o ikke dat zal weer wennen zijn, zo'n weekenddienst is toch altijd weer ff wennen. (vond ik dan hoor)
Tja hoevaak moeten er op terug komen vraag ik me dan af? Ik heb het zeker gelezen, een paar keer zelfs, en ik denk dat iedereen haar mening al heeft gegeven die het wilde geven.
Ja zal denk ik zeker weer wennen worden, de avond diensten zijn zo voorbij, dus ben benieuwd hoe ik de weekend diensten nu ga ervaren. Maar een voordeel het ismooi weer!
Nou in ieder geval lekker buiten zitten met de clienten, heb helaas niet de mogelijkheid om te gaan wandelen met mn clienten. Piet gaat straksjes lekker even met Quinn aan de wandel, blehh ik wil met Piet mee
Goedemorgen! Wij gaan zometeen even wat onderdelen halen voor de auto en vanmiddag aan de auto klussen. Hij moet maandag gekeurd worden en er moesten een paar kleine dingetjes vervangen worden, die we gelukkig zelf kunnen doen! Dat bespaart weer een hoop geld! Ben er vandaag verder niet denk ik......vanavond gaat Esmay uit logeren bij opa en oma, dus ik ga haar vanmiddag even helemaal plat knuffelen! Vanavond lekker een avondje met z'n tweetjes en morgen weer eens ouderwets met z'n tweeen naar een honkbalwedstrijd. Daarna gaan we naar opa en oma toe, eten daar mee en gaan dan de auto alvast wegbrengen... Ik denk dus niet dat ik dit weekend nog online zal verschijnen. Ik ga ook niet voorbij aan wat er door Indigo is geschreven, er zit een kern van waarheid in, maar ook ik heb mijn mening al gegeven en daar laat ik het liever bij... Meiden fijn weekend allemaal! Blondie succes met verhuizen ! Indigo veel plezier bij het bezichtigen van jullie misschien wel toekomstige paleisje ! Dees werk ze vandaag !
Lieve Claire, Ik vind dat je het heel mooi heb geanalyseerd en omschreven heb. Ik denk inderdaad dat veel dingen zijn gezegd vanuit een kwetsende positie. Vooral in dit gedeelte beschrijf je ook hoe ik me voel. Ik besef me dat ik gister me boekje te buiten ben gegaan en dat vandaar ook mijn post is weg gehaald door de beheerders, maar ik ben zwaar teleurgesteld in hoe daar mee om word gegaan. Het voelt alsof iedereen het best vind als je je gezicht niet meer laat zien, je eigenlijk helemaal geen waarde geeft aan deze groep. Het idee als voor jouw 10 anderen. Ik zal het hele verhaal even analyseren zoals jij het verhaal heb beschreven tussen Roelie en Ilse. Ik denk dat het begonnen is met dat ik naar een dokter ben geweest en er uit kwam dat mijn zoontje misschien wat aan zijn oogjes mankeerde (wat gelukkig niet het geval is!) toen ik dit aangaf op het forum en vroeg hoe de andere novemberbabys reageerde gaf zijn een antwoord wat mij heel erg kwetste op dat moment, ik kwam net bij de dokter vandaag, zat half te huilen en zocht troost bij me maatjes waar ik de gehele zwangerschap wat aan heb gehad en terwijl ik een dringende vraag stelde en hoopte op een geruststellend antwoord gaf Dees aan dat Quinn zo geweldig om zich heen keek en dat ze daar zo om moest lachen hahahaha, ik vind het altijd top om te lezen dat het goed gaat met andere kindjes, maar op zon reactie zat ik gewoon niet te wachten. Ik heb haar dit dan ook op dat moment verteld in nogal botte reactie terug, was niet helemaal fair, maar je reageert vanuit een emotie. Dit is hierna nooit uitgesproken en ik kreeg het idee dat het allemaal weer koek en ei was en zon kleine discussie kon gebeuren. Een hele tijd later gaf ik aan dat wanneer ik weer aan het werk zou gaan Chris alleen met de kleine naar het CB zou gaan, dit omdat ik het simpel weg zonde vond van mijn vrije dagen. Ik kreeg hierop van Dees een hele felle reacties, waarin letterlijk werd gezegd, dat zij goed voor haar kind wil zijn en dus nooit een afspraak alleen zou gaan maar dat ze vond als je het beste voor je kind over had dat je allebei erheen zou gaan. Hier reageerde ik ook gekwetst op, fout misschien omdat ik vaak niet nadenk en reageer, maar ik vond het nogal met de vinger wijzen dat zij het beter deed en dat ik een slechte moeder was omdat me vrije dagen voor gingen. Dat gevoel gaf