Oei dat is schrikken Serafijntje, maar nu begin ik ook te twijfelen. Ik heb ook last van de volgende kwaaltjes: vocht vast houden, tintelende vingers, vlekken voor mijn ogen en pijn rechts onder mijn ribben. Zijn dat alleen niet gewone kwaaltjes die niet perse hoeven te wijzen op zw.verg.? En een hoge bloeddruk kan ook zijn omdat je zit te stressen.. Ik wil niet alles wegwuiven hoor... maar als jij zwangerschapsvergiftiging hebt met dezelfde symptomen die ik ook heb dan begin ik ook te twijfelen over mezelf...
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 7 MEIDEN 10 JOCHIES 5 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 22 kleintjes op komst BUDDYLIJST NOVEMBER Dafje (1) - LindaPOOH (bevallen) Gwen (bevallen) - Roelie (13) Jennie (2) - Indigo (28 ) Tari (3) - Stasia (14) Ruby (3) - Muriel (14) Lenthe (6) - Blondiedfu (8 ) / Barbabintje (27) Natasja (6) - MissyM (20) Dees (9) - Peetje (20) Maria (9) - Ilse (26) Sammie (9) - Barbabintje (27) Deze dames staan niet op de telefoonlijst, maar posten wel regelmatig: Rachel Serafijntje Jolger Morrighan AGENDA Tari (Melanie) 3 oktober 19.30 uur VK Sammie2~ 4 oktober 8:00 uur intake kraamzorg Joldeg (Ilse) 4 oktober 10.00 uur VK Joldeg (Ilse) 4 oktober 12.10 uur Groei-echo (32wkn) Ikke1981 4 oktober buikfoto's laten maken Peetje24 (petra) 4 oktober 17.30 VK Jen25~ 4 oktober met verlof Rachel~ 5 oktober met verlof Stasia~5 oktober 13:15 gyn Peetje24 (petra) 5 oktober laatste werkdag Murmel~ 6 oktober 11:00 uur intake kraamzorg Koffiedate Amsterdam Novembermama's ~7 oktober! Roelie~8 oktober 9.45 vk MissyM~ 8 oktober met verlof Dafje~8 oktober 9:45 vk Serafijntje~8 oktober 12:10 extra controle vk LindaPOOH~8 oktober 11.00 eind na controle WKZ Roelie~9 oktober Lars wordt vandaag 9! Joldeg (Ilse) 9 oktober 20.00 uur Info-avond ziekenhuis Dafje~9 oktober intake Kraamzorg Barbabintje (Esther)~ 10 oktober 11.00 uur intake kraamzorg Blondie~ 11 oktober 15.00 uur vk Barbabintje (Esther)~ 11 oktober 19.40 uur vk Murmel~ 12 oktober 13:00 uur VK LindaPOOH~12 oktober 14.30 MW en medische genetica Sammie2~ 12 oktober met verlof Stasia~12 oktober 12:30 gyn Indigo~ 12 oktober een romantisch weekendje weg met mannetje; hotel met luxe health spa Maria~13 oktober met verlof Indigo~17 oktober met verlof Stasia~19 oktober 12:45 gyn GEBOREN ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen
Ja erg irritant. Maarja, zelf doen is nu gewoon geen optie meer, dat red ik niet. Normaal gesproken red ik t al niet om alles te doen, maar nu kom ik echt helemaal nergens meer aan toe. En Willem heeft na zn werk ook geen fut meer. Maarja, na onze sores met de vorige werkster, vind ik t heel moeilijk om weer een nieuwe/vreemde in huis te halen. En we kennen eigenlijk nog maar relatief weinig mensen hier en geen mensen die een hulp hebben, dus dat is helaas ook geen optie.
Serafijntje... ik heb nog even 'onderzoek gedaan' naar zw. verg. Ik schrok er even van, omdat de symptomen bij mij ook voorkomen, maar dan in mindere mate. Ik heb alleen wel ontzettend veel last van pijn onder mijn ribben.. De rest is wat minder aanwezig... Ik las dat je overmatig bocht vast moet houden, en dat is dan weer niet zo... maar goed... sorry dat ik het op mezelf betrok.. schrok alleen.. Ik hoop voor jou dat het allemaal wel meevalt en dat de kleine en jij de laatste weken goed doorstaan, zonder extra problemen! Niet teveel stressen meis!
Ohjee, het is natuurlijk niet mijn bedoeling om anderen ongerust te maken of aan het twijfelen te brengen... Ik denk dat het VERMOEDEN dat ik het heb, voornamelijk komt omdat ik ALTIJD een lage bloeddruk had, die nu enorm is gestegen. (Geen momentopname, maar ik had het zelf ook al gezien dat mijn bloeddruk de laatste anderhalve week constant hoog was.) Daarbij komt dat mijn handen, enkels en voeten behoorlijk zijn opgezwollen. In het geval van mijn handen is het zelfs zo erg, dat ik soms niets kan vastpakken omdat ik geen gevoel meer in mijn vingers heb (met name 's ochtends als ik net wakker ben). Hopelijk hoef jij je dus geen zorgen te maken, maar als je twijfelt kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de vk. (Door middel van urine- of bloedonderzoek kan het eenvoudig worden gecontroleerd.)
Goh Serafijntje, ik kan me voorstellen dat je daar flink van schrikt. En dat je dan nog misplast ook Zou ik ook hebben hoor. Succes! Dafje, dat herken ik wel hoor, ik had t ook gelijk, herken ook een paar dingen en heb meteen mn bloeddruk meter gepakt. Dus vind t niet gek dat je t op jezelf betrekt, als je jezelf er maar niet gek mee maakt.
