November 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by , Nov 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik vind t sowieso wel bijzonder hoor, dat we hier eigenlijk overal over kunnen praten, zowel de intieme persoonlijke onderwerpen, als de oppervlakkig en de 'beladen' onderwerpen. We zijn een mooi cluppie ;)

2. Niet meer actief

En met die woorden, sluit ik hier af voor vandaag ;) Ik vertrek zo naar mn ouders, dus ben ff bezig met alle zooi bij mekaar zoeken, dan straks de kleine uit bed vissen en aankleden en dan de auto in. Dus ik ben er vanavond weer.

Ciao!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ilse een fijne dag gewenst!

4. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Ik vind het inderdaad ook. Als we het over iets willen hebben kan dat gewoon. Het het item geloof is hier al een paar keer aan het bod gekomen en nog nooit uitgedraaid op een ruzie. En dat is alleen maar super te noemen.

Ilse fijne dag

En ik ga er ook vandoor.

5. peetje er zijn heel veel stromingen binnen het protestants/hervormde geloof, voorbeeldjes.. zo even uit mijn hoofd:

evangelische
    doopsgezinden
    ned. hervormden
    protestanten
    baptisten
    pinkstergemeente
    vrijzinnig protestants
    vrij evangelisch
    gereformeerd
    gereformeerd vrijgemaakt

en ga zo nog maar even door en binnen elke stroming heb je ook weer kerken met verschillende visies.. dus het is moeilijk om het in een hokje te plaatsen..

anyway dit is de kerk waar wij heengaan: http://www.xrds.nl/

6. En wij bidden voor het eten, soms na het eten. Probeer 's morgens als ik opsta ook te bidden en soms 's avonds in bed. Dat ligt ook aan het moment hoor. Het is voor mij niet dat bidden een verplichting is, maar het is een manier om met God te praten en dat hoeft niet met je ogen dicht en met je handen gevouwen. Dat kan ook in de auto, op de fiets, tijdens een moeilijk gesprek ff snel een schietgebedje zeg maar, noem maar op. Ik probeer ook 's avonds bij Fenna d'r bed voor de lange nacht te bidden, maar dat vergeet ik gewoon heel vaak. Maar ik wil echt dat God met haar meegaat in haar leven en wat ze dan verder daar zelf mee doet is natuurlijk haar eigen invulling en keuze, maar door haar mee te geven hoe ze met God een persoonlijke relatie op kan bouwen kan ze die keuze ook zelf maken, want dan weet ze hoe en wat zeg maar. Maar dat is dus onze manier van geloven. God in alle dingen van je leven betrekken. Elke keuze die je maakt. En dat is nog wel eens moeilijk, en vaak vergeet ik het ook. Maar dat is ook niet heel erg hoor. Dat mag, we zijn ook mens.

7. hmm heb een mopperkindje boven in bed liggen..

8. en ik ben weer alleen.. nou dan ga ik maar een bakkie thee leuten :)

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Ilse: dopen betekend hier eigenlijk opgenomen worden binnen de kerk/ gemeenschap/ God. Vroeger was het natuurlijk om je zonden en oude leven weg te wassen en voor God te kiezen. Wij gaan zelden naar de kerk maar zijn wel beiden gedoopt. Bij het R.K geloof moet je wel gedoopt zijn om officieel je communie te kunnen doen, en ter communie te kunnen gaan. Hoewel ze dat niet controleren natuurlijk. Wij laten Martijn dopen om iets van het geloof mee te geven, en iets van onze opvoeding door te geven.

Daphne: pffff ingewikkeld hahahaha, wat zijn wij dan toe rechtlijnig. (ook niet hoor) Ik bid eigenlijk alleen in de kerk. Ik ga niet vaak naar de mis, maar wel een kaarsje aansteken voor mijn opa en oma, voor mijn zus (die leeft nog hoor) voor Martijn, en altijd voor de moeder van Jons.

even iets heel anders: ik hoorde op mijn werk dat je je kindje niet teveel mag laten staan, dat zou niet goed zijn voor de benen, en ze zouden er o-benen van kunnen krijgen. is dat zo?

