November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda, wat ontzettend vervelend van je BI. Wat ik wel wil zeggen is dat je vooral moet luisteren naar je lichaam anders krijg je na je zwangerschap wel met de gevolgen ervan te maken. Je wilt toch niet dat je straks nog tijden fysiotherapie moet volgen omdat je niet naar je lichaam hebt geluisterd? Goed dat je iig even met de fysio overlegd erover. Ik snap dat het ook wel lekker is dat je eruit bent en lekker aan het werk kan. Dat had ik ook vorig jaar met het werk. Wilde niet voor niets doorgaan tot vier weken voor de uitgerekende datum. Helaas ging dat toen ook niet. Succes iig met je keuze!

2. Wencke, logisch dat je het zwaar hebt! Twee kids, werk en nog een studie ernaast! Ik vind het superknap hoor!
    Gecondoleerd met je tante.

3. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dafje: dank voor je info

Wenkce: gecondoleerd met je tante

Rachel: gefeliciteerd met je nieuwe baan :D

4. Rachel, bijna vergeten :oops: gefeliciteerd met je baan!

5. hehe, filmpje staat op Fenna's blog! :)

6. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Nou zijn temp is ondertussen alweer 38.7 :(

we gaan maar even wat zetpilletjes van vsm halen, want als het erger wordt van het weekend dan zit je.

Dit is de eerste keer dat hij zo'n hoge temp heeft en ik weet gewoon niet wat ik met hem aan moet, hij wil niet slapen, niet knuffelen, niet spelen, niet op schoot. Het enige wat hem rustig krijgt is met hem rondlopen.

Hij ligt eigelijk al de hele dag te piepen en half te huilen.
    Ik weet het even niet meer. Ik wil hem zo graag helpen, maar bij je liggen wil hij niet. En indertussen word ik (heel egoistisch :oops: ) een beetje moe van dat gepiep.

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ladies,

ik kom weer even onder mijn steen vandaan.. heb wel af en toe meegelezen.. maar vooral erg boos, verdrietig en druk geweest hier. Zoals het er nu naar uit ziet krijgen we woensdag a.s. alsnog de overdracht van ons huis. Maar jee, wat een geregel.. iedereen en alles weer afbellen. En niet iedereen en alles kan volgende week. Dus zo ideaal als alles gepland was wordt het niet meer. Maar goed, kan er niets meer aan veranderen. Dus nu komt het maar zoals het komt. Maar we gaan dus volgend weekend oververhuizen, dat betekent dat ik definitief niet bij de dierentuin meet kan zijn. Vind het erg jammer. Had iedereen graag weer eens willen zien. Maar de uitnodiging voor mijn verjaardag cq housewarming staat nog steeds voor iedereen!
    Woensdag was Mika hier voor het laatst op het KDV, was toch wel vreemd om hem voor de laatste keer op te halen.. we hadden een leuk cadeautje gemaakt voor alle kindjes en leidsters om Mika niet te vergeten. Hij is weinig en kort geweest, maar ben wel tevreden over hoe ze met alles om zijn gegaan. Ze zeiden zelfs dat ze hem zouden missen..haha.. In het begin was hij een huilend, veeleisend, nooit tevreden manneke. Maar de afgelopen weken is hij enorm veranderd. Hij lacht, praat en rolt erop los. Mooi tevreden manneke!! ben zo blij dat het nu zo goed met hem gaat. Daardoor hebben we zelf ook wat meer rust. (afgezien van de huidige situatie dan)
    Mijn ouders kwamen ook direct langs toen ze terugkwamen van vakantie en het slechte nieuws hoorden. Maar jeetje.. die waren me poepie bruin. Zo oneerlijk haha.. mijn ouders hoeven allebei maar uurtje in de zon te zitten en hopla.. bruin.. geen zonnebrand, niets. Ik uurtje in de zon met factor 20 en ben kats verbrand.. soms denk ik wel eens dat ik van de melkboer ben haha
    Vanochtend bij gastouder geweest, alles getekend in bijzijn van bureau. Dus dat is ook mooi geregeld.
    Vanmiddag kreeg ik sms van mijn beste dinnetje, haar zus was zwanger van een tweeling (ze hebben al 2 meisjes) en was nu 30 weken zwanger. Blijkbaar had één van de twee een groeiachterstand en is besloten om ze afgelopen woensdag te halen.. pfff komt wel weer van alles naar boven. Het is een 1-eiige tweeling. Twee kereltjes. Lars en Stan. De één doet het goed, de ander dus iets minder en ligt aan de beademing. Gelukkig is hij wel stabiel. Maar och, ze hebben nog een lange weg te gaan. En dan met een tweeling en ze hebben dus al 2 kids.. pfff. Ik ga voor ze duimen dat alles goed gaat!

