Roelie ik denk ook aan jou en Jensieboy. En Dafje bij jou ook al ziek beebje... Allemaal beterschapjes.
Maria, hier ook zo. Ik werk een dorp verderop, nadeel is dat de vriendjes ook allemaal daar wonen, maar de school hier om de hoek is openbaar wn de christelijke scholen in de buurt vind ik niks, te streng christelijk op gewoon niet gestructureerd genoeg. Wij werken ongeveer hetzelfde als bij jullie op school en dat vind ik goed. Hoewel ik het bij ons nog meer aanwezig zou willen zien. Er is een school bij onze vereniging die het helemaal heeft zoals ik het zou willen, maar dat is weer een end weg. Ik vind het erg moeilijk, want je bent wel erg aan afstand gebonden. Linda, jij bent echt goed bezig zeg, top! Ga zo door! Ben benieuwd welke functie het nu uiteindelijk gaat worden.
Linda fijn je weer te lezen, en zie dat het met stapjes goed met je gaat. Je bent lekker bezig! Super meis! Roelie: Dikke knuf meis, had nu eindelijk eens gehoopt dat jullie rust zouden krijgen! Als je het niet vertrouwd met Jens gewoon de HA of beter in dit geval de KA bellen hoor! Dafje: Wat een rot nacht zeg, dat breekt je behoorlijk op. Heb je al Luuf en en half uitjes op Fenna haar kamertje? Scholen: oef het is gewoon heel lastig o een goede keus te maken, en geloof dat je tegenwoordig er behoorlijk op tijd bij moet zijn he met schrijven?
oke, dat scheelt wel iets.. maar ja dat moeten ook maar net vriendinnetjes/vriendjes worden toch? Het is natuurlijk wel zo dat je werkt op de school die je het meest leuk/goed vind qua visie. Dus is het eigenlijk ook wel logisch dat je je kind ook op dezelfde school wilt hebben. Tenzij je toevallig op een school werkt en op zoek bent naar nog een betere school. Woonden we nog in Doorn dan had ik mijn kind naar de christelijke jenaplanschool gedaan in driebergen. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat we daar niet meer wonen.
Valt wel mee hoor, tenminste hier in de omgeving kan het nog op het laatste moment.. maar ik hoor wel vaker dat het bij scholen in de grotere steden wel sneller moet.. dat weet ik niet precies..
Nee heb nog niets.. geen luuf en uien zijn net weer op. Goed dat je het zegt.. ga zo boodschappen doen.. zal wel stinken zeker?
Ja snikt best wel jah, maar Luuf vind ik dan wel weer lekker ruiken. Je hebt ook nog neusspray voor baby's Alleen heb ik daar nou niet het idee bij dat het helpt, het blijft een knorrie
Ik heb alles bijgelezen, dus ben weer helemaal op de hoogte. Ik ben zelf nog steeds ziekjes, en probeer orde te scheppen in mijn huis. het is werkelijk 1 bende hahhaha! België verhuizing gaat niet door. De rente is gestegen tot 6% en wij hebben onze hypotheek tegen 4%. Zou zonde zijn dus om over te stappen. We gaan nu onze zolder verbouwen en dan hebben we weer een extra kamer. Daphne: leuk kapsel! ik ben niet zo'n voorstander van montessori/ jenaplan/ vrijeschool: in de praktijk blijkt vaak dat het niveau lager ligt dan het reguliere onderwijs. En ik denk simpelweg wat maria zegt dat kinderen op die leeftijd nog veel sturing nodig hebben. De 'vrije' methode is al lastig voor tieners, en studenten. Laat staan kleine kinderen. Bovendien sluit het niet aan bij het voortgezet onderwijs wat wel op de traditionele manier werkt. Ik zou mijn kinderen het liefst in België naar school doen, daar gaan ze al vanaf 2,5 gedeeltelijk naar school als je wilt. Ze zijn er streng, gestructureerd en krijgen zelfs al huiswerk.
daphne: zijn jullie redelik belijdend? Tenminste ik denk dat soms te leven in je berichten maar ik weet niet of ik het verkeerd begrijp. Zou je Fenna niet naar een openbare school doen? Of maakt het niet uit?
Goh, we hebben het over basisscholen? Daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept. Ik ken al die termen ook helemaal niet die voorbij vliegen. Nouja, als alles gewoon goed gaat hier, dan hebben we dat ook niet nodig en gaat ze dus in Canada naar school. Zo niet, dan kijken we tegen die tijd wel verder. Ik weet wel dat er vrij veel scholen in onze wijk zitten, dus komt best goed denk ik. Melanie, heel veel sterkte vandaag, ik denk aan je!
Ilse ik weet niet of je het had gelezen tigggggg pag terug. Maar nog onwijs bedankt voor de zegeltjes, ik ga strakjes de smurf halen
Nee we zijn evangelisch. Het liefst zou ik haar naar een evangelische school doen, maar daar zijn er maar een paar van. En nee, ik wil haar niet naar een openbare school doen, omdat ik wil dat ze ook op school leert bidden en de bijbelverhalen hoort en in de dagelijkse omgang het evangelie mee krijgt.
Zo denk ik er ook over Daf, dus mochten we in NL blijven dan zullen we zeker kiezen voor christelijke basisschool.
aah oke, ik wist niet zeker of jullie veel met geloof deden zeg maar. Evangelisch is een vorm van het protestantisme toch? (corrigeer me als ik het verkeerd heb, wij hebben in NL maar 1 vorm van het katholicisme dus dat kan ik wel onthouden maar het protestantisme niet)