November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Oh en ja we denken zo rond januari of pas in mei/juni...ik weet t nog even niet. Het enige wat me tegenhoud is eigenlijk me werk en het feit dat ik weeer een zomer dik ben...
     
  2. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nou is bij zeggen en schrijven een half uurtje stil geweest, en we beginnen weer opnieuw.
    Quinn heeft van drukte geloof ik al zijn hele voeding eruit gespuugd.
    Probeer me er een beetje voor af te sluiten maar dat is verdomd moeilijk
     
  3. Niet meer actief

    Haha ik zie t al helemaal voor me. Bij mij was t juist t tegenovergestelde, toen ze op mn buik gelegd had, hield ik haar vast en dacht echt "MIJN" "AFBLIJVEN" haha. Willem knipte de navelstreng door, ik moest nog bevallen van de placenta etc..maar die kleine hield ik goed vast en liet 'r niet meer los haha, was ook een goeie afleiding voor tijdens het hechten :)
     
  4. Niet meer actief

    Ja we zijn nu bezig met Balneum, olie in t badje en gewone creme, dat adviseerde de cb arts vanmiddag overigens ook. Bij haar enkeltjes scheelt het al enorm als ze geen sokjes draagt, op de een of andere manier zitten die krengen veel te strak. Ik heb haar nu een paar dagen broekjes met sokjes aangedaan en dat gaat beter.

    We zijn er intussen achter dat mevrouw geen voorkeurshouding heeft, maar gewoon eigenwijs is en het leuk vindt papa en mama te plagen. Want als ik haar neerleg naar links, dan draait ze dus elke keer terug naar rechts. MAAR....als ik haar naar rechts leg, dan draait ze dus juist naar links! De eerste keer stond ik even te kijken en begon aan mezelf te twijfelen, daarna kon ik alleen maar lachen. Ook de arts zei vanmiddag dat t geen voorkeurshouding was, want ze kán gewoon alle kanten op bewegen en 'de kale plek' (ofzo) zit netjes in t midden. Ze is gewoon eigenwijs (nu al...oef dat belooft wat :))

    Op dit moment zwaar knudde, sinds de middagvoeding zit t allemaal weer helemaal vast. Erg vreemd, ik heb t dus alleen met voeden met de rechterborst. Kwam er onlangs ook achter dat die sinds kort veel en veel groter is dan links, kan rustig 2 maten schelen ofzo. Nu heb ik van mezelf al grote borsten, maar dit gaat echt nergens meer over :( Zal er wellicht ook wat mee te maken hebben. Vrijdag heb ik weer afspraak bij de peut, maar heb er weinig vertrouwen in, misschien toch andere peut zoeken.
     
  5. Niet meer actief

    Na zo'n mega lang bericht, waarbij je de moeite nam om zoveel te lezen en te reageren hoef je je zekers niet schudlig te voelen! Ik lees wel elke bij maar reageer lang niet zo uitgebreid als jij, kan ik me beter schuldig gaan voelen ;)

    Welterusten vast!
     
  6. Niet meer actief

    Volgens wikipedia:

    Veel kinderartsen definiëren een huilbaby als een baby die

    * minimaal drie weken lang
    * minimaal drie dagen per week
    * minimaal 3 uur per dag huilt.

    Ook ander huilgedrag dat nog niet aan deze definitie voldoet kan voor ouders echter een groot probleem zijn.
     
  7. Niet meer actief

    Dat durf ik nog niet, ik krijg erg last als ik haar lang vast heb en ben bang dat ik t dan net tijdens het douchen niet meer houdt..dat risico wil ik niet nemen dus :( Jammer dat we zelf geen bad hebben, dat zou een stuk makkelijker zijn, samen in bad..maar helaas.. Hopen dat mn rugpijn snel minder wordt en dat ik gewoon dr weer lekker zelf kan badderen..nu sta ik erbij en vind ik t evengoed prachtig om te zien hoe ze ligt te genieten hoor, maar ja..voel me dan zo'n buitenstaander zeg maar..stom hoor, maarja..
     
  8. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Lieve Linda,

    Nog even een berichtje speciaal voor jou. Ik hoop dat je de dag nog (relatief) goed bent doorgekomen. Morgen is voor jullie een belangrijke dag. Ook al krijgen jullie dan nog geen "ja" of "nee" te horen, het is in ieder geval het begin van een belangrijke stap. Ik wens jullie toe dat er goed naar jullie verhaal wordt geluisterd en dat jullie de informatie krijgen die jullie nodig hebben. En natuurlijk hoop ik ook met jullie mee dat er na het team overleg goed nieuws is voor jullie. Ik leef met jullie mee en zal morgen veel aan jullie denken. Sterkte, ook voor Patrick!

