Hoi meiden, ik kom alleen even melden dat het niet zo lekker gaat vandaag.. Al een paar dagen eigenlijk niet.. Ik ben ontzettend moe steeds, ben al sinds vrijdag misselijk en krijg niet zo heel veel door mijn keel.. eten smaakt me niet.. Ik slaap veel meer, ik heb erg veel last van harde buiken, vanmorgen weer een oefenwee, dit keer wassie niet leuk meer! Ik stond onder de douche, maar ik wist niet hoe ik moest gaan staan/hangen/zitten. Dacht echt: nu gaat het komen hoor! Ik had onwijze kramp in mijn rug die ik niet kon opvangen.. ja probeer maar es in je eentje te duwen tegen je rug.. de warme straal van de douche hielp ook echt nergens tegen.. ben op een gegeven moment maar op het krukje gaan zitten (die staat al een tijdje in de douche, al sinds mijn ochtendmisselijkheid maanden geleden) dat hielp wel gelukkig. Maar ben nu nog steeds misselijk en om de zoveel tijd harde buiken.. Jeroen merkte zelfs aan me vannacht dat ik onrustiger was dan anders.. terwijl die normaal als een blok doorslaapt...vroeg vanmorgen of het wel ging.. liefie.. Goed de zoveelste ego-post van mij.. ik hoop dat het of allemaal gaat stoppen of nu door gaat zetten, want dat halve gedoe is echt helemaal nix!
Jee Dafje, het rommelt wel erg bij jou zeg, spannend hoor. Ik hoop inderdaad ook voor je dat het nu óf ophoudt óf doorzet, want dat half/half is ook alleen maar frustrerend. Lenthe, fijn dat je er weer bent en dat je weer internet hebt. Welkom terug dus! En ja, ik slaap ontzettend slecht, ben tegenwoordig al blij als ik 2 uur per nacht haal. En dan niet eens aan 1 stuk hoor, nee in brokjes van een half uur. Ben dus helemaal gesloopt. Ik probeer af en toe overdag wel te gaan liggen, maar zelfs dan val ik niet in slaap. Terwijl ik wel harstikke moe ben. Frustrerend dus..maarja.. Hope, er is bij mij ook gesproken over evt een dagcurve. Voor zover ik begreep moet ik dan eerst nuchter komen prikken, dan naar huis om te ontbijten en dan daarna weer prikken en dan smiddags nog een keer. Vanmiddag hoor ik of ze het inderdaad nodig vinden dat ik een dagcurve ga doen, mn gewone test was namelijk prima, maar omdat kindje zo groot is, zijn ze wat extra alert zeg maar. Voor alle zieken, beterschap! Hier hou ik t even bij als jullie t niet erg vinden, zit er nog niet weer helemaal in geloof ik. We hebben van t weekend een hele stapel dvd's gehuurd, dus ik nestel me zo op de bank met een filmpje... Ciao Liefs Ilse
Hallo, Ik had me nog niet "aangemeld", maar ook ik ben een november-mama (13 november uitgerekend). En het lijkt me leuk om op de hoogte te blijven van jullie ontwikkelingen en zo . Misschien dat er toevallig nog iemand in de buurt van Hoorn/Alkmaar woont? Liefs, Debby
@Dafje: jeetje, dat klinkt inderdaad niet prettig! Ik hoop maar dat de wijzer gauw doorslaat naar of de bevalling, of naar beterschap en rust! Sterkte meis. @Ilse: 33 weken vandaag alweer zie ik! gaat ook al weer hard he... Nog een paar weekjes slecht slapen en dan ehm... weer een paar maandjes slecht slapen door nachtvoedingen (sorry, dat is flauw, maarja, wilde je er eigenlijk een hart mee onder de riem steken ). @Ruby: oooo ik ben ook zo moe! Lag net al bijna uur te tukken op de bank zonder dat ik t doorhad. Ineens is het alweer middag!
