Meiden ik heb alles bijgelezen en op wat dingetjes gereageerd. verder ben ik heel moe. Ik heb vanmiddag visite gehad dat was wel gezellig. Gisteren na lang vragen en smeken van mijn man toch naar mijn schoonmoeder gegaan. Maar ik ben voor mijn man gegaan en niet voor mijn schoonmoeder. Het is daar wel goed gegaan. De huilbui heb ik ook weer een beetje onder controle. Gisteren ook nog even naar de begraafplaats geweest even roosjes gebracht. Dat was wel fijn. Tot onze verbazing zijn er na Isa alweer 4 kindjes bijgekomen. Echt niet normaal. Ga nu lekker in mijn bedje liggen en morgen ben ik weer van de partij. Dafje doe nog even rustig aan, maar als het los breekt je kan me altijd sms'en Gwen wat een ontzettend mooi en sterk ventje. Ik ben trots op je, en het is echt niet gek dat je even een terugval hebt. Als je behoefte hebt aan een luisterend oor ik ben er voor je Liefs en knuffels voor jullie allemaal. Linda
nou ja ik was op zich al vrij gezond, en voel me nog lange niet oud, dus ik durfde de gok wel te wagen, met het risico vandien,... ik wist wel al dat ik normaal heel vruchtbaar was, en bleek dit nu dus ook nog te zijn, want zodra we zeker wisten dat we een zwangerschap aandurfde en wilde, toen was het ook behoorlijk gauw raak . tuurlijk is het in het begin van je zwangerschap niet genieten, en heb je steeds controles , dan "angsten" , vlokkentest enzovoort. en als blijkt dat dat in orde is, krijg je weer angst vd echo van 20 weken , en tja zo blijf je vaak wel piekeren, maar ja na die tijd geniet je dubbel, tenminste ik wel,...... ik heb ook nog wel het gevoel dat onze lieve Heer mij goed gezindt was,... dus ik had er het volste vertrouwen in,.... hoe alles verlopen was, leek het al alsof het zo was uitgestippelt,.. (haha zou nog wel een 2de willen ook )
hallo meiden Zo nou alle beeb kleertjes zijn gewassen, eindelijk. Hangen er nog paar broekjes te drogen en de rest is al weg gestreken. De rest doe ik morgen wel weer. Piet is ook klaar met het verven in ukkie kamer. Ook weer afgesloten. Vandaag visite gehad, dus was gezellig. Nu lekker languit op de bank niksen. Over de lounge, no way dat er voor mij een topic voor mij daar geopend hoeft te worden. Hou het maar lekker hier en als het mensen boeit dan lezen ze sowieso al hier mee, en dan zijn ze ook op hoogte anders dikke pech. Gwen wat een heerlijk ventje hebben jullie zeg!
nah ja zeg,....ging ik ff na het eten het internet op, kwam ik dit tegen,.. hier liefhebbers vd gouden kooi? moet je dit eens zien dan,.... http://www.nowlive.eu/algemeen/nieuws.php?id=2747
Goedenavond allemaal! Zozo, hier is weer flink wat afgekletst! Maar gezien het totaal aantal pagina's wat ik moest bijlezen voor 4 dagen niet aanwezig, viel het eigenlijk nog wel mee! Ik ga eens even kijken waar ik allemaal op ga reageren, heb niet heel veel energie meer eigenlijk! Ben sinds woensdag met keelpijn opgestaan en het wordt er nog niet beter op! De keelpijn is wel weg, maar nu zo ontzettend verkouden (heb ik normaal dus nooit) en continue aan het niezen, heel vermoeiend. Misschien toch weer een nieuwe vorm van hooikoorts erbij?!? Het was vanmiddag zelfs zo erg dat ik de kraamvisite van mijn clubgenootje heb afgebeld, voor de gezondheid van het kleine mannetje (die van 8,5 week te vroeg, ze zou nu ruim 38 weken zwanger moeten zijn). Hierdoor wel andere dingen kunnen doen in de zon: de patio gekärcherd, een nieuwe deurmat (tegels) gekocht en gelegd, de box in elkaar gezet (beetje vroeg?), lakentjes alvast gewassen, het bed op klossen gezet en nu dus het forum bijgelezen! Maar heb net zo iets als Maria, de hele week gaat het als een speer! Heb echt energie voor 10. Helaas is dat in het weekend altijd weg en wil ik na een lange werkdag alleen maar slapen/in bed liggen. En liggen is ook niet al te comfortabel meer! Zie nu wel super uit naar mijn verlof, nog 1 weekje! Zo, dit was ff een ego-berichtje, nu wat reacties: