Maria, zij het niet dat mijn evt. duo dan niet echt een duo is waar je van op aan kunt. Ze is dit jaar veel ziek geweest en overspannen en is aan het re-integreren zeg maar. Ze is ook bijna 60 en kan het eigenlijk niet aan om aan haar werktijdfactor te voldoen. Dus ip heb ik daar niet zoveel aan... Maar goed we zien het morgen wel..
Even een vraagje... mogen jullie zelf flessen/spenen meenemen naar het kdv? Ik had vanmorgen (wen ochtend voor Nynke) een fles meegenomen omdat ze daar dus haar melk zou krijgen. Maar de leidster gaf aan dat dat niet gebruikelijk was. Ik zei dat ik liever had dat Nynke uit haar eigen flesje dronk, maar dat doen ze alleen als het flesje afwijkt van de flesjes die ze daar gebruiken (en dat is in ons geval niet zo). Eerlijk gezegd, gaat het me eigenlijk niet zozeer om de fles, maar om de speen. Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik had er in eerste instantie toch wel een beetje moeite mee dat Nynke een speen krijgt die andere kindjes ook gebruiken. Natuurlijk worden die daar heus wel goed schoongemaakt, maar een speen vind ik toch wel iets 'persoonlijks'. Maargoed, inmiddels ben ik wel aan het idee gewend en mijn man ziet het 'probleem' al helemaal niet en daardoor kijk ik er nu ook al luchtiger tegenaan. Maar ik ben dus eigenlijk wel nieuwsgierig of dat op andere kdv's ook zo werkt, want van te voren had ik daar helemaal niet bij stil gestaan en ik vond het dus de gewoonste zaak van de wereld om Nynke haar eigen flesje mee te geven.
Ik ga even kijken of mijn mannetje al slaapt. Die lag nl. daarnet hele verhalen te vertellen. Daarna duik ik ook lekker mijn bedje in. Ik ben gesloopt en dat na 2 dagen werken. Pfff hoe moet dat eind juli als ik weer 4 dagen moet?
ik zou het ook niet willeb Serafijntje. Als bijv een kindje spruw heeft, heb je grote kans dat je een ander kindje aansteekt... Overigens heeft Fenna spruw, sinds vanmorgen ontdekt iig... gelukkig in die mate dat ze er zelf geen last van heeft. Ze drinkt gewoon en eet ook normaal. Het wordt ook alweer minder, dus het valt allemaal mee.. dokter zei ook al dat het ws vanzelf weer over zou gaan.
Hallo meiden Laat me gezicht even zien hierzo. Ik heb alles gelezen, en ik wil dan ook iedereen een hele dikke mega knuffel geven. Meiden denk aan jullie zelf, leg die lat niet te hoog. OF je nou 3 of een kind heb, het is een hele verandering wat een hoop sporen nalaat positief en negatief. Duik niet in een hoekje, maar praat erover, hier en thuis. MEGA DIKKE KNUFFF Hier belachelijk druk, heb veel diensten achter de rug en nog te gaan, weet soms niet meer hoe ik het doe maar ik doe het. De spanning is op dit moment thuis ook te snijden de laatse 2 dagen, de ene knal na de andere is er op dit moment. Dus gezellig is anders. Als alles weer wat rustiger is ben ik weer meer hier, maar ik ga nu eerst even aan het gezinnetje werken.
@Dees, Rustig aan doen hoor. Jij werkt ook behoorlijk veel toch? @Serafijntje, ik zou dus ABSOLUUT niet willen dat Vangelis uit dezelfde spenen en flessen zou drinken als een ander. Als dat bij hun niet bespreekbaar is zou ik er zelfs overdenken om hem daar weg te houden. Ik vind dat niet normaal en niet hygienisch. (niet dat ik vies ben van mensen, maar je weet nooit wat dat kindje heeft of heeft gehad, misschien krijgt ze wel medicijnen toegedient en dan zou nienke dat evt. ook binnen krijgen...)
