November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Goeiemorgen,
    vannacht gelukkig toch een rustig nachtje gehad. Yindi lijkt beter dan gisteren, dus ik hoop maar dat zich dat voortzet. Daarom heb ik er voorlopig ook even vanaf gezien naar het inloopspreekuur te gaan. Vanmiddag ben ik toch op het cb en woensdag staat al een afspraak voor mezelf bij de ha, dus mocht het nodig zijn dan gebruik ik die gewoon voor haar.
    Jeetje dames, nog allemaal in bed? Ik zit allang gedouched en aangekleed en heb mijn meisje zelfs al lang voor de eerste keer gevoed 8)

Debby, ik hoop dat je een goede nachtrust hebt gehad, ondanks je angst voor wat komen gaat. Heel veel succes bij de tandarts vandaag!

Lenthe, wat voor stage ga je precies lopen? Harmen een week naar Dubai? Kan me voorstellen dat je daar niet om moet juichen. Maar weet je...die week vliegt vast om.

Muriel, lijkt me inderdaad een heel vreemde gewaarwording zo zonder man en kind ineens. Ik hoop dat het wel het gewenste effect heeft gehad op je nachtrust!
    Hihihi, die poezenshirts! Nu Wim ook nog eentje :)

Dees, jullie zitten allang in het Sophia zkh nu. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en jullie snel weer lekker thuis zijn.

Peetje, lekker aan het slopen...Kun je Martijn niet laten meehelpen als hij dan toch actief wilt zijn? :D Nee, zonder gekheid, kan me voorstellen dat je af en toe denkt dat een rustiger beebje wel lekker zou zijn. Al moet je vast wel bekennen dat zo'n lekker initiatiefrijke, ondernemende knul natuurlijk wel goed in de markt ligt ;) . Ik ben benieuwd wat ze op het cb gaan zeggen meid, want het is inderdaad wel zo dat ze in principe doen wat ze kunnen maar ze kunnen het inderdaad ook overdrijven (Yindi zit het liefst continu rechtop en dat is ook niet goed voor haar ruggetje).
    Veel plezier met zwemmen vandaag met die kleine waterrat!

Roelie, jee wat shit zeg...dat je pc crasht! Ik stuur je wel effe een email, al geloof ik niet dat ik de meest actuele lijst bezit.

2. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Gwen: Hij zal wakker worden rond 9.00 en dan doe ik vast zijn zwemluier en zwembroek aan onder zij n kleertjes en dan gaan we eerst tanken en dan naar het zwembad. Wat gaan jullie vandaag doen? Hoe gaat het met de huizenverkoop?

Indigo: tegen mij zeiden op CB laatst dat zitten geen enkel probleem was. Mits je je baby niet kostte wat kost laat zitten dus op een bank tegen kussens ofzo, alles om maar te zitten. Maar zitten op je schoot mag zoveel je wilt. Leuk he als ze 1 ding ontdekt hebben en dat continu willen. hee fijn dat het beter gaat met Yindi! werk jij eigenlijk fulltime?

Wij slopen trouwens gewoon boven Martijn's kamertje, die slaapt dus echt als een blok als hij slaapt hihihi

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    blondie: bellen als je hulp nodig hebt hoor! Al is het maar dat ik op Reese kan passen voor je. Lijkt me slopend, zwanger en een nieuw huisje! Hoe staat het klussen? liggen jullie nog op schema. staat 30 april nog?

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Indigo: hoe laat krijgt Yindi meestal haar 1e voeding? en slaapt ze nu helemaal door 's nachts?

hier geef ik om 7 uur de eerste fles in bed, Jons gaat dan douchen en aankleden. Hij neemt dan Martijn mee naar beneden en laat hem spelen in de box. Ik slaap dan nog even verder. Tussen 8.00 en half 9 brengt Jons hem weer naar bedje en gaat dan naar het werk. dan ben ik meestal al gedoucht en aangekleed. Ik ga dan een wasje starten en de vaatwasser uitruimen. Echt teamwork hier haaahahahhaa

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Ilse: ben nog even benieuwd; een tijdje geleden ging het er over dat Angelina niet zo vaak drinkt en veel slaapt. Toen moesten jullie de laatste voeding verlaten om niet teveel uren tussen de voedingen te krijgen. Hoe is dat nu? Hoeveel voedingen krijgt Angelina nu per dag? En hoe staan de zaken met Willem? Is het een beetje opgelost?

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    we hadden gisteren kraamvisite (ja laat he) en die vonden Martijn ook erg ondernemend en die vroegen:

Of Martijn al getest was op ADHD :confused: :confused: :confused:

Ik zei volgens mij kan dat op deze leeftijd nog niet hoor, en een beetje actief is nog geen ADHD

echt nog nooit gehoord deze opmerking zo vroeg hahahhaa

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    er komt trouwens een nieuwe citroen aan mijn plant! joehoe!

