November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    jaaaaaaaaaaa NU al!
    Ben blij dat jullie er zijn :oops:

2. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    O wel frusterend muriel, je hebt de spullen maar kan er alleen maar naar kijken (naar de dozen).
    Maar wel vreemd dat ze het niet naar boven mochen tillen, want een wasmachine word ook gewoon naar boven gebracht. Hier 2 verdiepingen en ik heb een miele niet een van de lichtste. een steek wagen doet wonderen. Maar ja arbo......

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ruby, dat is een goeie, zal ook eens een tas klaar gaan zetten voor nood.

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    heb mijn nummer veranderd :oops: daarom niks ontvangen sorry

pb zo mijn nieuwe nummer naar roelie voor de lijst

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja word ingeleid met 39 wkn. maar ja stel dat de beeb er eerder uit wil ben ik voorbereid.

6. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heb nu tijd om mijn verhaal te vertellen.

Dondermiddag ziek naar huis gegaan omdat mijn hele lijf pijn deed. Ik dacht er zit een griepje dwars dus lekker mijn bed ingekropen en 7 uur aan een stuk geslapen. In de nacht van donderdag op vrijdag begon ik ook buikpijn te krijgen onder in mijn buik. Maar nog steeds dacht ik dat zal wel met de griep te maken hebben. Die nacht nauwelijks geslapen. Vrijdag ochtend had ik zoveel pijn in mijn buik dat ik toch maar even het zh had gebeld en die zeiden kom maar ff langs dan kunnen we even kijken. Wij naar het zh en daar aangekomen ging alles in een stroomversnelling. Aan de CTG gelegd en de kleine vond het niet meer zo fijn in mijn buik. Ze hebben er nog even aan gedacht om hem te gaan halen. Gelijk weeenremmers gehad en een spuit om de longetjes te laten rijpen. Infuus aangelegd en bloed geprikt. Wat bleek mijn bloedsuikers waren zo ernstig ontregeld dat er dus afvalstoffen (ketonen) in mijn bloed zaten en daar had die kleine natuurlijk ook last van. Door die afval stoffen gaat moeder natuur zijn werk doen omdat mijn lichaam het al zwaar genoeg heeft om voor zich zelf te zorgen op zo’n moment zette die dus de bevalling in. Uiteindelijk hebben ze de weeen kunnen stoppen en de kleine ook weer rustig gekregen. Maar toen moesten ze mijn bloedsuikers weer onder controle krijgen. Dus aan het infuus met glucose en insuline en antibiotica voor de infectie. Na 10 uur op de verloskamer te hebben gelegen opgenomen op de verpleegafdeling. Ik heb het hele weekend aan de infusen moeten liggen en kon dus ook mijn bed niet uit. Maandagmorgen is er overlegd met mijn internist en die heeft besloten om de infusen er uit t e halen en mij weer op mijn eigen insuline opnieuw in te stellen. Dinsdagmiddag nog bij mijn internist geweest en die was zo tevreden en verbaasd hoe snel ik mijn eigen bloedsuikers weer onder controle had dat ik dus die zelfde avond weer naar huis mocht.

Dus om een lang verhaal kort te maken. Die griep (dat was dus de infectie) is de boosdoener geweest. Maar het belangrijkste is alles gaat weer goed met mij en de kleine.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje begrijpen. Ik vind het altijd heel moeilijk om dat soort dingen te verwoorden.

7. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou dames, ik kom alleen ff vragen of er iemand vermist wordt hier :)
    ik las dit namelijk :D
    http://www.nu.nl/news/1258469/122/Bevalling_op_snelweg_A12.html

nou ik las meteen ff een stukje terug, maar heb weinig tijd, moet de was nog ff ophangen, en dan met een rotgang weg,..

maar zag dat ruby er weer was, toppie ruby,....ga er voor, en als tijd komt , komt raad ;)

@stasia welkom terug , gelukkig is alles goed afgelopen,...

nou mensjes, ondanks die grijze natte dag, toch een hele fijne gewenst

8. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Zo, en nu heerlijk genieten van mijn verlof!

9. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Enne Melanie nog bedankt dat je iedereen op de hoogte hebt gehouden.

10. Niet meer actief

En intussen is het over 1en en ze is er nog niet..en heb geen nummer van dr...ohh wat irritant :(

11. Niet meer actief

Jee Stasia, wat een verhaal. Dat zal een stress geweest zijn zeg! Wat fijn dat alles nu weer goed is met jou en de kleine. Nog een paar weekjes meid!

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tjonge Stasia, wat een gebeurtenis zeg, daar zullen jullie wel flink over in de rats hebben gezeten!
    Verwacht je een griepje te hebben, lig je ineens aan de weeenremmers :(

Gelukkig zijn jij en je kleintje weer tot rust gekomen!

En nu hupskee gaan relaxen en genieten van je verlof...
    Ik hoop dat je er weer een beetje vertrouwen in hebt dat die kleine nog even op zich laat wachten?

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Jeetje, daar moet je toch gewoon van op aan kunnen?

14. Niet meer actief

Zou je wel zeggen he..maar tis elke keer wat met haar. Of ze is ziek, of haar fiets is kapot of weet ik veel wat, ze zegt best wel vaak af.

