November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Allereerst wil ik alle zieke kindjes en mama's heel veel beterschap wensen!

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    *** begin ego berichtje ***

Pfffff dames, ik trek het niet meer. :cry: Tussen mijn drukke werkzaamheden door probeer ik wel om jullie berichtjes bij te houden, maar reageren schiet er momenteel bij in. Ik voelde me aangesproken door Petra's opmerking van vorige week dat ze het niet leuk vindt dat sommigen er af en toe "inspringen". Ik begrijp heel goed wat ze daarmee bedoelt, maar ik kan momenteel niet anders. Ik zou het ook jammer vinden om dan maar helemaal weg te blijven. Soms heb ik wel meer de tijd en de rust om op het forum te zitten en uitgebreid op iedereen te reageren. Maar soms, zoals nu, kom ik tijd te kort en ik wil toch graag even wat van me laten horen.

Ik werk momenteel aan verschillende projecten door elkaar heen, dus dat is niet zo efficiënt. De meeste tijd gaat zitten in de voorbereidingen en die kan ik dus thuis doen. Het zijn wel allemaal leuke projecten hoor, maar ze kosten stuk voor stuk erg veel tijd. Ik wil het ook allemaal zo goed doen. Het thuiswerken (dus de voorbereidingen van de cursussen, lezingen en andere projecten) valt me zwaar in combinatie met de zorg voor Nynke en het huishouden. Ik zit daardoor niet lekker in mijn vel en heb vorige week en deze week al een paar keer 'spontaan' een huilbui gehad. Ik heb het gevoel alsof ik 'overspannen' ben, terwijl ik nog maar net weer aan het werk ben. :( Ik voel zo'n druk op allerlei fronten, er wordt zoveel van mij verwacht - en niet op de laatste plaats door mezelf. :rolleyes: We hebben daarom besloten om toch maar te kijken of Nynke 1 dag naar een kinderdagverblijf kan, zodat ik die dag in ieder geval ongestoord kan werken. Want zo gefragmenteerd aan mijn projecten werken kost relatief veel tijd. (Nynke is overdag steeds langer wakker en dan wil ik er natuurlijk voor haar zijn.) Het kdv dat we hebben uitgekozen (op loopafstand van onze woning) blijkt echter een jaar wachttijd te hebben. :confused: Mijn man heeft nu aangeboden om 4 x 9 uur te gaan werken om mij 1 dag te ontlasten, want het is voor mij echt niet meer te doen zo. (Het moet in de praktijk trouwens nog maar blijken of dit echt een goede oplossing is op deze manier, want als hij en Nynke thuis zijn blijft het sowieso moeilijk voor mij om rustig thuis te werken; daarvoor is de woning gewoon te klein.) Een oppas ligt niet echt voor de hand. We komen hier allebei niet vandaan, onze beide families wonen ver weg. En ik zie het nog niet zitten om Nynke naar een 'vreemde' oppas te doen. (Gwen, mag ik even zo nieuwsgierig zijn hoe jullie aan de oppas voor Mika zijn gekomen? Via een advertentie ofzo? En hoe hebben jullie geselecteerd?) Hopelijk krijg ik zo weer wat meer rust.

*** einde ego berichtje ***

3. Serafijntje, die oppas is een gastouder, dat gaat via een gastouderbureau. Dan zoeken ze een ouder/oma/opa voor je die op gaat passen die bij jullie past.

4. Serafijntje, heel begrijpelijk dat je er af en toe gewoon inspringt hoor! Ik moet zeggen dat ik het ook nogal wat vind als je gewoon een paar keer per week alles wilt gaan bijlezen en ook wilt reageren. Dat is gewoon veel gevraagd wanneer je weinig langskomt. En dan is het dus, vind ik, logisch dat je niet altijd overal op reageert.

Wat lastig dat de situatie thuis en met het werk nu niet lekker wil lopen. De combinatie vond ik in het begin ook erg zwaar hoor! Natuurlijk is het nog eens extra lastig als je werk en de zorg voor je kind door elkaar lopen. Je kan dan niet één lijn trekken, want als Nynke huilt, ga je ernaartoe, logisch. Maar dan blijft je werk weer liggen.
    Vraagje: ben je altijd met Nynke bezig als ze wakker is? Ik laat Fenna namelijk ook gerust lekker een half uurtje zelf ontdekken in de box of op een kleed op de grond. Natuurlijk buurt ik regelmatig even bij d'r en maak ik een babbeltje. Maar daarna ga ik wel weer gewoon verder met waar ik mee bezig was.
    Die oplossing van 9 uur werken per dag hebben wij hier ook. Alleen is het hier zo dat Jeroen dat vanuit de CAO van zijn werk sowieso moet. Maar dat heeft wel als voordeel dat hij een dag thuis is met Fenna. Dan ben ik ook werken.
    Heb je geen aparte kamer waar je aan de slag kan met je werk? Ik denk maar even mee hoor... Dan zou je kunnen zeggen: ik ga tot (noem een bepaalde tijd) aan de slag en dan kom ik een kopje thee drinken (ofzo) en dan weer tot de lunch en dan weer tot een uur of 3 voor thee/koffie. Gewoon soort van werktijden aan proberen te houden. Daarin zou je hubbie ws ook een grote hulp kunnen zijn. En naar wat ik hoor, wil hij je echt helpen.

