November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @Dafje, ik zou inderdaad aangeven wat jij wil en dat hebben ze maar te accepteren. Als jij de kleuters wil en daar notabene voor bent aangenomen zou ik dat eisen. Is groep 4 echt zo naar trouwens? Dat je daar niet heen wilt? Want misschien moet je dat juist zien als een doel, leuk om te bereiken, misschien kun je evt. Vragen als het lukt omdat het niet is waar je voor bent aangenomen voor een promotie? Of wil je groep 4 niet om jouw duopartner?

@ Stasia, hier bevallen fijnproevertjes dus ook 100x beter dan olvarit bij Vangelis. Als je het zelf proeft is nestle ook veel dichter bij het echte vind ik.

@Muriel, jammer dat de vakantie wat is tegen gevallen. Je bent inderdaad wat meer gebonden aan het huisje, misschien de volgende x een all inclusieve?

@Debby, wat een beer is die Ryan geworden zeg! Hij zal zijn inhaalslag zeker hebben gehad? Lekker hoor.

@Serafijntje, heb je het thuis nog bespreekbaar kunnen maken van die spenen? En jaaa openaares van pag 2000 joepieee

Normaal had ik je hierin wel gelijk gegeven, wat betreft cyclussen en het spelen in je hoofd, deze maand besefte ik me echter pas “oh ik moet ongesteld worden” op dag 48 en het is dat Chris het gister vroeg of het eral was want ik was het gewoon weer vergeten na die negatieve test. Ik ben gek genoeg deze maand totaal niet “angstig” om zwanger te zijn, ik weet gewoon dat het niet zo is. (gevoelsmatig dan zeg nooit nooit). Maar ja het is er dus nog steeds niet....

@Dafje goed dat Fenna al kan zitten!

Update:

Hier kan Vangelis ook een paar seconden goed zitten. (een halve minuut denk ik) maar ook alleen als we hem zelf neer zetten.
    Kruipen lukt alleen naar achteren. En sinds gister kan hij in zijn loopauto lopen! Het was zo bijzonder om te zien!
    Maar goed, niet te vaak want dat schijnt slecht te zijn, maar hij was er zelf zooo gelukkig mee!

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Whaa ik word zo gek van de huisarts, Vangelis heeft wat rode uitslag maar het gaat niet weg, dus ik wilde een afspraak maar ja ik kan niet altijd gaat ze me toch een partij moeilijk lopen doen :evil:

het kan om 9uur maandag of donderdag om 16:00, ja hallo 9 uur dat red ik niet dan ben ik pas om 13:00 op het werk ivm files. Ik vroeg kan het dan in de middag, nee dan zitten we in overleg. Gister belde ik, wij zijn vandaag niet bereikbaar. In de week van 4mei belde ik, wij zijn deze week vrij.
    De laatste afspraak kan gepland worden om 16:00, en de eerste om 9:00 hallo lekkere tijden zeg!

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Kan ik vanavond gewoon naar de huisartsenpost? maja voor eczeem is ook weer een btje raar natuurlijk, maar ja wachten tot donderdag? :(

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen alweer :)

Nou, wel lang geslapen, maar echt uitgerust nog niet bepaald.
    Meestal komt de echte 'klap' van niet genoeg slapen pas een daggie later, boehoe....

Nouja, rustig aan maar weer op mn werk.

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Melina: hoe erg is de uitslag? Heeft hij er ook last van, krabben enzo?

Irritant is dat he, van die HA-en die slecht bereikbaar en slecht beschikbaar zijn... kost dan altijd meteen wat werkuurtjes helaas.
    Ik ben dan altijd zo blij met mn wekelijkse vrije dag, daar plan ik ook vaak van dit soort dingetjes op.

Maar als de uitslag niet heel erg is of niet erger wordt, zal het niet zo'n haast hebben, denk ik. Misschien reageert hij op iets dat hij eet, of misschien op een nieuw wasmiddel of nieuwe zeep?

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Muriel: welkom terug van vakantie :)

Debby: leuke foto's

Hier een dramadag gehad gisteren.

Het begon eigenlijk al woensdag avond, Reese had koorts (39.5) en toen ik hem uit zijn bedje wilde halen lag zijn hoofd naar links gedraaid en hij kon hem niet bewegen.
    Na wat stimulering met een speeltje kon hij met veel moeite zelf zijn hoofd weer draaien.

