Moeilijk he Debby, als ie zo blijft huilen. Angelina heeft ook zo haar buien en dan breekt je moederhart toch even he. Je wilt 'm troosten, maar weet niet hoe. Succes. Ik had net een hele zware (volle) borst dus dacht, laat ik eens gaan kolven, kijken of het lukt. En wow, in 10 minuutjes had ik er (met de handkolf) 110ml uit! En dat uit 1 borst, ben ff heel trots. Das gewoon een hele voeding dus. Dat verklaart dus wel waarom mn borst zo vol voelde, hij was gewoon écht vol
Fem: wat vervelend dat je ziek bent! Ik wens je heeel veel beterschap en een dikke knuffel! Stasia: wat een leuke foto van Deniz! Een heerlijk koppie heeft hij! Melina: wat leuk zeg dat je een kerstbal kunt laten beschilderen bij de Intratuin! En heb je er wel even een foto van gemaakt met Vangelis? Roelie: gezellig dat je er weer bent! Kan me voorstellen dat je je computer weer voor jezelf wilt . En wat heerlijk zeg dat Jens al 2 nachten heeft doorgeslapen! Dees: weer de wasmachine stuk...grrrr...misschien toch maar het raam uitgooien? Linda: gefeliciteerd met de geboorte van Tom! Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel dubbel is. En ik kan me voorstellen dat je tranen erg hoog zitten. Gooi ze er gewoon lekker uit! Hier is altijd wel een luisterend oor voor je! Peetje: Ryan slaapt ook eigenlijk altijd met zijn handjes boven de deken. Met als gevolg inderdaad koude handjes...Alhoewel heel soms hij met zijn handjes wel onder de deken slaapt, gelukkig! Je kunt eventueel van die soort sokjes voor zijn handjes kopen, zijn o.a. bij de Hema verkrijgbaar. Oh lees net dat Melina dat ook al zei Melina: Ryan heeft blauwe ogen. TOen hij net geboren was waren ze heel donker, maar inmiddels iets minder. Maar het zijn echte mooie blauwe ogen. Dees: hahaha, die uienlucht, dat komt me bekend voor. Maar het helpt wel vaak! Dus even doorbijten Sandra: over de voedingstijden. Ryan slaapt de ene nacht ook 7 uur en de andere nacht weer 8 uur, dus ik houd het overdag gewoon op 4 uur ertussen (en mocht hij slapen, dan maak ik hem wakker, maar 9 van de 10 keer komt hij uit zichzelf wel) en 's nachts laat ik hem gewoon komen. Op die manier heb je inderdaad nog niet echt een vast ritme, maar iedere keer als ik dat probeer, dan komt hij 's nachts toch weer iets eerder, waardoor mijn ritme weer naar de k*** is.... Miranda: hoe ging de verhuizing? Zo, weer bijgelezen en Ryan is geloof ik stil . Weet iemand trouwens hoe het met Gwen en Natasja gaat?
Ik vind het op zich niet zo erg als hij huilt, want hij was heel erg moe, maar wilde er niet aan toe geven. Maar met zijn reflux moeten we altijd zo oppassen, want hoe langer en harder hij huilt, hoe erger dat weer wordt en dan krijgt hij pijn. Dus dat is zo lastig. Anders zou ik hem gewoon even laten huilen en dan valt hij vanzelf wel in slaap. Maar hij slaapt! Joehoeee...weer een overwinning . En wow, wat goed zeg! 110 cc, heerlijk toch! Had je het inderdaad goed aangevoeld!
@Ilse, fijn dat er nu wat meer uitkomt! Misschien omdat Angelina nu ook meer drinken nodig heeft? gaat het vanzelf meer worden?
Goeiemoggel, Hier hebben we echt vaste tijden met voeden. s'ochtends beginnen we om half 8. En dan moeten we vaak Deniz wakker maken. Dit is ons schema:07.30-11.30-15.30-19.30-23.30. Dus met dat slechtuitkomen qua tijden heb ik geen last van. Maar idd met een beetje smokkelen moet het lukken. Dat deed ik de eerste 2 weken ook toen hij s'nachts nog kwam. Maar het gekke is dat Deniz vanaf zijn geboorte altijd standaard om 4 uur s'nachts wakker werd. Ik merk ook dat Deniz meer wakker is overdag. Meestal na de eerste fles van half 8 gaat hij gelijk zijn bed in en slaapt hij ook echt tot de volgende fles. Daarna is hij meestal na de fles nog een uur wakker. Maar het kan ook zoals gister gewoon de hele dag. Zo ik ga dadelijk een lekkere wandeling naar het tuincentrum maken. Moet alleen mijn ventje goed inpakken want het is idd echt koud. Echt van dat snottebellenweer. Over snottebellen gesproken: hier de hele familie verkouden.
