November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Zo, wat hebben wij een heerlijke nacht gehad! Ryan heeft gisteravond om 20.00 uur zijn laatste voeding gehad en daarna liep meneer zo'n 1,5 uur te huilen, maar hij lag boven, babyfoon aan en wij hoorden gelukkig niets :). Om 0.00 uur zou hij eigenlijk weer mogen komen, maar meneer kwam om 23.30 uur al! Dus Arnoud toch maar even de speen gegeven in de hoop dat Ryan weer in slaap zal vallen. En om 3.30 uur werden we wakker en Ryan nog niet gehoord...lag hij nog steeds heerlijk te slapen! Toch maar wakker gemaakt voor de fles. En vanochtend mocht hij om 7.30 uur komen, maar om 08.00 uur schrok ik wakker (Arnoud was al naar het werk, niets van gehoord :)) en toen Ryan maar wakker gemaakt en de fles gegeven. En nu ligt hij alweer heerlijk te slapen. Dus kortom: een heerlijke nacht! Ik ga even teruglezen, dan kom ik zo reageren.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Morge meiden

Hier een goede nacht gehad, maar ik ben doodop.
    Huilen zit me hoog, dus even een dip

Quinn heeft net gegeten, en hoor hem al mopperen dus weet al weer hoelaat het is. hij lag net al weer onwijs te kokhalzen :'( arme man

Jen zit jou ook niet mee he meis, arme Esmay en arme jij

Ga even mnbakkie doen en peuk en dan de ha bellen, hopelijk kan hij wat doen voor onze kleine man

3. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Vraagje aan de rokende mama's:

Roken jullie binnen of buiten?

Jullie moeten het zelf weten (ik rook ook) maar wel buiten en het is ook beter voor je interieur en de baby wel te verstaan.

Liefs Linda

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik rook niet, maar chris rookt buiten :D

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    vanmiddag mag Quinn naar de ha om 13.20
    Gelukkig nam de assistent de tijd om naar mijn verhaal te luisteren, nu de ha nog.

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Roelie: gefeliciteerd met je tante-schap! Leuk hoor. En hopelijk hebben de jongens vannacht een beetje lekker geslapen en het huiluurtje niet nog langer doorgezet!

Over de voedingen, Ryan zit momenteel dus ook maar op 5 voedingen, maar wil hem eigenlijk nog even op 6 voedingen houden i.v.m. zijn medicijnen. Maar 's nachts laten we hem vaak wel slapen tegenwoordig, maar maak hem overdag wel wakker (alhoewel hij overdag toch wel vaak netjes om de 4 uur komt). Vannacht eens kijken hoe het gaat, wil eens proberen zijn laatste fles rond 23.00 of 0.00 uur te geven (kijken hoe de dag gaat lopen natuurlijk) en dan kijken hoe lang hij doorslaapt. Want vannacht heeft hij evengoed dus 8 uur tussen zijn voedingen gelaten.

Serafijntje: ik kan me voorstellen dat je een lange reis met Nynke nog niet zitten. En ik vind het ook een goed idee om het naar januari te verplaatsen.

Dees: ik weet helaas precies wat je bedoelt met de kenmerken van reflux en huilende baby's. Het is zo zielig, je ziet dat ze echt pijn hebben. Wat nog wel eens wil helpen (bij Ryan niet) is het beetje schuin omhoog zetten, zodat ze niet helemaal vlak liggen. HIerdoor kan het maagzuur niet zo heel snel omhoog. En verder vond Ryan het vaak wel lekker om tegen je aan te liggen, tegen de borst zeg maar, en dan met zijn hoofdje omhoog en zijn voeten naar beneden. Net alsof je hij een boertje moet geven zeg maar, maar dan iets lager. Op die manier ging hij nog wel eens slapen, dan wel bij ons op schoot, maar hij sliep in ieder geval. Die hazeslaapjes horen ook bij reflux. Ze krijgen dan een pijnscheut, waardoor ze weer wakker worden...
    En laat je inderdaad niet afschepen bij de ha! Reflux wordt in Nederland vaak nog niet erkend. Ryan heeft sinds vorige week eindelijk medicijnen en met hem gaat het echt beter! En daardoor met ons ook, want ook de ouders trekken dat op een gegeven moment niet meer. Dat hadden Arnoud en ik ook, emotioneel raak je op. En heeft Piet vrij kunnen krijgen? En heb je de ha al gebeld?
    Als ik jouw verhaal zo lees, dan is het voor mij zo herkenbaar. Je staat zo machteloos omdat ze nog niet kunnen praten, maar je weet dat ze pijn hebben! Laat je daarom ook niet afschepen bij de ha, maar volg je gevoelens! Die van mij waren ook juist, moedergevoelens kloppen bijna altijd wel!