Bij de laatste fles was het precies hetzelfde, ik begon me al ernstig zorgen te maken. Dus we hebben de HA post gebeld en die zeiden dat het een virus was.

Een hele slechte nacht gehad (ik dan, want Reese had nog vrij goed geslapen) en met het werken ging het echt bagger! Naarmate de dag vorderde werd de pijn erger. Gelukkig was Remco wel vrij en was hij even met mij meegereden om me te helpen. Om 17.00u belde oma dat het slechter was met Reese dus zijn we toch nog even naar de HA post geweest. Die zei dus ook weer dat het een virus was maar Reese had ondertussen ook al 40+ koorts.
    Toen maar naar huis gegaan, Reese in bed gelegd en zelf ook gaan liggen. Ik kon bijna niet meer lopen van de pijn.

Nu zit ik dus met een dilemma want ik wil me eigenlijk nu nog niet ziek gaan melden, ik moet nog 18 weken tot de bevalling en dat is nog lang.
    Van Remco moet ik nu acuut stoppen met werken, maar ik wil eigenlijk morgen nog een dagje proberen en het er maandag met de fysio over hebben.
    Heeft iemand van jullie misschien tips?
    En weet iemand van jullie misschien wat de gevolgen zijn als je overbelast bij BI ?

Vandaag gaat het trouwens stukken beter en Reese lacht gelukkig ook alweer :)

7. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tjee, Linda, dat was echt schrikken met arme kleine Reese :(

Dachten ze niet aan hersenvliesontsteking toen je het omschreef? Toen ik vorige week voor H belde, was dat een van de eerste vragen die ik kreeg, of ze haar nekje goed kon bewegen :confused:
    Ik vind dat ze je wel erg makkelijk afscheepten, echt belachelijk zeg. Maar gelukkig is hij nu dus aan de beterende hand?!

En jouw pijn is wel heel erg k*t, zeg. Maar let wel: als je lijf zegt dat je moet STOPPEN, dan moet je ook meteen STOPPEN!
    Je bent zwanger, en moet dus extra goed op jezelf passen. En pijn is een teken dat je moet stoppen en rustig aan moet doen.

En 'ook al' is het BI, dan nog moet je niet door blijven lopen.
    Je kunt jezelf sowieso al troosten met de gedachte dat het 'tijdelijk' is, ook al is dat helaas wel nog 18 weken.
    Maar ik denk wel dat als je je BI nu gaat verwaarlozen en negeren, je na je zwangerschap er ook wel eens langer mee door zou kunnen lopen. Het is immers toch een bepaalde 'schade' aan je gewrichten/botten/spieren-combinatie, doordat alles zo is verweekt.
    Ik zou dat risico echt niet gaan lopen, meis. Hoe ontzettend kl*te het ook is om je ziek te melden en thuis te moeten zitten :(
    Voor hetzelfde geld knap je over 1 of 2 weekjes zelfs weer voldoende op door alle rust, dat je alsnog weer aan de slag kan (voor wat minder uurtjes bijvoorbeeld).

Heel sterkte & kop op!

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Muriel: hersenvliesontsteking dacht ik ook aan. Die koorts baarde me niet zo'n zorgen, zijn nek wel.
    (maar dat komt omdat bekenden van me hun 3 jarige zoontje zijn verloren wegens niet adequaat reageren van hun HA bij hersenvliesontsteking)
    Vond het ook raar dat ik telefonisch advies kreeg, was liever even langsgegaan.
    Waarschijnlijk heb ik daarom ook zo slecht geslapen ;)

Ik weet dat ik waarschijnlijk ook moet stoppen moet werken maar ik ben nog "in denial" :(
    Die 2 dagen werken zijn echt mijn uitstapjes en daar word ik heel vrolijk van. Ben erg bang om in een zwart gat te vallen als ik thuis ga zitten....

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Pffff lijkt me ook verschrikkelijk om zo lang thuis te moeten zitten, en helemaal als je dan ook nog eens niet mobiel bent en pijn hebt :cry:
    Ik vond mn verlofperiode al zo lang!
    Maar toch denk ik dat je echt snel de knoop door moet hakken... Heb je de vorige keer eigenlijk wel tot vlak voor de bevalling door kunnen werken?

10. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    En wat afschuwelijk zeg, dat die kennissen hun zoontje daaraan zijn verloren, echt zo erg dat een medische misser zo'n resultaat kan hebben. Gelukkig was je er dus zelf wel goed alert op!

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @Muriel, de uitslag is al een hele tijd, alleen kwam het ging het weg en nu lijkt het steeds erger te worden. Hij merkt er niks van, heeft geen jeuk niks.

@Linda, pff dat was even schrikken van Reese. Gelukkig gaat het nu weer beter.

Hier net 2 spijkerbroeken besteld bij h&m, mij benieuwen in maat 33 en maat 34 :oops:

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Daphne, ik denk dat ik zondag ook af ga zeggen. Ik heb volgende week ook een druk weekend en kom mezelf momenteel behoorlijk tegen. Ik heb gewoon echt even tijd voor mezelf nodig, sorry.

13. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Linda gewoon stoppen hoor, als het niet meer gaat. Pat heeft hier maar 50% gewerkt tijdens de zwangerschap omdat het met de misselijkheid e.d. echt niet ging. Tja jammer dan, maar daar zijn werkgevers voor verzekerd hoor!

Eerst aan jezelf denken. *knuffel*

Hier had Cailan gister ook ineens 39.3 :confused: hij heeft nog nooit hoger als 38.3 gehad dus ik schrok wel even. We hebben de deur tussen ons opengezet en bij elk zuchtje zaten we in zijn kamer :)

Vanmorgen was het al gezakt naar 38.5 en nu net was het al helemaal weg.

Er schijnt wel een griepvirus te heersen momenteel, maar ik denk dat het bij Cailan gewoon zijn tandjes waren. Hij is wel erg hangerig de laatste dagen.

14. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Goed hoor Daf dat Fenna al kan zitten! Hier lukt het net 30 seconden ofzo en dan valt hij naar de zijkant.

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Inderdaad Linda, gewoon stoppen met werken en als je je verveelt lekker dingen voorjezelf doen!

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Joepie!

Een collega van me had daarnet een afspraak met een klant, Kuyichi Jeans, en heeft even een mooie spijkerbroek meegenomen voor me :p

Op zich eentje met wijde pijpen, terwijl ik nu meer van de skinny ben, maar hij is wel errug mooi (en gratis ;) ).

Muriel is BLIJ!

17. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Muriel: vorige keer heb ik tot 33 weken kunnen werken [5 halve dagen](zou eigenlijk stoppen bij 34 weken)
    De 60 a 70 uur die ik normaal maakte hield ik bij 14 weken al niet meer vol ;) dus toen ben ik naar 40 uur gegaan.
    Na de vakantie toen ik 22 weken was ben ik halve dagen gaan werken.

Morrighan: Ik weet dat mijn werkgever ervoor verzekerd is en dat is het probleem niet. Ik vind mijn werk gewoon hardstikke leuk en voor mij is het een uitstapje en even een dagje geen mama zijn maar gewoon Linda.
    Als ik er niet zoveel lol in had gehad had ik me al weken eerder ziek gemeld denk ik.

Muriel = mazzelaar ;)

18. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Hoi Dames,

Even snel een berichtje van mij.
    Ik ben voorlopig niet meer veel online heb namelijk een baan ben eergisteren begonnen en is allemaal heel snel gegaan.
    Helaas wel via het uitzendbureau maar ik moet rekening houden met 4 mnd werk.
    Werk nu in de productie waar alleen maar dames werken dus erg gezellig.
    ook lekkere werktijden ben iedere keer mooi voor de spits weg en thuis.

Alle dames die er doorheen zitten dikke knuf
    Heb er even doorheen gescrolt.

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Rachel met je baan!

Jammer dat t tijdelijk is, maar wel gezellig en goed dus!

20. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hee meiden, hier ben ik ook weer eens! Wilde even laten weten dat alles goed gaat, ben alleen heel erg verschrikkelijk druk. De hele kinder-studie-werk-combinatie valt me behoorlijk zwaar. Toen overleed m'n tante en was ik overal even helemaal zat van. Heb de afgelopen tijd gewoon hard gewerkt en verder even helemaal niets erbij gedaan.

Ik las dat er nogal vakantiepech is? Wat vervelend joh!

En Linda, wat vervelend dat je zo'n last hebt van BI!

Ik ga weer, de kindjes moeten uit bed. Nog bedankt voor jullie lieve berichtjes op Hyves!

Deel Deze Pagina