November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Bidden jullie thuis ook altijd? Pure nieuwdsgierigheid hoor, geen kritiek.

Wij zijn zelf niet echt belijdend, dus ik zou geen moeite hebben met een openbare school. Maar bijna alle scholen hier zijn R.K hoewel je dat tegenwoordig haast niet meer terugziet in het onderwijsprogramma. ze besteden aandacht aan kerstmis en aan de communie meer niet

2. Niet meer actief

Haha Peet, dat valt ook niet bij te houden volgens mij, zoveel protestantse stromingen als er zijn, soms lijken er dagelijks nieuwe bij te komen of ze voegen ineens weer een paar stromingen samen en daar komen dan weer afscheidingen van ;)

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik ken alleen Luthers, Calvinisisch, gereformeerd, hervormd en dan houdt het wel een beetje op

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
  5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Ben geen kenner, alleen wat vanuit mijn vak komt en een beetje algemene kennis.

Martijn slaapt, gisteren sliep hij heeeeeel veel. Dan is hij veel beter gehumeurd

6. Niet meer actief

In principe wel ja, ik bid voor het eten en ik bid 's avonds regelmatig nog een keer, gewoon in bed zeg maar. Ik ben niet 'streng' christelijk ofzo, ga ook weinig naar de kerk, maar geloof wel. Klinkt een beetje vaag zo volgens mij haha.

Ik wil Angelina in elk geval ook het geloof meegeven, maar niet opdringen. Buitenshuis wordt je al genoeg geconfronteerd met niet-geloof, dat ik haar thuis het wel-geloof wil bijbrengen zeg maar. Dan kan ze later haar eigen keuze maken.

Als je je kinderen altijd maar dwingt om naar de kerk te gaan en dwingt om met geloof bezig zijn, kunnen ze laten geen eigen keuze maken vind ik. Maar dat geldt ook andersom, iemand die nooit iets van het geloof meegekregen heeft en er dus niks van weet, kan ook geen eigen keuze maken. Dus ik probeer een tussenweg te zoeken.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Martijn en eef worden dezelfde dag gedoopt..

8. Niet meer actief

En welke dag is dat?

9. Niet meer actief

Dan ben ik trouwens ook even benieuwd...

Waarom laten jullie je kind dopen? Wat betekent dopen voor je?

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    zondag ;)

Ik (WIJ) wil Eef in ieder gefval dat mveegefven fvan het geloofv. Daarna mavg zij zelf vkiezen in hoefverrve ze er viets meve wilt.

11. Niet meer actief

Maar wat geef je haar mee dan dmv dopen? Wat betekent dopen binnen de katholieke kerk?

In de protestante kerk heb je uiteraard ook de doop, toch laat ik Angelina niet dopen, ik heb er niks mee. Ik wil mezelf over enige tijd wél laten dopen, en dan belijdenis doen, ik ben als kind dus ook niet gedoopt. Maar dat is logisch met een felle atheïst als vader natuurlijk ;)

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

zo op de vroege morgen wordt er al over geloof gesproken, haha!

13. Niet meer actief

Moet kunnen toch? Binnen ons clubje tenminste wel, als je het in de lounge zou doen, zou het nu al uit de hand gelopen zijn denk ik :(

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Dat weet ik wel zeker Ilse

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik vind het lastig hoor, vwb die basisscholen...

Er zitten er heel wat bij mij in de buurt, maar niet allemaal even gewedlig helaas.

Doordat ik 10 jaar geleden ben afgestudeerd op onder meer cultuuronderwijs aan een aantal basischolen in Noord, heb ik ze toen een beetje leren kennen. En toen zaten er al hele verschillen in qua kindjes en onderwijs.

De enige 'blanke' (owwww wat een naar woord...) school is een Jenaplanschool, maar ik weet nog niet of dat inderdaad 'mijn soort' onderwijs is.... moeilijk hoor.

Die school heeft een GI-GAN-TISCHE wachtlijst.
    Je mag je kind in Amsterdam pas vanaf 2 jaar inschrijven, dus op 18 november 2009 lig ik daar 's avonds voor de deur ;)
    Er is daar toen nog een hele rel geweest omdat Wouter Bos' zijn kind daar niet op tijd was ingeschreven, maar toen wel voorrang heeft gekregen... So much for a PvdA-er... dan val je toch wel even smerig door de mand!

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Haha, absoluut kan dat prima hier!
    ALleen is het wel zo dat we niet echt een afspiegeling zijn van de NL-se bevolking, bedenk ik me nu, want we hebben geen moslims in ons cluppie volgens mij?

17. Niet meer actief

Nee dat niet, maar wel meiden die getrouwd zijn met een moslim, gelovige meiden en niet-gelovige meiden. Komen we een endje toch?

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    MELANIE > heel veel sterkte vandaag meid xx

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628