Ilse: over die pijngevoelens, dat herken je inderdaad wel. Je ziet dan het hele koppie vertrekken en ze huilen ook anders. Echt huilen van pijn. Ach...hopelijk maak je het nooit mee met Angelina, maar mocht het zo zijn, dan herken je het inderdaad wel!

Hope: je hebt weer mooie woorden toegevoegd aan ons afscheid! En het is zo leuk om te lezen dat jij als laatste mama nu ook voelt wat wij al een tijdje voelden! Super he om mama te zijn!

Jen: jeetje, zie dat je vannacht weer lekker achter de computer zat...wat verschrikkelijk zeg dat Esmay zoveel last heeft van haar krampjes. Heb je al Cinababy van VSM geprobeerd? Wat ook helpt tegen darmkrampjes is zachtjes masseren over haar buikje. Klinkt heel raar, maar Ryan wordt er vaak rustig van.

Ruby: wat zielig dat Rayan ziek is....zo klein en nu al verkouden. Helaas heeft Ryan dat ook al gehad, maar hij is gelukkig weer beter. Dat knorren ken ik dus ook helaas...Ik kan me voorstellen dat je het superdruk hebt met 3 kinderen! Wel fijn om te horen dat het met jou en Hicham weer iets beter gaat. Hopelijk kan de relatietherapeut ook nog iets voor jullie betekenen. En als ik de foto zie is het zeker de moeite waard om voor te vechten! Ik zou zeggen: zorg dat je alles weer op de rails krijgt en kom dan maar weer ons gezelschap houden! Wij weten in ieder geval weer dat alles goed met je gaat! ***Knuffel***

Melina: jouw mannetje zit echt in een heerlijk ritme he?! Super hoor! En wat lekker, vanmiddag eindelijk naar de massage! Ik drink ook bijna nooit, en ook geen rode wijn, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Esther: volgens mij missen we Lenthe ook nog. En wat goed zeg dat Vincent alle voedingen aan de borst heeft gedronken! Super hoor, zo zie je maar weer, hij kan het wel! Hahaha, ik vind het confrontatiebureau wel een goede!

Dees: tip misschien? Even na het eten toch bij je houden en dan tegen je borst aan (zie hiervoor). Daardoor heeft het eten even de gelegenheid om te verteren en soms gaat het dan iets beter...Lees net dat je naar de ha mag! Super enne...LAAT JE NIET AFSCHEPEN! Ik weet namelijk wat het is, en ze komen eerst met allerlei andere tips....pff....als je iets wilt weten, je mag me altijd vragen! Ben wat dat betreft de expert in reflux denk ik haast...en met ons mannetje gaat het inmiddels supergoed gelukkig!

ALs ik zo mijn verhaal teruglees over wat ik schreef en Ruby en Dees lijkt het wel alsof ik alleen maar problemen heb gehad met Ryan. Verkouden en reflux...tja...we hebben natuurlijk ook leuke tijden gehad, maar de echte leuke tijden komen pas sinds een paar dagen! Nu kunnen we echt genieten en kan Ryan heerlijk slapen!

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Was Roelie vandaag niet zoveel jaar samen met René?

En wat betreft de afspraken:

Tari (melanie)~3 december Estrella 10.30 uur CB, Angelus 2e ronde ogentest.

Succes Melanie bij het cb en met Angelus zijn ogentest!

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hey Debby, heb je de typeritus vanmorgen?! Leuk hoor, dat je zo uitgebreid reageert op iedereen. Daaraan kun je wel merken dat je je wat beter voelt dan de afgelopen tijd. Fijn, hoor!

Oeps, Roelie, ik vergeet je helemaal te feliciteren met Sander! VAN HARTE! Leuke naam, trouwens.

9. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    O ja, Wencke inderdaad nog. :oops:

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    hihi nu ik even teruglees, zie ik dat je echt kun merken dat ik uit (omgeving) Rotterdam kom....Ja, HOOR....leuk, HOOR...fijn, HOOR :D :oops:

11. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Goeiemoggel

Ik val om :(
    Gelukkig heeft René gisteravond de laatste voeding gedaan dus toen Jens om 4 uur kwam had ik al wel wat geslapen, toen kwam hij 8 uur weer maar ja half 7 ging al wel de wekker voor de kids die naar school moeten....pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff :(

Ik sluit me aan bij Ruby trouwens, ik merk dat ik soms ook ff niet weet waar ik de tijd vandaan moet halen om te forummen!

Even een paar korte reakties (want ik lees wel alles!):

Dees succes bij de huisarts!
    Ruby dikke (((knufff))) meis ik denk aan je!
    Meeting: euh geen data voor de weekenden? Tsja dan houdt het voor mij op ik heb schoolgaande kinderen en kan doordeweeks niet...
    Verder ben ik het even kwijt geloof ik sorry...ben echt zo duf als een konijn :(

Oh ja klopt Debby: 12,5 jaar vandaag we zouden eigenlijk vandaag trouwen... (besloten in februari en in maart kwamen we erachter dat ik zwanger was haha....de volgende datum staat op 3 juni 2020....dan zijn we 25 jaar bij elkaar :))

Nog een bakkie koffie en dan zal ik hier weer aan de slag!
    xxx Roelie

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @Roelie, ik heb deze datums aangegeven omdat ik in het weekend geen auto heb en dan niet kon komen. Misschien dat we samen kunnen gaan op een zaterdag dan is zaterdag ook een optie? Anders weet ik echt niet hoe ik moet komen!

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind een zaterdag op zich ook wel goed. Ik weet ook niet wanneer iedereen weer aan het werk moet?! Misschien zijn er een aantal die in januari weer aan de slag moeten?

En Roelie: gefeliciteerd met jullie 12,5 jaar samenzijn! En ik was altijd in de veronderstelling dat jullie al getrouwd waren?! Hoe ik daarbij kom weet ik ook niet hoor....

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Debby bedankt voor je berichtje
    Ik heb idd het bedje al wat schuin gezet, het helpt ietjes, maar echt niet veel.
    Ik legde hem net neer, en begon direct met kokhalzen :(
    Ik wacht nu ook langer met hem naar bed doen, ou hem idd zo tegen mij aan zoals jij het omschrijft, (moedergevoelens?) Hij vind dat op zich prettig.

Maar zoals gisteravond, wilde hij helemaal niks en al helemaal niet plat liggen. Ben al dood en doodmoe, geloof ook dat ik het niet meer droog kan houden als ik bij de ha zit, jammer dan.

Piet heeft helaas geen vrij kunnen krijgen en daar baal ik best wel van, dus moet echt even goed voor me kind op komen.

Quinn ligt nu weer te mopperen in bed, ik weet precies hoe hij nu ligt en wat hij doet, arm kind

Sorry meiden dat ik geen gezellige berichtjes heb op dit moment.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ROelie gefeliciteerd met jullie 12 1/5 jaar saampjes!

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oooh, als ik het zo lees, krijg ik weer tranen in mijn ogen! Ik weet precies hoe je je voelt en het is zo herkenbaar voor mij, helaas...bij Ryan heeft het bedje schuin zetten ook niet geholpen hoor...de volgende stap die ze gaan voorstellen is waarschijnlijk dat Johannesbroodpitmeel. Dat werkte bij Ryan averechts! Hebben we 2x gedaan en zijn er toen direct mee gestopt! Wat een troep was dat zeg. Hij heeft toen 3 uur echt lopen krijsen na de voeding met die troep. Dus uiteindelijk de huisartsenpost gebeld (het was 's avonds) en gevraagd om die medicijnen. Na lang zeuren kregen we dan eindelijk de medicijnen. Maar houd er rekening mee dat de medicijnen ook een aantal dagen nodig hebbenvoordat het werkt! Dus je bent er helaas nog niet direct vanaf. Maar ik weet precies hoe je je voelt! Ik denk inderdaad dat dat gewoon moedergevoelens zijn waardoor je merkt/weet wat je kind fijn vindt! En Ryan wilde op een gegeven moment ook niets, bleef ook maar huilen, wat je maar deed. Maar je merkte gewoon dat hij echt pijn had, zooo zielig! En je bent dan zo machteloos. Hopelijk neemt de ha je vanmiddag serieus en krijg je direct medicijnen!