Goedemorgen! Hier een behoorlijk uitputtende nacht achter de rug, Niels heeft de hele nacht liggen hoesten en snotteren...dus regelmatig eruit voor zakdoekjes, water, een pufje...pffff heb geloof ik 2 uurtjes geslapen... René kon de slaap ook niet meer vatten en is al om half 5 aan het werk gegaan met het idee: dan ben ik ook lekker vroeg thuis... Niels is dus vandaag lekker bij mij en straks gaan we even saampjes de oogjes dichtdoen anders stort ik in Vandaag best wel een drukke dag want morgen word mijn Grote Zoon alweer 9...slik... Vanavond de traktatie afmaken, slingers en ballonnen ophangen, kadootjes inpakken...toch elk jaar weer leuk om te doen! Vanmorgen bij de vk geweest en alles was goed, bloeddruk netjes 76/110, ik heb een vib op het formulier staan, volgens de vk was het kindje gemiddeld van grootte en moet ik me er wel op instellen dat de duizeligheid alleen nog maar erger zal worden...da's dan wel *** Maar verder was alles gewoon erg goed en over 2 weekjes weer terug... Zal nu eens bijlezen en reageren: Maria: lekker nog 1 weekje werken! En dan ben jij volgens mij ook hard toe aan je verlof miss controlfreak Muriel: wat een mooi kamertje!!! En Jojo komt me bekend voor ik heb ook een Jojo op zolder staan Peetje: ik heb zelfs 3 honden Oeh lekker warme choco...de kinderen zijn er hier ook echt gek op, zo lekker na schooltijd met ze zitten met een kopje warme choco en pepernoten (zelfgebakken ofcourse!) Ben wat dat betreft ook helemaal klaar met de zomer nu, verlang echt naar een dik pak sneeuw, koude lucht, sinterklaas, de kerstboom...aaaaah gewoon knus en gezellig Wat gewicht betreft ondanks een (on)gezonde eetlust hier ook nog maar 6 kilo...soms wat meer soms wat minder maar ik hou de ene dag ook meer vocht vast dan de andere...ik word trouwens nooit gewogen bij de vk jullie wel? Melanie: dat klinkt als een superfotoshoot! Ben heel benieuwd naar het resultaat, zet je er wat in je album? Hier ook gemiddeld elke dag wel een was hoor! Zeker als de jongens buiten gaan spelen en 'vergeten' de overall aan te trekken grrrrrrr.... En ook hier in het weekend de meeste was, René kiept op vrijdag zijn tas op de kop en dat moet maandag wel weer schoon en fris mee Ooooh lees net over Zefanja...arm mannetje beterschap! Enne haha idd wat zitten er 's avonds laat toch altijd veel kinderen bij de dokterswacht/eerste hulp? Ik weet er alles van, heb er ook regelmatig met Niels gezeten (en nooit met Lars, toch typisch hoe een tweede vaak onstuimiger is!). Dees: en al klaar met de babywas? Leuk he al dat kleine spul! Haha een film over een zesling...hier hebben we zaterdagavond laat in bed nog Species II gekeken met die babies die de buik openscheuren mwoahahahahaha René zegt nog je gaat nou toch niet eng dromen he? Grijnz nee hoor al voelt het soms wel net alsof beeb inderdaad gewoon dwars door de buikwand heen naar buiten komt Waarom denkt iedereen trouwens dat het hier zo mega schoon en fris is? Zal je heel eerlijk zeggen dat het best wel meevalt, met 2 kinderen en 3 honden is het hier nooit echt blinkend hoor en wat ik van de week gedaan heb de koelkasten enzo...ik zal eerlijk bekennen dat ik de koelkasten misschien 2 keer per jaar doe... en mijn vriezer leek wel een gletsjer Er is hier in huis best wel veel achterstallig werk omdat René natuurlijk niet zoveel thuis is dus als hij dan aan het klussen slaat zoals afgelopen week dan heb ik ook meteen weer extra werk...en hier is buiten altijd veel te doen met de beesten enzo... Maar ik ben momenteel tevreden, volgende week wil ik gewoon mijn huis aan kant hebben en alles geregeld en dan mag beeb van mij wel komen ook Hope: klinkt idd als voorweeen en misselijkheid tijdens de weeen is ook heel normaal (helaas)... Dat suikerprikken geen ervaring mee sorry... Ruby: ook alweer aan de poets meis? Oeh kan me voorstellen dat je ff flink kwaad