November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    12 juni lijkt me een prima idee! En wandelen is ook heerlijk, ben dol op wandelen, vooral met dit mooie weer :). Gaat helemaal goedkomen dus!

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    He, ik ben nu weer helemaal gaan twijfelen door jullie reacties over het flessen/spenen verhaal van het kdv. Ik had er gisteren in eerste instantie al geen goed gevoel over, maar ik dacht dat het aan mij lag. Ze zagen daar aan mijn gezicht wel dat ik er niet blij mee was en er werd me toen verzekerd dat de flessen en spenen op het kdv goed worden schoongemaakt en gesteriliseerd. Ik was enigszins gerustgested (ook vanwege het feit dat andere ouders er blijkbaar ook niet moeilijk over doen), maar het bleef wel knagen. Maar toen ik het er 's avonds met mijn man over had, vond hij het onzin dat ik me daar druk over maakte. "Het kan toch geen kwaad als de spenen worden gesteriliseerd?" Ik dacht dat ik me aanstelde en ik probeerde me er overheen te zetten. We hebben vaker discussies over hygiene m.b.t. Nynke en onze meningen staan echt lijnrecht tegenover elkaar. Hij vindt mij te 'schoon' en overbezorgd (en hij is juist 'bang' dat Nynke zo geen weerstand opbouwt), terwijl ik denk dat dat wel meevalt. Maargoed, ik had gisteravond geen zin in weer zo'n eindeloze discussie en heb me er toen maar bij neergelegd. Toch zat het me niet helemaal lekker en daarom heb ik er hier jullie mening over gevraagd. En die is dus duidelijk: jullie zouden het niet doen. Maar begrijp ik het goed dat het op anders kdv's dus niet gebruikelijk is dat de flessen/spenen worden gedeeld? En hoe zit het met spruw? Kan dat ook worden doorgegeven d.m.v. gesteriliseerde spenen?

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Leuk, leuk leuk! :)
    Ik ga het gelijk in mijn agenda schrijven. Tegen die tijd mail ik je nog wel wat details mbt het parkeren enzo. Jippie, we hebben een date! :)

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik weet niet hoe het zit met spruw of andere kdven maar ik zou t zelf gewoon niet willen.
    Ga op je gevoel af, want als het je nu dwars zit zal dat wel zo blijven!

Ik baal zooo ontzettend van me gewicht nu dat ik er echt iets aan wil doen, maar ik heb er weinig energie voor. Ik sport dus niet, heb ik ook totaal geen tijd voor! Maar wil zo graag afvallen......
    Ik heb niet eens een spijkerbroek kunnen vinden in mijn maat (of kijk ik in de verkeerde winkels?).......

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Melina, ik begrijp je frustratie maar al te goed. Ik baal ook van de overtollige kilo's en met name van de overtollige centimeters, met name bij mijn buik. Als ik in de spiegel kijk, lijkt het net of ik een vrouw zie die 4 a 5 maaden zwanger is. Tijdens mijn zwangerschap zou ik heel trots hebben gedacht: wat een mooi buikje! Maar nu baal ik ervan. Hoe frustrerend het ook is, besef dat voor het ontzwangeren ook 9 maanden staat. Als je te snel wilt afvallen, komen de kilo's er ook zo weer aan. En dat wil je toch ook niet? Zo'n citroensap kuur klinkt misschien wel aantrekkelijk, maar je mist zo een hoop voedingsstoffen. Mijn dietist zou dit een "crash dieet" noemen. Je lichaam heeft bijvoorbeeld ook vet nodig om goed te kunnen blijven functioneren. Je schrijft dat je te weinig tijd hebt om te sporten, maar probeer dan bjvoorbeeld om regelmatig te gaan wandelen met Vangelis. Wandel eens een keer naar de winkel ipv met de auto te gaan, neem eens wat vaker de trap dan de lift, etc. Beweging is echt heel belangrijk als je wilt afvallen. En blijven eten, hoe raar dat ook klinkt. Want als je blijft eten, blijf je ook verbranden. En juist die motor moet je goed op gang houden.

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    He wat lees ik daar een minimeet?

Vandaag rustig aan doen, hmmm tja ik doe mijn best maar ja morgenochtend visite en wil het toch graag schoon en netjes hebben, dus was vanmorgen al aan het schoonmaken.
    Angelus gaat zo bij mjn broer spelen dus dan wat rust in huis, hopen dat Zefanja wil gaan slapen.

Debby, ik hoop dat het echt daar aan ligt en dat je snel andere tabletten kan krijgen.

Serafijntje, tja zelfs hier heeft ieder zijn eigen fles en speen. Waarom hygiene, maar ook gewoon iets van hun eigen te hebben, vooral met eten drinken vind ik dat belangerijk, zo hebben ze ieder een eigen bestekzetje en een eigen bordje.

Angelus is net 45 min thuis maar ik word nu al gek
    AAAAHHHHHHHHHH

Adriaan heeft cursus tot vanavond 20.00 uur. Dus heb kant en klaar gehaald en voor de mannen poffertjes.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hallo meiden
    Ben nu even op werk, kan me er totaal niet op concentreren, dus dan maar even hier kijken.

