November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
  2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou he he, eindelijk hier ook een positief bericht(je) over het cb!

De wijkverpleegkundige belde net even om te vragen hoe het gaat. Ze had begrepen dat ik van de week nog met een collega van haar heb gebeld en dat we toen naar de ha zijn verwezen. Ze wilde even vragen hoe het nu ging en zo. Dus ik alles vertelt en dat het gewoon moeilijk is omdat hij veel aandacht vraagt en nodig heeft. En dat we hem niet weg kunnen leggen als hij moe wordt, maar nog niet aan zijn slaap wil toegeven, maar dat hij in onze arm in slaap moet vallen. Omdat als we hem wegleggen, dat hij dan heel hard gaat huilen en zijn reflux alleen maar erger wordt. En ze begreep dat en zei dat dat ook het juiste was :). Dus eindelijk erkenning over hoe we het doen, dat dat goed is! En alhoewel we dat zelf natuurlijk ook wel weten, is het toch fijn als iemand zegt dat je het goed doet. En ik zei dat we zo direct nog even naar het inloopspreekuur zouden komen om hem te wegen, omdat hij "maar" 150 gram per week groeit. Maar zij zei dat dat juist prima is, een kindje mag tussen de 100 en 200 gram per week groeien, dus 150 gram is prima! Joehoeee, Ryan doet het goed! Kortom: ik kan weer even vooruit :). Straks nog even wegen, ben erg benieuwd hoe zwaar hij nu is!

3. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik vind doorslapen van 23.00 tot een uur of 6 a 7 s'ochtends. Hihi bij mij is het andersom. Ik sta niet graag midden in de nacht op dus ik geeft zijn laatste fles om half 12 en daarna ga ik naar bed.

Peetje: Ik zit nu sinds 1,5 week in maatje 2 van de luiers want idd de achterkant werd te kort.

Debby: Lekker dat je een goed gesprek hebt gehad met de verpleegkundige en dat Ryan het toch goed doet. Trouwens nog bedankt voor je kaartje.

Wat betreft het huishouden, ik ben ook niet zo'n poetsmuts hoor. Ik doe alleen wat nodig is en soms is het bij mij ook een zooi. Nou, ja jammer dan.

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Nogmaals sorry Muriel (maar ik las dat het inmiddels beter gaat met jouw fobie ;) ), maar ik wil hier ook nog even op reageren. Nynke heeft ook een stukje wild vlees in haar naveltje. Toen de wijkverpleegster op dag 9 of 10 langskwam, zei ze dat we dit in de gaten moesten houden en de navel af en toe moesten aanstippen met een watje met alcohol. Maarja, wat is "in de gaten houden" (ik kijk er regelmatig naar) en zou het nu (na een maand) verdwenen moeten zijn? Ikzelf heb pas begin januari mijn eerste afspraak bij het CB en dan zijn we dus alweer 2 weken verder... Er lekt overigens af en toe ook wat vocht uit, is dat bij Jens ook? Er zitten dan wat vlekjes op haar luier en/of rompertje. En wat bedoelt de cb arts met de opmerking dat ze het de volgende keer gaan aanstippen? Met alcohol? Want dat kun je zelf thuis toch ook al doen? Oh, oh, wat een vragen allemaal... :rolleyes:

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Goed idee! Ik ben graag van de partij!
    Regio Amersfoort is prima voor mij, wel graag op een locatie die goed bereikbaar is met het openbaar vervoer (of ik moet met iemand kunnen meerijden...). Mijn woning is helaas niet groot genoeg voor zoveel novembermama's en babies, dus die kan ik niet aanbieden. :cry: Ik heb (nog) geen voorkeur voor een datum. Misschien is het handig om een aantal data te prikken en dan te peilen wanneer de meesten kunnen?

6. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Serafijntje: Deniz had ook wild vlees aan zijn naveltje mar dat hebben ze op het cb aangestipt met zilvernitraat en nu is het ingedroogd. Zit alleen nog een klein korstje op maar dat wordt ook steeds kleiner.

Wat betreft meeting ik ben er ook wel voor in.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    In het weekend of door de weeks?

