November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

    Debbykoops VIP lid

    20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Douche je wel eens met Angelina of kan/lukt dat ook niet?
     
  2. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Debby: als hij zich druk maakt dan komt de voeding meer omhoog? Dat lijkt me balen, want dan moet je hem dus constant troosten voordat hij te erg overstuur raakt.

    volgens mijn VK is een baby een huilbaby als ie meer dan 6 uur per dag huilt, meer dan 3 dagen per week, 3 weken lang. Dat haalt Martijn meestal niet gelukkig.
     
  3. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    wij douchen wel eens met Martijn, dat gaat nog wel. In badje en tummytub vind hij 3x niks
     
  4. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    :confused: weggooien?! Dat zou Hester nooit goedkeuren!
     
  5. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hahahaha is Hester een grootverbruikster?
     
  6. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ben even filmpje kijken, straks douchen met m'n ventje. tot morgen!
     
  7. Debbykoops

    Debbykoops VIP lid

    20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Precies, dat is dus heel lastig....vooral als hij straks naar de creche moet. Maar als het zo blijft, gaat mijn schoonmoeder dus 3 dagen oppassen i.p.v. 1 dag, zodat hij nog niet naar de creche hoeft. Maar we hopen natuurlijk dat of de medicijnen gaan werken of dat de osteopaat iets kan betekenen voor hem...

    Douchse en tot morgen!
     
  8. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0

    Ons is verteld dat de stap van bijv. 135 naar 165 in een keer te groot is en dat je het iedere week met 10 moet verhogen. Maar als ik dat schema bekijk(wat ook op het pak voeding van ons staat) zit Deniz gewoon goed. En hij komt ongeveer 250 gram per week aan.
     
  9. Sammie2

    Sammie2 Bekend lid

    7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Even bijgelezen:

    Stasia: de kat mag er eigenlijk niet in nee, maar als ik er bezig ben, Timo uit bed haal of een luier verschoon, dan staat de deur open en loopt ze gezellig mee. En normaal weer gezellig mee naar buiten. Maar vanmorgen werd het haar allemaal teveel, denk ik! Moet eerlijk zeggen dat ze er eigenlijk ook nog niets aan kon doen, ze moest van ons binnen blijven sinds zaterdagavond, omdat er een knik in haar staart zat en hij er dik uitzag en we er absoluut niet aan mochten komen. Ik wilde even afwachten of dat ging slinken, om te kijken of hij gebroken zou zijn. In de loop van de zondag werd het minder en vanmorgen mocht ik het gewoon aaien en vastpakken, dus geen noodzaak tot dierenarts. Maar wel even binnen gehouden! En ze doet al haar behoeften altijd buiten! Alhoewel de bak er wel staat, ze weet waar die is, want in de vakantie mag ze ook niet naar buiten en doet ze het wel op de bak. Dus een beetje vreemd blijft het wel!

    Vloeien: hier na 2 weken ook 1 week niets, toen weer 1 week wel. Toen 1 week niet en nu weer menstruatie (worst ever!).

    Peetje: hoe gaat het eigenlijk met Joris en Martijn? Daar zag je toch zo tegenop dat je hem bijna weg had gedaan?

    Ilse: fijn dat jullie een positieve ervaring hebben bij het CB en dat jullie zo trots kunnen zijn op Angelina!

    Timo ligt eindelijk weer een keer in bed. Hij heeft ook echt dat 5-weken dipje! Het duurt nu al sinds donderdag... alhoewel het zaterdag even weg leek (met 4x visite!). Sowieso slaapt hij erg weinig overdag, is grotendeels wakker tussen 11 uur 's morgens en 22 uur 's avonds. Maar nu slaapt hij wel en ook nog in zijn (Schone!) bedje! Ik ga er ook op tijd in, ben helemaal klaar met vandaag!
     
  10. Sammie2

    Sammie2 Bekend lid

    7 mrt 2007
    668
    0
    0
    En iedereen: bedankt voor de leuke kerstkaartjes, -groetjes en-wensen! Wencke, die jullie hebben gestuurd hebben wij ook naar de familie gestuurd, leuk he?
     
