November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ow, en ik was gisteren bij de bank. (rabo) en ik vroeg naar zo'n tuttenpop, en die krijg je dus als je zwanger bent.
    Nou sorry hoor maar ik ga voor een ongeboren kind geen rekening openen. Dat kan altijd nog.
    Ow, en als je de datum 'goed raadt' dan storten ze 50 euro op die rekening.
     
  2. Lenthe

    Lenthe Bekend lid

    2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Heb niets te melden, heb even bijgelezen... O ja, dit is m'n 600e bericht! Is vergeleken met de meesten niet zo veel, maar ik ben er zelf toch wel van onder de indruk!

    En we proberen Thije te laten slapen zonder z'n inbakerdoekje, maar dat gaat dus voor geen meter... Hij blijft maar maaien met z'n armen en raakt helemaal overstuur.
     
  3. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Maria Dat wist ik ook niet totdat ik er een in mijn handen had in de winkel. Het is van dat zelfde knoopelastiek wat ook gebruikt wordt bij positiemode. Moet alleen wel even goed kijken want niet iedere broek heeft het.

    Roelie: Fijn dat je je weer wat beter voelt. En wat heb je toch een lieve zoon. Jammer dat de catfight morgen niet door gaat voor jullie.

    Wencke: ach wat zielig dat hij maar blijft maaien met zijn armpjes. Maar tot wanneer mag je eigenlijk inbakeren? ik dacht tot 6 maanden. Pff hopelijk went hij er snel aan zonder inbakerdoek.
     
  4. stiekel

    stiekel Bekend lid

    dames please help mij even
    wat kan je gebruiken tegen JEUK
    Tim krabt zich te pletter en huilt vreselijk, hij heeft nu al de hele dagen zijn handschoentjes aan.
    hij kan dus niet krabben maar hij wrijft enorm over zijn gezicht.
    ook achter op zijn hoofd heeft hij nu dus alles ook kapot (nou ja ik bedoel daar zit het ook al )
    het enige wat helpt is die hormonen zalf maar die mag ik maar 2x per week gebruiken.

    sorry voor het ego berichtje maar ik zit zelf ook al te janken
    IK WEET HET NIET MEER
     
  5. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ow lieve sandra ik weet het niet...heb je talkpoeder geprobeerd? Dat hielp bij mij altijd.
     
  6. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Vroeger gebruikte mijn moeder ook talkpoeder met mentol erin voor tegen de jeuk. Maar ik weet alleen niet of je dat ook bij baby's mag gebruiken.
     
  7. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Die mentol kalmeert zeg maar. Misschien even langs een drogist? Daar weten ze vaak ook wel het een en het ander over huis tuin en keuken middeltjes.
     
  8. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ah, het was dus geen eleniaanse (zo noemt Rob mijn moeders dingen) wijsheid. Stasias moeder deed het ook.
     
  9. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ja ik was vroeger wel eens in de brandnetels gevallen en ging natuurlijk kapot van de jeuk. Mijn moeder had er toen talkpoeder op gedaan en dat verlichtte enorm.
     
  10. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Barst hier in tranen uit....pfffff ik weet zo goed hoe dit voelt :cry:
    Wat je het beste kunt doen is hem even in een niet te warm badje (hooguit 35 graden) met jeukstillende olie doen...lekker voor zijn huidje en dan kan hij even ontspannen. Daarna even lekker masseren met een ongeparfumeerde (!) olie. En maandag de kinderarts bellen! Er zijn namelijk ook zalven die je langere tijd mag gebruiken, je hebt nu waarschijnlijk een klasse 1 zalf maar je moet dus duidelijk een zwaardere :(
    Niet de mentholpoeder gebruiken als hij open wondjes heeft dat bijt!
    Succes en je mag me altijd bellen, ik pb je mijn nummer zo even!
    (((knuffel)))
     
  11. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje Sandra, kan me voorstellen dat je er door heen zit.
    Je hebt van idd badolie die jeukstillend is, kan je halen bij de drogist.
    Verder zou ik het niet weten en anders gewoon de ha-post bellen als het jou en niet te vergeten je mannetje echt te veel word.

    dikke knuffel
     
  12. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Je hebt ook van die jeukstillende zalf van vsm die kun je onbeperkt gebruiken hoe het het ook alweer.....pffff ff googlen ben het kwijt...
     