bent geworden op die 2 boefjes...kattenkwaad is leuk maar dit soort dingen kan dan echt weer niet he... Waren ze onder de indruk van een boze mama? Hier was het laatst op een avond weer heibel, steeds keten boven en niet willen slapen, brutaal overdag...ik zat er zo doorheen dat ik toen ik boven kwam in tranen uitbarstte...haha dat had meer effect dan boos worden ze schrokken zich dood en voelden zich zo schuldig dat ze mama aan het huilen hadden gemaakt Oooh erg eigenlijk maar ze zijn sindsdien wel wat liever en bezorgder, vanmorgen stelde Lars zelf voor om vandaag op school te eten zodat ik vanmiddag ff kon slapen met Niels..aaaah lief Peetje: haha ik zal Rob ff bellen! Was het gisteren in bed ook aan het kijken maar heb het einde niet meer gezien...*snurk* Maar die studentenhuizen ooooooooh wat erg wat erg ik zou knetter worden als ik zo moest wonen zeg! Dafje: rommelderommel? Kan me voorstellen dat je zoiets hebt van laat maar komen maar uhm het kan nog even duren he... Geen sorry zeggen voor de ego berichtjes hoor, ik hoop voor je dat het over een paar dagen doorzet! Ik ben heel benieuwd wie de eerste oktober/november mama word Gwen: yes gefeliciteerd met Mika's tweede diploma! Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met hem! Wat is het een prachtig mannetje zeg! En kan me goed voorstellen dat jij nu even een terugslag hebt, je hebt ook nogal wat voor je kiezen gekregen de laatste maanden he! Maar petje af voor jullie drietjes! Loungetopic: ik ben volgens mij geen bekende forummer dus liever geen topic voor mij Persweeen en ruggeprik: hier geen ervaring mee, ik weet nog wel dat ik die persweeen een verademing vond en niet pijnlijk, het is meer gewoon een drukgevoel waar je niet onderuit kunt en je kunt niks anders doen dan toegeven (zo heb ik het tenminste ervaren). Thuisbevallen: ja ikke! Ga het proberen in het begin moest ik er niet aan denken maar inmiddels lijkt het me na 2 ziekenhuisbevalling toch wel heel bijzonder om thuis te bevallen... Linda: hoe is het nu met je meis? Alweer 4 kindjes erbij...jeetje onvoorstelbaar eigenlijk... Succes in het ziekenhuis vandaag! Sammie: beterschap meis! Er heerst wel weer verkoudheid hoor, is eigenlijk ook niet gek met die vochtige en vreemde weer... Veel plezier bij de partneravond vanavond! Lenthe: welkom terug!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd met je nieuwe huis fijn dat je verhuizing achter de rug is! Wat leuk dat je in Kinderen komt trouwens! Ilse: fijn dat je je even 'meldt' Lastig hoor dat je zo slecht slaapt...euhm bekijk het postief je bent alvast gewend aan de gebroken nachten Grapje natuurlijk, kan me voorstellen dat je overdag kapot bent dan... Het geen houding meer kunnen vinden is herkenbaar, liggen is niet fijn, zitten niet, hangen niet, staan niet pfffff....maaaaaarrrrrr nog een paar weekjes afzien en dan kunnen we weer gewoon in alle houdingen Serafijntje en Melina succes bij de vk! Pffff oke ik ben weer bij... Ga ff een broodje eten met Niels en dan ff liggen heb eigenlijk heel veel op het programma staan voor vandaag maar ga eerst maar even slapen geloof ik ben kapot zeg! Oooh meiden nog een paar weekjes dan hebben we onze beebjes...ik moet zeggen ik voel me hoogzwanger, ik zie er hoogzwanger uit, ik heb gewoon zo'n zin in mijn kleine mannetje... ik ben zo razend nieuwsgierig naar hem...gek hoe het gevoel ineens omslaat vooral omdat ik in het begin helemaal geen blije zwangere was, nu heb ik echt zoiets van jaaaaaaaaaaa laat maar komen die beeb! (alleen nu nog niet hoor, eerst Lars zijn verjaardag achter de rug ) Oooh enne big news: Niels heeft gisteravond zijn tand eruit getrokken...hij heeft nu een fietsenrek in zijn mond xxx Roelie