  11. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ***flinke klaagmodus aan***

    Quinn heeft alweer van half 7 zijn huil moment, en ik doe mee.
    Hij is alleen te troosten met mn pink, verder wil hij niks.
    Hij is in bad geweest, flesje gehad, en nu ligt hij in bed te krijsen en ik zit te hopen dat hij ophoud :cry: Leuk zo'n sprongetje, mag ik ook even springen uit frustratie

    *** flinke klaagmodus uit***
     
  12. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Sjeetje Dees, jouw zit het ook niet mee hé! Echt vanaf vandaag begrijp ik het pas een btje, en dat terwijl Vangelis al met al 40 min heeft gehuild en in me armen nog wel troost vind.

    Wow meis heb het echt met je te doen...

    Ik voel me trouwens nogal raar, iedereen vraagat maar aan me of ik mee heb staan huilen toen hij ze prikje kreeg...ik stond er niet eens bij stil, vond het helemaal niet erg om te zien ofzo...

    Ook dat moment dat ze je kindje voor t eerst op de buik leggen dat dat zo geweldig is heb ik niet zo ervaren.

    Ben ik dan echt zo gevoeloos? Ik hou echt heel veel van hem hoor, maar hem achter laten bij Chris of me schoonmoeder vind ik ook goed en als ik aan het winkelen ben of iets anders dan denk ik niet oh gaat het wel goed, maar ik ga ervan uit dat het goed gaat :(
     
  13. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heb hem maar uit bed gehaald, helemaal stik overstuur is die. stom natuurlijk gevolg, spugen als een gek.
    Nu ligt hij op de bank naast me en hij is stil en ligt te lachen naar papa, die mag het nu even over nemen, erg genoeg maar ben er even klaar mee. Is dat erg dat ik dat zeg?
     
  14. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Nee hoor is niet zo raar Missym, ik had ook niet zoiets van wow dit is mijn kind.
    Meer iets van .....joepie, de pijn is weg....
    toen hij geboren was.

    En ook ik ga er vanuit dat alles goed gaat als ie even bij opa en oma is :oops:
     
  15. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    nee kan het me goed voorstellen, s'nachts hoeft het voor mij ook even niet haha
     
  16. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Nee ikke is helemaal niet erg hoor.
    Ik hoop dat ie snel wat rustiger word.
     
  17. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik had meer gadverdamme al dat bloed :( en doordat hij daar lag trok de navelstreng (die zat nog vast) tegen mijn schaamlippen wat nogal gevoelig was dus ik had meer zoiets oke pak hem nu maar weg :(
     
  18. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Pfff sex ... ik moet er voorlopig niet aan denken. Ik vloei niet meer, maar mijn hechtingen zitten er nog in en de wond van mijn knip is ook nog niet genezen (zelfs nog voor een deel open) en erg pijnlijk. Dat gaat er dit jaat dus niet meer van komen! :(

    Ilse, ook Nynke kan haar hoofdje al goed (hoog) optillen en naar links/rechts draaien als ze op haar buik ligt. Ze is een erg nieuwsgierig meisje en draait dus zelf haar hoofdje in de richting waarheen ze wilt kijken. Als ik haar bijvoorbeeld op haar buik op de commode leg om haar kleding vast te maken ofzo, dan richt ze haar hoofd behoorlijk ver op en kijkt dan ook nog eens opzij. Dit doet ze ook als ik haar tegen mijn schouder heb liggen terwijl ik rechtop zit. Het lijkt dan net alsof ze haar hoofdje niet stil kan/wil houden. Ze wil niets missen van haar omgeving. ;)

    Ik geloof dat de meesten van jullie ondertussen al voor de eerste keer naar het CB zijn geweest. Ik las net ook dat iemand schreef dat je normaal rond de 4 weken voor het eerst gaat. Ik ben dan ook best verbaasd dat wij pas begin januari een eerste afspraak hebben. Ik baal er trouwens ook van dat het CB best ver van onze woning is (zeker 3 kwartier lopen). Ik dacht dat er in iedere wijk een CB zat, maar bij ons dus niet . :cry:
     
  19. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zo hehe…op dit moment is het 19.40, liggen er 2 kids gedoucht en wel in bed, nummertje 3 is net uit bad en krijgt de fles van papa en vanavond is de pc van MIJ!
    Gnagna…hij moet het lef hebben om erachter te gaan :)
    Ik ga heel veel bijlezen en reageren want ik loop wel heel erg achter… :oops:

    Oh ja ben afgelopen vrijdag op het CB geweest met Jens, meneer weegt 4540 gram, is 56 cm, heeft de hele boel ondergeplast en bij elkaar geschreeuwd :)
    Verder was het wel leuk en bekend allemaal ;)

    Butterflymom: geen idee meer of ik je al welkom had geheten en anders alsnog bij deze ;)
    Volgens mij schreef je bij de bevallingslijst ook al mee toch?