Muriel: super leuk het kamertje! En ook dat jou hondje daar nu een plekje heeft gekregen, gaaf hoor! Enne, ben benieuwd naar je korte koppie, foto?? Melina: echt een hoop kleertjes! Ik zou niet weten waar ik die allemaal moest laten, haha! Esther: lees jij ook zo graag? Heb de Vliegeraar afgelopen zomer gelezen, vond het een super mooi boek! En van Nicci F, de nieuwste, die heb ik nog niet, maar hoop er in mijn verlof zeker tijd voor te hebben. Net als de laatste HP trouwens, in het NL. Nu bezig in de nieuwste Alan Folsom, weer een heerlijke weglezer, helaas is liggend lezen niet zo fijn meer (en zitten eigenlijk ook niet .) Melanie: wat leuk dat die shoot zo leuk was! Maria: hier ook geen poetsneigingen hoor! Enne, vriendlief heeft er meer last van dan ik! Hij heeft zelfs alle lakentjes staan strijken, nadat ik die gister had gewassen! En de ruggeprik is geloof ik tot 5cm ontsluiting (zoiets zei de pufjuf vorige week)?!? Gwen: leuke foto van Mika! En wat grappig dat hij op zijn buik ligt, dat had ik niet verwacht bij zon kleintje! Linda: goed om weer even wat van je te lezen! En voor deze keer mee naar schoonmoeder, volgende keer moet ze weer naar jullie komen! Fijn om wat roosjes neer te zetten en waarschijnlijk heel moeilijk om te zien dat er na Isa* alweer zoveel kindjes bij zijn gekomen! Wanneer moet je eigenlijk je vluchtkoffer klaar hebben staan als je van plan bent om poli-klinisch te bevallen? Ohja, en ik weer eindelijk ook wat een harde buik is! Bij het minste of geringste treedt dat tegenwoordig op. Als ik iets opraap, of me omdraai, wat dan ook. Het is gelukkig niet pijnlijk, maar wel een gek gevoel! Kilos: hier nu 5,5 kg aangekomen, ook niet al te veel dus. Nog steeds het idee dat mijn buik het kleinste is van onze hele pufclub. Morgen partneravond, ben benieuwd om vriendlief er ook zo over denkt (okee, de meesten zijn dan ook wel voor mij uitgerekend, maar 4 stuks toch ook echt NA mij!) Loungetopic opgenomen in ZH: van mij hoeft dat absoluut NIET!!! Ga nu naar mijn verhoogde bedje toe, genieten van Expeditie Robinson! Voor diegene die ook nog moeten: fijne werkweek morgen!
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 7 MEIDEN 10 JOCHIES 5 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 22 kleintjes op komst BUDDYLIJST NOVEMBER Dafje (1) - LindaPOOH (bevallen) Gwen (bevallen) - Roelie (13) Jennie (2) - Indigo (28 ) Tari (3) - Stasia (14) Ruby (3) - Muriel (14) Lenthe (6) - Blondiedfu (8 ) / Barbabintje (27) Natasja (6) - MissyM (20) Serafijntje (7) - MissyM (20) Dees (9) - Peetje (20) Maria (9) - Ilse (26) Sammie (9) - Barbabintje (27) Deze dames staan niet op de telefoonlijst, maar posten wel regelmatig. Dus wil je erbij, stuur mij (barbabintje) dan een pb en ik ga wel puzzelen: Rachel Morrighan AGENDA Roelie~8 oktober 9.45 vk MissyM~ 8 oktober met verlof Serafijntje~8 oktober 12:10 extra controle vk LindaPOOH~8 oktober 11.00 eind na controle WKZ MissyM~ 8 oktober 14:30 naar de vk Roelie~9 oktober Lars wordt vandaag 9! Dafje~9 oktober 10:45 vk Dafje~~9 oktober 14:30 intake Kraamzorg Joldeg (Ilse) 9 oktober 20.00 uur Info-avond ziekenhuis Barbabintje (Esther)~ 10 oktober 11.00 uur intake kraamzorg Blondie~ 11 oktober 15.00 uur vk Barbabintje (Esther)~ 11 oktober 19.40 uur vk Murmel~ 12 oktober 13:00 uur VK LindaPOOH~12 oktober 14.30 MW en medische genetica Sammie2~ 12 oktober met verlof Stasia~12 oktober 12:30 gyn Indigo~ 12 oktober een romantisch weekendje weg met mannetje; hotel met luxe health spa Maria~13 oktober met verlof Indigo~17 oktober met verlof Sammie2~ 17 oktober 17:00 uur VK Tari (melanie) 17 oktober 18.30 uur VK Stasia~19 oktober 12:45 gyn GEBOREN ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen
