November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou het zeker even bespreken, maar mijn ha zei zelf al dat ik me maar even ziek moest melden...thuis moet het reilen en zeilen doorgaan, daar kan je geen afstand van nemen, maar van het werk wel!

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ach, daarom...voor mijn doen normaal :)

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hmm ja zit wel wat in, wat je HA zegt. (hier zal mijn chef zeggen, ja maar dan ben je er even uit, iets anders)

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Maar ja...als je dat even niet redt, dan houdt het echt op! Ik zou echt naar mijn eigen lichaam luisteren als ik jou was....

5. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    he we hebben bijna onze twinmama pagina

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Joehoeeee, groot feest!

7. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ze kleuren wel leuk bij elkaar, hihihi

en groot feest, hmm lekke chocolade gebak.

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie twin mama pagina! :whistle: Ik durfde er niet tussen te komen. Mag het nu wel of wilden jullie voor 2 twin pagina's gaan? :)

Melanie, het zou leuk zijn als je de 14e ook kunt komen. Je bent van harte welkom! En alle andere meiden natuurlijk ook... ;)

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Melanie kan helaas die donderdag niet...wel een weekje later. Misschien kunnen we het een weekje later doen?

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ilse, dat is balen zeg... de hele vlucht gannnuleeerd. Ik verbaas me erover dat dat zomaar kan. Ik hoop dat jullie een goed alternatief kunnen vinden. Maar hoe dan ook kost het je wel weer een hoop energie extra. En je had er al zoveel tijd in gestoken om alles uit te zoeken. :( Ik neem aan dat je de dagen van de autohuur nog wel kunt wijzigen. Jullie gaan toch pas in september? Dan ben je nu toch nog ruim op tijd? Ik kan me voorstellen dat ze moeilijk doen als je daar in de laatste week mee aan komt zetten, maar een paar maanden van te voren zal toch geen problemen opleveren, lijkt me.

Na de wasmachine vloek nu dus de vakantie vloek. Wie is de volgende novembermama die op vakantie gaat? :rolleyes:

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tja, ik las het net. Maar misschien dat Melanie eerst even kan informeren of ze er kan kolven? Anders kan de meeting gewoon op de 12e blijven staan. Maar een week later kan voor mij ook hoor. Is alleen nog zo ver weg. :rolleyes:

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is waar. Melanie...kan je het even navragen?!

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik ga morgen voor het eerst naar baby massage met Nynke. Ik hoop dat ze een beetje wil blijven liggen, want sinds ze kan rollen vindt mevrouw het niet leuk meer om 'saai' op haar rug of buik te liggen. Maar de cursus is voor kindjes tot en met 9 maanden, dus ze zullen daar wel ervaring hebben met rollende kindjes. Ik ben zoooooo benieuwd wat Nynke van de massage vindt!

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hee, bijna pagina 2000! :)
    De eer zal niet voor mij zijn, want ik ga nu uitloggen en alvast beginnen met het eten. Tot laters!

15. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Zo de twinmama's zijn lekker bezig geweest. En ik heb ff gekeken en Linda is de eerste die op vakantie gaat volgens mij. Die gaat de 15e naar Kreta.

En over dat mooie figuurtje: Ik heb het nooit gehad, o ja wel 1 keer maar dat was toen ik suikerziekte kreeg en we het nog niet wisten. Toen ben ik in een hele korte tijd veel afgevallen. Had op een gegeven moment maatje 36. Helaas toen ik insuline ging spuiten kwam ik weer snel op mijn oude gewicht. Ik mag niet klagen, heb weer het zelfde figuur als voor de zwangerschap. Alleen mijn buik is ietsjes losser en ik heb er grotere boobies aan over gehouden. Binnenkort maar eens intensief aan de buikspieren gaan beginnen. Misschien dat het helpt.

ilse: Vlucht gecanceled en nu? Moet je nu geen extra kosten maken om alle reserveringen zoals de auto te cancelen?