Jammer dat Piet geen vrij heeft kunnen krijgen. Maar ik weet zeker dat je het ook alleen kunt! Je bent een goede moeder en je vecht voor je kind!

En je hoeft geen sorry te zeggen hoor over de ongezellige berichtjes! Ik heb liever dat je er hier over praat, zeker omdat het voor mij zo herkenbaar is, dan dat je vrolijk doet en het niet bent zeg maar...Wij kunnen je nu in ieder geval steunen!

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jeetje :confused:, ik ben een dag niet geweest en jullie hebben 18 pagina's gekletst, wauw! Ik moet zo alweer weg, maar ik ga mijn best doen om jullie bij te houden hoor!

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Goedemorgen

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen maria, lekker geslapen?

20. butterflymom

butterflymom Actief lid

19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    goede smorgens..

ik probeer jullie bij te houdne maar dat gaat wel heel snel hier

@linda.. mooi gedicht zeg.. en een dikek knuff vanaf hier..
    wat betreft het roken, wij roken beiden nie en eerst rookte de visite dus wel hier in huis maar sinds daylian der is gaat iedereen netjes naar buiten..

@blondie.. wat leuk zeg dat onze zoontjes te gelijk zijn geboren.. Daylian is met 37 weken en 3 dagen geboren omdat ik een hoge bloeddruk had en al een tijdje in het zh lag hiervoor hebben ze me ingeleid..

@ikke1981.. (sorry weet evt. naam nie), sneu is dat he als ze zo verdrietig zijn en ergens pijn hebben, maar dat je zelf nie weet hoe of wat, wat zou het makkelijk zijn als ze iets konden aangeven op deze leeftijd dan.. ik wens je hele veel sterkte vandaag ... dikke knuff..

@jen.. voor jou meisje ook sneu dat ze zo last heeft van darmkrampjes, Daylian heeft dat ook geregeld en dan met name ook vooral snachts.. ik leg der meestal een hotpack op en dat vind ie wel fijn merk ik .. misschien ook wat voor jullie om te proberen ...

@roelie.. gefeliciteerd met jullie 12,5 jarig samen zijn ..

Hier doet Daylian het snachts nog redelijk vind ik zelf.. hij krijgt zo rond 23 uur zijn laatste voeding en dan komt ie niet eerder weer dan 3.30 en dan meestal zo rond 6.30, maar dat vind ik nie erg omdat ik toch op tij dder uit moet ivm Evert die naar school moet... en als het ff kan dan tuk ik smiddags ff lekker bij..
    doorde weeks doe ik de voedingen snachts alleen, omdat mijn man vrachtwagenchauffeur is en lekker op tijd op pad moet hihi.. en in het weekend doen we om en om.. de ene nacht hij en de andere nacht ik.. en soms doet hij het hele weekend als ik op ben..
    verders moeten wij donderdag voor het eerst naar het CB dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen daar .. gelukkig zijn ze hier wel makkelijk want als ik sommige verhalen hoor van vrouwen dat ze echt overal op lopen te zeuren .. ben ik blij dat het hier wat anders is..

als jullie me ff niet zien dan ben ik overigens druk.. want we zitten zelf midden in verbouwing en verhuizing, wij willen namelijk over 2 weken overhuizen naar onze nieuwe woning.. dus ik zwerf een beetje tussen 2 adressen in momenteel.. en der moet nog zoveel ingepakt worden pfff.. maar soms heb ik de vut der nie eens voor.. dan ben ik alleen druk met ons nieuwe mannetje en het kleine beetje huishouden wat gewoon gedaan moet worden (zoals stofzuigen ivm katten en hond, en de was dat weggewerkt moet worden enzo) .. maar goed ben ook blij als het nieuwe jaar der is.. dan krijgen we hier wat rust in huis..

liefss miranda

Deel Deze Pagina