Niet? Dat valt me dan weer vies tegen van je Maarre...wat hebben wij nog meer gemeenschappelijk behalve de verjaardag van de kids? Hahahahaha ik weet wel wat we niet gemeenschappelijk hebben: IK hoogblonde friezin, jij donkere spaanse Ik drie jongens, jij 1 meisje Ik al 13 jaar aan het hokken, jij netjes getrouwd Ik van de beestjes, jij niet Ik woon in het hoge noorden, jij in het diepe zuiden Ik maatje groot, jij maatje klein Nog meer? Maarre opposites attract!
good morning ziekenboeg baken meldt zich. Jons is ziek, ik ben ziek, gelukkig heeft martijn niks. Maar goed ik kan hem dus ook niet naar het KDV brengen. buggy/ wandelwagen: de omgebouwde kinderwagen is hier veeeeeel te groot, maar ik heb nu zo'n eenvoudige paraplubuggy van maclaren en daar zit hij heel goed in. Die neem ik eigenlijk altijd mee, behalve op echt lange dagen. In de grote buggy zakt hij scheef naar 1 kant. leggen jullie de kindjes in de buggy of laten jullie ze zitten? leggen is hier geen optie, martijn wordt dan echt heel boos. zitten vindt hij geweldig. maxicosi: wat ik me afvraag; in het boekje staat als ze met de benen iuitsteken maakt het niet uit, als het hoofd maar niet hoger dan de bovenrand van de maxicosi komt. Maar als de benen langer zijn dan de maxicosi hoe zitten ze dan in de auto? dan zitten hun benen dubbelgevouwen tegen de leuning van de autostoel? en dat kan niet want de gordel loopt over het been gedeelte........ ja raar dat ik er over nadenk weet ik, maar martijn is al behoorlijk lang aan het worden. denk dat hij al over de 70cm is. dus ik vraag me af of hij het 9 maanden haalt in de maxicosi
heel oppertunistisch maar ik heb besloten om in het onderwijs te blijven tot ik een 2e heb gehad (ivm geweldige voorwaarden) en daarna snel iets anders te zoeken.
hier nog niet in de buggy. Meneer zit eigenlijk altijd in de maxicosi op de wagen geklikt. Als hij écht goed kan zitten dan zet ik hem pas in de buggy.
goeiemorggen allemaal, Hier wel in de buggy maar hij zakt inderdaad vaak wel scheef weg. Maar Reese is zo'n reus dat ie echt niet meer handig in de maxi cosi zit. Wij hebben trouwens van de week een Römer King autostoel over kunnen nemen van vrienden
Meiden jullie hebben mail over ons traject. Fijne dag iedereen, Met mij gaat het ietsje beter, zo weer naar de fysio. En mijn huishoudster (mama) komt dingen doen.
Goede morgen Nou dat vroeg ik me dus ook al af. Cailan wordt ook al aardig groot en zijn voetjes steken al bijna uit. Dat kan toch nooit lekker zitten tegen de rijrichting in? Ik heb al geprobeerd om de maxi cosi andersom te zetten (dus met de rijrichting mee) maar hoe krijg ik de gordels dan goed vast? Met de opvolgstoel zit hij tenslotte ook andersom. Wij zijn dus ook al aan het neuzen voor de opvolgstoel, maar we hebben nog even onenigheid over welke. Zij wil een goedkopere want ze vind het onzin om voor een merk te betalen en ik wil geen risico's. En nemen we dan een römer, een priori of een tobi? want de anwb test is ook niet helemaal eerlijk omdat ze bij de ne wél isofix gebruiken en bij de ander niet. Wij hebben dus geen isofix.