het mij, het kwetste. Toen is dat hele gebeuren geweest met Jen, waarin ik misschien niet altijd even aardig ben geweest omdat het echt op me overkwam als vraag om aandacht, ik had juist het gevoel dat iedereen wel met Jen meeleefde en vooral met Esmay, misschien reageerde ik hierin weer nogal heftig, en kwam het voor Jen over alsof het mij niet boeide of ze er wel of niet was, dit is echter nooit het geval geweest. Ik waardeer Jen heel erg om wie ze is, vond het ontzettend lief dat zij een van de eerste was die me een kaartje stuurde na mijn bevalling en op hyves vroeg hoe ik me voelde, wat ik op dat moment echt nodig had. Dees staat wat dichterbij Jen, en ik denk dat dit voor haar de druppel is geweest waardoor zij mij vervolgens negeerde. Ik heb haar, niet op een tactische manier, gevraagd op het forum of ze mij negeerde? En waarom dit was. Er waren natuurlijk wel wat strubbelingen geweest, maar ik had het gevoel dat dit alweer vergeven was, ik begreep haar gedeelte inmiddels ook, en dacht dat zij ook wel begreep dat ik vaak vanuit emotie reageerde. Een soort van trek een streep eronder en ga gezellig door want het is maar internet. Zij wilde in het forum verder hier niet over uit wijden want het was immers al weer gezellig na het gebeuren van Jen maar ik voelde mij niet meer prettig hier, ik gaf gister in een msn gesprek met Daphne al aan, het is net alsof je met 2 vriendinnen weg bent en er is nog iemand bij die je niet mag, dan ga je geen echte privé dingen meer neer zetten, vooral niet als je express genegeerd word. Ik had liever dat het uitgesproken was en je in ieder geval normaal deed tegen elkaar. Er zijn toen wat pbtjes heen en weer gegaan, die ook niet van vriendelijke aard waren ik denk dat dit komt omdat ik haar reactie kwetsend vond. Ik gaf aan iets niet leuk te vinden en zij snauwde dat ik de sfeer niet moest verpesten, terwijl ik de sfeer al als niet prettig ervaarde. In de pbtjes vroeg ik waarom ze mij negeerde en zij gaf aan dat ze mijn reacties niet leuk vond, ik vroeg waarom niet en gaf aan dat haar reacties altijd eentonig op mij overkwamen, altijd vanuit haar zelf, zij vond van niet en hierbij is het gestopt op een nogal felle manier. Wat ik erg jammer vond om te lezen gister, en ik snap best dat je van sommige een voorkeur heb en andere wat minder, maar ik heb Dees nooit ontmoet en was gister ook werkelijk waar geshockt om wat zij aangaf op het forum. Ik begrijp niet dat je iemand kan negeren, en vervolgens wel welkom heet. Dat past voor mij niet en ik voel me niet prettig in een groep waarin iemand mij echt niet mag, en dat terwijl je elkaar niet eens kent! Ik heb meerdere keren geprobeerd om een normaal gesprek erover te voeren, maar het lijkt wel alsof Dees express doorging omdat ze weet dat ik me daar niet prettig bij voel. En ik kan je zeggen het doel is bereikt, ik voel me hier niet prettig meer en niet welkom. Vooral na zon akkefietje van gister waarin ik heel erg vanuit emotie reageer maar niemand (op 2 na via msn) die reageert dat het ook vervelend is voor mij en dat Dees zon opmerking niet kon maken, tuurlijk heb ik dit verergert en hele nare dingen gezegd, maar dat is zoals ik me nu voel. Ik voel me gekwetst en heb het gevoel dat ze iets heel kostbaars van mij heeft afgenomen. Ik kan niet in een groep blijven waarin er iemand mij echt niet mag. Dat levert irritaties op en daardoor raak ik alleen maar gefrustreerd. Ik had het heel fijn gevonden als Dees ook een oplossing had willen vinden, gewoon had gezegd Melina laten we het even uitspreken. Kijken of er toch nog een klik te vinden is, want laten we eerlijk zijn, tijdens een meeting of op msn is het toch anders. Maar ipv dat Dees moeite deed, negeerde ze het totaal en dat maakte mij alleen maar feller. Ik vind het erg jammer dat het gister zo geëindigd is, dit is niet hoe ik me als laatste keer wilde vertonen. Ik wilde toch nog even wat dingen zeggen, met tranen in me ogen, maar ik heb echt een hele leuke tijd met jullie gehad en voel me ontzettend gekwetst om