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 7 MEIDEN 10 JOCHIES 5 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 22 kleintjes op komst BUDDYLIJST NOVEMBER Dafje (1) - LindaPOOH (bevallen) Gwen (bevallen) - Roelie (13) Jennie (2) - Indigo (28 ) Tari (3) - Stasia (14) Ruby (3) - Muriel (14) Lenthe (6) - Blondiedfu (8 ) / Barbabintje (27) Natasja (6) - MissyM (20) Serafijntje (7) - MissyM (20) Dees (9) - Peetje (20) Maria (9) - Ilse (26) Sammie (9) - Barbabintje (27) Deze dames staan niet op de telefoonlijst, maar posten wel regelmatig. Dus wil je erbij, stuur mij (barbabintje) dan een pb en ik ga wel puzzelen: Rachel Morrighan AGENDA MissyM~ 8 oktober met verlof Serafijntje~8 oktober 12:10 extra controle vk LindaPOOH~8 oktober 11.00 eind na controle WKZ MissyM~ 8 oktober 14:30 naar de vk Roelie~9 oktober Lars wordt vandaag 9! Dafje~9 oktober 10:45 vk Dafje~~9 oktober 14:30 intake Kraamzorg Joldeg (Ilse) 9 oktober 20.00 uur Info-avond ziekenhuis Ikke1981~ 10 oktober 10.15 VK Barbabintje (Esther)~ 10 oktober 11.00 uur intake kraamzorg Blondie~ 11 oktober 15.00 uur vk Barbabintje (Esther)~ 11 oktober 19.40 uur vk Murmel~ 12 oktober 13:00 uur VK LindaPOOH~12 oktober 14.30 MW en medische genetica Sammie2~ 12 oktober met verlof Stasia~12 oktober 12:30 gyn Indigo~ 12 oktober een romantisch weekendje weg met mannetje; hotel met luxe health spa Maria~13 oktober met verlof Indigo~17 oktober met verlof Sammie2~ 17 oktober 17:00 uur VK Tari (melanie) 17 oktober 18.30 uur VK Stasia~19 oktober 12:45 gyn Roelie~23 oktober 11.15 vk GEBOREN ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen
Iemand al eens wat van Indigo gehoord? En Debby welkom we zijn op dezelfde dag uitgerekend! Ik kom alleen niet uit de buurt xxx Roelie
Hoi Roelie, Dank je wel! Het geeft niet dat je niet in de buurt woont, het is altijd leuk om te lezen hoe het met de andere zwangeren gaat! Zeker omdat het voor mij de eerste is, dus geen idee wat me allemaal te wachten staat ). Liefs, Debby
Oooooo ik ben me nu Roelie met haar ronde buik in een fee-enpakje aan het voorstellen: de tandenfee komt er aan! Hahahahahha!
poehhhhhhhh en nu doe ik niks meer hahah Ben de hele ochtend al bezig met ruimen, soppen, huiskamer verbouwd, want ik vond de box niet leuk staan, nu nog niet maar volgens mij moet ik gewoon wennen. Babykamer opgeruimd, kleertjes inde kast, nog meer opgeruimd, gestofzuigd gedweild, en nu wil ik eigelijk door gaan maar, me lichaam zeg HO! Zal ik maar naar lusiteren. Nu even een kleine break en zo maar eens douche, want ja dat heb ik ook nog niet gedaan hihi Misschien vanavond het laatste zooi aan kleertjes strijken, dan is dat ook maar gedaan. Ja best sweet al die kleertjes zo hoor, hihihi Debby welkom hierzo! Succes met de laatste loodjes! Roelie: sow ja dat klinkt niet als een lekker nachtje inderdaad zeg, lang leve de verkoudheid. Heb het hier ook nog steeds. Hopelijk is het bij Niels sneller over! Wel verstandig dat je vanmiddag even lekker gaat liggen saampjes met Niels kan hij ook wel gebruiken denk ik. Hier is het trouwens ook bijna nooit echt schoon hoor, 4 katten en dan die haren en kattengrid wat ze op de een of andere manier door het hele huis verspreiden. Ach zijn wel schatten hoor maar af en toe grrr hihi Nog een Hoera voor Niels stoere jongen om zelf zijn tand eruit te trekken! Ilse doe maar rustig aan meis, heb je wel verdiend en kijkse met je dvd's Dafje; oehw jij maakt het weer spannend zeg! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid of het nou doorzet ja of te nee, want zoals je het beschrijft lijkt met het inderdaad geen pretje hoor! MEis dikke knuff Pff Deesje gaat even douche, kijken of ik er wat van opknap ben toch wel gebroken na zo'n ochtend. Een voordeel de dag is lekker snel voorbij gegaan
zal ook nog maar een wasje aanzetten. en dan...1 uur de kids naar school en ruby ff haar bedje in. roelie:fabian heeft het nu ook flink hoesten,snotteren en weer aan de ventolin. moet niels ook in november de griepprik gaan halen?
