Ik zag net wat berichtjes voorbij komen over de verloskamers. Ik had in het ziekenhuis een hele grote kamer, inclusief een luie stoel en een bed voor mijn man, een keukentje en een zeer luxe (privé) badkamer. Ik had nog nooit eerder in het ziekenhuis gelegen, dus ik had totaal geen idee wat ik kon verwachten. Ik had me er ook helemaal niet in verdiept, omdat ik op een thuisbevalling rekende. Ik was dan ook zeer (positief) verrast over de luxe daar. Ook de kamer waar we daarna heen moesten was van alle gemakken voorzien (bijvoorbeeld een slaapbank en een eigen keukentje). Echt super, hoor. Dit had ik helemaal niet verwacht.
Oh, op zo'n manier... Inderdaad, groenten en fruit pureren we ook voordat we het haar geven. Maar toch vreemd dat ze daar bij ons op het cb niets over hebben gezegd. Begrijp ik het goed dat je pap dus in combinatie met een fles melk geeft? En, even uit nieuwsgierigheid: kun je dan Nutrix vermengen met Frisomelk? Of moet je dan pap van Friso kopen, als je kindje normaal Friso 2 drinkt? Jullie horen (lezen) het al: ik heb me er nog helemaal niet in verdiept.
Oh, en nog een vraagje aan degenen die fruit EN groenten geven aan hun kindje: geven jullie daarnaast 3 of 4 flessen melk/pap? Wij zitten nu namelijk nog op 4 flessen, maar willen dit terug gaan brengen naar 3. Daarvoor moeten we wat gaan schuiven met de tijden, anders worden de nachten van Nynke wel heel erg lang. Is dat bij jullie 'vanzelf' gegaan (de overgang van 4 naar 3 flessen, bedoel ik) of hebben jullie op een dag het schema omgegooid?
eva krijgt dus 's ochtends die appelpap, die ze denk ik niet lust en savonds bambixpyamapje Op mijn CB zeiden dat fruit NOOIT een maaltijd mag vervangen maar dat fruit echt een tussendoortje is. Groente daarentegen mag WEL een maaltijd vervangen. Brood mag pas vanaf 7 mnd. Het voedingsdavies was 1e voeding pap/melk 2e voeding brood 3e voeding groente 4e voeding pap/melk tussen de 1 en de 2 mag je dan fruit geven Dat is wat mij is verteld
Meiden even snel 21 juli om 14.30 uur hebben wij de afspraak in het UMCU met de PGD/IVF arts en de PGD Gyneacoloog. Stasia zou je dit ook in de agenda willen zetten! Liefs Linda
Linda, wat spannend joh, dat het traject nu gaat lopen. Ik denk vaak aan jullie, ik hoop zo dat dit nu jullie grote droom gaat waarmaken, het is jullie gegund. Serafijntje, bij t voedings-deel, lopen nu toevallig een paar topics over pap. Het is geen must, het voegt niet echt iets toe aan t menu, het is meer 'handig', 'leuk' of wat dan ook. Ik vind t zelf totaal niet nodig om voor te bereiden op brood ofzo, dat krijgt ze straks gewoon zo. Peet, jij wij geven sinds 2 weken bijvoeding, ze heeft nu 4 soorten groenten op (gewoon potje) en vandaag voor t eerst fruit, ook potjes. Zodra die ook goed gaan, krijgt ze straks smorgens fruit en smiddags/savonds groente. Maria, als jij pap wilt geven moet je dat zelf weten hoor, daar ging t me niet om. Ik zei t omdat je het had over het volhouden van bv en dat je daarmee dus wel een voedingsmoment mist en dus een 'vraag' moment zeg maar. Angelina krijgt nu nog gewoon 4 of 5 voedingen, omdat inderdaad de groente nog geen volwaardige voeding is (qua hoeveelheid). Ik geef haar dus naast bv alleen groente/fruit, geen papjes of andere dingen. Zodra de groente wel een hele maaltijd kan vervangen, zal er vanzelf een bvmoment afgaan. En fruit blijft inderdaad gewoon een tussendoortje (net als bij volwassenen) Qua verloskamer, wij hadden een bed en een harde stoel, that's it. En niet eens een gewoon bed met een gewone matras, maar zo'n ding dat uit losse stukken bestond, vreselijk. Verder was er niks, ja een plank aan de muur waar je met die stoel aan kan zitten zeg maar Het is dan ook een oud ziekenhuis en ze zijn nu bezig met het bouwen van een nieuwe, maar dat duurt nog wel een tijdje voor ze klaar zullen zijn. Gelukkig heb ik er niet al te veel tijd doorgebracht, dat scheelt
Wij krijgen op het cb uberhaupt geen voedingsadviezen, enige wat ze vorige week zei was dat ze nu niet meer genoeg heeft aan bv en dat we nu met groente en fruit kunnen experimenteren. En dat groente een voeding kan vervangen en fruit niet. Verder niks gezegd over hoeveel voedingen, dat is met bv tenslotte ook totaal niet relevant. Bij t bv-deel zijn er vrouwen die met 10 maanden of ouder nog steeds op 8 voedingen zitten ofzo. Poeh, ben wel blij dat wij dat na de eerste weken al niet meer hadden hoor
Ik vind die melkpap met appel net appeltaart. Cailan was ervan aan het smullen! Hij heeft het dan ook maar 1x gehad. het pak staat voorlopig nog even in de kast Hetzelfde met liga die vind ik veel te zoet. Hij krijgt nu rijstwafeltjes, soepstengel of een startkoekje. Hij heeft een tijde groeipap van bambix gekrege s'morgens omdat hij de fles niet pakte. Nu dat hij het wel doet krijgt hij die pap niet meer. Ik heb er eigelijk geen tijd voor terwijl ik het wel weer in wil voeren. want zo kunnen zijn darmpjes wennen aan vezels. Hij krijgt heel af en toe een klein stukje brood.