Goedemorgen, nou ja na dit verhaal ws middag. Vanmorgen bij de ka geweest ter controle. Maar zal beginnen bij het begin. Fenna heeft sinds vrijdag moeite met de ontlasting Ze heeft keutels met de hardheid van die grijze handenarbeid klei, echt zo zielig... ze moet onwijs veel moeite doen om het eruit te krijgen en meestal lukt het niet eens. Ze krijst sinds gisteren daarom ook de boel bij elkaar. Vanmorgen dus naar de ka en alles uitleggen, dat ze nog steeds spuugt ondanks de enfamil en dat de ontlasting zo hard is. De ka kreeg het vermoeden dat de reflux symptomen misschien toch niet wijzen op reflux maar allergie. Ook omdat haar huid oneffenheden heeft. Daarbij is ze in de afgelopen week niet aangekomen, maar afgevallen (40 gram). Ik schrok hier erg van, vooral ook omdat ze vorige week ook maar 50 gram gegroeid was. Dus per direct stoppen met de enfamil en over op hypoallergene voeding zonder koemelkeiwitten. (De ka denkt aan koemelkallergie) Die heb ik meteen gehaald en nu ligt ze tegen me aan uit te puffen van de fles en het poepen, want dat kóst een inspanning.. Ik hoop nu echt dat de ellende hier ook gauw voorbij is, want ik wordt hier wel moedeloos van. Als het met haar nog niet goed gaat over een paar weekjes zit ik te denken om mijn ouderschapsverlof op te nemen, want ik wil er gewoon voor haar zijn als ze het moeilijk heeft en d'r niet nog es van hot naar her slepen voor oppas. Dat even over hoe het met Fenna gaat, ik ga nu even bijlezen...
Dafje: Jeetje het zit jullie ook niet mee zeg! Ik hoop dat alles snel voorbij is en dat ze een vrolijke en tevreden meisje wordt want dit is toch wel erg zielig allemaal.
Hoi Dafje, Jeetje...bij jullie houdt het dus ook nog niet op....herken je verhaal zo duidelijk. Dat je er moedeloos van wordt en zo. Ik heb precies hetzelfde met Ryan. Ik wil zo graag dat het beter gaat, maar tot op heden nog geen resultaat (ondanks de zwaarste medicijnen). We merken gewoon dat hij nog steeds pijn heeft...wat voor oneffenheden heeft Fenna? Ryan heeft namelijk een soort bultjes in zijn gezicht, maar dat kan ook komen door de hormoonveranderingen. Ik weet het soms ook even allemaal niet meer.... En heb je hypoallergene voeding zonder koemelk? Moet je dan niet over op Pepti? In ieder geval een knuffel voor jou! Weet precies hoe je je voelt. Zit hier nu huilend een berichtje te schrijven...
Zo. Eva heeft weer eens een nieuw ritme. Mevrouw wil na 21.00 slapen. Met als gevolg dat ze nu voortaan rond 4 uur komt. Wat voorheen 6 uur was. Gisteren zijn we ons helemaal rotgeschrokken. We waren aan het wandelen, en toen Rob de stoep afliep klapt ineens de kinderwagen om. Zo de straat op. Gelukkig klapte de wagen naar voren en zakte Eva dieper in de wagen en viel ze niet op straat. We moesten van schrik erg lachen. De kinderwagenbak is nu wel kapot. Vraag me af of het is te verhalen op de garantie.
Trouwens: sommige verzekeraars vergoeden de voeding tegen koemelkallergie als deze door een (kinder)arts wordt voorgeschreven. Het lijkt me de moeite waard om dit eens na te vragen!
Oh Maria, gelukkig maar dat de wagenbak net de goede kant opviel en Eva er niet uitviel! Maar hoe dat nou gebeuren? Zat hij niet goed vast? Zou het gewoon proberen op basis van garantie!
Nouja, ik meen dat Rob struikelde over de luiertas. Maar dna nog is het niet normaal dat de kinderwagen zo makkelijk uit evenwicht raakt. Voor hetzelfde geld was ze wel op straat gevallen en kwamen er auto's aan ofzo. Ik ben bang dat ik nu gewoon met een kapotte kinderwagen moet rondlopen.
Aaarg word gek van mijn vader. Ik zeg tegen hem. Laat Eva liggen ze moet slapen. Maar nee hoor. Hij plukt haar uit de wipstoel en zit nu enorm vals kerstliedjes te zingen voor haar. Wellicht erger ik me meer aan zijn gezang dan aan het feit dat hij haar eruit heeft gepakt, weet het niet
Ik zou gewoon niet zeggen dat Rob is gestruikeld over de luiertas en gewoon zeggen dat je de stoep afging en dat de kinderwagen toen uit evenwicht raakte. Dat mag niet gebeuren lijkt me! Wat voor merk hebben jullie?
Wat irritant van je vader! Daar kan ik ook niet tegen hoor... En Quinny is op zich natuurlijk een hele goede kinderwagen. Zou er gewoon even mee naar de winkel gaan!
Jemig Maria, dat is schrikken! Gelukkig viel t de goeie kant op, je moet er toch niet aan denken dat ze eruit gevallen was Dafje, wat een toestand zeg. Ik hoop dat ze snel opknapt en dat je gewoon mag gaan genieten van je mooie meisje!
Jeetje Maria, dat is wel schrikken zeg, je wilt je toch gewoon niet voorstellen dat Eva er uit was gekukeld! Gelukkig liep het met haar goed af. Wel heel slecht dat die wagen ook meteen echt stuk is. Ik zou er absoluut over gaan klagen. Is het een driewieler? Want daarom durfde ik dat ook al niet aan, vooral met stoep-op-stoep-af in de stad enzo. Succes met het klagen... @Dafje: arme Fenna, het schiet ook niet op met haar he, steeds weer andere dingen die het zouden kunnen zijn... Ik hoop echt dat ze er snel achterkomen en dat ze er dan snel bij gebaat is. want dit is zo zielig @Ilse: hoera! Je wordt een echte melkkoe zo Ik kan me voorstellen dat je er erg blij mee was, dat het kolven nu wel zo goed ging. @Stasia: ik denk dat als we een 'wie-heeft-de-makkelijkste-baby'-wedstrijd zouden uitschrijven bij de novembermama's, jij met VLAG en WIMPEL bovenaan zou staan. Wauw... wat een heerlijke regelmaat! En wat super dat Deniz daar ook zo fijn aan meewerkt!