  13. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    cardiflor!
     
  14. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ohw Sandra, arme Tim! :cry: Ik heb helaas geen tips voor je, want ik heb er geen ervaring mee. Maar ik wil je gewoon heel veel sterkte wensen. De enieg tip die ik je kan geven is naar de huisarts of het cb bellen. Wij hebben hier een speciaal baby-telefoonnummer dat je dag en nacht kunt bellen (dus ook in het weekend). Misschien is dat ook in jullie regio?
     
  15. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ruby, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. :({|= =D> :whistle:
    Welkom bij de 30+ club! ;) Maak er vandaag een hele gezellige en feestelijke dag van!
    Liefs van Serafijntje
     
  16. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Peetje, lekker dat Martijn een uur langer heeft doorgeslapen. Hij is vanmorgen dus lief geweest voor zijn mama. :D

    Nynke rolt ook nog niet, maar zij probeert het door een extreem holle rug te maken (dus net als Martijn door met haar voetjes af te zetten en opzij te duwen) en zo op haar zij te gaan liggen. Van daaruit kan ze niet verder, omdat haar armpje dan in de weg ligt.

    Nynke heeft trouwens het tegenovergestelde probleem met haar kleding: ze is te dik. :( Broeken passen bijna nooit: maat 68 zit te strak om haar buik (krijg ik vaak al niet eens over haar luier) en maat 74 is nog veel te lang. Gelukkig is ze een meisje, dus dit 'probleem' is makkelijk op te lossen door haar vaak een jurkje aan te trekken. Bij een jurkje geeft het niets als het te lang is, dan valt de onderkant bijvoorbeeld over haar knietjes i.p.v. boven haar knietjes, maar niemand die door heeft dat het jurkje eigenlijk nog te groot is. ;) Bij Martijn zou je het tegenovergestelde kunnen doen als het weer binnenkort beter wordt: een maatje kleiner aantrekken, zodat de broeken wel goed zitten bij zijn taille maar te hoog zitten bij zijn enkels. Heeft hij gewoon een kuitbroek! ;)
     
  17. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Is een puckababy niks voor Thije?
    Is een tussenstap van inbakeren en losliggen

    Ik heb er nu een in huis, en waarschijnlijk gaan we hem net gebruiken aangezien Quinn vanaf gister niet meer ingebakerd ligt
     
  18. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, ik kan me soms echt boos maken om die tegenstrijdige berichten. :( Bij ons op het cb kregen we juist te horen dat Nynke nu MOET overstappen naar 4 flessen. Ik zie dit momenteel niet zitten, want ze drinkt hartstikke goed (5 flessen van 200 cc helemaal leeg) en het lijkt erop dat ze geen fles kan missen. Het gaat tegen mijn gevoel in om haar nu een fles per dag minder te gaan geven. Op zich zou het geen kwaad kunnen, want Nynke is echt een dikkertje. Maar ze geeft zelf toch aan dat ze 5 flessen wilt? Ik vind het een heel ander verhaal als ze haar flessen maar deels zou leegdrinken. Volgens mij is de kans heel groot dat ze 's nachts gaat spoken als ik haar laatste fles weg ga laten en daar hebben we dus geen zin in. Kortom, we hebben het 'advies' van het cb nog even voor ons uit geschoven. ;)
     
  19. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Roelie, fijn dat je je weer wat beter voelt. Pfoe, jij hebt een beroerde dag achter de rug. :cry: Rust vandaag en morgen nog maar lekker uit. En wat is Niels een schatje zeg. Echt aandoenlijk zoals hij vanmorgen bij jouw bed stond. Dat hoor je niet vaak, dat kinderen zich zo kunnen inleven. Is hij soms hoog sensitief?
     
  20. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Esther, wat fijn dat jouw moeder gisteren is thuisgekomen. Toch weer een hele stap. Merk je ook aan haar dat ze het prettig vindt om weer thuis te zijn? Een kleinere eethoek zal wel even wennen zijn, maar inderdaad wel erg praktisch omdat je dan meer ruimte over houdt.
     

Deel Deze Pagina