Serafijntje, vriendin van me is ook in Lukas bevallen en die had ook zo'n luxe "familiekamer" zij was er ook erg over te spreken! Haar man heeft toen ook paar nachten bij haar geslapen. En pap, Mika krijgt 's ochtends dus pap.. en welke pap.. bambix fijne granen. Er gaan 7 scheppen door de opvolgmelk heen. En dan dus wel in de fles met de L-speen.
schema is hier als volgt: 07:00 pap (180+6 + 7 scheppen bambix) 10:00 fles (120 + 4) 12:00 fruithapje 14:00 fles (120 +4) 17:00 groentehapje 21:00 fles (pyjamapapje) uiteindelijk gaat de eerste fles 120 + 4 weg en wordt dat fruit en dan om 12:00 boterham Zo heel af en toe geven we tussendoor nu al een halve. De ene keer gaat het goed, de andere keer blijft hij maar kokhalsen.
Haha, mijn tv stond wel gewoon aan tijdens de bevalling. Ik heb geperst tijdens Idols haha Morrighan: misschien dan een kraamhotel als je uit voorzorg met extra begeleiding wil bevallen ? Serafijntje: Reese krijgt geen pap, alleen groente en fruit. Wij geven daarnaast nog 3 flessen Linda: spannend
zo martijn heeft eindelijk weer eens groenten gegeten. ik had de 4 maanden tuingroenten met rijst er weer bijgepakt en hij heeft 100gr op, een flesje erna wil hij niet. Nu ligt hij in de box, over een half uurtje gaat hij naar bedje. ik denk dat hij ook een beetje ziek is, hij boert veel op en spuugt regelmatig wat waterigs. serafijntje: pap geef je gewoon met je eigen flesvoeding. ik geef nutrilon en nutrix, maar nutrix kan ook gewoon in de friso hoor. ik versta onder papfles een gewone fles van 180/6 met 3 schepjes nutrix. 's morgens geef ik bambix pap uit een bordje, dat is nog wat dikker. Ik geef nu ongeveer 3 flessen, maar met dit sprongetje komt hij weer 's nachts. ons schema is normaal: 6.30 fles 180/6 10.00 200gr fruit 13.00 fles 180/6 15.00-16.00 stukje liga en evt vruchtensap 17.30 100 a 200gr groenten 20.30 180/6/3 nutrix BV/FV/bijvoeden: waarom gaan BV mama's vaak later bijvoeden? misschien een domme vraag maar ik weet het echt niet. een BV kindje is toch net als een FV kindje net zo snel toe aan bijvoeden? Verloskamer: hier geen eigen douche, maar 1 bed en geen luie stoel
Hoi Peetje Ff een vraagje he, ik wil de goden natuurlijk niet verzoeken maar wat doen we eigenlijk als het zaterdag regent?
Ik kom zo ook kletsen, ff afkoelen na de zoveelste strijd met Niels vandaag en de hondjes uitlaten en dan ben ik er Over pap, ik doe het omdat Jens gewoon niet genoeg heeft aan een fles melk dan komt hij na 2 uren alweer Ons schema: 6.30 210 melk met 7 scheppen nutrix 9.30 200 gram fruit 12.30 210 melk met 7 nutrix 16.00 200 gram warm eten 19.00 210 melk met 7 nutrix En meneer is holland welvaren dus 3 flessen werkt prima hier Van de week heeft hij voor het eerst brood gehad dat vond meneer ook lekker dus die fles van 12.30 word langzaamaan vervangen door een broodje met 150 cc melk ofzo en in de ochtendfles wil ik van de week ff die bambix van 6 maanden gaan proberen. Oh ja en de rijstwafeltjes van zonnatura vind hij ook erg lekker weet ik sinds vandaag
Heel snel langs de beestjes lopen en daarna een restaurant met binnenspeelhoek opzoeken zodat we kunnen kletsen