Iemand in de lounge heeft deze kuur gedaan en is in 10 dagen 7 kg afgevallen. Ik zit er ook aan te denken, maar zou het gezond zijn? http://www.citroensapkuur.nl/reinigen.php
nee denk niet dat het gezond is en buiten dat is het vreselijk smerig. Heb het ooit een keer gedronken, echt heel vies. Serafijntje, ik denk het er zelfde over als de andere meiden, ik zou dat dus ook niet willen, inderdaad gewoon haar eigen flesje! Dees bedankt voor je verhelderende woorden, ik heb dus wel de neiging om het stil te houden en vooral niet te veel mensen er mee lastig vallen, hier of op het werk. Ben altijd bang dat ik te veel zeur. Maar goed morgen naar de HA heb al een tijd last van lichtelijke zere gwrichten in mijn handen en eentje doet gewoon behoorlijk zeer. Kan de jongens niet eens een handje geven met die hand. En dat zijn toch de dingen waar ik van geniet. Tevens wil ik het over mijn extreme vermoeiheid hebben. Gisteren lekker de stad in geweest, nou ja 2 winkel en leuke nieuwe kleertjes voor estrella gekocht. Maar was gesloopt 's avonds. Mijn ouders waren wel gezellig allebei mee. Dus nog even een ijsje gedaan met de kinderen. Debby hoe gaat het vandaag meis, Linda, toen ik jou berichtje las over je klachten dacht ik eigenlijk ook eerder aan een hernia dan aan je bekken. Aan de andere kant je weet wel dan wat je hebt en kan er naar gehandeld worden.
Goedemorgen dames. Heel even zitten want dat mag wel. Bed word ik al gek van heb er de afgelpen 2 jaar iets te veel in gelegen. Tari wat jij voor gedachten had dat hadden er meer in mijn omgeving. Vanmiddag weer fysio en dan ga ik het hebben over een Chiropractor. Dat schijnt echt een wonder middel te wezen. En morgen terug naar de HA en dan ga ik vragen om een foto want dat schijnt gebruikelijk te wezen en daar kunnen ze veel maar niet alles op zien. Dus er rest mij niets dan rust nemen. Het is hier de laatste dagen wel lekker rustig. Zo kan ik tenminste nogalles lezen. Tari je bent zelf een wonder vrouw hoe jij dat doet met 3 kids en werk en huishouden ga er maar eens aanstaan. Je verdient een dikke en warme knuffel. Ik ga gauw douchen want mijn moeder komt zo, die schat staat weer voor me klaar om mijn huishouden te komen doen. Lief he! Meiden fijne dag en voor iedereen (((((((((((((((KNUFFEL)))))))))))
Tjee Linda, ik kan me goed voorstellen dat je het liggen goed beu bent. Het ging net zo goed met je en nu krijg je dit. Succes vanmiddag bij de fysio, hopelijk kan een chiropractor iets goeds voor je doen. En veel plezier met jouw moeder vandaag. Wat lief dat ze jullie huishouden komt doen en tegelijkertijd is het een gezellige afleiding voor jou. Want alleen thuis in bed liggen is natuurlijk ook niet gezellig. Fijn dat je af en toe wat van je laat horen op het forum, zodat we weten hoe het met je gaat. Je staat er echt niet alleen voor meid. We denken aan je en leven met je mee. Veel sterkte en rust lekker uit.
Goedemorgen, Ik voel me eindelijk iets beter, gelukkig! We (Arnoud en ik) hebben toch ook het idee dat het wel eens aan mijn hooikoortstabletten kan liggen. Ik ben er mee gestopt en nu vandaag voel ik me weer iets energieker. Dus misschien is dat het gewoon en ga ik de ha even vragen om andere tabletten. Voorlopig doen we het maar even zonder tabletten en wachten we in ieder geval het bloedonderzoek even af. Serafijntje: jaaaa, dat zijn nieuwe foto's . Ik vond het wel leuk om ook een foto van ons drietjes erbij te doen. En nu ben ik helemaal blij, omdat ik jou nu erop heb geattendeerd om af en toe een foto van jullie drietjes te maken. Jammer dat de meeting niet doorging! Als jullie een keer op een donderdag afspreken, kom ik misschien ook (dat is mijn vrije dag). Ik geef ook altijd Ryan z'n fles mee, dat is bij ons kdv ook heel normaal. Vreemd dat dat bij jullie niet het geval is...maar goed, ze zullen de spenen wel iedere keer sterilliseren neem ik aan! Daphne: succes vandaag op school! Ben erg benieuwd... Esther: succes bij het cb! Roelie: jij succes bij de fysio met Jens! Ben trouwens wel benieuwd hoe het met Muriel haar vakantie is gegaan! En heeft iemand nog iets van Indigo gehoord? Dees: denk jij ook een beetje aan jezelf! En doe het gewoon rustig aan he?! Volgens mij is dit echt een moment waarop alle jonge moeders het druk, drukker, drukst krijgen en zichzelf een beetje voorbij gaan rennen. Dus alle lieve mama's, DENK AAN JULLIE ZELF! Melina: ik denk ook niet dat het gezond is...ik las laatst trouwens een artikel (weet niet meer waar) en daarin stond dat als dieten goed zou zijn, dat er dan helemaal geen dikke mensen meer zouden zijn. Dat vond ik wel een goede!!! Melanie: doe je het een beetje rustig aan! En ik zou het ook zeker morgen even met de ha bespreken. En blijf ook met Adriaan praten, want misschien kan hij even iets van jou overnemen, waardoor jij even iets meer ruimte krijgt!! En je mag je hart hier altijd uitstorten, en je mag me ook altijd bellen he?! Linda: oh ik kan me helemaal voorstellen dat je dat liggen spuugzat bent! Zeker omdat het inderdaad net helemaal goed met je ging, en nu dit weer. Heel veel succes bij de fysio en ik hoop dat de chirpractor wellicht iets voor jou kan betekenen!!! En wat lief dat je moeder jouw huishouden komt doen, super hoor! Maar dat heb je ook wel verdient hoor meis!!!