Eens even kijken, 12 pagina's over de afgelopen 4 dagen.. dat moet te doen zijn.. ff bijlezen..

Tamara, wat een leuk filmpje van Cailan! Hoe gaat het nu verder met hem? Nog steeds koorts? beterschap voor hem!

Peetje, twinmama.. hoe gaat het nu met het ritme van Martijn? En nog bedankt voor je lieve krabbel!

Roelie, hoe gaat het met jou? De schok al een beetje verwerkt? En nog steeds zo druk, druk, druk? Bevalt het nog steeds prima? Zag trouwens laatst in een folder van Jumper dat ie in Arnhem bij Terberg zit. Ben je daar laatst geweest? Ging daar altijd erg vaak heen!! Vind het een ideale dierengroothandel!

Ilse, jee Angelina is niet veel gegroeid idd.. weet je ook het komt? Maar goed, zolang ze lekker in de curves blijft zou ik me geen zorgen maken. Och jee, de vlucht gecanceled.. had je al veel geregeld ter plaatse? Wanneer gaan jullie precies?

Melanie, hoe gaat ie met jou? Kom je al een beetje aan je rust toe? Denk je wel aan jezelf? je hebt er niets aan als je straks neerklapt.. en Adriaan en de kids ook niet.. Hoe was je bezoekje aan de HA?

Debby, och dikke knuf voor jou! Hopelijk ben je snel weer je oude ik!! Fijn dat je werk iig begripvol is. Ga lekker leuke dingen doen, beetje afleiding doet wonderen! Heeft bij mij ig wel geholpen destijds! Wanneer krijg je bloeduitslagen? hey wat een leuke foto's van Ryan! Zit al echt stoer in zijn "wagentje" zeg! leuk hoor!

Linda, jeetje een vermoeden voor hernia.. krijg je een scan of zo? bedoel.. hernia gaat volgens mij niet spontaan weg..

Blondie, supermama.. je kan wel doorgaan en doorgaan en doorgaan.. maar ook bij jou zegt je lichaam een keer ho.. Je lichaam doet niet voor niets pijn. Dus luister ernaar! amen.. haha En och.. Reese ook nog ziek.. hou hem maar goed in de gaten, vind het altijd eng als ze hun nek niet kunnen bewegen.. beterschap en een dikke knuf voor Reese!

Serafijntje, ik geloof niet dat ik er blij mee zou zijn als Mika een speen zou hebben waar andere kindjes ook mee drinken. Hoe gesteriliseerd die ook is.. Hier heeft Mika ook altijd zijn eigen fles gehad. Hij had zeg maar een eigen mandje waar al zijn spulletjes iedere keer inlagen.. Vind het wel vreemd dat ze jouw keuze niet respecteren..

Melina, zit je nog steeds in de knoop met je gewicht? En er zullen vast wel broeken in jouw maat zijn.. ik kan ze voor mij ook vinden.. haha.. Ik ben ook weer behoorlijk aangekomen, dus moet er ook weer aan geloven.. na de verhuizing dan. Maar goed, niet iedereen komt weer even fris en fruitig uit haar zwangerschap. maar je weet wel waarvoor je het gedaan hebt. Bedoel, kijk eens naar die knappe kerel van je! En als je af wilt vallen, doe dan niet zo'n crash dieet.. wat er snel af is, is er ook weer snel aan. Doe alles op een rustig tempo. Ik snap je frustratie om de HA gedeeltelijk.. maar denk toch wel dat je je aan moet passen.. Iedereen heeft hetzelfde probleem, en Vangelis waarschijnlijk het meest als je zo lang ermee wacht. Mijn werk kan me de pot op, als Mika ergens last van heeft dan wil ik dat hij zsm wordt geholpen. En als ik daardoor laat op mijn werk kom heeft mijn baas daar maar begrip voor te hebben. Mika is op dat moment het belangrijkst. Hij moet zsm van zijn klacht af.. Kan Chris niet naar de HA dan? Bedoel, is toch zielig voor Vangelis als hij er last van heeft?

Dafje, toestanden met je werk... wanneer krijg je nou definitief uitsluitsel?

Stasia, hoe gaat ie met jou? En met Deniz? Zijn virus/griep te boven?

Muriel, back in town!! Wat balen dat je vakantie niet was wat je er van verwachtte.. Tja, het is natuurlijk behoorlijk anders met een kleine erbij. Stuk minder vrijheid. heb je nog wel leuke dingen gedaan verder? leuke fotootjes gemaakt? Nog bedankt voor je krabbel trouwens!! Had je trouwens het geslacht van Franske nog meegekregen? Volgens mij ging je toen net op vakantie, of nie? En jee, jij wordt nog wel eens gematst he met cadeautjes, leuk hoor!!