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    oooooh ik zie een zonnetje! tijd om te gaan wandelen!

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    oeh nee daarachter zie ik een groot grijze regenwolkendek. Toch maar even wachten of het overwaait.

12. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    ZO'n vaart zal het op zich niet lopen, maar je moet de benen inderdaad nog niet te veel belasten, de heupen zijn nog niet ver genoeg ontwikkeld om veel kracht op te verdragen.

13. klopt wel aardig peetje, en net als muriel zegt kindjes lichaam is er gewoon nog niet aan toe om echt te gaan staan. Maar ja wat is vaak? vaak is wel een relatief vaag woord. Dus ik zou het best een paar keer per dag doen als je kindje dat zelf doet, maar niet meer dan een halve minuut ofzo.. meestal houden ze het toch niet lang vol..

14. Wij dopen ons kindje niet, maar dragen het op. Dat betekent dat we ons kindje als het ware terug geven in Gods handen. We hebben Fenna van god ontvangen en we leggen haar leven als het ware in zijn hand en laten hem haar leven bepalen, want God weet wat het beste is voor haar. Dus als we voor een keuze zouden staan dan raadplegen we God zeg maar voor wat we zouden moeten doen. klinkt heel vaag en sekte-achtig denk ik. Maar het is niet heel zweverig hoor. Maar kan het niet duidelijker uitleggen dan dit, denk ik..

15. Niet meer actief

Zoooooo, ik ben helemaal bijgelezen 8)
    Direct maar eens op iedereen reageren dan ;)
    Zojuist is een vriendin van mij op de koffie geweest, was heel gezellig, als vanouds. En dat is wel bijzonder want we zijn elkaar 3 jaar uit het oog verloren. 3 jaar waarin ik wel vaak aan haar heb gedacht en zij aan mij, maar het liep gewoon effe niet samen of zo.
    Heerlijk dat ze er was, hebben lekker bijgekletst en vanouds met elkaar gelachen. Heerlijk ook om te zien hoe ze met Yindi omging, alsof ze gewoon nooit weg is geweest.

Trouwens zo raar.....Yindi slaapt nu ineens al een hele tijd vanochtend zonder te huilen of iets. Misschien toch allemaal veel geweest voor haar de afgelopen dagen. Gisteren vroeg ik me nog af of de leidsters maar gewoon iets hadden opgeschreven (gelogen dus :rolleyes: :oops: ) over de momenten waarop ze had geslapen op het kdv, omdat ze normaal gesproken hooguit anderhalf uur slaapt alles bij elkaar tussen 6 en 6 en ze nu blijkbaar 4 ! uur had geslapen. Maar denk nu dat de veelheid aan prikkels hier misschien voor gezorgd heeft. Nu ligt ze ook lekker te slapen namelijk. Of zou ze nu gewoon ineens anders omgaan met slaap/waak door de dag?

16. Niet meer actief

Dees, leuk dat de babymassage zo'n succes is! Wat het spugen betreft, kan dat geen andere oorzaak hebben dan kma omdat het nu terug is? Wat gaan ze nu precies onderzoeken eigenlijk?

Blondie, meid wat fijn dat je een goeie echo had. Wel enorm balen zeg dat deze zo afgeraffeld werd, lijkt me niet fijn. Heb je enig idee waar het aan lag? Goh, je tweede kindje is gewoon al ruim 3 cm groot. Hoe ervaar je het om deze zwangerschap zo snel na de vorige mee te maken? Behoorlijk druk trouwens voor jullie met de verhuizing voor de boeg. Tilburg is trouwens een superleuke stad, ben er vroeger vaak uit geweest.