Pff.. had beloofd te reageren, maar zie dat even niet zitten. Ik ben helemaal op. Heb op de verjaardag van nichtje en zwager op de bank gezeten en dat zat echt niet lekker. Steeds ook harde buiken en drukke kinders.. ach je moet wat.. uiteindelijk zijn we nu pas terug. Ja, was wel gezellig.. maar toch wel gesloopt nu, dus ga richting bedje en morgen zal ik weer fit opstaan, dat moet gewoon dus dan reageer ik weer ff op iedereen... Liefs Daphne
Heeeee lieve meiden, hier een enorm uitgelaten Wencke, want........ INTERNET DOET HET WEER! Sterker nog: de computer doet het ook weer, want na de eerste poging vorige week, hebben we een enorme crash gehad (waardoor het zelfs even leek alsof alle babyfoto's van Sofia, waarvan wij achterlijke idioten geen update hadden gemaakt, ook verdwenen waren en ik een uur lang heb liggen janken op mijn bed, wat onterecht bleek, want de foto's zijn gered). Nu ben ik er dus weer helemaal! Ik heb jullie wel gemist hoor! Ik heb heel soms op m'n werk nog even iets kunnen posten, maar ik heb ik weet niet hoe lang niets (weinig) gelezen, dus dat ga ik vanaf nu weer ijverig doen zodat ik snel weer op de hoogte ben van jullie wel en wee want ik ben heel erg benieuwd! En van het enthousiasme kan ik nu niet eens meer korte zinnen schrijven.... Goed, even een ego-berichtje: de verhuizing is inmiddels achter de rug. Dat mag ook wel, want die heeft echt verschrikkelijk lang geduurd. Nu is het alleen op zolder nog een bende, maar daar kom ik zelden, dus dat geeft niet zo veel. De babykamers zijn klaar, de woonkamer is fijn en we beginnen ons al lekker thuis te voelen. Het is echt een heerlijk huis! Ik ben nu met verlof en moet nog even wennen aan 'niets doen' en élke dag eendjes kijken met Sofia, maar m'n lichaam heeft het echt wel nodig nu, die rust. Ik ben heel erg moe en slaap heel slecht, maar verder mag ik niet klagen. Ik heb geen pijn ofzo. Maar ik begin wel heel erg uit te kijken naar de bevalling. Ik moet nu nog even gezellig bij Harmen komen zitten, want we hebben elkaar de hele dag niet echt gesproken en gezien (druk). Nou ja, vind ik zelf ook wel even fijn hoor. Ik ben er ongetwijfeld morgen weer, hopelijk ben ik snel weer een beetje bij en tref ik jullie hier snel weer! O ja, mijn vriendin heeft het schilderijtje voor het geboortekaartje ook af, dus morgen ga ik naar de drukker. Verder moet ik dinsdag naar de gynaecoloog, want ik oet toch in het ziekenhuis bevallen omdat de streptokokken toch in grote mate aanwezig zijn in mijn blaas, helaas. Ik kom in Kinderen (dat tijdschrift)! Lollig he? Werd benaderd door een journaliste die een artikel schrijft over heel kleine leeftijdsverschillen tussen kinderen. Liefs!
Linda, Over de ruggeprik: Die vriendin van mij vertelde dat ze niet direct mocht meepersen. Ze moest echt wachten tot de ruggeprik uitgewerkt was. Helaas duurde dat bij haar extreem lang. Misschien verschilt het beleid daarin per ziekenhuis? van de ene hoor ik in ieder geval tot het nog kan tot 7 cm en van de ander maar tot 5 cm. Zelf hoop ik het zonder af te kunnen, maar als er een prik wordt aangeboden dan neem ik 'em (denk ik) wel. De yoga lerares gaf dat tenminste als advies mee. Een arts biedt het niet zomaar aan, dan verwachten ze echt dat je ontsluitingsweeen erg lang, danwel zwaar zullen zijn, waardoor je te uitgeput raakt voor de feitelijke bevalling. Ach, we zien het allemaal wel Rust maar goed uit na het emotionele bezoek aan je schoonmoeder en de begraafplaats. Pittige tijden zo voor jullie (((hugggg))) Listy, wow wat een energie heb jij nog en dat nog wel met een fikse verkoudheid ! Ik ben echt een boekenwurm. Mijn oma noemde mij als klein meisje al "juffrouw lees". En zeker met enige verbazing, want niemand in de familie heeft dat verder De titel van mijn laatst gelezen Nicci F is trouwens "Verloren". Ik kwam 'em vandaag tegen met opruimen. De laatste Folsom die ik heb is "Dag van Vergelding". Is dat ook echt zijn laatste of is er inmiddels al een nieuwere? **kwijlt al bij de gedachte aan een nieuwere** De HP heb ik al in bestelling staan en wordt aan huis geleverd door meneer Bol.com op