Zo daarnet nog heerlijk kunnen slapen. Meneer heeft gewoon 2,5 uur geslapen vanmiddag. Was erg moe volgens mij. Ik heb alleen wel een hele rare droom gehad. Ben er nog een beetje beduusd van. Het ging over een spookhuis aan de overkant van de straat en niemand geloofde mij. Uiteindelijk zagen mijn ouders het ook en het was een hele lieve man die daar spookte. Daarna kreeg ik met behulp van die man alles voor elkaar. Echt heel vreemd.

Zo ik ga eens even eten opwarmen voor mijn ventje. We hebben iets nieuws. Fijnproevertje van Nestle met eerst sperziebonen en daarna noorse zalm. Ben benieuwd.

16. Zo dames, terug van school.. en plaatje is nog niet rond. Idee is of groep 1 of groep 4. Maar iedereen neigt meer naar mij in groep 4. Dat komt omdat het meisje dat vorig jaar is aangenomen nu in groep 1 staat met mij en die gaat meer werken en ze vinden dat zij in groep 1 moet. En dus moet ik eruit. Maar ik ben aangenomen daar als kleuterjuf daar. Dat hebben ze notabene gezegd in mijn sollicitatiegesprek. Omdat niemand anders kleuters wilde. En in mijn POP-gesprek nog geen twee maanden terug is het toegezegd dat ik zo goed als zeker kleuters krijg. En een mondelinge afspraak is ook bindend. Dus als ik het hard wil spelen krijg ik mijn kleuters. Maar goed. Voor alsnog reageerde de directeur met, ja ik wil daar wel in mee gaan, voor zover dat mogelijk is. Nou mogelijk en mogelijk is twee. Maar ze willen dat meisje een hele klas geven en ze heeft geeneens een fulltime baan, die is financieel niet mogelijk, want dan kom je in de knoei met collega's die dan uren moeten inleveren. Maar anders vliegt ze uit en dat wil de directeur dan weer niet, want ja, ze is zo'n goede leerkracht. Maar dat gaat dan op dit moment wel ten koste van mij. Dus ben ik er blij mee? Nee.. en ik ga straks ook even een mailtje sturen naar de directeur (die overigens ook mijn (aangetrouwde) tante is, om het makkelijk te maken :S ) hoe ik me eronder voel en erover denk.

Zo dat over werk...

Ilse, jeetje wat een gedoe, er rust een ware vloek op de vakanties hier he? (dan mogen wij nog niet klagen)

Serafijntje, ik ben ook niet heel precies met hygiene, want ik vind ook dat Fenna weerstand moet opbouwen, en zie daar het resultaat: spruw. Wij hadden sinds 3 maanden de flessen niet meer uitgekookt, maar alleen met de vaat meegewassen. Nou moeten we de spenen eigenlijk wel nog één keer in de zoveel tijd even uitkoken vind ik, maar dat schoot er steeds bij in. Maar nu is alles weer gebeurd. Maar dan nog, vind ik het dikke onzin dat ze haar eigen flesjes niet mag meenemen. Je zou gewoon bijna afwijkende flesjes kopen om haar eigen flesjes mee te laten nemen! Wat een gedoe zeg! En nee, het is niet normaal dat kdv's dat doen hoor! Mijn tante werkt bij een kdv en vind dit ook je reinste onzin!

Net als overigens, wat ik eerder heb gehoord van Muriel, dat het kdv gaat bekritiseren wat goed is voor een kind qua eten. En wat ik ook al eerder heb gehoord, dat ze kinderen laten mee-eten met brood of koek, tegen de wil van ouders in, omdat het zo zielig is dat ze als enige niets krijgen tijdens die tijd. Bullshit! Jouw kind is jouw kind, en je doet wat je wilt met je kind! En geen kdv kan daar iets over zeggen. Zijn ze het er niet mee eens? Though! Hun probleem. Jij bent de baas over je kind! Er is niemand in dit land die iets kan zeggen over jouw kind dan jij, je man/vriend of de overheid. Dus geen kdv! Point made, dacht ik zo!

17. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    He bah wat vervelend over je werk Dafje. Maar idd wat je al zei je had toch zo'n goed functioneringsgesprek gehad. Ben benieuwd hoe het afloopt.
    Zo dat zijn nou eens duidelijke woorden. Het is idd jouw kind en verder heeft niemand daar iets over te zeggen.
    Wat betreft uitkoken ik doe het ook nooit meer eigenlijk. Hmm vanavond toch maar weer eens eventjes doen.

Nou dat fijnproevertje is goed bevallen. Eerst de sperzieboontjes, dat was mwah hij had wel eens lekkerdere dingen op. Maar toen die zalm, nou meneer begon te brullen want het ging niet snel genoeg, zo lekker vond hij het. En toen het op was wer brullen want volgens mij had hij nog wel meer gewillen. Maar genoeg is genoeg natuurlijk.

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Even showen met onze stoere man :D

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ha meiden!

Ik ben weer back in town… maar vraag niet hoe ;)
    Dood- en doodmoe, want heb vannacht slechts 3 uurtjes geslapen. We hadden een fikse vertraging en zouden sowieso al laat aankomen, maar nu waren we pas om half 4 thuis, waaaaahhhhh…. En vanmorgen ging de wekker wel gewoon om 7 uur, omdat we allebei zouden gaan werken.

Mijn ouders hadden hun vakantie speciaal om hun Hester-oppasdag heen geboekt (ze gaan morgen weg) en ik vond dus dat ik t niet kon maken om ze deze dag af te pakken als ik niet zou gaan werken.
    Dus daar zat ik dan met 3 uurtjes slaap in mn mik. Iedereen maar grappig vragen of ik lekker was uitgerust op vakantie, aarrgghh, haha!

Nouja…. Over uitgerust gesproken… Hoe was de vakantie?
    Ik vind t lastig te zeggen.

Moet heel eerlijk zeggen dat het me best wel is tegengevallen. Wist natuurlijk ook niet goed wat ik er van moest verwachten van tevoren.

Hester was erg lastig in het vliegtuig. Ze VERTIKT het gewoon om te gaan slapen in de buggy of op schoot, met als resultaat een zwaar overprikkeld en hyper kind dat steeds in brullen uitbarstte.
    Zo kennen we haar eigenlijk niet echt! :(

Heen kwamen we vreselijk laat aan en konden uiteraard het hotel-voor-1-nacht niet meteen vinden. Dwalen door het centrum van Palermo met allemaal gestoorde Sicilianen op de weg is geeeeeen pretje…
    Gelukkig gingen we de volgende dag meteen door naar ons hotel/appartement, dat echt geweldig was. Groot, licht, van alle gemakken voorzien en een werkelijk schit-te-rend uitzicht.
    Het weer was ook prima, zo’n graad of 24, zonnetje, licht windje, heerlijk.

Echter…. Wat ons echt tegenviel was wat je kunt doen op zo’n vakantie. We konden zo veel minder relaxen dan wanneer we met zn tweetjes waren. We konden minder makkelijk weg, konden niet lekker uitgebreid gaan lunchen, konden niet ’s avonds uit eten gaan (H houdt dat echt niet lang vol in de wagen).
    Dus we waren erg aan huis gebonden. En dat waren we natuurlijk niet gewend :(
    Volgende vakantie willen we dus echt meer ‘reuring’ om ons heen, niet in zo’n pittoresk, doch afgelegen landgoed, dat was duidelijk!

Dus al met al was t wel leuk, maar niet ge-wel-dig. We waren er allebei een beetje beduusd van, zo’n totaal andere vakantie, en Hessie natuurlijk helemaal. Die slaapt vandaag al de hele dag af en aan als een roosje.

Deel Deze Pagina