Serafijntje, scheelt wel dat mocht het ernstig zijn, dat je niet hoeft te stressen of je kleintje groot/ver genoeg is, want die grens ben je gelukkig al over. Niet dat het te hopen is dat het zo is natuurlijk..
Oh, ik zie net dat onze berichtjes elkaar hebben gekruist, Dafje. Ik vind het echt niet gek dat je het op jezelf betrok hoor, zeker als je er symptomen van herkent - maar 'sorry' zeggen is echt niet nodig...
Jeetje Serafijntje, dat is wel even schrikken! Ik had bij mn laatste VK-bezoek ook ineens een hoge bloeddruk, dan schrik je echt. Hoe hoog was je bloeddruk? Maar wat vreemd dat ze je pas maandag terug laten komen, daar begrijp ik nou echt helemaal niks van. Je kunt toch op ieder moment van de dag op zo´n stokje piesen? Dan kom je toch vanmiddag of morgenochtend even langs? Dan zullen ze blijkbaar toch geen echte vergiftiging vermoeden, anders zouden ze dat risico nooit nemen, lijkt mij. Dus daar kun je dan weer iets geruster op zijn, denk ik.
Haha, ik zit me al een tijdje af te vragen wat ik ook alweer zou gaan doen. Ik had namelijk iets in mijn hoofd om te gaan doen, maar wist niet meer wat... Nu weet ik het weer Ik zou appelmoes gaan maken... Dus straks appeltjes schillen uit eigen tuin en dan koken! Gaat het hier vast lekker ruiken, jammie! Maar nu eerst de laatste babykleertjes uit de wasmachine halen en ophangen. Nu is alles gewassen!
Mijn bloeddruk was 140/90. Op zich niet schikbarend hoog (en voor sommigen van jullie misschien wel 'normaal' - dus geen zorgen maken! ), maar mijn bloeddruk was altijd heel laag (bovendruk rond 105; onderdruk rond 60) en deze plotselinge stijging vond de vk dus verontrustend - in combinatie met het vele vocht dat ik vasthoud. Maar inderdaad, wat jij schrijft: het feit dat ik pas maandagmorgen moet terugkomen en niet gelijk vanmiddag, stelt me al enigszins gerust. En ook het feit dat ik vandaag 'al' 35 weken zwanger ben...
Intussen zijn we ook nog steeds bezig met het gedoe rondom de diefstal ... wat een toestand toch allemaal zeg. We hebben net contact gehad met de politie ivm de status van het onderzoek en hoorden dat onze aangifte is toegevoegd aan een andere zaak waar over 2 weken een zitting van is. My god, dat wil dus zeggen dat ze meer op haar kerfstok heeft dan alleen onze diefstal?! Toen we de aangifte deden zeiden veel mensen, je schiet er toch niks mee op. Maar toch ben ik blij dat we t gedaan hebben, zouden meer mensen moeten doen, want dit hoef ik niet te pikken natuurlijk.. maar leuk is anders..
Oh en voor degenen die niet (meer) weten waar dit over gaat: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=
goedemiddag dames Ik kom ook weer even invallen. Ben vandaag ziek thuis gebleven. Heb gisterenavond tot 21.00 gewerkt om alles rond te krijgen voor mijn vervanger. Ik was trouwens behorlijk over de p*s met dat gedoe. Ze wilden me nog met een heleboel werk opschepen terwijl vrijdag mijn laatste dag is. Ze weten al sinds april dat ik zwanger ben dus ze waren zelf te laat met iemand zoeken. Vandaag heb ik pijn bij mijn schaambeen. Ik denk dat de beeb aan het zakken is maar dat is nog wel erg vroeg denk ik. wat betreft striae, dat heb ik heel veel, ondaks het smeren. Nu is het aan de ene kant van mijn buik ineens veel erger geworden dan aan de andere kant! denk omdat de beeb zich afzet en met zijn rugkant die zijde van mijn buik oprekt. Ziet er wel stom uit. Over pijn onder de ribben, dat kan ook je beeb zijn. Hij kan daar met zijn kontje liggen en afzetten, dan krijg je spierpijn. Bij mij si het soms zo erg dat ik naar een kant moet gaan hangen. Ben nu heftig aan het nakijken want alles moet af! @ Esther: vervelend als je man weg moet, de mijne hoeft nu eens NIET weg voor de verandering haahah. Jons is wel eens 3 weken weg. Meestal is hij iedere maand wel een week in het buitenland @ Maria: betrapte ik je nou op slechte spelling op pagina 1235??!! (voetballen etc) @ murmel: ik kon me niet bedwingen en heb alles zelf naar boven gesleept, mijn tip: NIET DOEN!!! is niet goed voor je. @ ruby: welkom terug meis! @ stasia: jezus meid, dat was schrikken! fijn dat het nu wel goed gaat. @ serafijntje: ik hoop voor je dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt zeg.
Peetje, wat dom van je werk inderdaad dat ze nu ineens heel veel werk op je bordje schuiven.. Lekker rustig aandoen en kijken wat je afkrijgt.. wat niet afkomt doet je vervanger maar hoor! En over indalen. Dat kan al vanaf week 32, dus het zou heel goed indalen kunnen zijn hoor!
Ow Peetje, je moet niet gaan sjouwen! Dom, dom, dom... Straks heb je last van je rug en/of bekken. Dat zal inmiddels wel.. iig het lijkt me allemaal zwaar spul. Maar kan me je frustratie wel begrijpen, ik zou het ook gedaan hebben denk ik...