    Veel liefs van Serafijntje
     
  9. Niet meer actief

    Mogge

    Goh, gisteravond niemand meer online geweest? Geen nachtbrakers? D'r is echt een hoop veranderd sinds we allemaal mama zijn :)

    Willem is nu mn wijffie aan t verschonen, dan kan ik haar straks voeden. Tja, we hadden afgesproken dat áls ze komt rond t tijdstip dat hij op moet staan, dat hij haar dan verschoont. En je raadt t al, ze was dus ongeveer gelijk met zijn wekker. Tja, beloofd is beloofd haha, als ze een uur eerder was geweest had ik t zelf gedaan. Ach, in de tussentijd heb ik koffie voor 'm gezet, lief van mij he ;)

    Ze was op zich vroeg nu, 1:15 en nu alweer 4:45, dus maar 3.5 uur. Daarvoor was 20:45 dus dat was 4.5 uur, blijft ze toch netjes gemiddeld 4 uur. Maar van mij mag dat snachts best wat langer duren hoor maar dat heeft mevrouw nog niet zo goed door. Ze kan best 6 uur slapen, maar doet dat t liefste overdag...beetje omgekeerd ritme, van wie zou ze dat nou hebben? :)

    Zo, mn kind is verschoond dus ik ga ff voeden...en daarna weer lekker naar bed...ciao!
     
  10. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Moggel ;)

    En welterusten Ilse :D
     
  11. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    morge meiden
     
  12. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Moggel :)

    Even snel, ga zo douchen en boodschappen doen maar hier weer een topnacht gehad, Jens in bed gelegd om 22.00 en vanmorgen 6.30 hem wakker gemaakt....tsja ik moet nog 2 kids doen he kan 'm niet eindeloos laten slapen...'t zou wel fijn zijn als hij overdag ook eens de dopjes dicht deed en zijn snuitje dichthield maar goed niet klagen we hebben 3 nachten kunnen doorslapen en worstelen ons dapper door deze sprong/regeldaagjes heen :)

    Trouwens voor mij is de definitie van een huilbaby een baby die zoveel huilt tot de moeder radeloos word...als hij huilt en er niet een van de standaard dingen (honger, vieze luier etc) aan de hand is en de moeder ziet dat haar baby huilt van de pijn is het voor mij een huilbaby en zou er eens wat serieuzer hulp moeten komen, ik weet als geen ander hoe gesloopt je er van kunt raken...wil niet teveel terug denken aan die tijd maar ik was echt in staat Niels wat aan te doen...nou dan ben je ver heen :(
    Meiden...zoek hulp hoor want het is echt zwaar!

    Zo de douche in, dingetjes doen en boodschappen doen...zal alvast wat voor de kerst inslaan hoef ik het eind van de week niet zoveel meer want dan heb ik Jens bij me (René werkt dan weer) is niet zo handig...
    Wat zijn trouwens jullie plannen voor de kerst?
    Hier eerste kerstdag gourmetten (op verzoek van de kinderen haha), even een turbobezoek aan mijn ouders en verder vooral heel veel relaxen...

    xxx Roelie
     
  13. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hier een redelijke nach.
    12 uur laatste fles, toen 4.15 en 7.15

    Ilse voederse en weldrusten :D

    Roelie leuk je weer actief hier te zien, en wat super dat Jens zo lekker doorslaapt!

    Wij gaan niks, nada nopes doen aan en met kerst, we hebben ook niks van kerst in huis. 2de kerstdag alleen een verjaardag, maar dat is niks kerst achtigs

    Vandaag een lekker rustig dagje op de planning de rest van de week word al druk genoeg namelijk
     
  14. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal!

    Wauw Roelie, wat leuk dat je je vingers zo helemaal blauw hebt getypt! En natuurlijk dat je er weer bent ;)

    Dat zijn nog eens goede nachten, die Jens maakt. Hij moet toch eens aan Hester uitleggen hoe hij dat doet, haha!

    Hester heeft nu toch vooral het ritme 21:30-03:30-08:00 Ook prima natuurlijk, maar die middelste voeding mag van mij wel langzaamaan verdwijnen!

    V.w.b. Kerst: dankjulliewel allemaal al voor de kaartjes (Stasia: jij was de eerste van wie wij een kerstkaartje kregen, dus die eer heb je, haha) en de digitale wensen!