Rachel, gefeliciteerd met je nieuwe job!!

Jen, hoe gaat het met Esmay? Volgens mij mis ik je ook al een paar dagen, niet?

Esther, hoe gaat ie met Vincent? Bevalt Rapley nog goed?

Maria, hoe gaat ie met Eva? Groeit ze nog steeds goed met die slagroom van je? Zag laatst die foto op hyves en dacht.. wow!! haha..

Wencke, hoessie? Druk met werk, opleiding en 2 kids.. kan me voorstellen! Gecondoleerd met je tante! Ben nog niet bij het RMcD huis geweest, maar ik zal laten weten wanneer en dan hop ik ff langs als de deal nog staat..?

Waar is Ruby eigenlijk??

Trouwens wat minder nieuws van natasja, ze is al paar weken ziek en kuurtje(s) slaan niet aan. Ze is afgelopen woensdag door de scan geweest omdat ze een tumor vermoeden. Ik heb dat allemaal gemist, maar het blijkt dat ze het vermoeden al hadden voor de zwangerschap en ze toen al door de scan moest, maar bleek toen zwanger. Volgende week vrijdag krijgt ze de uitslag. laten we allemaal hopen en duimen dat alles goed is! Misschien een kaartje sturen of zo??

nou goed, heb weer last van de typeritus onderhand.. dus ga maar weer eens relaxen haha..

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hoi hoi!
    Hier ff kort berichtje van een vermoeide mama :D
    Vandaag gewerkt, kwam thuis, hap eten en hup 5 km avondvierdaagse meegelopen...auw auw mijn arme voetjes....
    Heb alles meegelezen, weinig puf voor reaktie sorry...:oops:
    Maar Gwen ik hoop dat met Natasja alles goed is jee wat een naar bericht en kaartje lijkt me een prima idee!
    Haha ik heb idd die dag bij Terberg gewerkt!
    Even voor de statistieken: Jens was 8800 gram, 70,4 cm en volgens de arts van het CB Hollands Welvaren...haha dat klopt wel ;)
    Verder alles goed, morgen nog werken en dan heb ik weer vrij, volgende week werk ik donderdag en vrijdag en zaterdag is de meet waar ik heel veel zin in heb! Is daar verder al iets voor geregeld?

Iedereen dikke knuf!

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Zo, daar zijn we weer.
    Jemig, na 3 dagen werken bek af. Vandaag ook weer een drukke dag.
    Zit midden in een rommelig in huis, waar totaal geen overzicht meer is of niks.
    Gisteren is de stuuc geweest en maaandag en woensdag komt hij het af maken. Dan moet de loodgieter komen om wat leidingen te verleggen en iets in de vloer te doen. Dus nu moet de vloer er ook versneld uit.
    Denk dat we begin juni weer klaar zijn. pff

Ik krijg volgend jaar wss groep 6. Ben ik erg blijj mee. Ik krijg een super lieve en fijne duopartner. De vrouw met wie ik het allerliefst wilde samenwerken. Zij is een van de weinige die 2 dagen werkt namelijk.
    Minpunt is dat we de grootste kutgroep van de school krijgen. Maar ik krijg ze er wel onder. En samen met haar zeker wel.

Gwennie; hopelijk gaat woensdag alles door! Fijn dat het bij de gastouder goed is gegaan.

Roelie, jij bent ook lekker bezig meid! Heb je het al een plekje kunne geven trouwens?
    Werkze! En 8kg schoon aan de haak. Eva is ook al een babytientonner. Zal wel aan de datum liggen.

Ilse, stomme vliegtuigmaatschappij. Ik ga ze schoppen."* schop *

Melanie, Denk je wel aan jezelf? Je moet jezelf ninet voorbij lopen he! Hoe was het bij de HA?

Debby, Leuke fotos van Ryan.HOe gaat het nu met je? Wat lieff dat je werk zo begripvol is zeg!

Linda, oei, een Hernia, dat klinktniet best. Ik hoop zo ddat er voor jou betere tijden komen meid! Beterschap en sterkte!

Remco, zeg ff tegen LInda dat ze de rem erop moet zetten! En anders kom ik de rem er wel opzetten bij haar. Meid doe rustig aan.

Dafje, bedoelde mijn bericht trowuens niet lullig he. Ik lees het terug en komt een beetje boos over. Maar dat is het zeker niet.
    Ik wilde alleeen aangeven dat, dát hier zo niet werkt. HEt kan zijn dat je voor een bepaalde groep wordt aang enomen, maar dat geeft geen zekerheidhoelaas.
    Melina, in het onderwijs kun je onmogelijk promotie maken. Dan moet je echt van funcitie wisselen. HEt salaris is ook voor iedereen hetzelfde.
    Wij werken met schalen. Dafje zal net als ik in schaal A zitten. Elkke schaal heeft/had 18 treden. Elk jaar (ongeacht je leeftijd) ga je een schaal omhoog en gaat je salaris omhoog. Geen vetpot hoor.