Melina, als ik jou was zou ik er niet aan beginnen. In de eerste plaats is het niet gezond omdat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Bovendien, als je in zo'n korte tijd zoveel kilo afvalt, zit het er ook zo weer aan. En dan baal je dubbel. Ikzelf ben sinds begin april onder begeleiding van een voedingsdeskundige aan het afvallen (in combinatie met sporten). Zijn advies is om een halve tot een hele kilo per week te verliezen. Na het aanhoren van mijn verhaal, kreeg ik het advies om per dag 1700 tot 1750 kcal te nuttigen. Hij ging er daarbij vanuit dat ik een zittend beroep heb, 2 a 3 keer per week sport en in een half jaar tijd 12 kilo wil verliezen (dus zo'n 500 gram per week). Voor jou zou het advies dus iets anders kunnen zijn, maar het zal niet veel afwijken. Als je wilt bijhouden hoeveel kcal je op een dag verbruikt, kun je je aanmelden op www.caloriechecker.nl. Dit is een website van het voedingscentrum. Hier vind je nog meer handige tips. Verder: veel water drinken en voldoende bewegen, bij voorkeur een paar keer in de week sporten en daarbij je hartslag in de gaten houden om effectief vet te verbranden. Hopelijk heb je wat aan deze tips, zodat je op een verantwoorde manier kunt afvallen.
Debby, wat fijn dat je je inmiddels weer wat beter en energieker voelt. Hopelijk ligt het inderdaad aan de hooikoortstabletten, want zo is het 'simpel' opgelost (als je andere tabletten kunt krijgen). Leuk dat je ook wilt komen als we op een donderdag afspreken. Maar volgens mij kunnen Esther en Gwen dan niet. Maar wij kunnen natuurlijk sowieso wel een keer iets afspreken op een donderdag. Toevallig komt die dag (donderdag en vrijdag) mij momenteel ook het beste uit. Dus: wanneer kom je naar Apeldoorn? Ik wil trouwens ook wel weer naar Ursem komen hoor, maar dan kom ik liever in een weekend omdat ik hier nog een aantal dagkaarten van de ns heb liggen die alleen in het weekend geldig zijn (tot eind juni). Helaas zitten onze weekenden al vrij vol met familiebezoekjes enzo, maar er moet vast nog wel een vrij dagje tussenzitten.
Melanie, wat gezellig dat je gisteren met jouw ouders en de kinderen naar de stad bent geweest. Leuk dat je geslaagd bent voor nieuwe kleertjes voor Estrella. Succes bij de ha morgen en probeer vandaag maar lekker rustig aan te doen.
Dafje, wat vervelend dat Fenna spruw heeft. Weet je ook hoe ze er aan komt? Gelukkig maar dat ze er zelf geen last van heeft.
Hihi, ik keek net in mijn agenda: in juni ben ik ook alle donderdagen nog vrij, behalve 5 juni. Volgende week kan ik trouwens ook (29 mei), maar dat is zo kort voor de dierentuin meeting. Wat vind je ervan om over 3 weken af te spreken, dus 12 juni? Als het mooi weer is kunnen we misschien gaan wandelen bij Paleis het Loo - of houd je niet van wandelen?