November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Ja inderdaad.

Net nog een leuk telefoontje gehad met eht uwv waar je ook simpel van wordt.

Ik zit in de ww en heb sinds gisteren verlof alleen omdat ik dus geen werk meer heb moet ik mijn verlof zelf regelen 3 weken geleden gebeld of ze de papieren voor de aanvraag wouden zenden ja mevrouw doen we meteen 2 wk later nog geen post dus ik maar weer gebeld.
    krijg je te horen sorry mevrouw er is iets fout gegaan ik stuur ze vandaag op. uiteindelijk weer een week verder nog geen papieren gisteren weer gebeld. nee sorry mevrouw papieren zijn nog steeds niet toegezonden.
    dus net ff gebeld of dat ze nu wel verstuurt zijn en idd nu wel.

maar allemaal leuk en aardig ik krijg nu mijn eerste uitkering pas rond 1 dec. lekker he?

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje zeg...die K***instellingen ook altijd! Dat is zeker balen!

3. Wat een gedoe Rachel.. krijg je het niet met terugwerkende kracht dan?

4. Rachel85

@dafje, nee helaas want de aanvraag duurt 4 wk en ze moeten dan de gegevens nog opvragen bij de ww afd.
    ach ik vraag gewoon half november een voorschot. krijg volgende week me loon van de ww en dan maar zo lang mee proberen uit te zingen. lastig als je geen spaargeld hebt.

5. Zo de kraamzorg is geweest en kreeg complimenten voor het kamertje hihi! Ze gaf het dringende advies om ook iets voor op de slaapkamer te hebben waar het kindje in kan slapen, omdat je de eerste week/2 weken toch wel zicht op je kindje wilt hebben. Ben benieuwd wat Jeroen ervan denkt, want hij wil echt geen wieg aanschaffen. Anders halen we gewoon het bedje bij mijn moeder vandaan, dat kost niets.. hebben we tenslotte ook de matras van betaald en dekentjes en lakentjes hebben we zat.. Dus...

Nu moet ik weer aan de slag.. ook al aardappels schillen.. en dat terwijl we geen eens aardappels gaan eten haha. Ga vast voor morgen koken... hutspot! Jammie! Maar vandaag eten we iets anders.. maar wat? Ws gewoon een soepje met stokbroodjes..

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is toch ook belachelijk! Jij vraagt het op tijd aan en zij reageren niet op tijd met als gevolg dat je later geld krijgt!

7. Ja maar het vervelende van het UWV is dat zij altijd gelijk hebben/krijgen.. helaas uit ervaring ondervonden.. met rechtzaak en alles..

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dafje -> ook wij hebben niets op de slaapkamer waar de baby eventueel in kan slapen. Maar dat hebben wij ook expres gedaan, omdat ik denk dat ik dan helemaal niet meer slaap (iedere keer bij de kleine wil kijken of alles goed gaat ;)). en wij hebben ook geen wiegje. Mochten we het zelf echt nodig vinden, dan zet ik de kinderwagen gewoon boven, maar in principe wil ik het direct op de babykamer in zijn/haar eigen bedje leggen. Ben ik dan een slechte moeder?

9. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Tjee Rachel het zit je ook niet mee op werkgebied. Eerst al je baas en je baan en nu dan weer gezeik met het uwv :(

Hier gaat de kleine gewoon in de reiswieg van de kinderwagen bij ons op de slaapkamer.

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier gaat de kleine gewoon in de reiswieg van de kinderwagen bij ons op de slaapkamer.[/quote]

Hebben jullie dan een dekentje gekocht voor de kinderwagen of leg je hetdan onder het dekbedje?

11. Rachel85

@Debby, het is idd wat met die mensen en ze beweren ook nog dat het hun fout niet is.

hier ook het advies gekregen om het bedje de 1e 2 wk op onze slaapkamer te zetten.

Hier doen we het niet vindt het ook niet nodig.
    en het kan bij ons ook helemaal niet slaapkamer is te klein i.v.m vaste kast.
    En bij ons slapen de beesten ook op de kamer van ons op hun stoel. haha hoezo verwend.

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Klinkt allemaal wel erg gezellig! Alle dieren bij jullie op de slaapkamer. :)

13. Rachel85

@Esther, erg he? Ik blijf lachen hoe kl*te ik het natuurlijk ook vindt. Ik zei al voor de gein ben blij dat ik alle grote dingen al in huis heb en de luiers en doekjes. anders had ik echt niet geweten hoe ik dat allemaal had moeten doen.

14. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    We hebben inderdaad een lakentje en dekentje voor in de reiswieg (en een wat dikker matrasje dan standaard geleverd). Dekbedje wordt volgens mij afgeraden ivm hogere kans op re-breathing en daarmee wiegendood.

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja inderdaad...alleen met hetwandelen dan kan een dekbedje wel, omdat je de baby dan wel in de gaten kan houden. Ik denk dat ik het houd op zijn/haar eigen bedje na de bevalling.

16. Rachel85

@ Debby, 2 katten liggen op de stoel. 1 hond ligt op het voeteneind met een eigen kleedje.
    eerst wou ik geen beesten op de slaapkamer maar toen we het lieve kleine hondje hadden gekocht (jack russel) die kan absoluut niet tegen als ze alleen beneden moet blijven met gevolg dat ze in het begin aan alles heeft zitten knagen.
    Toen hebben we haar geleerd dat ze op het voeteneind mag liggen met haar eigen kleedje.

17. Niet meer actief

@Hope; dat doen wij zelf dus ook altijd, maar schoonmoeders moest het perse op een andere manier doen... :(

18. Ik wil juist wel graag de kleine dicht bij me, vooral ivm de borstvoeding. Jeroen wilde het niet omdat hij niet nog es extra geld wilde uitgeven voor een wiegje.. maar wellicht met het bedje van mijn moeder wel.. Ach bespreken we vanaaf wel als ie thuis is..

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja Dafje, dan kan ik het me voorstellen. Ik kan geen borstvoeding geven i.v.m. een borstverkleining die ik heb gehad, dus voor mij maakt het niet veel uit. En mijn vriend wil 's nachts ook rustig de voeding geven (hij vindt het niet erg om onderbroken nachten te hebben), dus we kunnen het mooi verdelen!

20. :oops: zit hier aan de chips... maar: de hutspot staat op! yeah!

Deel Deze Pagina