November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Roelie, Fayenne heeft nu ook 4 flessen maar dat regelt ze helemaal zelf.
    het ongeveer schema-tje hoe zij het wil ;)
    tussen 6u-7u eerste fles
    gewoon naar bed
    tussen 10u-11u 2e fles
    half uurtje in de box
    tussen 14u-15u 3e fles
    Dan blijft ze meestal wakker tot half 6
    en dan slaapt ze door tot 22u-23u 4e fles

2. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ruby, gefeliciteerd met Fabian!

Ilse, ja het zijn idd onze eerste kijkers.. als het goed is huppelen ze nu door ons huisje.. en dan vanmiddag nog een keer.. brrr vind het echt spannend! ga zo direct naar huis bellen hihi..

Dees, beterschap!

3. Rachel85

OHHHH dat was niet de bedoeling :oops:
    Ik weet nog niet goed hoe deze werkt is een nieuw mail adres via windows mail maar moet nog ff uitvogelen hoe het werkt.
    Weet jij hoe ik dat uit kan zetten dan?

Ja dat bedacht ik me net ook dat ik het beter via mail of pb had kunnen doen wou het al wijzigen :D

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Esther, die tandjes zullen ze later idd geen weet meer van hebben.. maar vind het wel érg zielig nu :cry:

Muriel, ah Hester is ook aan het "uitslapen" geslagen? Hier gaat het gelukkig ook al beter? zullen ze soms stiekem sms-en samen of zo?

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Roelie bedankt voor de info.
    Ik ga maandag bij de ka de hemd van zn lijf vragen denk ik hihi. Wil gewoon goed voorbereid zijn. Weet liever teveel erover dan te weinig en dat ik late mezelf voor me kop sla van had ik maar.

Ik ga zo even mijn zorgverzekering bellen, even kijken wat hun er over zeggen met betrekking van vergoeding.

Over schema van 4 voedingen.

Als ik in de ochtend moet beginnen dan is het
    7.30
    11.00 (kdv)
    15.30/16.00 (kdv) verschilt een beetje
    21.00 en dan moeten we heb echt wakker maken, want meneer is dan in diepe rust

Als ik overdag thuis ben is het wanneer meneer in de ochtend wakker word. soms komt hij na 4 uur en dan weer na 3 1/2 uur
    De laatste fles is meestal tussen 8 en 10 uur, erg ruim dus hihi

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw trouwens super dat Jens van de speen af is!
    Zit ook zo te hopen dat Quinn zijn duim lekkerder gaat vinden, of bijde prima is.
    Al gebruik ik de speen alleen maar als hij gaat slapen en in de wagen. Verder wil ik hem niet zien.

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Indigo, denk dat het idd kwestie van wennen is. Vond de eerste keer werken ook eng. Toen paste mijn moeder op. Nu gaat dat prima. Over 2 weekjes gaat meneer naar KDV. Aan de ene kant kijk ik er naar uit. Eindelijk wat meer structuur en rust voor ons allemaal. Aan de andere kant heel zenuwachtig.. zou ie het wel leuk vinden? Dus snap je heel goed. Even door de zure appel heen denk ik.

Rachel, leuk he die geluidjes.. Mika doet vaak de A voor de R.. dus.. Aaaaahh.. RRRRRRRRRRRRRRR

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw die geluidjes zijn idd zo lief, zit even te bedenken hoe Quinn zijn geluidje heet.
    Hij doet zeg maar ppfffffff zeg maar geluid door zijn lipjes heen persen en soms met zijn tong, geeft wel eens een spetter effect hihihi

Gwen: spannend hoor hopelijk zijn er mensen die jullie huisje leuk vinden. Lijkt me trouwens een raar gevoel dat er andere onbekende mensen in je huis lopen en jij er niet bij bent

9. Rachel85

Gwen, idd leuk die geluidjes. Laatst was ik bij serafijntje en toen waren Nynke en Fayenne met elkaar aan het kletsen dat was erg leuk om te horen.

Als Fayenne van het KDV afkomt heeft ze ook altijd hele verhalen en dan hoor je er nieuwe geluiden er tussen zitten erg leuk allemaal.

10. Rachel85

Dees, dat is ook leuk Fayenne probeert dat nu ook na te doen van mij maar het lukt nog niet helemaal.

Zijn jullie kindjes nu ook erg bewust dat ze handjes hebben Fayenne blijft maar naar haar handjes kijken. en ze probeert nu ook gericht speeltjes te pakken. Het favoriete speeltje is toch haar spuuglap daar kan je owh zo lekker op kauwen/sabbelen

11. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Pff nou Mika moet ik echt in de gaten houden wat ik bij hem in de buurt leg, voor ik het weet heeft ie het in zijn mond. Dus geniet er nog even van Ilse ;)

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Gwen het is heeeel erg zielig nu :( Hoe gaat t met Mika zn tand?
    En volgens mij zijn ook Jens, Cailan en Yindi bezig met tandjes?

Vanmorgen hadden wij de primeur dat Vincent zijn voetje vastpakte. Ook heel koddig gezicht!
    Geluidjes staan even stil. Veel uuuhmmmm en aaaaa, maar geen rrrr of bbbb. Wel weer veel schaterlachen (ondanks alles).

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hihihi dat is hier ook zo. Echt heel aandoenlijk!
    Grijpt Angelina ook naar je haar en kleding als je haar weg wilt leggen? Net een aapje hier.