het op deze manier te moeten beëindigen. Ik weet dat het niet nodig hoeft te zijn, maar ik kan het gewoon niet. Ik voel me gewoon weggejaagd, weggepest. Lief en leed hebben we een jaar lang met elkaar gedeeld en ookal kom ik vaak heel bot en koud over, dit is niet altijd zo en vaak is het meer zelfbescherming onder het idee van als ik jouw raak kun je mij niet raken, ookal raken dingen mij heel snel en ben ik (ook al zou je dat niet denken) heel vaak heel onzeker en heb ik heel veel steun en heel veel lessen gehad van jullie. Jullie zijn echt een verrijking geweest op me leven en hebben me heel veel doen inzien tijdens me zwangerschap over het moeder zijn, maar ook over hele andere zaken. Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle steun tijdens de meeste belangrijke momenten van me leven, ik heb heel veel aan jullie gehad en vind het erg jammer dat we niet de eerste verjaardag van onze kinders kunnen delen. Voor wie wil, me msn staat vaak aan en mailen kan altijd (nog sneller zelfs omdat ik op het werk wel kan mailen maar niet kan msnen hihi). Heel veel liefs, melina
Goedemorgen! Jens heeft me lekker laten slapen, kwam pas om 6.30 en daarna zijn we nog ff lekker in slaap gevallen...zet nu ff snel te ontbijten en hij is aan het wakker worden alweer dus ik ga zo ff lekker douchen met hem, ik kom straks wel ff reageren. Wil wel even kort op hele verhaal van Indigo reageren... Ten eerste succes straks met het bezichtigen van je huis! Daarnaast denk ik dat je het conflict prima hebt weergegeven, tis niet bepaald een notedop maar alles wat je schrijft klopt wel. Dat we uit een gekwetst zijn op elkaar reageren klopt ook wel. We hebben idd elkaar niet live gezien, maar ik kan je vertellen dat als we op een meeting hadden gezeten, peet en ik hadden het over DM gehad en ze had het recht in ons gezegd , of we erover konden ophouden want 'vermoeiend' dan was ik waarschijnlijk nog een stuk minder aardig geweest als ik hier op internet ben geweest... En nee ik heb niet het idee dat men mij vermoeiend vind. Ik knok wél voor mijn recht me hier uit te spreken over wat of wie dan ook. En het op de man spelen viel wel mee Indigo, ik heb duidelijk gezeg dat we hier allemaal het nodige afklagen, Ilse leest jammer genoeg alleen het stukje waarin ik haar duidelijk maakt dat zij óók klaagt...ze voelt zich aangevallen, jammer dan, ik heb niks gezegd wat niet waar is. En ik voel me ook niet verantwoordelijk voor het aan scherven vallen van haar zelfbeeld, dat beeld heeft zij zelf gevormd en zij is zelf degene die in de spiegel kijkt...ik ben hooguit degene die de spiegel voorhoudt. Jij hebt het recht mijn gedrag niet oke te vinden, maar je schrijft dat Ilse me wilde laten weten dat mijn gevoelens in het DM topic met me op de loop gingen...dan zou ik dat topic eens teruglezen Indigo want het was wel degelijk, op een enkele sneer na, een prima discussie. Als ik in discussie ben met iemand, en Ilse vind dat ik mezelf niet in de hand heb, dan zou ze wel anders kunnen reageren dan met een 'adem in adem uit'...ik vind dat een opmerking voor als je een grapje maakt maar zo was dit niet bedoeld, dat kon ik wel afleiden uit de gebeurtenissen in ons eigen stuk...naief als ik ben dacht ik ook nog dat ze eerst een grapje maakte... En als laatste zeg je dat je er een hekel aan hebt dat er op een dergelijke manier over anderen word gesproken...nou de post van peetje waar het allemaal mee begonnen is bestond vooral uit kritische vragen... En ik voel het juist omgekeerde van jou, ik heb er meer moeite mee dat hier soms flink geroddeld word over een van de mannen (die hier nooit leest) dan over een medeforummer (die hier alles open en bloot kan nalezen). Maar als jij je daar niet goed bij voelt en je wilt distantieren dan begrijp ik dat wel. Ik vind alleen dat ik nu wel vaak genoeg mijn punt heb gemaakt. Ik zou graag zien dat we verder gaan met gezellige dingen, ik heb nu al zo vaak gezegd hoe ik erover denk, voor mij is het afgerond. Maar als jullie er op door willen gaan dan zal