    Ilse: hoe is het met het droge huidje van Angelina heb je de Balneum al geprobeerd?
    Ik heb trouwens een hele folder van het CB gekregen met allemaal tips voor wat betreft voorkeurshouding, als ik het niet vergeet (help me er aan herinneren!) zal ik het morgen even hier neerzetten zaten hele handige tips tussen!
    En fysio schijnt heel goed te zijn, de kinderfysio waar ik met Lars geweest ben (voor zijn hand, Lars is namelijk geboren met 2 duimen en een is eraf gehaald en de andere is misvormd vandaar dat hij fysio moest hebben) deed ook heel veel met kinderen met voorkeurshoudingen.
    Wat doe je het goed trouwens met de borstvoeding respect hoor!
    Een wat een goed verhaal van het cb knap hoor van Angelina!
    Hoe is het met jouw rug trouwens?

    Dees: pffff die wasmachine van jou! Kan me voorstellen dat je daar gek van word!
    Hier trouwens ook geen kerstgevoel…de boom staat wel enzo maar ik mis het sprankje zeg maar…komt waarschijnlijk gewoon door de grote verandering in ons leven volgend jaar is alles weer normaal (hoop ik :) )
    Wat een verhaal trouwens van de osteopaat…onvoorstelbaar dat zoiets zoveel verschil kan maken!
    Wat lief van Piet trouwens zo’n verwenpakket! *Jaloers*
    Ach en nu is Quinn weer van slag...sterkte meid ik loop ook al 3 dagen met Jens op de arm (1 dag krampjes en 2 dagen gewoon bij mama willen zijn)...'t valt ook niet mee soms :(

    Dafje: hoe gaat het nu met Fenna op de enfamil? Ohw lees net je spuugverhaal…ach wat vervelend voor Fenna maar ook voor jou je hebt bergen wasgoed denk ik?
    Oh jemig ze heeft de eerste prikjes al gehad….brrrrr ik wil er nog niet aan denken!
    Succes morgen bij de kinderfysio ik hoop dat het helpt!
    Gecondoleerd nog trouwens met Jeroens oma kan me voorstellen dat je het jammer vind dat zij Fenna niet meer heeft kunnen zien…
    Sjees ik loop lekker achter de feiten aan zo…lees nu het allergie verhaal….wat een gedoe toch! Dikke knuf ook voor jullie kan me voorstellen dat het zwaar is!

    Lenthe: hier is het eerste lachje ook een feit ’t was zooooo lief! Vanmorgen om 5 uur, na de fles lekker tussen papa en mama in…eerst een dikke smile voor papa, toen het hoofdje draaien en een smile + brabbeltje voor mama…je kon me opvegen de lieverd :D
    Ik zou je dus gaan vragen of het je meeviel 2 jonge kinderen omdat je er tegenop zag maar ik lees het antwoord al :) Blij om te lezen dat het je meevalt!

    Maria: hier een paar dagen terug ook ineens weer helderrood bloed, en nu al een dag of 2 een zeurende menstruatiepijn in buik en rug…heb het idee dat ik vandaag of morgen ongesteld ga worden…kan me niet herinneren hoe lang het de vorige keren duurde is een van de andere mama’s al ongesteld geworden? Haha ja dus lees ik al :)
    Moeilijk he om de studie weer op te pakken…de mijne ligt ook in een laatje te roepen…ik wil proberen om in januari weer te beginnen zullen we het samen doen ;)
    Wow een stressdag idd met de kinderen van je broer, groot gelijk dat zoiets eenmaligs is!
    Jeetje hoe heeft Rob dat nou gehad met de kinderwagen? Ik heb trouwens zoiets ook eens gehad, ik bleef met de hak van mijn laars haken in een knikkerpotje in een tegel op school, viel op de grond en trok de kinderwagen mee naar beneden….waardoor Niels dus wel naar beneden schoot….heel erg schrikken maar gelukkig goed afgelopen!
    Enne klopklop op je schouder je doet het super met de borstvoeding vind het heel goed van je!
    Wat een not done opmerking van Rob trouwens over je buik! Tsssss………ik zo hem de sex nog mooi een paar weken ontzeggen :)

