November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Nou, mama heeft hier NIET gewonnen. Hij heeft gewoon weer honger... 135cc om 19 uur en dan om kwart voor acht weer gaan miemelen... Nu dus een klein flesje (30cc) gegeven, met een kleine avent-speen (nr1) en zelfs dat gaat als een dolle. Wordt wel slaperiger! Zo maar weer even in bed liggen, ik wil tenslotte ook zo naar bed, Robinson kijken!

Maria: nee hoor, dat mag je zeggen, geniet er lekker van! Timo slaapt ook heel goed 's nachts, maar is overdag veel wakker, maar huilt eigenlijk bijna nooit, dit is eigenlijk de eerste keer!

Debby: we krijgen voorlopig 2 dagen, hebben er wel 3 aangevraagd, omdat we nog niet helemaal weten hoe we het in gaan vullen. Waarschijnlijk gaat Hans 4 dagen werken per januari, maar dat is wel 20% salaris minder, dus dat bekijken we nog even... hopelijk mag hij 4x9 gaan werken (dus 1 papa-dag), maar waarschijnlijk niet. Ik werk wel 4x9 (dus 1 mama-dag). En mijn schoonmoeder komt 1 dag per week oppassen (dus 1 oma-dag). En dan dus 2 KDV. Moet me op 2 feb weer melden...ben benieuwd of we de wen-dagen op het KDV dan al gehad hebben.

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Daarom maak ik haar ook niet wakker.
    Of ze is gegroeid moet nog blijken. Morgen maar eens zelf naar het CB bellen voor een afspraak.

3. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Stasia: hier ongeveer dezelfde tijden, en dan nog eentje extra precies in het midden van de nacht. Ik maak hem wel wakker overdag (als hij dat niet al is), omdag het regelmaat er dan in blijft, dat is prettig voor mij (en afspraken!). En hij plast zoveel dat de luier na 4 uur ook wel verwisseld moet worden :).

Foto's krijg ik weer eens niet verkleind, ga er morgen mee verder, nu afsluiten en naar bed! Trusten!

4. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Vooruit dan maar, nog 60cc extra! Geen idee waarom, maar hij heeft honger! Als dit op is, gaan we hem maar neerleggen en de voeding van 23 uur overslaan, kijken wat er vannacht gebeurt! Hopelijk niet 2x!

5. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik maak hem ook wakker hoor maar soms is de fles wel eens een kwartier eerder of later snappie?

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Alweer 17 pagina's volgekletst :confused:

Meiden ik probeer er morgen weer te zijn, ik heb er 3 in driedubbel stereo te huilen...

De oudste heeft een spoelworminfectie (morgen dus huisarts bellen!)en heeft jeuk :(
    De middelste is gewoon niet te genieten (die plak ik zo achter het behang) :(
    De jongste moest zo hard spugen na de voeding dat het echt zijn neus uitspoot en waarschijnlijk knapte er een adertje ofzo want er zat ook nog eens allemaal bloed bij...en nu hebben we een huiluurtje (alleen die duurt al een uurtje of 3) :(

Ik ben KAPOT (ik ga nu ook ff heel hard janken)

Een positief ding: ik ben vanmiddag tante geworden van Sander!
    Het was wel een hel van een bevalling maar dat vertel ik morgen wel.

Fijne avond allemaal!
    xxx Roelie

7. Maria, hier ook 5 voedingen. Mocht van het consultatiebureau, maar mochten er absoluut niet minder zijn. Maar toen was Fenna al 4 weken. Ze zat overigens ook al vanaf dat ze doorsliep, vanaf 3 weken op de vijf voedingen, want ze komt gewoon om de 4 uur, kan er ook niets aan doen :) Als ze inderdaad goed groeit en goed plast, zit het wel goed hoor!

8. 10 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia, Daphne
    13 dec: Melina, Muriel, Debby, Melanie, Stasia, Daphne (zou kunnen, maar liever niet)
    17 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia,
    18 dec: Melina, Muriel, Melanie,
    20 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia, Daphne

9. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Dames, ik ga ook afsluiten. Deniz is nu rustig dus ga nog ff een boekje lezen op de bank. Even wat tijd voor mezelf....heerlijk. Trusten alvast.

10. Niet meer actief

10 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia, Daphne
    13 dec: Melina, Muriel, Debby, Melanie, Stasia, Daphne (zou kunnen, maar liever niet)
    17 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia,
    18 dec: Melina, Muriel, Melanie,
    20 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia, Daphne, Ilse

Ik ga even voor alleen de laatste datum omdat het me anders iets te vroeg is, Angelina is tenslotte pas ruim een weekje oud ;)

Als de groep niet al te groot gaat worden, kan het nog steeds bij mij thuis in Amersfoort hoor. Maar dan ga ik niet al te veel rondrennen en bedienen :), maar dat komt vast wel goed ;)

11. Ik zat ook al te denken, we kunnen ook voor de week erop nog data toevoegen.. want ik begrijp heel goed dat een aantal mama's het nog erg vroeg vinden.

12. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, ik heb jullie nu pas gevonden en ik zie dat er al 17 pagina's zijn volgekletst. :confused: Ik heb snel alles bijgelezen, maar heb nu weinig tijd om op iedereen te reageren.