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tjee, Serafijntje, ik kan me je situatie goed voorstellen hoor! Het is ook niet te doen, thuiswerken en op je kindje passen.
    Dat hoor ik van alle kanten bij vrienden, die dat geprobeerd hebben.
    Ik zie het zelf ook al, wanneer ik op mn vrije dag even wat probeer te doen voor mn werk, dat komt altijd maar half af.

En inderdaad vooral ook doordat die kleintjes steeds meer wakker zijn overdag en ook steeds meer aanwezig (en leuker, vind ik zelf ;) ) zijn.

Dus die combi tussen thuiswerken en oppassen op Nynke moet je toch echt los gaan laten, zoals je zelf al aangeeft, dat gaat je opbreken.
    Pas goed op jezelf hoor, meid!

Wat suf dat dat KDV zo'n lange wachtlijst heeft, zelfs voor 1 dagje? Zelfs als dat ene dagje op welke dag dan ook valt? Kan me haast niet voorstellen, echt belachelijk.
    Volgens mij, wanneer je ze een paar keer gaat bellen en stalken en bezoeken, kan deze termijn flink bekort worden hoor.

Bij ons KDV was eerst ook pas plek vanaf mei/juni, toen werd t april en uiteindelijk gewoon vanaf half febr, wat we wilden. Dus ze houden ook vaak flink een slag om de arm.

Maar een gastouder kan idd ook mss een oplossing zijn, maar dan niet iemand die thuis komt, maar die haar meeneemt natuurlijk.
    Ook daar zijn vaak wachtlijsten helaas :( en dan is de 'klik' natuurlijk nog veel belangrijker dan bij een KDV, waar altijd wel leuke en soms minder leuke leidsters zitten.

Moeilijk hoor meis ... wel superlief dat je man zijn werk anders wil & kan indelen om jou te ontlasten. maar dan zal je idd nog steeds worden afgeleid. maar dan moet je gewoon superstreng zijn voor jezelf en niet naar die twee luisteren en niet meedoen. Moeilijk moeilijk moeilijk.

enneh.... over dat schuldig voelen... NIET DOEN, die fase hebben we achter de rug, nu we allemaal druk druk druk druk zijn met die koters en werk en mannen en meer... is logisch, begrijpelijk en lastig. Zolang je je neus maar blijft laten zien!

Dikke ((((knuffel)))) en ik hoop dat zich gauw een mooie oplossing voordoet!

6. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Meiden, ik ga vroeg mn bedje in, ben DOODop.

WELTERUSTEN!

7. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Hey meiden...

Ben er even niet zoveel de komende dagen. Zit even totaal niet lekker in mijn vel. Denk door de spanning en stress om Esmay en het feit dat ik nog een wandelende hormonenbom ben... :(

Vind mezelf even niet gezellig genoeg om hier te kletsen, heb ook gewoon even geen "zin" om te reageren. Heb even helemaal genoeg aan mezelf en mijn gezinnetje...waar ik toch zoveel mogelijk van probeer te genieten!

Als er iets bijzonders is, hoor ik het graag even.....
    Als hier iets bijzonders is laat ik het ook even weten...

Nog een fijne avond allemaal en tot snel!

8. Morgen het onderzoek voor de heupjes voor Fenna.. ben zo benieuwd of er nu iets uit gaat komen of dat het oke is. Ik ben wel een beetje zenuwachtig ervoor.. hoop zo dat het niets is!

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Goeieavond,

Estrélla wilde jullie allemaal een hele dikke knuffel en een kus geven voor het super lieve kaartje dat ze heeft gekregen.
    Echter super lief van jullie!

Hier nog steeds heerlijk de waterpokken. Estrella laat ze nog aardig heel, maar die arme Zefanja zit echt compleet onder. Nu allemaal korstjes. Angelus heeft vrijdag schoolfoto, ook samen met broertje en zusje dus dat word een hele mooi voor later, hahaha.

Voor iedereen die ziek is beterschap.

Jen doe rustig aan meis.

Blondie lekker geshopt vandaag?

daphne succes morgen, spannend meis.

Roelie hoe was je spionnenfeestje?

Ruby hoe is het bij jullie?

Debby meis alles goed?

Serafijntje, logisch hoor dat je het te druk hebt, ik hoop dat je een goeie oplossing kan vinden tussen die balance van thuis werken en de verzorging voor Nynke.

Gwen ik hoop voor jullie dat een gastoudergezin beter werkt voor Mika. Kan me voorstellen dat je met al die kinderziektes toch voorzichtig ben met Mika. Wil je dan dat ze bij jullie oppassen?