    Gwen: hoe gaat het met jou?

    Hope: wat is Djaro een mooi ventje! Hoe gaat het verder met je?

    Fem: beterschap!

    Linda/Blondie: is je blaasontsteking al over?
    Jee Reese ook al reflux…hopelijk helpen de medicijnen snel!
    En het eerste lachje vlak voor het kraamfeest…geweldig!
    Succes bij je sollicitatie morgen welk bedrijf moet je heen?

    Esther: is Vincent al weer helemaal beter?
    Oh jee lees net dat jullie allemaal ziek zijn: beterschap!

    Muriel: klinkt wel als een heel leuk uitje van je werk…die musical lijkt me gaaf! Ga je er nog geen?
    Tis idd wel stressy maar als papa en mama relaxt zijn is Hester dat ook wel denk ik hoor…

    Linda: het is ook erg oneerlijk allemaal…terwijl wij soms klagen over gebroken nachten en krampjes zou jij maar wat graag met ons willen ruilen…
    Hopelijk word 2008 echt jullie jaar en mogen jullie dan eindelijk zelf een kleintje grootbrengen!
    Wat leuk trouwens dat jij en Muriel een mini meet hebben gehad!
    En klinkt als een leuk weekendje Keulen, heerlijk even eruit met z’n tweetjes!
    En kan me je gevoel tov je vriendin goed voorstellen…het is ook zo dubbel allemaal…vind het daarom ook zo goed van je dat je hier bent en met ons meekletst!
    En dan ook nog die k*tauto stuk aarrrrghhh!

    Sammie: is dat niet belastend voor je rug zo’n draagdoek? Zit zelf ook aan zoiets te denken aangezien Jens alleen maar bij mama op de arm wil momenteel…niet handig :(
    Oh jee wat een k*tkat! Pfff daar zou ik echt van over de rooie gaan denk ik :D
    En nog ongesteld ook nog….volgens mij ben jij toe aan een hele dikke reep chocolade!

    Debby: hahaha ik zie die foto van de ducktape voorbij komen :)
    Hierkenbaar die speenellende! Moet er toch maar eens een nachtrust voor opofferen om Jens van dat kreng af te krijgen ik word er simpel van!
    He meis wat een gedoe toch van het cb naar de ha en dan een week opname in het vooruitzicht…hopelijk slaan de medicijnen nu aan!
    Dikke knuf voor jullie! Enne ik ken het gevoel van er doorheen zitten en je een slechte moeder vinden heel goed, Niels huilde 20 uur per dag ik heb echt wel met hem boven aan de trap gestaan en gedacht: ik smijt je naar beneden…je word gewoon radeloos van het gehuil…meis als het echt niet gaat zoek hulp, je mag me altijd bellen ik weet hoe zwaar het is!
    Succes in ieder geval bij de osteopaat vrijdag!

    Melina: ben benieuwd wanneer je weer zwanger bent
    Wil je echt zo snel mogelijk of wil je eerst nog wat afvallen?
    Aaaah arme Vangelis ook al de eerste prikjes…idd meer als een zetpilletje kun je nu even niet doen hopelijk voelt hij zich snel weer beter!