hoi dames, voel me de laatste tijd bagger dus ben aan het meelezen maar reageren heb ik nie zo'n zin in.... voel me gewoon down, wil mezelf weer zijn! Droom op het moment alleen nog maar over sporten en dieeten als het kind eruit is.. gr. melina
Ehm....ik hoop toch niet dat je die dingen als meest leuke dingen ziet, als die kleine er is? Ik denk toch dat je hoofd dan wel naar andere dingen staat hoor! Meis, probeer je niet te druk te maken om die rottige kilo´s en je nieuwe figuur. Het is hartstikke normaal en zodra die kleine er is, ben je al minstens halverwege de weg terug naar je oude ´ik´ qua uiterlijk. Nog maar een paar weekjes! Wees trots op je ronde buik en koester m nog eventjes, want over een paar weekjes issie foetsie!
het is niet zozeer me buik, maar me benen en alles is gewoon anders, me tieten zijn 4x zo groot bovendien is er een nog groter dan de ander, die lelijke straei ik wil gewoon weten hoe het allemaal is als het voorbij is en gewoon 60 kilo wegen. Ben nu al 25 kilo aangekomen en ik eet niks bijzonders! Het is gewoon alles bij elkaar...ben het gewoon zat! Tuurlijk denk ik aan me kindje en dan ben ik er ook wel gelukkig mee maar dat is nog heeel moeilijk voor te stellen voor mij. Ik begrijp nog niet echt het doel waarom ik dit mezelf aan doe...(hoe raar het ook klinkt).
Kan ik me allemaal goed voorstellen hoor Melina, en voor een goot deel zullen je hormonen je ook nog eens lekker meepesten En 25 kilo is inderdaad ook niet niks, dat tikt behoorlijk aan. Ik zag dat ook bij mijn schoonzus, die was 30 kilo aangekomen. Toch kon zij na een week of 3-4 haar gewone spijkerbroeken weer aan, zo snel ging dat! En ze heeft niet lopen dieten, alleen iedere ochtend wat Pilates gedaan thuis, dus dat moet je wel wat hoop geven, toch? Ik heb het zelf vooral met mn conditie, waar ik van baal. Dat je niet eens gewoon even een trap op kunt lopen zonder als een hijgende hond rond te moeten lopen daarna. Vreselijk vind ik dat. Maarja, gelukkig is het allemaal langzaamaan veranderd, zodat je wel de tijd had om er aan te wennen . Sterkte meissie met de laatste weekjes en probeer jezelf niet te veel in de put te praten, want dat kost veel te veel kostbare energie!
hee Melina, geen sorry zeggen vor hoe je je voelt hoor! Ik ken het, op een gegeven moment ben je het wel een beetje beu. Roelie: 3 honden, 2 kinderen en 1 man, wow! Ik denk niet dat ik dat psychisch zou trekken hahahaha. Ik vind die Rob ontzettend irritant, daar word ik niet vrolijk van, zou ik moeten zeggen hahaha. Ik ben geen poetsegek maar een beetje opgeruimd en schoon mag wel. Ruby: ja das inderdaad niet ver, Bedoel jij dan afslag ziekenhuis of die nieuwe afslag high tech campus? lekker rustig aan doen, die was ligt er morgen ook nog wel. murmel:"ik wou iets zeggen en nu ben ik het kwijt, sorry, zwangerschapsdementie Indigo: dat vroeg ik dus net 2 of 3 pagina's geleden ook, weet iemand oe het met haar gaat?