We hadden haar 2 jaar geleden al en toen ook vaak dit soort gedoe gehad. Toen ging ze weer naar school en hebben we een andere werkster gehad, maar die heeft ons bestolen tijdens onze vakantie, loopt nu nog een aangifte tegen enzo. Na die toestand durfde ik dus niet weer een ander in huis te halen en hebben we besloten Jen terug te vragen. Maar nu zitten we dus wel weer met dit gedoe.

Ik zie t echt niet zitten om wéér een ander te moeten zoeken, dus neem t maar voor lief, maar vrolijk wordt ik er niet van. Het dringt ook gewoon niet tot haar door dat ze dit gewoon niet kan maken, want ze vindt elke keer dat ze er niks aan kan doen..

15. Niet meer actief

Ik heb haar net een mailtje gestuurd, met de vraag of ze wat wil laten horen als ze die toevallig leest. Weet niet of ze gewoon niet is gekomen of dat ik me zorgen moet maken...

16. Welkom terug Ruby, gezellig weer kletsen over je zwangerschap en je kiddies!

Stasia, gelukkig weer thuis! Wat een verhaal zeg. Denk je gewoon een griepje te hebben loopt het uit op een beginnende bevalling... Gelukkig gaat nu alles weer goed en met je ukkie ook. Nog ff wachten tot je uitgerekende datum nu met fratsen he? :)

Ilse, dat klinkt ook niet echt lekker zo'n hulp. Ken je verder niemand met een goede hulp die je toevallig ook kan inhuren? Wat zou ik gefrustreerd raken van zo'n iemand..

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Roelie ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, (of ik heb het krom geschreven)..maar baby is weer gedraaid, ze lag verkeerd en ligt nu dus weer goed.
    Geen stuitbevalling dus.

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Stasia, gelukkig je bent er weer met je beebje nog in je buik. Maar goed verwoord hoor!

Ilse, fijn zo'n hulp. Kan je het nog beter zelf doen. Heb je toch ook niets aan.

Hier op de babykamer bezig geweest, de laatste spullen een plekje gegeven en de laatste troepjes op geruimd. Bedje alvast opgemaakt. Niet op de juiste manier want ik heb nog geen lakentje, maar dat is niet zo erg. Ze komt toch eerst in de wieg te liggen.

Tevens de spullen voor de bevalling bij elkaar gezocht, oa het eerste pakje en deze klaar gezet, nu alleen nog een ziekehuis tas. videocamara staat ook aan de oplader zodat de accu vol is. en de 2e accu van de fotocamera ligt al klaar.

Heb tevens wat foto's gemaakt en zal deze er vanavond even op zetten.

Ga er zo van door de jongens ophalen.

Roelie werk je niet te hard, denk om jezelf hoor!

19. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    *** begin ego berichtje ***

Even een samenvatting van mijn bezoek aan de vk vanmorgen. Allereerst: met de beeb gaat alles goed. Hij/zij loopt iets achter qua groei, maar het hartje klopt krachtig en het vruchtwater is voldoende. (Daar had ik specifiek naar gevraagd omdat mijn buik vrij bescheiden van omvang is.) Het hoofdje ligt al diep in mijn bekken - dat indalen had ik dus goed gevoeld!

Maar verder wat minder positief nieuws: het ziet ernaar uit dat ik zwangerschapsvergiftiging heb. In welke mate is nog niet bekend. Maar mijn bloeddruk was enorm gestegen, terwijl die normaal juist heel laag is (had ik zelf ook al 'ontdekt' want wij hebben thuis een bloeddrukmeter) en in combinatie met andere klachten die ik heb (zoals vocht vast houden, tintelende vingers, vlekken voor mijn ogen en pijn rechts onder mijn ribben) duidt dat waarschijnlijk op een zwangerschapsvergiftiging. Om dit te bevestigen moest mijn urine gecontroleerd worden, maar ik was zo zenuwachtig dat ik naast het strookje heb geplast :oops: (ik kon mijn plasstraal ook niet zien omdat mijn buik ervoor zat) en daarna lukte het me niet meer om te plassen. Nu moet ik maandagmorgen terugkomen met wat ochtendurine en dan gaat ze het nogmaals controleren. Van de ene kant denk ik: als het blijkbaar nog een paar dagen kan wachten, zal het wel niet zo ernstig zijn; maar van de andere kant ben ik toch wel wat ongerust.

Ook mijn ijzergehaltre bleek te laag, terwijl dat de vorige keren juist zo hoog was (maar dit heeft volgens mij niets te maken met zwangerschapsvergiftiging). Ik heb nu een formulier meegekregen om nogmaals bloed te laten prikken in het ziekenhuis. Daar wacht ik nog een paar dagen mee, omdat het ijzergehalte op een andere dag misschien wel weer hoger kan zijn. Dat bloedprikken is tenslotte wel een momentopname ( 2 weken geleden was het nog 8,4).

*** einde ego berichtje ***

20. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, beloofd! Ik kom binnenkort met een voorstel. Ik heb er nu even geen puf voor, maar ik heb wel heel veel zin in een (mini?)meeting.

Deel Deze Pagina