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zo de verzekering gebeld, door gestuurd naar de ha en die belt mij op wanneer de verklaring klaar ligt voor de voeding. Pff dat mens van de verzekering probeerde het met uit te leggen, onmogelijk als ik een kop vol snot heb.
    Maar de assistent van de ha zei dat het allemaal wel goed komt en hoef me geen zorgen te maken.

Over de handjes en grijpen.
    Quinn is behoorlijk bewust van zijn handjes, hij grijpt naar alles wat er in de buurt komt, er fijn ook mijn haren en sjaal.
    De spuuglap en de rammelaar van de Hema zijn favo

Pff ga maar eens een ibrofennetje nemen, mn kop staat op klappen

15. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik heb je een kwartiertje geleden een mailtje gestuurd, Ilse ;)

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    bah, mag ik ff zeuren.
    Ik ben "blij" dat er nu eindelijk duidelijkheid is over Quinn, en nu Quinn weer op zijn goede voeding zit is hij weer enorm vrolijk.
    Maar vind het zo'n rare gedachte dat ik zijn voeding vergoed krijg, toen ik net de HA voor de verklaring, wilde ik eigelijk weer ophangen, voelde zo als handje ophouden voor de voeding :(

17. Goede morgen! Zo hehe bijgelezen.. was een uur geleden begonnen, wat zeg ik twee uur, maar even onderbroken door een douche. Kletsers!

Grijpen: hier is alles wat in de buurt van Fenna's handen is onveilig :) echt alles pakt ze vast, ze rolt dan ook op d'r zij en dan grijpt ze wat ze grijpen kan. Als ze een beetje houvast heeft rolt ze door op d'r buik. :) Voetjes zijn hier ook aan de beurt geweest gisteren.

Flessen:
    8:30 - 180+6 en een grote schep nutrix
    12:30 - 180+6 en een halve schep nutrix
    16:30 - 180+6 en een halve schep nutrix
    21:30 - 180+6 en een halve schep nutrix

Tussen alle de flessen is ze sowieso een uur of meer wakker. En één keer op de dag is ze tussen twee flessen in ongeveer 3 uur wakker.

Gisteren is Fenna bij Jeroen's moede geweest en die had het ledikantje van Jeroen en zijn broers weer neergezet in de serre dus Fenna slaapt nu in een eigen bedje ook daar. Ze heeft wel een luxe positie hoor, overal haar bedje :) Wel makkelijk want ze past bijna niet meer in de wagenbak en dan kunnen we mooi de buggy erin hangen zonder dat we ons druk hoeven te maken of ze wel kan slapen bij mijn of zijn ouders. Ze heeft gisteren wel wat meer moeite gehad dan eergisteren, wat meer gehuild, maar ja, oma had haar ook een uur laten huilen :confused: Ze was om 12 uur aan het huilen. Half uurtje later hoorde ze haar fles te krijgen alleen oma is zelf eerst gaan eten en toen werd het pas 13:00 uur en dus heeft Fenna een uur gehuild! GRMBL! Ik was echt boos, maar heb het verder niet gezegd.. ben ik weer een schijtebak.. nou ja.. ik zal Jeroen vragen of hij wil doorgeven dat we dat niet zo geslaagd vonden. Huilen als ze op bed moet oke, maar als ze wakker wordt en het echt bijna flessentijd is, dat kan echt niet. Arme kind heeft gewoon honger. Desnoods neem je d'r mee naar boven (ze wonen boven) en leg je d'r onder de babygym, die had ik namelijk meegenomen. Maar nee, gewoon laten liggen.. ja je hoort d'r toch niet huilen boven... vind het niet kunnen, wordt nu weer helemaal boos :evil:

Meiden bedankt voor alle felicitaties! Echt lief dat jullie aan Fenna denken :)

Ik ga over een uurtje naar mijn moeder, die heeft Fenna nog niet gezien deze week en we gaan ff naar de ikea, gewoon even een dagje uit.

18. Dees, fijn dat er nu duidelijkheid is! En echt je hoeft je echt niet schuldig te voelen over de vergoeding. Trouwens pepti is toch ook veel duurder of niet? Daar moet je dan maar aan denken. Als ik kijk naar wat Fenna kost qua eten. Die jast in 4 dagen een blik (400 gram) erdoorheen van 13 euro nog wat. Ja, ben blij dat ik dat vergoed krijgt hoor!

19. Melanie, jij hebt echt veel gedaan gisteren, of was het alweer eergisteren? Tjonge, toen ik naar je lijstje aan het kijken was,... pff werd er al moe van toen ik het las :)

20. Zitten.. Fenna kan ongeveer 10 seconden los zitten. Daarna valt ze weer naar achteren of opzij, dus de handen blijven in de buurt :) Het is ook zo grappig, want ze wil echt bijna niet meer op haar rug liggen, behalve in bed, maar in de box is ze maar aan het draaien op haar zij en zeker als de mobiel niet in de buurt is wil ze maar om d'r heen kijken.

Die bumba vind ik ook erg leuk, maar heb het idee dat het hier niet heel lang meer duurt, dus dat het dan niet zoveel zin meer heeft om die aan te schaffen. En het hoofdje oefenen dat hoeft hier niet zo.. ze moet eerder leren dat ze haar hoofdje ook eens moet neerleggen als ze moe is.. zelfs als we haar plat leggen gaat dat hoofdje weer omhoog zo van: hallo, ik wil zitten hoor! :)

Deel Deze Pagina