November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ow stiekel bedankt, daar ga ik laters ff kijken

en wat de kaartjes betreft, ik vind dat iedereen dit voor zich moet weten,...
    je kan namelijk niet in andermans knip kijken,..
    stel je kaartje kost 2, 50 en nog 44 vd postzegel, ben je toch zo'n 60 eurootjes extra kwijt en sommige hebben kaartjes van rond de 8 euro, ping ping ping kassa,
    en sommige hebben misschien geen behoefte om privegegevens af te geven.
    weer anderen , vinden het forum wel leuk en informatief, maar hebben ook die behoefte niet,....

ik zelf kijk nog wel, hoe het allemaal gaat lopen,....

2. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Sorry, maar de lijst werd me écht te lang.. 21 kaartjes extra bestellen zit momenteel ff niet in ons budget..
    Ik heb nog wel een paar kaartjes.. maar geen 21.. dus als er mensen zijn die geboortekaartjes sparen of zo.. let me know..

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Een beetje late reactie van mijn kant, maar hier alsnog...

Ik ben erg positief over de cursus Samen Bevallen. Ik zie het echt als een goede voorbereiding op de bevalling, omdat we ook zoveel praktische en medische/lichamelijke informatie krijgen. Ik vind het prettig om te weten wat ik kan verwachten (al is iedere bevalling natuurlijk weer anders) en wat er in/met mijn lichaam gebeurt tijdens de bevalling. Daarnaast vind ik het heel fijn dat ik deze cursus samen met mijn man doe. Ik heb regelmatig van vriendinnen gehoord dat ze tijdens de bevalling soms niet meer zo goed weten wat ze moeten doen (of wat ze op hun cursus hebben geleerd). Ik hoop dat mijn man mij in zo'n geval goed weet te coachen. ;) Van de massage die we vorige week hebben geleerd, was ik niet echt onder de indruk. Ik denk ook niet dat ik het type ben die graag gemasseerd wil worden op het moment dat ik veel pijn heb. Hands off! :(

De zuurkooltaart uit de oven (een favoriet recept hier in huis!) heb ik uit de Allerhande. Ik kijk wel even of ik de link kan vinden... Ja, deze is het:
    http://www.ah.nl/allerhande/recepten/re ... 0&offset=0
    Er staan trouwens meerdere recepten voor een zuurkooltaart op deze site, maar dit is onze favoriet! :)

Ik moest vrijdag bloed laten prikken, omdat mijn ijzergehalte te laag is. Dit had de vk al geconstateerd d.m.v. een vingerprik, maar ze wilde graag dat ik dit nog extra liet nakijken in het ziekenhuis d.m.v. een armprik. Dit schijnt namelijk een meer nauwkeurige meting te geven. De uitslag heb ik nog niet gekregen, maar ik moet morgen weer naar de vk (voor de 2e keer deze week!) en dan zal ik het wel horen.

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, ik lees net 2 reacties n.a.v. mijn post over het versturen van geboortekaartjes. Het was zeker niet mijn bedoeling om hierover een discussie uit te lokken. Ik ben het absoluut met je eens, Hope, dat ieder voor zich moet bepalen of zij wel of geen kaartjes per post wil versturen. En je hoeft er uiteraard al helemaal geen 'sorry' voor te zeggen, Gwen. Ook ik zal niet naar iedereen een geboortekaartje kunnnen sturen, omdat we er gewoonweg niet genoeg 'over' hebben. Maar ik wilde met mijn berichtje alleen maar aangeven dat degenen die een kaartje willen hebben, er eentje kunnen krijgen. (Tot op zekere hoogte, want we hebben er maar een paar 'over'.) Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk onder woorden gebracht, maar het was juist positief bedoeld en niet om iemand aan te vallen of te kwetsen...

5. Zo postzegels gehaald,... de rompertjes.. hmm.. zag er duur uit bij de drukker.. moest 6,70 per stuk dokken voor maar 1 letter.. vind ik dan wel weer duur.. of ben ik nou een zeikerd hihi. Punt is dat je niet meer echt gebruikt, misschien wel die van de beginletter, maar verder niet... tenzij je overal de naam op laat drukken.. maar dan is het idee niet zo leuk om voor het raam te hangen..

Kaartjes.. ja hier ook het plan om digi-kaartjes te sturen, vond het ook wel erg prijzig worden.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Kun je anders niet zelf creatief aan de slag met textielverf? Ik herinner me nog uit mijn kinderjaren (... ;) ) dat wij wel eens t-shirts mochten beschilderen met trichem ofzoiets. Geen idee of dat nog bestaat, maar je zou wellicht eens kunnen zoeken op internet naar stiften waarmee je op textiel kunt schrijven. En als de rompertjes alleen maar zijn bedoeld om voor het raam te hangen en niet om aan te trekken (en in principe dus niet gewassen hoeven te worden), zou je het zelfs met 'gewone' verf of een dikke stift kunnen proberen... Of je zou eens in een hobbyzaak kunnen kijken of ze opstrijk-letters hebben... Hoe dan ook, ik vind het een leuk idee en je vindt er vast wel een geschikte (betaalbare) oplossing voor. Succes ermee!