Stasia, hoe gaat ie met jou? En met Deniz? Zijn virus/griep te boven?

Muriel, jammer van je vakantie. Ik heb dat niet zo heel erg ervaren. Ik sleep Eva gewoon overal meee naar toe haha.

Rachel, gefeliciteerd met je nieuwe job!

Jennie, waar ben je?

Indigo en jij?

Wencke, leuk weer van je te horen. Klinkt druk maar goed! Ga zo door(klinkt als een rapport, hihi, en veel succces bij juffrouw Laura in groep 4)

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi hoi

hier vannacht weer om 4.00 eruit geweest voor een flesje, altijd als hij weer een sprongetje heeft. Martijn kruipt ook achteruit, ik vind hem wel eens half onder de bank hahaha.

eten gaat iets beter, ik geef hem nu wat minder fles en wat meer groenten.

volgend jaar 0,7 werken en ik ben zoveel mogelijk taken aan het verzamelen zodat ik op 3 dagen kan werken.

Debby: wat vervelend een postnatale depressie! krijg je medicatie of therapie?

Serafijntje: hier moet je eigen flessen mee nemen, lijkt me wel zo fris nog nooit eerder gehoord dat ze flessen van daar gebruiken.

Melanie: tijd vor jezelf nemen hoor! dat is echt belangrijk, als je te lang doorgaat ben je dadeijk verder van huis.

Daphne: Wat balen zeg! zie je erg op tegen groep 4? ik heb zelf weinig klassen die ik pertinent niet wil, maar ik kan me voorstellen als dat jou is toegezegd dat je het dan ook wlt hebben. ik zou dat aan de ene kant ook niet pikken, aan de andere kant gaat het nu eenmaal niet anders. Misschien kun je 1 jaar doen en daarna terug naar de kleuters. Een beginnend docent op groep 4 is ook niet ideaal, en als zij het niet redt kun jij alsnog de rotzooi opruimen.

Muriel: ik had hetzelfde gevoel over onze kore vakantie, vandaar dat wij in de zomer waarschijnlijk niet gaan. Je hebt er gewoon zelf niks aan, en hier thuis heeft martijn alles. Ik zet wel een badje op en dan gaan we dagtrips doen en een keer zwemmen enz. Maar wel jammer dat het een beetje was tegengevallen.

Melina: kan Chris niet naar de HA gaan met Vangelis? hier kun je op zijn vroegst om 8.30 en zijn laatst om 17.00

Blondie: stoppen hoor meid! jouw gezond en je kindje zijn belangrijker, je kindje heeft daar veel langer plezier van dan die 18 weekjes die jij nu niet kunt werken. goed voor jezelf zorgen

Rachel: gefeliciteerd met je baan!

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Goeiemoggel,

Linda: Gewoon naar je lijf luisteren hoor en je ziek melden. Dan het overleggen met je fysio of arts.

Dafje: Hoera voor Fenna. Goed hoor.
    Ik las dat Melina ook heeft afgezegd voor morgen. Ben ik in mijn eentje over :( Maar ik wil gewoon wel komen hoor tenzij je zegt dat we voor een andere keer afspreken.

Rachel: Gefeliciteerd met je baan. Leuk man!

Zo ga me eens even aankleden.

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Waaruit geven jullie je kindjes pap?
    Door een fles past het niet. En van de lepel lukt niet zo.
    Tips?

13. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ik geef de pap met de L-speen van Difrax. Ideaal! Hij smult er werkelijk van :)

14. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Peetje, hoeveel werk jij nu eigenlijk?

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
  16. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik gebruik de 1-2-3 speen van Difrax. Het is gewoon even uitproberen.

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    En wat is een kersenspeen? Is dat de vorm?

18. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ja, de vorm van de fles. Zeg maar een smalle hals. Je hebt ook een brede hals.. Mika vind de kersenspeen het fijnst, lang en smal.. past het makkelijkst in zijn kleine mondje ;)

19. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    De kersenspeen is de meest gangbare vorm zeg maar. Je hebt bijv. ook een dental vorm dat is met een plat kantje. Dan heb je ook nog brede spenen die speciaal voor brede flessen zijn.

20. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hier Mika ook weer 39 graden koorts.. :( Hij oogt verder niet ziek, hooguit beetje jengelig.. voelt ook niet warm aan.. ik hoop maar dat het de tandjes zijn deze keer.. :rolleyes:

Deel Deze Pagina