Tamara: ik zit met hetzelfde dilemma, bij de ene idd wel isofix in de anwb test bij de andere niet. de Römer duo komt er erg goed uit, ook zonder isofix, de maxicosi's betaal je erg voor de naam denk ik. die kiddy is echt niks, volgens mij zit je kind helemaal klem achter dat soort tafeltje. zie foto hieronder ik ga niet bezuinigen op het leven van martijn maar zoek wel iets er tussen in. maxicosi omdraaien zou ik niet doen, dat is volgens mij echt niet veilig! bovendien is het zoiezo veiliger om een kind tegen de rijrichting in te vervoeren, hier in NL is dat niet gebruikelijk maar in de VS wel. het is veel veiliger dan face forward.
ik heb een römer lord gratis gekregen, maar is al 4 jaar oud, erg vieze bekleding (is niet meer te krijgen) en kwam uit de test als 'redelijk' ipv 'goed' wat ik liever zou hebben. Ik denk dat ik een römer duo plus ga kopen, mijn auto heeft isofix
wij hebben al een tijd een maxi cosi priori (die is er ook in isofix) en hij bevalt super goed! http://www.youtube.com/watch?v=QMxuy74rcHE Hier kun je zien hoe het gaat in de auto stoel haha
durf jij hem al in de fase I stoel te zetten? dat vind ik nog een beetje eng. of is Vangelis al 9 kg?
Haha echt grappig. Cailan doet dat ook met zijn mondje. (maar dan op de commode) Ik heb overigens in de Halford een gehoord dat de Römer veiliger is dan de Maxi Cosi. (we gingen toen kijken voor een stoel voor mijn nichtje) Ik ga nog eens goed ronsnuffelen. Het schijnt ook dat je je kind mee moet nemen naar de winkel en dan in een aantal zitjes moet zetten om te kijken waar hij (of zij) nou goed in zit. Het ene kindje is de ander natuurlijk niet.
Ik heb hem in een Rómer gezet en in de maxi cosi priori en in de tobi. Ik vond de romer en de tobi niet comfortabel zitten en daarom hebben we gekozen voor de priori. Het ligt dus echt aan hoe je kindje zit. Vangelis zit denk ik al 1,5 maand in de fase 1 stoel. Hij is al ruim 9 kg denk ik, misschien zelfs wel 10.
Angelina zit nog prima in de maxicosi, dus we zijn ons nog niet eens aan t verdiepen in de 1+ stoelen. Maar wat gaat het nu ineens hard he, al die mijlpalen zo kort achter elkaar Ik heb trouwens laatst ook gehoord dat de Isofix niet perse veiliger zou zijn, maar vooral extra gemak oplevert. Maar verschillende bronnen spreken elkaar tegen. Peet, waar zou jij 'm kopen dan, bij een specifieke winkel of zijn ze in Dld over t algemeen zoveel goedkoper? Hoe groot/zwaar is martijn nu? Weet je dat?
Mogguh! Applaus voor Jens, hij kan eindelijk terugrollen van buik naar rug jeeeeejjjj! Autostoeltje: hier sinds een week in de Romer King, gekregen van vrienden en 4 jaar oud met ietwat versleten bekleding, maar kan het voor mij prima doen die dingen zijn nieuw hartstikke duur. Jens vind het super trouwens, zo kan hij beide broers wat beter zien Verder vandaag weinig op de planning hier, studeren en straks naar zwemles met Niels en gelijk ff nieuwe sandaaltjes voor de mannen kopen. Iedereen een fijne dag! Groetjes!
Nou ik heb even de toelichting gelezen van de anwb test en ik denk dat het hier een römer duo plus of een maxi cosi priori/ tobi word. Nog even in het echt gaan kijken want ik wil dat hij bijvoorbeel er ook in kan slapen. De stoel moet dus naar achteren kunnen. Cailan is zo rond de 8 kilo. Maar hij zit nu nog wel goed in de cosi dus we laten hem er nog een paar maanden in. In de toelichting stond trouwens dat het beter was om je kindje pas vanaf een kilo of 15! in de fase 1 stoeltjes te doen. Ik dacht dat de MC maar tot 13 kilo was : Als Cailan 15 kg is dan barst hij uit dat ding