Enkele data's
    za 5 jan : Melina (r.)
    zo 6 jan: Melina (r.)
    ma 7 jan: Melina
    di 8 jan: Melina
    woe 9 jan: Melina
    do 10 jan: Melina
    vr 11 jan: Melina (r.)
    za 12 jan: Melina (r.)
    zo 13 jan: Melina

(R. = ervanuitgaand dat ik met Roelie mee kan rijden en Roelie dan ook kan haha)

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    even quoten en aangeven wanneer jullie kunnen!

en Ilse geld jouw aanbod nog over dat t evt. bij jouw thuis kan??? Dit lijkt me het makkelijkste!

En anders...iemand anders?

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0

Enkele data's
    za 5 jan : Melina - Roelie
    zo 6 jan: Melina - Roelie
    ma 7 jan: Melina
    di 8 jan: Melina
    vr 11 jan: Melina
    za 12 jan: Melina - Roelie
    zo 13 jan: Melina - Roelie

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Als ik jullie verhalen zo lees over problemen met het voeden en/of slapen van jullie kleintjes en ook over jullie partners die maar weinig zorgtaken op zich nemen, dan besef ik nog eens extra hoeveel geluk ik heb. Soms vind ik het wel eens "jammer" dat ik niet kan meepraten met jullie verhalen hier op het forum (tenminste, niet uit eigen ervaring), maar eigenlijk bof ik natuurlijk enorm dat ik zo'n makkelijk kindje heb! :D

Nynke doet het fantastisch, ze huilt eigenlijk nooit (alleen als ze honger heeft slaakt ze wat kreetjes uit). Ze is een heel rustig meisje dat heel tevreden voor zich uit kan staren. Als ze wakker is, kan ze bijvoorbeeld heel gefascineerd haar eigen handjes bestuderen of naar de lampjes in de kerstboom kijken en daar helemaal in op gaan. Ze eet, plast en poept goed dus ook daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Ik heb echt bewondering voor de mama's bij wie het allemaal niet zo vlekkeloos verloopt. Ik kan me voorstellen dat het heel veel van jullie energie en geduld vergt.

Ook over mijn man heb ik niets te klagen. Hij vindt het heerlijk om voor Nynke te zorgen en gaat er ook 's nachts regelmatig voor haar uit. De kraamhulp stond ook vol verbazing te kijken hoeveel hij in het huishouden deed. Ze zei letterlijk dat ze het nog niet vaak had meegemaakt dat ze een man de was had zien ophangen tijdens de kraamweek. :confused: Maar hij vond het vooral belangrijk dat zij veel tijd kon besteden aan de verzorging van Nynke en mij. Met name vanwege de borstvoeding, want dat liep allemaal niet zo lekker (en is uiteindelijk ook niet gelukt) en kostte die eerste week ook heel veel extra tijd.

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor jouw antwoord. Nu begrijp ik ook pas wat er wordt bedoeld met 'aanstippen'. :D

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @Serafijntje, dat is toch alleen maar heel fijn! Ik heb het ook hoor, het is een super rustig kind en net zoals je zegt staren naar zijn handjes en de kerstlampjes dat doet hij ook. Vanmorgen om 4 uur lag hij heel rustig om zich heen te kijken en een heel klein beetje te mopperen omdat ze maagje knorde, dat echt krijsen en huilen heb ik nog niet gehad, ja van de week na zijn prikjes :(

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw

Enkele data:
    ma 7 jan: Melina, Serafijntje
    di 8 jan: Melina, Serafijntje
    vr 11 jan: Melina, Serafijntje

Toevallig kan ik in deze periode maar op heel weinig data en geen enkele keer in het weekend. Mag ik zo vrij zijn om ook zaterdag 19 januari toe te voegen?

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja hoor, dan kan ik ook. Weet niet of Roelie dan kan?

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38

Enkele data:
    za 19 jan:
    zo 20 jan:

ik wacht even op Roelie, anders kan het voor mij ook niet.

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik zal de extra datum maar gelijk toevoegen, anders komt het er misschien niet meer van. Melina en Roelie, willen jullie ook nog aangeven of jullie zaterdag 19 januari zouden kunnen?

Enkele data:
    za 19 januari: Serafijntje

17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, nu hebben onze berichtjes elkaar gekruist... :)

18. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0

19. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Oeps iets fout gegaan. Wacht ff even herstellen.

20. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0

Enkele data:
    za 5 jan : Melina - Roelie, Stasia
    ma 7 jan: Melina, Serafijntje, Stasia
    di 8 jan: Melina, Serafijntje, Stasia