kleine jou na de bevalling ook nodig heeft.
    Je moet echt een stap terug nemen meis!

Dikke knuffff

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Snel even een berichtje tussendoor.

Bericht van Stasia;

Gaat steeds beter. Ze hebben in mijn bloed gezien dat ik een infectie had, maar ze weten niet wat voor infectie. De bloedsuikers gaan weer de goede kant op.

Indigo, heftig zo voor je zus en haar man. Dat is echt hard vechten. Alsof de kleintjes dat weten en daarom het zo goed doen. Petje af voor die 2 mannetjes. Is wel zwaar voor je om je zus zo te zien. Kaarsje blijft branden hoor.
    En luister aub naar je ouders, ik kreeg dezelfde preek van mijn fysiotherapeut. Je bent er na de bevalling er anders nog langer uit. Neem je klachten echt serieus hoor en luister er heel goed naar, jammer dan voor je werk, maar die komen jouw straks ook niet helpen als jij het nodig hebt. Geloof me!

INDIGO STOPPEN MET WERKEN!
    Zo!

Dafje, ik heb dat gevoel dus ook, erg last van hevig emtionele schommelinge. :oops: Vanacht last van mijn buik, etc....... Begrijp helemaal wat je bedoelt.

Linda; echt lief dat je ons zo op de hoogte houd, kan me voorstellen dat het echt moeilijk voor je is, confronterend.

Roelie, dank je wel voor je felicitaties. De torenkraan is voor Angelus als sintkado en Zefanja krijgt morgen een duplo trein met toebehoren. En van Angelus een heel mooi vliegtuig.

Laat het eventjes hierbij, de verwarming is geplaatst en de kachel draait weer. Dus ga even koffie in schenken.

liefs Melanie

15. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    jeetje Indigo wat een situatie.. ik ga zeker voor je zus duimen! dikke kus!

gelukkig gaat het met Stasia beter.. nog nieuws rondom Natasja?

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    De minimeet was gezellig.

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    En, roddels? Foto´s?

Waren sommigen toch een 50+ - dikbuikige kerel?! :)

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Geen foto's. Kerels ja, willem.
    Ik kan bevestigen dat zowel peet als blondie echt zijn. Blondie heeft geen kussen onder dr trui want ze liet haar buik zien!
    En Peets buik is denk ik ook wel echt ;)
    Het was erg gezellig en wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hahaha!
    Nou, iedereen is welkom volgende week zondag in Amsterdam, want ik geloof dat ik op die datum onderhand in mijn eentje ben overgebleven? :cry:

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    amsterdam is mij toch net iets te ver....

Deel Deze Pagina