Deb fijn dat het weer wat beter met je gaat!

Melina: Zo'n kuur is niet gezond, als je dan weer normaal gaat eten komt het net zo hard er weer aan, en misschien als het tegen zit ook nog wel meer.
    Wat voor maat spijkerbroek heb je dan, ik ben toen geslaagt bij de H&M en ik heb maat 48 :oops: en ze hadden nog wel groter ook. Zijn gewoon normale modellen.

Over de flessen op het kdv, ik zal er ook niet aan moeten denken dat de spenen worden gedeeld, en volgens mij is dat ook veel meer werk voor de leidster om ze na iedere beurd uitte koken?
    Quinn krijg zijn eigen fles mee, en als hij gegeten heeft dan spoelen ze hem om en thuis koken we hem weer uit. Lijkt me veel makkelijker.

Quinn is trouwens lekker bij een vriendin en vriend van ons. Hij is zelfs mee geweest met de echo die hun vandaag hadden. Ze vonden het nog leuk ook en Quinn was super lief geweest, kreeg ik net door in een sms.

Pff ga eens even koffie halen in de hoop dat ik ooit nog eens wakker word vandaag

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik weet het niet wat voor maat spijkerbroek ik heb. Normale broeken zit ik tussen 40 en 42, maar ik ben 2 weken geleden bij Batavia Stad geweest naar Indian Rose en hun grootste maat 34 pas ik niet eens :cry:
    Maja dat is natuurlijk Indian Rose, ik denk dat ik Levis ofzo ook niet pas :cry:
    H&M durf ik niet te kopen online, ik wil wel een x passen maar de winkels zijn best ver van h&m voor mij (almere, utrecht of amsterdam)..en op zaterdag is het megadruk.
    Denk je dat maat 34 h&m past? :(: :(: :(:

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wat lief dat Quinn lekker mee mocht. Hoe ver is je vriendin nu?

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    oef ik heb geen idee Melina of je die zou kunen passen, wat je natuurlijk wel kan is, verschillen maten bestellen en dan gewoon passen, wat je niet past gewoon terug sturen.

Mn vriendin is nu 15 weken, ze hadden vandaag een pretecho, en ze hebben al een meid, dus die mensen zullen wel gedacht hebben, jemig dat is kort opelkaar.
    Hun meid is nu bijna 2 jaar

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik vind dat altijd zo moeilijk die amerikaanse maten.

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ook, maar 34 is de grootste, ik kan het natuurlijk gewoon proberen maar als het niet past is dat zo'n terleurstelling. Snap je...zeikerd ben ik ook hé :oops:

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
  14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    oeh dat figuurtje droom ik al jaaaaaaaaaaaaaaaren van.
    maar goed zal ook niet bij mij passen.
    maar snap je wel hoor, is gewoon niet leuk als je je ouder figuur niet terug hebt. heel frustie!

15. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Grmbl wat is dat toch met vakanties en dingen die fout gaan? Bij Muriel ging er vanalles fout, bij Esther werd Maris ziek en bij ons wordt gewoon ff de vlucht gecanceld! Ben je mooi klaar mee....we hebben de auto ook al geboekt en ik ben bezig met reserveren van accomodaties, dat moet ik nu dus ook allemaal zien terug te draaien..bah :(

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    vlucht gecanceld? huh hoe kan dat?

17. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Icelandair is aan t 'reorganiseren' en hebben besloten niet meer op zaterdag te vliegen. En tja, wij hadden dus tickets voor de zaterdag.

Ze vliegen nu alleen nog op maandag of donderdag, dus moeten we even puzzelen of dat gaat lukken. Houdt wel in dat het willem 2 extra dagen gaat kosten en dat hadden we niet gebudgetteerd natuurlijk. Of via een andere luchtvaartmaatschappij gaan vliegen, maar heb net al zitten zoeken en die vliegen óók niet meer op zaterdag. Jemig, irritant zeg!

Het komt heus wel goed hoor, we gaan echt wel, maar dit is gewoon ff niet leuk, hebben we eindelijk alles rond en geboekt, kan ik weer opnieuw gaan beginnen :(

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Balen joh! Lijkt me echt niet leuk idd.

Succes

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    maaaar wel gefeliciteerd met angelina, 6 maandjes alweer!

20. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Melina, leg je er gewoon bij neer dat het niet zo hard gaat. En probeer te denken aan Vangelis,d aar heb je het tenslotte voor gedaan! En net als wat Serafijntje al zegt, je kan het beter doen met bewegen (iedere dag in ieder geval 1/2 uurtje) dan zo'n crashdieet!

Dees: ik hoop ook voor je dat je nog wakker wordt vandaag, maar jou kennende komt dat vast helemaal goed :). Hoe gaat het met Quinn z'n eczeem? Wat lief dat Quinn mee mocht, die mevrouw van de echo zal inderdaad wel hebben gedacht :D.

Melanie: jaaaa, weer een minimeet. Ga je ook mee?

Ilse: vlucht gecanceled? Hoe kan dat nou weer?

Deel Deze Pagina