    Ik verstuur al een paar jaar geen kaarten meer, dus helaas blijf ik hierin in gebreke, maar mijn wensen en geluk krijgen jullie allemaal natuurlijk sowieso! xx

    Wij vieren 1e Kerstdag bij mijn schoonouders, 2e kerstdag bij mijn ouders en (eigenlijk wrschnlk het gezelligst:) op kerstavond hebben we een kerstdiner met een groepje buren. Echt superleuk, dat dat wordt georganiseerd.
    Allemaal mensen van beetje dezelfde leeftijd, dezelfde achtergrond en goede humor, dus dat wordt een leuk avondje!
     
  15. Niet meer actief

    Mogge, ben er ook weer.

    Ik ben af en toe wel jaloers hoor, als ik lees dat kindjes zo'n 8 uur doorslapen. Angelina komt ook om half 4/4 uur, maar dan heeft ze d'r laatste voeding pas rond middernacht gehad hoor, ze komt nog steeds braaf om de 4 uur. Hoewel ik af en toe ook t idee heb dat ik haar gewoon te snel pak, bij t eerste beste piepje pak ik haar en ga ik haar voeden. Terwijl ze misschien gewoon even piepte en dan weer verder zou slapen. Vind dat nog erg moeilijk hoor, wil gewoon voorkomen dat ze zichzelf overstuur huilt zeg maar...

    Kerst..we gaan 1e kerstdag eten bij mn schoonouders en 2e bij mn ouders, het verplichte riedeltje dus. We zijn nog niet met Angelina bij mn schoonouders geweest, benieuwd hoe dat gaat. Bij mn ouders is t best relaxed, hoef eigenlijk niks mee te nemen want mn moeder heeft alles in huis (kussen, doeken etc). Maar bij mn schoonmoeder niet, dus mag ik lekker slepen.

    Ik ga even ontbijten, ciao
     
  16. Gwendolyne

    Gwendolyne Fanatiek lid

    13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Mika slaapt ook nog geen 8 uur door hoor. Hij slaapt vanaf de eennalaatste voeding wel goed door, en zou zo de laatste voeding over kunnen slaan. Maar dan weten we zeker dat hij 's nachts wakker wordt. Dus we maken hem wel wakker voor de laatste voeding. Maar hij blijft 's nachts 1 keer komen. Volgens mij moet zijn ritme verplaatst worden of zo..
    Vrijdag krijgt hij zijn 2e prikje, dan meteen maar eens vragen op CB hoe we dat het beste aan kunnen pakken.

    bij 40 minuten huilen al "gek"? Nou, kom dan maar niet hier langs.. ben blij als hij soms na 40 minuten stopt haha.. ik hoop voor je dat jullie eventuele 2e dan ook zo rustig is, anders krijg je het nog goed druk met 2 jonge baby's.. ;)
    Voorlopig moet ik NIET aan een 2e denken.. wou ook altijd snel een 2e, maar zie nu wel in dat dat niet goed is.. eerst maar eens genieten van ons kereltje! :D
     
  17. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Pffff ik liep al minstens een jaartje achter bij mijn meeste dinnetjes, qua babies.

    Heb ik ze eindelijk ingehaald, zijn ze ineens bijna allemaal zwanger van een tweede :confused:
    Drie van de vier zijn begin zomer uitgerekend, gezellig tegelijk.

    Nouja, dan laat ik ze maar eindeloos uitlopen hoor ;)

    Moet wel eerlijk toegeven dat ik een klein beetje jaloers ben dat zij lekker weer zo'n kleintje in de buik hebben, dat vond ik toch wel zo'n bijzonder gevoel...
    maar dat is voor mij toch geen reden om er nog een keer voor te gaan, haha.
     
  18. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hallootjes,

    Hier ook weer lekker doorgeslapen (maar ja dat is inmiddels geen nieuws meer). Ben net nog even op pad geweest voor een dekbedje voor in de wagenbak want het is zo koud buiten. Maar helaas opperdepop. Moet ik mijn ventje toch maar als michelinpoppetje in zijn jasje hijsen en dan de fleecedeken er overheen. Ik baal er wel van.

    1e kerstdag gaan we naar mijn ouders en 2e kerstdag zijn we gewoon lekker thuis.
     
  19. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Eva heeft van ong 22.00 tot 6.30 geslapen de malloot....
    Dat krijg je als je de hele dag probeert wakker te blijven...
    Mijn borsten stonden werkelijk op knappen :)
     
  20. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    24dec ben ik jarig, en dan is het een spaanse feestdag.. kerstavond namelijk, die dag komen mijn ouders gourmetten hier

    25 dec deden we vroeger om en om bij mijn ouderds en bij rob zn vader, maar aangezien zn vader er niet meer is, vieren we dat ook hier (of bij mn ouders)

    26 dec bij schoonmoeders en haar man
     

Deel Deze Pagina