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik stuur iedereen digitaal, ben met 50 kaartjes al 250 euro kwijt! Om er nog 20 bij te bestellen vind ik echt te gek en ik ben al me kaartjes al kwijt.

8. Serafijntje.. Ik was van plan om sjablonen te maken van de letters.. en ik was ook bezig dit te doen, maar het karton liet zich niet goed snijden... misschien moet ik eerst beter karton zien te regelen, want dit karton scheurde meer dan dat het netjes uitgesneden was.. Dus dat worden dan geen mooie sjablonen. Ik heb nog verf liggen die ik wel gebruiken voor de rompertjes.. maar de sjablonen maken moet ik dus nog even wat voor bedenken.. we gaan dus waarschijnlijk gewoon weer terug naar plan 1.. Bedankt voor het meedenken iig :)

9. Niet meer actief

ZO hier is toch een begin gemaakt met "iets" doen...
    Ben aan het uit- en opruimen van de kledingkast begonnen, alles wat ik (normaal gesproken) niet vaak meer aan doe gaat de deur uit!

Even ruimte creeeren.....Kan mannetje vanavond mooi de strijk doen en dan kan die weer mooi in de kasten waar het hoort... ;)

Dan kan ik me morgen bezig houden met wassen....en ondertussen weer schilderen (als het droog is)

@Dafje; En alles nog steeds rustig?

@Serafijntje; ik had jouw post ook niet zo opgevat hoor! Hier ook een digi versie, want vind ruim 20 kaartjes extra gewoon te duur worden...

10. Rustiger ja.. af en toe nog wat.. maar niet meer zoals vanochtend.. zul je zien, morgen mag het, gebeurd er nix meer hihi...

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    @ Dafje; er zijn toch ook textielstiften? daarmee kun je zelf op de rompers schrijven. gewoon 1 letter per romper en klaar!

intimiteit: tja door de urineweginfectie die ik had is eht er al weken niet van gekomen. en nu door het vele plassen is de zaak een beetje schraal daar. dus fijn was het nie. hebben ook maar nie verder geprobeerd. Vind het wel jammer, mis het soms wel.

hier even geen geklaag hihihi, ik wilde eigenlijk de keuken vandaag gaan doen maar zit zo lekker. Maar ik kan het nie make tegen over mijn mannetje om de hele dag niets uit te voeren, hoewel hij er niets van zou zeggen. Ik kan het voor mezelf niet maken. Ik probeer toch een paar dingen per dag te doen.

12. Ja, maar textielstiften geven niet zo'n mooi effect als verf, plus ik wil ze in een bepaald lettertype hebben, dus moet toch sjablonen maken.. Heb ps geleden nog de effecten van zowel textielstiften als textielverf gezien op t-shirts dus vandaar... Oh wat ben ik toch kritisch :)

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hahahah da geeft niet toch? ik ben zelf ook altijd erg kritisch, vind dat soms alleen maar goed. Tja wil je een lange tekst?

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :( nou heb gestofzuigt en gedweild, en hangnu weer als een dweil op de bank.
    Geef het op voor vandaag.
    Straks alleen even naar de winkel, maar daar heb ik nog wel even de tijd voor

15. Nee, het wordt wel 1 letter per romper, maar wil het in een speciaal lettertype.. is er misschien nog een andere manier om dat precies op de rompertjes te krijgen? Dus zonder sjablonen?

16. Goed zo Dees! Nu lekker genieten van je gedane arbeid :)

17. Zo ik ga nog even een wasje ophangen en dan een tukkie doen. Ik ben er vanavond weer denk ik..

18. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Misschien door middel van carbonpapier? (Letter overtrekken en de afdruk staat dan op het rompertje.) Of zou dat niet werken op textiel?

Of als je een rompertje van een dunne stof hebt, zou je de letter (op papier) achter de voorkant van het rompertje kunnen plaatsen en de letter vervolgens kunnen overtrekken. Maar dat kan dus alleen als de stof zo dun is dat deze iets doorschijnt.

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
  20. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Inderdaad, ook leuk dat je zelf de kleurencombinatie kunt kiezen en het schilderijtje persoonlijk kunt maken door de naam en de geboortedatum eraan toe te voegen. Ben je van plan om deze schilderijtjes voor jezelf te kopen? Je was toch nog op zoek naar schilderijtjes voor de babykamer, of vergis ik me nu?

Deel Deze Pagina