November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenna heeft gisteren verse broccoli gehad, maar we hebben geen blender of staafmixer, dus heb het gewoon geprakt, maar dat was waarschijnlijk toch iets te veel stukjes naar mevroi d'r zin dus wilde ze het niet. Vandaag weer vers, dit keer witlof en dat ging erin met smaak :)

Nu gaan we lekker varieren met de groenten en over een weekje beginnen met fruit. En 's morgens een bordje pap (bambix) Niet tegelijk uiteraard. Brood heb ik even op zijn beloop gelaten. Thee doe ik ook alleen straks als het wat warmer gaat worden, voor het extra vocht.. Was nu gewoon even nieuwsgierig of ze het lekker vond :)

Ik merk dat Fenna er echt aan toe is om vaster voedsel te eten. Ze vind de hapjes echt geweldig en ook erg lekker. Behalve dan de brokjes, hoewel de verse witlof dus wel erg goed erin ging :)

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
  3. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ben er eventjes, ga zo lekker bankhangen!
    Heb wel alles bijgelezen, alleen geen tijd om uitgebreid te reageren...komt morgen wel ff dan moet René toch werken...
    Over mijn werk: ik teken op 17 april mijn contract en dan overleggen we ook over de dagen enzo...ga proberen te werken op de dagen dat René thuis is, maar ga wel volgende week ff het kdv bellen of er een wachtlijst is enzo...komt een hoop geregel op me af maar ik heb er zin in!

4. We gaan vanaf nu ook vers maken, en fruit sowieso vers. Potjes zijn alleen voor nood.

Schema begint er al echt uit te zien als een redelijk 6 maanden schema :)

8:30 - 180+6 +2 eetlepels nutrix
    13:00 - 180+6 +halve eetlepel nutrix
    17:30 - Groentehapje
    18:00 - 150+5 +halve eetlepel nutrix
    21:30 - 180+6 +halve eetlepel nutrix

Over ongeveer een weekje wordt het:
    8:30 - 180+6 +bambix (uit een bordje)
    12:30 - fruithap
    13:00 - 180+6 +halve eetlepel nutrix
    17:30 - Groentehapje
    18:00 - 150+5 +halve eetlepel nutrix
    21:30 - 180+6 +halve eetlepel nutrix

Uiteindelijk moet de groente meer worden en de fles na de groente minder. Volgens het cb wordt het dan een toetje van 60cc opvolgmelk of yoghurt

5. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Oh ja de winkel opent 7 mei dus ik begin een week van te voren ongeveer...eerst schappen vullen en prijzen enzo...ook wel leuk weet ik tenminste meteen waar alles staat :)

6. Is het een hele nieuwe winkel Roelie?

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ja! Het komt in een leegstand pand in een straatje waar ook de Aldi, Lidl en Action zitten, echt een druk straatje dus en dit is een Jumper, is ook een soort discount dierenwinkel...een megastore zeg maar...
    Er komt in eerste instantie ook alleen wat knaagdieren enzo maar misschien later meer dieren...

8. Leuk zeg! Zal je wel lekker veel aanloop hebben :) Gezellig :)

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik ga weer uitloggen...ben er morgen weer!
    En dan zal ik echt een bijlezen en reageren!
    Fijne avond allemaal!

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Op 300 mtr hiervandaan zit ook een Jumper. Wij halen daar ons knijnenvoer.
    Bij deze jumper hebben ze echter geen dieren. Alleen dierenbenodigheden.

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Dafje: dat is een mooi schema. Ben hier ook al een beetje aan het voorwerken zeg maar. Hij is het alleen nog niet zo eens met eerst groente en dan een fles. Maar we blijven gewoon volhouden.

Op dit moment is het schema:

8.00-8.30 180+6+2scheppen nutrix
    11.00 fruit
    12.30 180+6
    16.30 groente
    17.00 180+6
    20.00 180+6+2scheppen nutrix

Enne de 12e wanneer kunnen we taart komen eten? ;)

12. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Jen: Heb jij misschien nog een leuke foto van Esmay voor in de babykalender? Als je wilt natuurlijk.

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zooo hier zijn de boodschapjes weer in huis, een was staat aan en nu zitten

Roelie klinkt super zeg

Ohww en me hoof is een beetje leeg, of eigelijk te vol en kan niks meer bij. Zit me gewoon niet zo lekker van Quinn. Dus sorry meiden

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw en Piet is ook nog eens ziek, nou dan raden jullie wel hoe erg het is :)

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Jen fijn dat het goed gaat.
    En dat het met Esmay niet zo lekker liep wil niet zeggen dat het bij een 2de ook zo gaat lopen.
    Hoewel ik daar ook bang voor ben, maar dan andersom. Het gaat met Eva zo lekker, dat ik erg zou schrikken als het bij een 2de minder goed zou gaan.
    Maargoed, hier gaan we zeker voor een 2de.

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Beterschap voor Piet.

17. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Euh ja....vast wel ergens op de externe harde schijf staan, maar die moet ik dan even inpluggen....

Ik zal morgen eens even op zoek gaan en je wat mailen!

18. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Indigo, kan me je mineurstemming helemaal voorstellen. Sterkte met je handen! En dan ook nog de domper van het huis en de griep :(

Maria, is er een goede kolfruimte voor je beschikbaar op het werk? Denk ook dat je tegen die tijd met 1x kolven op een dag wel toe kan? Ik kolf nu max 3x op een dag, maar meestal 2x. Rond 11.00uur en rond 14.00uur. Dan snel naar huis om live te voeden. De 3de keer kolven doe ik als ik net niet genoeg ml's heb. Soms gebeurt dat als het een stressdagje is. Merk ik direct in de productie. Zo apart. Maar het is goed te doen, moet ik zeggen.

Wencke, gatver spruw :( Heb er geen ervaring mee en weet eerlijk gezegd niet wat je met de melk moet doen. Misschien weet iemand het op het BV gedeelte? Ah, Daf heeft het al voor je uitgezoch. Lief!

19. Jen, ik dacht hetzelfde als wat Maria dacht: een tweede hoeft niet te betekenen dat dezelfde problemen weer tevoorschijn komen.

EDIT: 5000! :whistle:

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Er is niet echt een kolfruimte. Maar het zou dan bij iemand op zn kantoor gebeuren.
    Er is echer NOG iemand die dan aan het kolven is. En ik zie het niet zitten om tegelijk te kolven.
    Maar danga ik wel in een lokaaltje zitten ofzo.
    Ik had bedacht om om 11.45 te kolven als de pauze begint, en om 15.00 als de school uit is.
    En daarna dus live.
    Eva krijgt echter in de tijd dat ik weg ben een voeding of 3-4
    We zien wel hoe het loopt. Bedankt voor het meedenken iig.

Deel Deze Pagina