Ik heb ze nog nooit gegeten van de plant, we gebruiken ze altijd om de BBQ mee te reinigen. Maar dit is mijn eerste nieuwe citroen sinds ik hem gekocht heb.

zooooo wat een triest bestaan zo zonder werk, dit is gewoon de highlight of my day hahhahahha

8. Niet meer actief

Peetje, kan me voorstellen dat het wat anders is als het kindje goed gesteund is in de rug met zitten. Dan kan het inderdaad geen kwaad. Maar wanneer ze alleen zijdelings een beetje steun heeft, is dat niet goed voor de onderrug volgens de fysiotherapeut.

Ik werk momenteel niet fulltime, maar 32 uur. Waarvan ik tot aan de zomervakantie nu 1 dag ouderschapsverlof heb opgenomen. Dus maar 3 dagen momenteel (1 dag is studiedag die ik vaak thuis invul als er geen colleges zijn).

Yindi krijgt meestal haar 1e voeding om 6.30 uur. Maar zolang ze niet echt gaat huilen, alleen een beetje jammeren probeer ik dat te rekken tot 7 uur. Dan heb ik tenminste nog de tijd voor mezelf. Ik sta om half 6 op en dan is het een vast ochtendritueel van naar de wc gaan, douchen, aankleden, eten en dan Yindi uit bedje halen, eventjes wassen met een washandje, aankleden en aan de borst. Dan spullen pakken en dan om half 8/kwart voor 8 de deur uit. Meestal wordt Erik dan wakker :rolleyes:

Ben wel jaloers op dat teamwork :oops:
    Hier doe ik het eigenlijk allemaal alleen.

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dankje, ik zal eraan denken.
    30 april? weet niet wat dat is, dan is het koninginnedag en moet ik gewoon werken ;)
    29 maart gaan we verhuizen en 20 april vier ik mijn verjaardag

10. Niet meer actief

Sorry hoor, maar HOE belachelijk ! :confused:
    Die mensen weten waarschijnlijk niet precies wat ADHD inhoudt.
    Inderdaad is het nog veel te vroeg om dat te testen Peetje!
    Gewoon lekker van genieten, een actieve baby is in de meeste gevallen juist hartstikke gezond.

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    daphne: dus ik moet nu niet stoppen met de worteltjes maar gewoon nog een paar dagen aanhouden? Hoe weet je eigenlijk of z er aan toe zijn? jij bent echt de babygoeroe voor mij hahahha, echt hoe weet jij al die dingen? Aalsmeer, even denken hoe lang ik daar op rijd. (dat ligt nog voor A'dam he? vanaf het zuiden gezien?) (oooh juf en mijn topo is bar slecht! kan eigenlijk niet)

Debby: Ryan vindt de worteltjes niet echt vies toch? Hij kijkt er best happy bij. Dat filmpje van jou is echt gaaf! Net als die van Daphne toen met de eerste groentenhap. Jons vond jullie filmpje ook leuk!

12. Niet meer actief

En wat een geweldige HIGHLIGHT :D
    Kun je dat citroentje niet per express naar Dees sturen trouwens ;)

13. Niet meer actief

Peetje, misschien een leuke tip:
    Het boek "Eten voor de kleintjes" van Stefan Kleintjes.
    Geeft antwoord op heel veel voedingsvragen bij baby's. Staan zelfs hele schema's in van welke voedingswaren je het best op welk moment kunt aanbieden.

14. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ga vanmiddag 2 huisjes bekijken.. vanmiddag komt er hier ook weer een kijker.. ben benieuwd!

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Hee dat is een goeie!

Wow Indigo sta jij al om half 6 op? heftig zeg! Hoeveel ga je per volgend schooljaar werken? evenveel? Erik begint zeker veel later dan jij? Moet jij er 's nachts ook nog uit? want dan zou ik vinden dat Erik wel mag helpen hoor! Hij kan Yindi ook een schone luier geven en aankleden.

16. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    zo, dat is ff balen zeg! ook gehackt? of zag ie ineens het licht?

17. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ooh sorry ik dacht dat je het de 30e vierde, ik verander het meteen in de agenda! hee en ik meen het hoor, gewoon bellen!

18. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    spannend Gwen, succes meid!

19. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hey wat grappig! misschien kan je er eentje doneren aan Dees voor haar hete citroentjes haha

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hier is er een wakker dus wij gan zwemmen.

Indigo: bedankt voor de boekentip ga straks even op bol;com

Deel Deze Pagina