ik me daarbij neerleggen, ik ga alleen niet steeds weer mezelf verdedigen. Ik sta nog steeds achter de dingen die ik gezegd heb. Ik vind het jammer dat Ilse zich alles zo persoonlijk aantrekt en gekwetst is weggegaan, ik vind het vooral ook sneu voor de medeforummers dat ze door een conflict met mij de rest van jullie ook verlaat. Als ze terug wil komen is ze wat mij betreft van harte welkom, ik zal haar niet eens negeren, maar ik ga niet haar vragen of ze terug wil komen. Ik heb me idd wel een gestoord aan geklaag (o.a. van Ilse) maar hou me dan gewoon stil, als iemand de behoefte heeft om te klagen en het stoort me dan lees ik er lekker overheen er komen vanzelf van die persoon weer leukere onderwerpen. Ik vind het ook jammer dat Melina weg is maar daarvoor geldt hetzelfde, ik ga haar niet vragen terug te komen. En Jen is terug, niet door mij, maar ik kon merken dat ze een beetje spijt had van haar beslissing om weg te gaan en eigenlijk wel terug wilde maar bang was voor de reakties. Ik ben blij dat ik haar over de drempel kon duwen, ik heb ook in een opwelling gezegd dat ik wegging en had meteen al spijt...gelukkig kunnen mensen van gedachten veranderen. En dat geldt ook voor Ilse en Melina, ik hoop dat als ze spijt hebben van hun weggaan ze over de drempel stappen en gewoon terugkomen. Wie wil het er nu nog over hebben? Wie wil het nog over de ruzie tussen Dees en Melina hebben? En wie wil weer gewoon gezellig kletsen? Het knalt hier nu al 2 dagen flink, ik begin nu moe te worden ;-
Lees nu net het hele verhaal van Melina... Pfff dit is zo moeilijk jullie zijn beiden zo gekwetst...ik ben verdrietig nu, ik mag jullie beiden graag en word er heel verdrietig van jullie beiden zo te zien Dikke knuf voor jullie allebei, ik wil er straks nog wel op reageren maar ga nu knuffelen met Jens... Pffffff misschien ben ik nu naief maar is er geen mogelijkheid dat we gewoon met IEDEREEN opnieuw beginnen met een schone lei? We hebben nu allemaal al zo vaak gezegd hoe en wat we voelen... Pfffff I need a grousphug
Rachel, lieve foto van Kady en Fayenne. Hier ook beestje en kindje Ruby, heerlijk is dat shoppen! Jij bent natuurlijk al superervaren met het maximaal vullen van de kinderwagen. Ik sta soms nog zo te hannesen om alles wat ik mee wil nemen ook een beetje handig mee te krijgen Lenthe, hihihi ben je daar nu ALWEER?! Oh wat een superkereltje is Thije Indigo, spannende kriebels voor jullie huis! Ben benieuwd... Je hebt een superreactie neergezet op het hele gebeuren hier. Dank dat je de tijd daarvoor neemt! Ik hoop dat dit een handvat is waarmee we de kwestie echt goed verwerkt achter ons kunnen laten. Hihihi die 2de foto van Estrella is echt heel grappig, Melanie! Melina, meis, wat zet je hier een goede en heldere reactie neer op jouw 'vete' met Dees. Ik vind het superjammer dat je hier niet meer zult komen en zal je zeker missen.
Trouwens, de buggy is echt een GROOT succes hier. Bij de V&D stonden 2 dames te praten bij de kassa en V zat met grote ogen het gesprek te volgen en toen er een stilte viel brabbelde hij een duit in het zakje. Zo schattig!
ik doe ook mee, dikke knuff lieve meiden, jullie ALLEMAAL! PFFF Melina, ik vind dat je het nu netjes en duidelijk heb beschreven. Op een rustig manier. Ik vind niet dat Roelie zich nog hoeft te verdedigen. De enige die we nog missen met een verhaal is Ilse. Ik vind wel dat we met elkaar moeten kunnnen kletsen, klagen, huilen en lachen, etc.etc. Meiden jullie zijn allemaal op jullie eigen manier kanjers en ik denk dat als we vanuit respect met elkaar omgaan het toch echt zou moeten lukken. Behandel de anders zoals jij ook behandeld wil worden. En als je spijt het van het weggaan, kom terug en je mag zeker wel je verhaal doen, niemand zal het als larierkoek afdoen maar er zal echt wel geluisterd worden. Iedereen heeft zijn waarheid en onwaarheden. Pfff nou wel genoeg gepreekt voor de ochten en mijn eigen psychische toestand. DIKKE KNUFFF VOOR IEDEREEEN OOK DIE HIER NIET AANWEZIG ZIJN OF ALLEEN NOG MAAR MEELEZEN!