de dag van uitkomst! Ik lees voornamelijk in bed met het voedingskussen achter mijn normale kussen. Dan heb ik een bepaalde hoek waarin ik nog precies lekker kan liggen. Roelie heeft volgens mij ook een soortgelijke boekensmaak, dus misschien kunnen we een boekenkluppie (tips uitwisselen!) beginnen Daphne, truste meis. Reageren is geen verplichting hoor. Eerst aan jezelf denken Hier een lekker dagje achter de rug. Weer een stukje verder met het opruimen / organiseren van een berghok, toch nog een wandeling van een half uurtje in het zonnetje gemaakt met de hond en lekker gekeuveld met Jean-Paul over van alles en nog wat Eigenlijk niks bijzonders dus, maar wel errug fijn Morgen weer een dagje samen met Inge rauzen door het huis. De badkamer moet zo leeg mogelijk, want volgende week komt de nieuwe! En daarnaast ga ik nieuwe gordijnen en nieuwe vloerbedekking voor de slaapkamer uitzoeken / bestellen. Hep er zin an
Lenthe het buddy systeem is er voor als er iets gebeurt. We hebben allemaal een eigen buddy, zodat niet een iemand het allemaal hoeft te doen. Dus als er iets gebeurt bij jouw, kan je blondie en esther een sms sturen en dan zetten zij het voor je op het forum en anders om. Ik hoop dat je het zo begrijpt.
Heeeyyy Wencke Welkom Terug! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, dat het maar snel een echt "thuis" voor jullie is! Het buddy-systeem is om bijzonderheden via sms door te geven als je zelf niet op het forum kan. Bijvoorbeeld omdat je in het ziekenhuis bent, of wat je ook maar kwijt wilt (eigenlijk dus zoals ik jouw buddy ben geweest in de afgelopen dagen). Laat maar weten of je het uberhaupt wel wilt! Wat leuk dat je Kinderen komt! Weet je al wanneer?
Aangezien Blondie voorlopig geen internet heeft, kun je (Lenthe dus) het beste naar mij sms-en Anders komt het nog niet op het forum terecht...
hoi Wencke, Leuk om weer wat van je lezen en fijn dat jullie je draai beginnen te vinden in het nieuwe huis. Leuk dat je in kinderen komt, ga deze dus zeker kopen. Is dat volgende maand? Ga ook afsluiten, lekker in bad en dan lekker naar mijn bedje. Liggen en slapen. Meiden weltrusten en nog een fijne avond.
heey lenthe fijn dat je weer internet hebt en mee kunt babbelen. ik ben normaal ook een bf denk ik ,ben vaak in de lounge te vinden.maar jullie hoeven mij daar niet neer te zetten.pffff zie dat dus echt niet zitten. ben gebroken meiden,alles staan poetsen en op de helft van de strijk.morgen ga ik wel weer verder. net nog even een deel van de sopranos liggen kijken.nu nog ff het net afstruinen en dan zal ik mijn bedje maar weer eens opzoeken. de ruggeprik stond bij anwar ook nog gewoon aan bij mijn persween. ik kreeg mijn eerste perswee eigenlijk 10 minuten nadat de ruggeprik werd gezet.was nog niet eens op de verloskamers. deze keer laten ze hem ook aan staan,maar dat doen ze normaal gesproken eigenlijk niet. zit zelf eigenlijk te twijfelen of ik het toch niet gewoon op eigen krachten moet gaan doen.gewoon zo zonder inleiden enzo. woensdag toch eens met de gyn over hebben. ik heb bij fabian gewoon een natuurlijke bevalling gehad zonder pijnstilling of wat dan ook.dus ik kan het wel.
Welkom terug wencke! Fijn dat je weer internet hebt. Ik zou gek worden zonder internet. Wat betreft topic in de lounge dat hoeft voor mij ook niet. Gwen: wat een mooie foto van jullie mannetje. En toen was ik de rest alweer vergeten Hier verder een drukke dag gehad. Ben nog op kraamvisite geweest bij een collega van me. Ach, wat een lief klein meisje. Kwam om half 6 thuis. Ben ff snel naar de snackbar geweest en daarna lekker 2 uurtjes geslapen maar ik ben nog steeds moe. Hier is het ook onrustig in mijn buik en hij voelt ook de hele tijd erg gespannen aan dus maar rustig aan doen. Ik ga lekker douchen en daarna in bedje tv kijken. Ik hoop dat ik morgen meer tijd en puf heb om te reageren. Dus voor nu alvast weltrusten allemaal en tot morgen.