17. Niet meer actief

Melina, poeh, dat is niet niks zeg van je vrienden! Oeh, spannend die sollicitatie. Op wat voor functie heb je precies geschreven?

Muriel, ben je alweer wat opgeknapt meid? Ik zou maar even goed aan jezelf denken als zelfs je baas al opmerkingen maakt over hoe je eruit ziet ;) . Zou graag een filmpje zien van je dansje op K3muziek, was je je erg bewust van de toeschouwers? Mmmmm, nog je foto niet gezien van het shirt van Hester, direct maar eens op zoeken. Supercadeau die wij-jonge-ouders! Heeft me op idee gebracht, misschien iets om ook te doen voor de opa's en oma's hier. Lekker die vakantie in het vooruitzicht, jullie zijn toch nog snel tot een keuze kunnen komen.

18. Niet meer actief

Natasja, een hele dikke knuffel! Ik hoop dat er echt heeeeeel snel betere tijden voor jullie aanbreken met Sanne.

Roelie, hoe is het nu met Jens? Moet je nu eerst die 3 weken Ventolin afwachten voor er evt andere stappen worden genomen? Dat lijkt me maar niks inderdaad, jee en dan zo'n nacht, het arme mannetje! Gelukkig ben je zelf inmiddels wat aan het opknappen van de buikgriep. Is een behoorlijk heftig griepje he? Ik kan er over meepraten :(
    Goh meid, laat je tranen maar lekker gaan hoor mbt Jens en het nooit-meer-zwanger-zijn. Kan me er veel bij voorstellen dat het pijn doet, de gedachte dat je nooit meer zwanger zult zijn, had het er toevallig vandaag nog over met een collega van me, zij heeft 4 dochters en had bij de laatste ineens een rustig gevoel dat het goed is zo. Je kunt alleen maar hopen dat je er ooit vrede mee zult hebben of dat René alsnog voor een 4e wil gaan. Dikke knuffel voor je! (hoe is het trouwens met je arm nu?)

19. Niet meer actief

Peetje, het huis in Valkenswaard is dus niks geworden begrijp ik? Spannend dat jullie zaterdag gaan kijken in Belgie. Grappig trouwens om te lezen dat je zo graag naar België verhuist, ik heb 4 jaar in België gewoond en ben juist blij weer in Nederland te wonen, hoewel ik echt niks tegen het vaderland van mijn mannetje heb ;) Wat je vragen over emigreren betreft, stel ze me gerust, wie weet kan ik je helpen met mijn eigen ervaringen op dit gebied. Onderschat het trouwens niet. België is dan wel ons buurlandje en 'dicht-bij-huis', het is en blijft een emigratie die weinig verschilt van een emigratie naar verweggistan, buiten de afstand gerekend dan :D Alvast 1 tip: verkoop je auto hier en koop voor het geld dat je ervoor terugkrijgt een jongere/betere auto in België.
    Oh, loop weer eens achter de feiten aan zie ik nu. Jullie gaan de zolder verbouwen. Ook leuk 8)

20. Niet meer actief

Jen, hoe is het verder verlopen op je werk na de saaie introductiedag?

Tari, poeh meid, dat is wel effe minder zeg dat Estrella pas in april opgenomen wordt en dát ze überhaupt opgenomen wordt. Ik had gehoopt voor jullie dat er geen verder onderzoek etc. nodig zou zijn. Goed dat je actie hebt ondernomen mbt school van Angelus! Dat hij zich goed voelt is het allerbelangrijkst natuurlijk. Jee meid, het afscheid gisteren is dus erg emotioneel geweest. Wel fijn dat het je goed gedaan heeft dat je toch gegaan bent. Heel veel sterkte vandaag, je bent nu waarschijnlijk op de begrafenis die ongetwijfeld erg moeilijk en emotioneel zal zijn. Fijn dat je moeder in ieder geval met je mee is gegaan.

Share This Page