Nieuwe novembermama's: Welkom! Klets gezellig mee! :)

Ik zal zo even naar de data kijken voor een nieuwe meeting. Leuk! Ik heb er in elk geval heel veel zin in, maar aangezien ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer wil ik sowieso even afwachten waar we elkaar gaan ontmoeten. Als de reis te omslachtig wordt, zal ik helaas moeten afhaken. (Voor mijzelf is dat dan geen probleem, maar ik neem aan dat we met babies afspreken? Ik zie het nog niet zitten om met Nynke een verre reis te maken.)

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    10 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia, Daphne
    17 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia, Serafijntje
    18 dec: Melina, Muriel, Melanie, Serafijntje
    20 dec: Melina, Muriel, Melanie, Stasia, Daphne, Ilse, Serafijntje

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Of januari 2008...? (Rond de feestdagen lijkt me ook niet zo'n goed idee namelijk. Dan hebben de meesten het al druk genoeg. ;) )

15. Niet meer actief

Zo, Willem is weer een beetje in zn ritme gekropen en ligt in bed, zijn wekker gaat morgen om kwart voor vijf. Ik hoop dat Angelina weer zo lekker blijft liggen tot die tijd, dat scheelt een stukje onrust voor hem. Mij maakt het niet uit, ik slaap nu een stuk beter dan de afgelopen maanden, dus ben wel tevreden ;) Ik heb wel met 'm te doen hoor, morgen weer naar zn werk, hij had graag langer thuis gebleven, maar dat is financieel gewoon niet haalbaar helaas. Hij gaat de rest van de maand december wel wat korter werken, 6 uur per dag ipv 8 zodat ie wat eerder thuis is, gaat dan van 7 tot 13 werken en is dan om 14u thuis. Dan heb je nog wat aan je dag.

Misschien komt mn moeder morgen nog even langs, die vind t zo moeilijk dat ik morgen voor t eerst alleen ben met Angelina. Terwijl ik er zelf helemaal niet tegenop zie eigenlijk.

Hoe was dat voor jullie, toen jullie partners de eerste keer weer naar t werk gingen?

16. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    @ Morrighan, wat is die Cailan een knapperd zeg.

Butterflymom van harte welkom, jouw kleintje en de mijne zijn op dezelfde dag geboren.

Lieve Linda: ik kreeg tranen in mijn ogen van je gedichtje.... zo mooi.... ((knuf))

:) :) :)

Hier trouwens een foto aanwezig van een duimend kindje die nog minder als een uur oud was ;)
    (Ik zet geen foto's openbaar on-line dus bij interesse pb maar, of check mijn hyves)

Roelie: gefeliciteerd met je tante worden. en sterkte met die 3 van je.

Wat betreft meeten, lijkt me leuk maar in december is het me toch nog wat hectisch.
    Ik kijk wel welke datum het word en kom dan eventueel wel die kant opgereden.

@ Ilse: Ik vond het erg wennen de eerste week helemaal alleen, maar ook wel weer lekker rustig.
    Lekker alle tijd met zijn tweetjes en de dag rustig inplannen.

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier een mama die er even helemaal door heen zit :cry:

Zal eerst even het leuke vertellen, heb ik ook nog iets positefs te melden namelijk.
    WAs vanmiddag super gezellig met Jen Erwin en Esmay, Quinn en Esmay zijn nu een stelletje, passen goed bij elkaar, bijde net zo eigenwijs maar o zo lief en schattig!

Quinn heeft vanaf 18uur aan een stuk zowat liggen huilen tot 10 min geleden. zo verschrikkelijk hard verscheurend om te zien en te horen.
    Weet niet meer wat ik hem aan moet en wat ik moet doen. Verdenk hem steeds meer van verborgen reflux en de pijn bij hem word steeds erger, dat is duidelijk aan hem te merken. Morgen om 8 uur hang ik aan de foon met de ha, en die gaat er maar wat aan doen, want dit kan niet zo langer.

Quinn en wij zijn doodmoe, emotioneel noem maar op, ik zie onze nacht rust eigelijk al weer zwaar tegemoed want als Quinn van die zuur aanvallen heeft slaapt hij hoog uit 3 kwartier en dan is ht weer brullen uit zijn tenen. Hij is nu ook in en in wit van vermoeidheid. De arme man.
    Ik heb net ook enorm mee zitten huilen met Quinn, wist het echt niet meer. Nu eigelijk ook nog steeds niet.

Nou ga maar eens even een peukje doen om tot rst te komen en hopelijk slaapt Quinn nog even door. al ligt hij niet op zijn bedje nu maar bij ons in de woonkamer, maar wil hem eigelijk nu niet meer verplaatsen bang dat hij wakker word. Dan maar wachten tot hij zich weer meld tot zijn volgende fles

Misscien nog tot zo anders......

18. Niet meer actief

Hey Blondie. Volgens mij heb ik iets gemist, woon je samen dan? Dat lijkt me helemaal wennen aan een nieuwe situatie, sinds kort een nieuwe vriend, samen wonen en nu een kindje...alles tegelijkertijd :)

19. Niet meer actief

Jee Dees, wat moeilijk ((((((((((((Knufffff))))))))))) voor jullie allemaal hoor.

Hoe weet je eigenlijk dat ie pijn heeft? En dat ie zuuraanvallen heeft? Klinkt misschien dom hoor, maar ik zou niet weten hoe je dat zou moeten herkennen, hij kan t tenslotte niet zelf vertellen.

Ik wens je in elk geval een rustige nacht toe.

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hij is aan het kokhalzen en zie de oprispingen en het bekkie vam hem vertrekken
    Pijn herken je wel, hij krimpt ineen

Ja moeilijk uit te leggen eigelijk, moeder gevoelens?

Deel Deze Pagina