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    wowwww ik sta echt voor schut op tv.

in dat voorstukje om de show te promoten zie je mij en dat derek tegen mij zegt "jou zoon weet niet wie zijn vader is"

11. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ben meteen weer weg,ben de was aan het wegwerken en mijn bed aan het verschonen.

truste allemaal.

12. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Serafijntje, even snel tussendoor antwoord op je vraag. Ik was naar dagopvang aan het zoeken in Deventer en was aan het rondbellen. Toen bleek ineens een opvang geen dagopvang te zijn maar een gastouder. Ik heb beetje geïnformeerd hoe en wat en ben vandaag dus langs gegaan om te kijken wat dat inhoudt..

Op www.4kids.nl kan je ook oproepjes vinden of plaatsen. Wellicht kan je daar wat mee..

dikke kus voor jou!

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Martijn heeft vandaag van 2 flessen maar 110cc gedronken, dus vraag ik me af of ik straks niet een fles minder kan gaan geven maar ik weet niet hoe.

Strijken jullie het lepeltje af tegen het gehemelte, of laten jullie je kindje zelf happen? Ik laat zelf happen maar dat duurt wel veel langer.

Maria; tijdens je zwangerschapsverlof komen de vakanties er nog eens bij, tijdens je ouderschapsverlof niet.

serafijntje: laat je niet gek maken door mijn opmerking, jij bent 1 van de mensen die eigenlijk altijd wel reageert. Ik kan ook absoluut niet thuiswerken, zelfs voor Martijn er was niet. Thuis kom ik er niet toe. En nu met martijn krijg ik het huishouden amper gedaan. tuurlijk kunnen ze wel een half uurtje spelen, maar in een half uur krijg je zelf haast niks gedaan. Met de kleine erbij krijg je niks voor elkaar is mijn ervaring. KDV zou ideale oplossing voor je zijn. Hier was de wachtlijst ook ongeveer een jaar. Ik schreef in toen ik 20wkn zwanger was. Voel je niet rot en doe even lekker rustig aan. Even focussen op je werk. Sterkte meid!

Daphne: goed bezig die Fenna!

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ruby: met welke zoon was je bij derrek? fabian, anwar of rayan? rayan denk ik he? wanneer is de uitzending?

15. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hee Ruby, doet je zoon mee aan Praatjesmakers ofzo? Wat leuk, ben heel benieuwd, laat je weten wanneer het is?

Serafijntje, wat naar dat je niet zo goed in je vel zit. Hopelijk krijg je binnekort iets meer tijd voor je werk, dat zal vast al een hele opluchting zijn. Het is ook niet niks om moeder te zijn geworden (en dan heb ik het niet eens alleen over de fysieke en hormonale ongemakken) en dan ook nog te werken enzo. Doe maar even lekker rustig aan! En voel je niet schuldig over 'inspringen'. Lekker makkelijk voor mij om te zeggen, want ik ben ook nogal van het inspringen - heb ook geen idee wat daarover gezegd is...

Wil niet miepen hoor, maar heeft mijn inspringen er misschien mee te maken dat er niet meer op mij gereageerd wordt? Kan er natuurlijk ook heel goed mee te maken hebben dat jullie mij niet meer zo goed kennen, behalve van die sporadische berichtjes dan. Zit er zelf ook wel mee in m'n maag hoor; twijfel steeds wat de zin van oppervlakkig contact is, maar ik vind het ook zo moeilijk om er dan maar helemaal mee te stoppen.

Dus volgens mij is af en toe iets van je laten horen véél beter dan helemaal niet meer (als heel vaak geen optie is)!. Sterkte hoor meid!

Hoe was het spionnenfeest Roelie? Vind het zó'n leuk idee, ga ik echt onthouden voor later.

Zielig he, spruw-kindjes... Thije is er net weer vanaf denk ik, maar ik loop nog met een bijzonder pijnlijke barst op m'n tepel....

Wij gaan straks ook voor een gastouder. Ben zelf niet zo'n voorstander van het KDV, en een gastouder via een bureau lijkt me een heel fijn alternatief.

Slaap lekker!

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hihi Wencke, dit keer niet aan jou de eer dat je de laatste EN de eerste bent ;)

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ben hier al vroeg op, op mn vrije dag :( maar dat komt omdat ik slapen met een zere keel en een volle neus eigenlijk helemaal niet zo lekker vind. Dus ik was blij dat het weer dag was, haha.

Hester ligt gewoon nog lekker te pitten, dus ik heb nog even tijd voor mezelf ;)

Zo gek (maar ook zoooooooooooo fijn) dat H nu ineens, van de ene op de andere dag is gaan doorslapen :whistle:

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Wencke: heb je al een gastouder eigenlijk? Of moet je die nog zoeken? En voor hoeveel dagen zouden jullie dat dan willen?

Auwwww... zo'n barst in je borst, brrrr... bikkel ben je!

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Daphne: HEEL VEEL SUCCES vandaag met Fenna voor haar heupjes. Ik duim dat het er allemaal piekfijn uitziet!

Deel Deze Pagina