    Ruby: wat kosten die tril/wipstoeltjes? Mijn broer had er ook eentje, we waren er op kraamvisite en Jens in dat stoeltje haha je zag ‘m gewoon genieten dus ik wil ook zo’n ding!
    Wat is Rayan een poepie zeg!
    Tis druk het met zo’n mannenharem vind je niet? ;)
    Oh jij kruipt terug in bed…hmm dat zit er hier niet in kunnen de honden niet waarderen denk ik ;)

    Melanie: petje af meis het is ook druk en idd we vallen nu onder de grote gezinnen…tis echt afzien soms en zeker voor jou, je hebt ze alledrie onder de 4 jaar!
    Nog even volhouden, straks in januari gaat Angelus naar school en geloof me dat scheelt echt!
    Oh ja over de datum: volgens mijn berekening was ik ook uitgerekend op 16 nov en Jens is geboren op…precies! :D

    Rachel: fijn dat de ontstekingen bij Fayenne over zijn!
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man!

    Serafijntje: kan me voorstellen dat je op een gegeven moment de kraamvisite wel beu bent en verlangt naar wat tijd met zijn drietjes je moet tenslotte je gewone leventje weer oppakken en een ritme vinden!

    Peetje: oh jee koemelkallergie daar weet ik alles van…ik was er al een beetje bang voor toen ik las dat martijn zoveel poepluiers had…dat herkende ik van Niels. Bij Niels werkte de pepti destijds gek genoeg niet hopelijk bij Martijn wel. Mocht je openstaan voor alternatieve therapieen dan wil ik je deze meegeven hierdoor is Niels van bijna al zijn allergieen af: www.naet.com en www.allergie-weg.nl
    Ik denk trouwens wel dat het cb gelijk heeft, zoveel poepluiers is echt een typisch kenmerk van koemelkallergie en waarschijnlijl ruiken ze ook heel sterk? Niels was echt een beerput dat was gewoon niet normaal we konden het buiten nog ruiken en het hele huis stonk ernaar…
    Koemelkallergie is trouwens onder de 4 jaar niet te testen in het bloed maar je kunt wel de pepti proberen mocht het niet werken merk je het snel genoeg?
    Pas trouwens wel op met de voeding voor hongerige baby’s daar moeten de darmen juist nog harder van gaan werken en kan dus voor nog meer krampjes zorgen!
    Hier ook koude handjes trouwens kan geen kwaad hoor!

    Jen: ook een heel gedoe met Esmay dus!
    En zieke mannen aaarrrghhh praat me er niet van! Heb een maand eentje thuis gehad pfoe we konden elkaar wel schieten op het laatst…was echt niet leuk meer.
    Net nog, ik heb nu pijn in mijn rug maar ik moest Jens in bad doen want meneer had wat anders te doen (de hond borstelen, dat kan later ook wel?) en zegt net doodleuk tegen me: pak jij de stofzuiger even? Hallo ik heb ook rugpijn!
    Pfff mannen :evil:
    Wat een ongelooflijke rotstreek van je werkgever trouwens! Je moet in ieder geval bezwaar maken anders heb je geen recht op ww geloof ik en ik vraag me af of je niet een mondelinge overeenkomst hebt omdat jullie de dagen al hadden afgesproken?

    Stasia: nog bedankt voor je kaartje trouwens!
    Wat doet Deniz het goed met de voedingen zeg!

    Nog wat losse reakties:

    Voedingen: hier momenteel een gezoek van jewelste naar een ritme maar momenteel 7 keer per dag 135 cc (inclusief voeding) en we willen het langzaam gaan verhogen naar de 165 cc want meneer komt soms om de 3 uren…maar slaapt al wel 2 nachten door…zucht ’t blijft zoeken
    Ik maak het trouwens per fles klaar.

    Luiers: hier pampers (aanbieding bij kruidvat, 3 pakken voor 25 euro én bij elk pak pampers een inenting in Afrika) of kruidvat eigen merk of bumblies bevallen me allemaal prima.

    Sex: hm nog steeds niet…we willen wel maar hebben geen tijd hahahahahahahahahahaha :D
    3 kids is funest voor je sexleven :)

    Meeting: meiden veel plezier donderdag!

    Tis 21.46, ik ga dit posten, roken en me niet meer schuldig voelen dat ik zo weinig op het forum ben heb bijgelezen vanaf pagina 93 en ben nu MOE :)

    Xxx Roelie
     
  20. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Knap hoor Roelie, druk zeker hé voor jouw! Als je een keertje tijd heb kan ik misschien een x Jens komen bekijken? Jij woont maar een half uurtje van me vandaan!
     

Deel Deze Pagina