Esther hier ook nog geen bijvoeding hoor. Merk wel dat ik daar heel vaak commentaar op krijg, of tenminste mensen die je toch proberen te puschen om haar bij te voeden, Ze krijgt alleen een heeeeel enkele keer een minuscuul hapje. Angelus kreeg daarin tegen wel al met 4 mnd bij voeding.
Haha dat had ik ook gezien Ik geloof dat zij de aanvoerdster is van de borstvoedingsmaffia? Oh meiden wel even ter verduidelijking, hier zijn ook mama's die bv geven en ik beschouw jullie echt niet tot de bv maffia Het gaat mij vooral om de manier waarop DM dingen zegt, en idd in het fv topic gaat het er soms hard aan toe, zij is pro bv en dat is goed vind ik maar er bestaat ook zoiets als de keuze van een ander respecteren... Hoe gaat het hier trouwens met de bv mama's ik lees de laatste tijd niet zoveel negatieve dingen meer of wel? En hoe lang zijn jullie eigenlijk van plan om bv te geven?
Weet je, iedereen is anders en doet toch in haar ogen wat het beste is voor de kleine. De een laat de kleine ook langer huilen dan een ander toch?
Melanie, commentaar krijg ik hier ook vaak. Gaat 1 oor in en het andere oor weer uit. Ik probeer mijzelf ook heel vaak van mijn mening te onthouden, krijg je alleen maar strijd van en in mijn ogen is het nogal een onzinnige strijd. Het lijkt met deze onderwerpen dat het onderliggende pijnpunt is hoeveel je van je kind houdt. Zo van: als je X wel/niet doet dan is dat slecht(er) en DUS hou jij niet van je kind. Jammer dat het allemaal zo gevoelig ligt, maar daarom van mij uit dus geen commentaar (ik geef niet en ik 'ontvang' niet). Hmmmm beetje warrig verhaal geworden...als het niet duidelijk is, dan hoor ik datr graag
Ik ga er weer vandoor, nog ff afruimen, beestjes voeren, Jens de fles en in bed mikken en dan is het mama tijd... Ik heb Lars net naar bed gebracht en even getempt: 39,9 Ik heb hem 2 zetpillen van 500 mg gegeven hopelijk valt hij snel in slaap hij is echt goed ziek Vanavond lekker Oceans 12 kijken die had ik nog niet gezien (20.30 sbs)!
Nog even over dat artikel van Wikipedia. Donormelk? Het idee alleen al dat ik Deniz melk ga geven van een andere vrouw. Nee sorry dat gaat mij iets te ver.
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik NIET tot de BV maffia behoor Op het moment gaat het even niet zo lekker. Productie is wat teruggelopen door hard werken, beetje stress en nu ook beetje ziekjes. Nu heb ik eindelijk even vrij en nu is Vincent dus extra hangerig en wil heel veel en heel vaak drinken om de productie weer op te krikken. Ach, is ook wel mooi dat het zo werkt, houd ik mezelf maar voor Ik wil 6 mnd volledige BV geven en dan op natuurlijke wijze afbouwen als we gaan beginnen met bijvoeding. Dus ik weet nog niet hoe lang dat gaat duren. Laat het ook een beetje van Vincent afhangen. Mijn gevoel zegt 9 maanden tot maximaal 1 jaar. Met een lichte neiging naar die 9 maanden.
Ik snap je...ik geloof dat het daarom vaak mis gaat met DM, een uitspraak van haar tegen iemand die met 4 maand gaat bijvoeden is bijvoorbeeld: 'ik snap niet waarom je willens en wetens je kind in gevaar brengt' Dat soort uitspraken vind ik niet kunnen, hooguit tegen iemand die het kind los op de achterbank legt ofzo onder het rijden maar hier is de verhouding gewoon zoek... Daarnaast heeft ze me destijds behoorlijk gekwetst met haar uitspraken dat het in Afrika geen probleem is als je fysiek niet in staat bent bv te geven, dan komt de kolvende buurvrouw wel een pot melk brengen Nah echt idioot gewoon...ik vind het gewoon een radicale uitwas van de pro borstvoedingsbeweging (zeg ik het zo netjes?)
BARBABINTJE nee hoor je had het niet verkeerd begrepen maar wat mij opvalt in de topic over voeding is dat moeders (niet iedereen hoor)die bv geven nogal fel reageren op moeders die fv geven en dan OOK nog bijvoeding geven vanaf een maand of 4
Dit is echt niet lollig bedoelt maar voel je je zo langzamerhand niet echt letterlijk uitgemelkt? Doe jij echt elke voeding zelf of geef JP ook wel eens de fles? Ik vind het trouwens echt super hoor, ben soms echt tikkie jaloers lijkt me zo heerlijk om je kindje te zien groeien op iets wat jouw lichaam speciaal maakt voor je kindje (en daarom zou ik dus nooit afgekolfde melk van een andere moeder kunnen geven....)
Ik schreef zojuist dat ik 'zelden' een probleem heb met uitspraken van DM. Laten die voorbeelde die je net noemt, precies de 'zeldens' zijn waar ik wel moeite mee heb Maar zoals ik ook al eerder schreef zijn de reacties die zij dan weer mag ontvangen vaak ook op of over het randje.
En bijvoeden vind ik ook een groot woord. Het is nu nog wennen en uitproberen. Je haalt er nog geen fles vanaf. Het vervangt nog niets.
Mij zul je niet horen Heb er eigenlijk nooit zo op gelet of de felste reacties van BV danwel FV mama's komen, eigenlijk.
Ik doe nagenoeg iedere voeding zelf. Alleen de oppas geeft op mijn werkdagen de fles (met afgekolfde BV). Soms moet ik effe zoeken naar mijn motivatie, maar 90% van de tijd geniet ik ervan. Precies wat je zegt; het is een kick om je kindje van jouw maatwerkmamamelk te zien groeien Ook het voeden zelf is meestal gezellig en intiem. Donormelk is ook iets dat ik psychisch niet trek. Alhoewel dat volgens mij ook cultureel bepaald is.